mario:
ha jol van megtervezve keszitve a carbon vaz akkor jo dh vaznak is.
csapagyakra mindenhol oda kell figyelni nem csak a sc-nel
es minden eltorhte nem csak a mongoose sajatossaga
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere (archív #1)
Indította
Andix
, 2001. október 26. 23:11
#7841
Írta 2004. július 22. - 17:36
#7842
Írta 2004. július 22. - 16:12
Remélem a Santa Cruz egy kicsit jobb minõségû vázat gyárt, mint a Mongoose, és esetleg nem törik el bõ egy év után. Szóval akkor ha ezt választom, akkor a csapágyakra kell jobban figyelni.
#7843
Írta 2004. július 22. - 14:25
hi használtatok már karbon vázat?
mennyire éri meg ilyet venni?
menniyre sérülés álló?
Várható élettartama kevesebb vagy több mint egy aluváznak?
összetelós vázról lenne szó.
Bocshogy ilyen tömör,de ez a lényeg?
mennyire éri meg ilyet venni?
menniyre sérülés álló?
Várható élettartama kevesebb vagy több mint egy aluváznak?
összetelós vázról lenne szó.
Bocshogy ilyen tömör,de ez a lényeg?
#7844
Írta 2004. július 22. - 12:42
#7845
Írta 2004. július 22. - 12:00
Egyforgáspontosoknál ott éri a legnagyobb terhelés. Mondjuk, ha szétmegy a csapágy akkor már nem csavarodik a hátulja, hanem lötyög mint ... a gatyában.
#7846
Írta 2004. július 22. - 10:16
Bullit 3.8 kg körül van taggal együtt, szerintem nagyon könnyû. 8)
A csavarodásról:
Mivel én használtan vettema Bullit vázamat, észrevettem, hogy a valóban csavarodik valamennyit a hátulja, sõt az enyém annyira csavarodott, hogy ha kézzel mozgattad, akár szemmel is látható, érezhetõ volt a nyeregcsõhöz képest. Gondoltam is, hogy ez nem frankó így. Szétszedtem és mit látok ? A két csapágy ami a forgáspontnál van, totál halott. Úgy el volt lazulva, hogy az márt fájt.....így vettem két "zsír" R8 csapágyat és kicseréltem. Most tökéletes merev mint az állat.. Az SC is ajánlja, hogy kb. évi 1szer forgáspontoknál cserélni kell a csapágyakat, tengelyt, csavarokat, stb... Remélem segítettem.
Üdv.
mastiff
A csavarodásról:
Mivel én használtan vettema Bullit vázamat, észrevettem, hogy a valóban csavarodik valamennyit a hátulja, sõt az enyém annyira csavarodott, hogy ha kézzel mozgattad, akár szemmel is látható, érezhetõ volt a nyeregcsõhöz képest. Gondoltam is, hogy ez nem frankó így. Szétszedtem és mit látok ? A két csapágy ami a forgáspontnál van, totál halott. Úgy el volt lazulva, hogy az márt fájt.....így vettem két "zsír" R8 csapágyat és kicseréltem. Most tökéletes merev mint az állat.. Az SC is ajánlja, hogy kb. évi 1szer forgáspontoknál cserélni kell a csapágyakat, tengelyt, csavarokat, stb... Remélem segítettem.
Üdv.
mastiff
#7847
Írta 2004. július 22. - 09:33
#7848
Írta 2004. július 22. - 07:20
Szép lenne ha olyan anyagvastagság/minõség és olyan csapágyazás mellett annyit mozdulna oldalra. Akkor egy erõsebb kanyarban csóválná a farkát ? Viszont most már tudom mi lesz a következõ fejlesztés: passzív hátsó kerék kormányzás.
#7849
Írta 2004. július 21. - 21:28
#7850
Írta 2004. július 21. - 21:23
Köszi Vole, így már világos a dolog. Sajna még csak képen volt szerencsém a vázhoz, bár rájöhettem volna magamtól is hogy mûxik.
#7851
Írta 2004. július 21. - 21:00
A Bullit tipusu vazaknal ott rontjak el az emberek a gondolkodast, hogy megnezik mekkora tavolsag van a nyeregvazcso es a tamvillak kozott. Es nehany ezsetben bizony eleg kicsi a tavolsag. Viszont mikor tudna ez a ket pont osszeerni? Hat akkor, ha erohatas eri a vazat kicsit oldal iranybol. Ez viszont csak akkor kovetkezhet be ha a bringas a bringan van, ilyenkor viszont beul a vaz, ezaltal a tamvilla is elmozdul, es mivel a kerek fele haladva egyre nagyobb a hely a ket tamvilla kozott, ezert par centit bemozdulva mar lesz akkora hely a tamvillak es a nyeregvazcso kozott, hogy nem tud osszerni a ketto.
Remelem ertheto.
Remelem ertheto.
#7852
Írta 2004. július 21. - 20:51
A Bullit nem Mátriksz!!
A HT meg van annyira merev, hogy nem ér bele a nyeregvázcsõbe (ninc sis olyan közel a támvilla a vázhoz).
A HT meg van annyira merev, hogy nem ér bele a nyeregvázcsõbe (ninc sis olyan közel a támvilla a vázhoz).
#7853
Írta 2004. július 21. - 17:53
Azt én sem értem, hogy miért kell hajlítgatni a nyeregvázcsövet, ha meg lehet csinálni egyenesen is, és gondolom kicsit egyszerûbb is a dolog. Még egy kérdés: fõleg Bullit tulajdonosoknak. A hátsó háromszög gondolom valamennyire mindenképpen csavarodik fõleg a forgáspont környékén. Kérdésem az lenne, hogy az nem ér-e hozzá a nyeregvázcsõhöz? Mert engem speciel zavarna, ha az ott surlódna. Hasonló a helyzet mondjuk a HT-nél, meg a Nicolai egyes vázainál is. Szóval szerintem a képek alapján ott csavarodik annyit a váz, hogy összeérnek a csövek.
#7854
Írta 2004. július 21. - 12:52
sztem az idei polaris csak a színében különbözik másban nem naon..
a fejcsõ télleg 12centis.
a fejcsõ télleg 12centis.
#7855
Írta 2004. július 21. - 12:39
Köszönöm szépen. :-*Egyébként visszaírt a Cseke, de 120-125mm a fejcsõ, ami nekem sok(k), mert teló is kellene. Voltam olyan hülye, hogy 110-es fejcsõhöz 1 db 5mm-es alátéttel vágattam méretre... :-X.
Azt tudja valaki, hogy a zidei modellek integrált kormánycsapágyhoz, vagy hagyományoshoz készültek?
X
Azt tudja valaki, hogy a zidei modellek integrált kormánycsapágyhoz, vagy hagyományoshoz készültek?
X
#7856
Írta 2004. július 21. - 10:51
tavalyi 18as polaris csöveinek hosszát lemérhetem ha kell
?
ne lemértem:
felsõcsõ: 53cm varattól varratig
alsócsõ: 62cm ----"----
láncvilla 37cm ----"-----
támvilla 39.5cm ---"---
nyeregvázcsõ: 42cm mono tetejétõl a csõ végéig
175centi körül vagyok én. kb 10centis stucnival kicsit elõl ülök a nyergen, de lehet jáccani a nyereggel is stucnival is.. szal ez a vázméret sztem jó ilyen magassághoz xcre.
?
ne lemértem:
felsõcsõ: 53cm varattól varratig
alsócsõ: 62cm ----"----
láncvilla 37cm ----"-----
támvilla 39.5cm ---"---
nyeregvázcsõ: 42cm mono tetejétõl a csõ végéig
175centi körül vagyok én. kb 10centis stucnival kicsit elõl ülök a nyergen, de lehet jáccani a nyereggel is stucnival is.. szal ez a vázméret sztem jó ilyen magassághoz xcre.
#7857
Írta 2004. július 21. - 08:46
Restellem, hogy elviszem a topic-ot a CC felé, de sem a Cseke honlapján, sem a katalógusokban nem leltem eddig geometria-adatokat a Magellan cangákról. Senki sem rendelkezik ilyesmivel???
#7858
Írta 2004. július 21. - 08:33
Valaki árulja már el nekem, hogy miért jó ez a hajlított nyeregcsõ dolog? Érdekes módon többen meg tudják oldani egyenes nyeregcsõvel is és ott oda tolod a nyeregszárat, ahová akarod. Mindenesetre a scottnál alkalmazott teleszkópos nyeregcsõ tényleg egészen jó megoldás.