Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere (archív #1)

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
13292 hozzászólás a témában

#241
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás

hát a gemini?


az túl nagy gép még 15/15ön is
ha adva vannak a cuccok egy könnyû kecses 10/10-es masinához,akkor bûn nem kihasználni õket...
tjah és annyi szempont van még h lehetõleg ipari csapis legyen
azért a Jamis csúszó csapágyai extra macerát jelentenek
(tisztántartás+pontos beállítás kell,h ne szoruljon de ne is kotyogósodjon ki)

#242
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Tigger, szerintem ez a gép teljesen egyben van. Ugyan nem számoltam utánna, de egyszerûen nem tudom elhinni, hogy kijön 12,9-re. Volt hasonló bringám, ami tényleg 12,9 volt, de könnyebb vázzal, villával, szintén XC alkatrészekkel. Ja és nem egy kilós gumikkal (A Schwalbe gyári adatai ugyanis nem igazán szavahihetõek).

Rob, én a helyedben két gépet építenék. Merev XC és mondjuk a Reign ünnepnapokra.

hm akkor sem fogok rituális öngyilkot elkövetni ha 13,5 lesz....:) de majd ha egybe lesz akkor úgyis bent lesz a nyomulos topikban, és úgyis lemérek minden alkatrészt....
egyébként valóban tévedtem 200 grammot mert még a 4" - t mozgó dawg vázzal számoltam, az volt 2800 valamennyi, a mostani 3114g 20" ban, az én 17-esem gondolom vhol kicsit 3100 alatt lesz....plusz tag (mind2 német bike mérés)

nekem nagyjából jók voltak a svábli súlyok, ilyen max 5-10 grammokkal tértek el, asszem 3 racing ralphot, meg 4-5 king jim, big jimet mértem.....(csak kevlárost)

1ébként nyilván fontos a geo is, (nem véletlen lesz ETA-s marzo a teló) a vicces az hogy a coilerrel mikor elkezdtem mászkálni simán fel tudtam menni olyan helyeken ahol azelõtt semmivel....persze nyilván benne van hogy ezzel lett eltalálva a saját kacska geómhoz való méret.....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#243
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
hát a gemini?

#244
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
én is új vázon filózom...
10-130cm út,lehetõleg yól állítható
lehetõség szerint 165-ös méretû taggal
Vfékkel és Tfékkel IS
súly kb egál,le7 böllér a gép
mindenképpen hagyományos kormánycsapi

amikre gondoltam;régebbi Scottok,Konák, Mongoose mono körüli 4 forgáspontos vázak.. :-/

#245
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
rob:
15 centis állásban vanilla rc pp-vel egyáltalán nem pogózott a gemini.
és az egy elég régi technológia.
nem fogom megérteni azt a sok marketingdumát,amit a forgáspontok körül csinálnak. ha már annyira intelligensek a tagok,akkor minek az a sok forgáspont?

#246
Zed

Zed

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.693 hozzászólás
Ezzel egyetértek, a mai endurók hatékonysága alig kisebb, mint az XC fullyké.

#247
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
kala: nekem fontosabb az, hogy menet közben egy kisebb/nagyobb utegyenetlenséget kimozogjon, mint az, hogy mennyire effektiv a hajtás. amugy is a bullithoz képest (egyforgáspontos!) a maestro vagy a mongose "freedrive" rendszere biztosan milliószor effektivebb. ezért nem vennék pl brain-es specializedet. (bár állítólag javítanak rajta minden évben)

zed: nincs annyi pénzem, hogy 2 gépem legyen, szóval öszvér megoldás kell.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#248
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
aha. marad ugyanaz.

#249
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10.884 hozzászólás
Neked rocsi tubeless volt a kereked?
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.

#250
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
na jó,15 és fél. de még lehet könnyíteni ésszerû határokon belül. izé, lehetett volna, mert eladtam. de megint azt veszek,és az még könnyebb lesz:) egyébként a hajtókaron kívül egy cc-s cucc sem volt rajta.

#251
Zed

Zed

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.693 hozzászólás
Tigger, szerintem ez a gép teljesen egyben van. Ugyan nem számoltam utánna, de egyszerûen nem tudom elhinni, hogy kijön 12,9-re. Volt hasonló bringám, ami tényleg 12,9 volt, de könnyebb vázzal, villával, szintén XC alkatrészekkel. Ja és nem egy kilós gumikkal (A Schwalbe gyári adatai ugyanis nem igazán szavahihetõek).

Rob, én a helyedben két gépet építenék. Merev XC és mondjuk a Reign ünnepnapokra.
Ausztria, Kenguruk földje!

#252
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
és én még mindig csak lesek,h hogy lett az a gemini 15 kilós... :D

#253
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
a 15 kilós geminivel voltunk egész napos túrákon. ha lett volna rajta elsõváltó,akkor simán feltekertem volna vele bárhova. Chicken a giant ac-jével jött mindig, õ is végig tekert. a súlynál fontosabb az,hogy a geometriát tudjad állítani. persze a súly sem elhanyagolható:)

#254
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

a sapim cx-ray embertelen drága szerintem. lehet olcsóbban szerzel 2-1.8-as dt-t, és plusz 30 grammod van...

miért is akarok 13 kilós gépet: aki nem tudná, itt lakom a puszta kellõs közepén. minden egyes hegy (vagy domb) legalább 100 km-re van, akármelyik irányba is indulok el. a kerékpározásom 90%-a igy egyenes úton, földúton, erdõben, tiszagáton, itt a környékben zajlik, valamint a város aszfaltútjain. van egy haverom, akivel eddig eljártam biciklizni: egy merev yasec váz és marzocchi marathon S. szerintetek meddig bírtam vele a tempót a 18 kilós bullittal? hát nem sokáig....
nem értek egyet azzal, hogy a reign-en nehezíteni kellene. igenis van mit lefaragni rajta, és szerintem van értelme a sok rugóútnak akármire is használja az ember a kerékpárját. nem csak a dh-ra vagy letörésugrálásra igaz szerintem, hogy rugóútból sose elég.
számomra fontos, hogy kényelmes legyen a bicikli, jó geometriával, eleget mozogjon (már a meridámon is éreztem, hogy keveset, vagy feszesen mozog) és ne legyen nehéz. nem igaz, hogy ha megszokod a súlyát, akkor minden jó. a könnyebbet pedig könnyebb még megszokni is.
bár lefelé zúzásból sem fog sokat kapni a leendõ biciklim sem, azért nem hiszem, hogy az eddigi sebességemet jelentõsen befolyásolná az alkatrészek rugalmassága, tekintve hogy nem õk lesznek a limitáló tényezõk, hanem én. ami a felfelé mászásban igy ugyanigy van: amig csirke vagyok, addig egy könnyebb biciklit azért csak egyszerûbben hajszolok felfelé, mint egy nehezebbet.
ez a 13 kiló nálam egy elméleti szám. hogy miért pont ennyi, azt nem tudom megmondani. de azt tudom, hogy ha 15-re teszem a mércét, akkor 16.5 kilós gépem lesz. igy ha alacsonyabban vana mérce, esetleg kijövök 14 alatt, és akkor már elégedett vagyok magammal.

1 et értek


a sapimban + igazad van, de dt -s kerekem van, mach-1 is van, a wtb-ben nem tom milyen küllõ van, sapim még nem volt azt is ki akarom próbálni......a végösszegen (amibe most inkább nem akarok belegondolni) már nem sokat dob......

edit :

"szerinted pl. XC-re miért lenne értelmes egy hintalovon ülni,ami hajtás esetén többet mozog fel-le,mint elõre,és a monomagassága akkora,mint egy átlad DH gépé... :-/"


Kala ezen gondolkozzon az aki 6 km-es "körpályán" tolja vagy a maratonokon a helyezésre hajt.....pl számomra a kényelem sokkal fontosabb, és vagyok annyira öreg hogy már értékeljem ha 60-80 km után még nem fáj mindenhol, mert nem az izûleteimmel csillapítottam mindent.....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#255
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Rob ne legyél krumpli;
miért hiszed azt,h rugóútból sosenem elég?
szerinted pl. XC-re miért lenne értelmes egy hintalovon ülni,ami hajtás esetén többet mozog fel-le,mint elõre,és a monomagassága akkora,mint egy átlad DH gépé... :-/
talán igaz lenne a mondat,ha tökéletes teleszkóprendszerek léteznének
és hol veszel te észre 1 kiló differenciát? (most õszintén,te tényleg érzed?)
ha két hasonló gépet próbálnál ki közvetlenül egymás után egy hillclimbon,amik között annyi eltérés van,hogy az egyik könnyebb 1-2 kilóval,de rosszabb a gumi tapadása,tartása ill. a gép geója és merevsége
míg a másik nehezebb ugyan de a fentiekben übereli az elsõt
így látatlanba is borítékolnám h melyikkel jutnál el tovább :x

#256
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
a sapim cx-ray embertelen drága szerintem. lehet olcsóbban szerzel 2-1.8-as dt-t, és plusz 30 grammod van...

miért is akarok 13 kilós gépet: aki nem tudná, itt lakom a puszta kellõs közepén. minden egyes hegy (vagy domb) legalább 100 km-re van, akármelyik irányba is indulok el. a kerékpározásom 90%-a igy egyenes úton, földúton, erdõben, tiszagáton, itt a környékben zajlik, valamint a város aszfaltútjain. van egy haverom, akivel eddig eljártam biciklizni: egy merev yasec váz és marzocchi marathon S. szerintetek meddig bírtam vele a tempót a 18 kilós bullittal? hát nem sokáig....
nem értek egyet azzal, hogy a reign-en nehezíteni kellene. igenis van mit lefaragni rajta, és szerintem van értelme a sok rugóútnak akármire is használja az ember a kerékpárját. nem csak a dh-ra vagy letörésugrálásra igaz szerintem, hogy rugóútból sose elég.
számomra fontos, hogy kényelmes legyen a bicikli, jó geometriával, eleget mozogjon (már a meridámon is éreztem, hogy keveset, vagy feszesen mozog) és ne legyen nehéz. nem igaz, hogy ha megszokod a súlyát, akkor minden jó. a könnyebbet pedig könnyebb még megszokni is.
bár lefelé zúzásból sem fog sokat kapni a leendõ biciklim sem, azért nem hiszem, hogy az eddigi sebességemet jelentõsen befolyásolná az alkatrészek rugalmassága, tekintve hogy nem õk lesznek a limitáló tényezõk, hanem én. ami a felfelé mászásban igy ugyanigy van: amig csirke vagyok, addig egy könnyebb biciklit azért csak egyszerûbben hajszolok felfelé, mint egy nehezebbet.
ez a 13 kiló nálam egy elméleti szám. hogy miért pont ennyi, azt nem tudom megmondani. de azt tudom, hogy ha 15-re teszem a mércét, akkor 16.5 kilós gépem lesz. igy ha alacsonyabban vana mérce, esetleg kijövök 14 alatt, és akkor már elégedett vagyok magammal.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#257
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

a kormánycsapágy:)
mennyi ez így?

12,9....ha minden igaz ....kb 2/3 át már mértem sk vagy láttam mérve, a maradékot meg vagy /weightweenies/ vagy nagyjából elhittem + rátettem kicsit.....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#258
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
a kormánycsapágy:)
mennyi ez így?

#259
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás
tapasztalat....hosszútávon, érzed.....

amúgy szerinted melyik a kirívóan, gyenge alkatrész ? (tudom a váz :) )
Váz Kona Dawg Supreme 5" út
R.tag RS Pearl 3,3
Teló Marzocchi AllMountain 1
K.csapágy FSA Orbit Xterme
Stucni FSA XC 120
Kormány FSA K-Force karbon hajlított
Váltókar SRAM X 9 trigger
Elsõ váltó XT
Hátsó váltó SRAM X 9
Fék Hayes HFX Mag plus 6"
Felni Mavic XC 717 vagy Sun DS1XC
Küllõ Sapim Cx Ray
Agyak Sun Ringlé Dirty Flea Disc
Belsõ Schwable 130 gramm
Külsõ Elõl King Jim hátul Nobby Nic 2,4
Nyeregcsõ Pazzaz
Nyereg San marco vmi
Fogas sor SRAM PG 980 ..11-32
Lánc SRAM PC 99
Hajtómû XT
Pedál Xtension X-pedal XC
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#260
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
SZVSZ is legyen inkább tartós és erõs a cucc,mintsem 1-2 kiló minusz...
Ekkora súlykülönbséget hosszú távon nem is veszel észre.. :x (tapasztalat - +szokod... )
Ha megéri valahol könnyíteni,akkor az a felni,megfelelõ küllõszám mellett,illetve a gumik.
De mászásnál tényleg többet számít egy yól megtervezett/beállított váz,geo,üléspozíció,rugózás,ami nem pogózik feleslegesen és a lehetõ legtöbb energiádat tutod a mászásra fordítani.