Jelentkezz be Regisztrálj
Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere (archív #1)
#10061
Posted 2003. December 10. - 22:34
#10062
Posted 2003. December 10. - 22:32
eleve hûûûû de sok MG vázazt használnak.... :
és igen,mert város==>télen sózzák a jég miatt
ergo különösen ciki ez az alkatrészekre nézve
hmm...alunak hogy árt?mert azon sokkal ellenállóbb réteg van
az alu levegõvel érintkezve azonnal oxidálódik,viszont pont ez az oxidréteg megvédi a további "korrodálástól"
Sztem az is árulkodó lehet,h anno mennyi készült a Schwinn MG vázakból,és mennyi fut most összesen....Elég csúnya arány lehet sztem
#10063
Posted 2003. December 10. - 22:23
Lmondják/Lmondjátok,h mennyire nem tesz jót az Mg lábas telóknak péel a téli városi használat...
az meg a sós lé miatt van ami nem teljesen tiszta víz....és ez még az aluminiumnak is árt..........
#10064
Posted 2003. December 10. - 21:02
ha jól tudom (és szerintem jól tudom) nem igazán kellemes lehúzni róla a védõréteget,mert aztán ott rozsdásodáshoz hasonló folyamat indul be
amíg volt kémiánk,láttunk szép kísérleteket elemi magnesiummal és vízzel,tök jó fényjelenségeket produkált,amikor beledobtuk (reakcióegyenlet ugye nem kell?
nem hiába van lefestve kívül belül a váz... meg minden Bikemagban Lmondják/Lmondjátok,h mennyire nem tesz jót az Mg lábas telóknak péel a téli városi használat...
jahh,anno a Schwinn elsõ MG vázához adtak vmi védõfestéket is,nem? ez még 9xben volt...
asszem 98
most látom,h 1 az 1be Shóóóóóón palmi hozzászólását másoltam le
jahh
ami nála csepel az nálam a schwinn:)
#10065
Posted 2003. December 10. - 20:34
Egyébként nem hiszem, hogy egy magnéziumOS váz több odafigyelést igényelne mint egy sima alu váz.
Mivel a magnézium vázak nem tuiszta Mg-bõl készülnek, hanem Al-al ötvözve ezért nem lehet a tiszta Mg ról tanultalkat elmondani róla.
A Csepel elsõ szériás Mg vázaival is csak annyi volt a probléma, hogy a fényezésen akartak súlyt sporólni, ezért csak egy Oxidálódás gátló réteget hordtak fel a vázra. Ez az anyag meg a legkisebb külsõ behatásra lejött, még arra is, ha a körmöddel megnézted az állagát.
#10066
Posted 2003. December 10. - 19:58
#10067
Posted 2003. December 10. - 16:34
#10068
Posted 2003. December 10. - 15:06
#10069
Posted 2003. December 10. - 15:02
#10070
Posted 2003. December 10. - 15:00
#10071
Posted 2003. December 10. - 14:06
#10072
Posted 2003. December 10. - 13:59
#10073
Posted 2003. December 10. - 13:29
most utálni fognak a matrix funok de a polar-X sokkal jobb és az airbone mégis csak matrix......
az airbone eléggé yol skerült a többi matrix vázhoz képest de a polar-X xerintem jobb. a méretrõl viszont nem tudok nyilatkozni :-X
#10074
Posted 2003. December 10. - 11:43
#10075
vendég__*
Posted 2003. December 10. - 09:21
#10076
Posted 2003. December 10. - 00:07
#10077
Posted 2003. December 09. - 23:11
szerintem az 1770g fejcsapággyal együtt van, de ez nem biztos...
egyébként meg alu vázban nagyon drága mulatság már 1500g alá menni, nem tudom mit szívózol azzal az 1700g-al, vesz egy könnyebb gumit, és megspórolta azt a 200g-ot, meg 50E Ft-ot, és még talán nem is törik el a váz egy hónap múlva... :
(ugyanis 1500g-os vázak illetve alatta már igencsak szétkönnyített konstrukciók...)
szoval ezért éreztem viccesnek ezt a pyxisnél könnyebb szöveget, mert a pyxis a 30E ft-os árával nagyon jó ár/teljesítmény(pl könnyûség) arányt ad
#10078
vendég__*
Posted 2003. December 09. - 22:23
#10079
Posted 2003. December 09. - 21:54
titánváz? hátha a Morati összejön....
mi a bajod a Magellannal?Brutálisan jó az árához képest...
ami még vmennyire megfizethetõ,az a Merida Magnesium,de honnan gondolod,h az a +50/70e ft megér neked ekkora súlykülönbséget?(arról nem is beszélve,h milyen odafigyelést igényel egy magnesium váz...)
de,ha gondolod,és van rá zséd,megbeszélhetjük
vannak ám olyan vázak is,mint Kinesis Maxlight SuperPro,vagy Scott karbon (asszem Endorphin? )
#10080
vendég__*
Posted 2003. December 09. - 20:40
bocs tévedtem, ruff írta, a grammániás topikbanMár láttam én is (mérni nem mértem, de tényleg elég alacsony). Ezzel nyrenék kb. 1/2 centit, az FSA-hoz képest. Annyi talán elég lenne a boldogsághoz.
Elhoztam az alk listát. Bocs, hogy nem formáztam meg...
alkatrész típus tömeg (gr.)
váz Magellan Pyxis (Kinesis Superlight) 1770
villa Rock Shox SID (csillagal) 1340
kormánycsapágy FSA UF mtb A-head (alul tûgörgõs, csillag nélkül mert az a telóban van) 130
kormánycsõ Scott Hotrod (vágott) 146
kormányszarv BBB (kupak nélkül) 88
stucni Zoggie XC 125
fékkar Sram 7.0 156
fék Ritchely Pro + féktest + pipa + csavarok + gumiharmonika 368
váltókar Shimano Deore LX (kijelzõvel, és gyári csavarokkal) 244
elsõ váltó Shimano Deore XT (gyári csavarral) 125
hátsó váltó Shimano Deore XTR Rapid Rise 236
fogaskoszorú Sram 9.0 286
hajtókar Truvativ Stylo XR (vagy XL ) 680
középcsapágy American Classic 156 gr (ISIS) 156
lánc Connex 900 284
nyereg Selle Italia Trimatic 2 328
nyeregcsõ Bike Positive (ovális, kovácsolt, 400mm) 278
nyeregbilincs Acor 20
markolat Trinity 14
pedál Wellgo WPD 700 (ip. csap.) 374
kulacstartó ??? 0
bowdenezés XTR tippelt 140
kilóméteróra Sigma sport BC 800 (32 gr. Csak most nem használom) 0
lácvillavédõ belsõ tippelt 5
fejcsapágyvédõ Setlaz Kevlar 1
kerék elsõ: American Classic, N-spokes (2.00-1.80-2.00), alu küllõanya, Sunn CR17, WTB felniszalag, gyorszár 800
kerék hátsó: American Classic, N-spokes (2.00-1.80-2.00), alu küllõanya, Sunn CR17, WTB felniszalag, gyorszár 920
külsõ (hátsó) Maxxis Fly Weight 320
külsõ (elsõ) Maxxis Fly Weight 330
belsõ WTB 1.5-.1.7 0.45mm 86
belsõ WTB 1.5-.1.7 0.45mm 84
Összesen 9834
A súlyadatokat digi mérlegen mértem. Nem gyáriak, mert akkor kb 700 gr-al lenne könnyebb a kicsike . Hétköznapi felállásban kb fél kilóval nehezebb a belsõk és külsõk miatt.
Ja és aki esetleg kritizálni akarja: én is tudom, hogy hol lehetne még súlyt lefaragni belõle (markolaton kívül szinte mindenhol ).
Ha minden igaz pár napon belül hasonló rendszerû gyorszáram lesz :
http://www.controlte...ACE_SKEWERS.jpg