Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere (archív #1)

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
13292 hozzászólás a témában

#7941
iljicS

iljicS

    zsonglõr

  • fórumtag
  • 6.613 hozzászólás

link=board=5;threadid=2275;start=5340#msg195522 date=1089305337]
és egy thrust-link szerû motoros berkekben központi rugóstagos-nak nevezett vázat kellene csinálni, ami egy sima platform damping taggal van szerelve


Rocky Mountain RMX... ;) tudják õk, hogy mi a jó !

[rob] jól beszéltél ! Vasárnap fogas ? ;)

#7942
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
na ha már itt tartunk: valaki megpedzette, hogy a vega és a speckó nem ugyanaz, és ez igy van! (azt hiszem a specialized-owner palmer vette a fáradtságot)
adva van ugyanis a világ egyik legérzékenyebb, és speciális rugóstag nélkül legkevesebbet pogózó hátsórésze, az FSR, leánykori nevén a Horst-link. (amiben a keze benne van kalle nicolai-nak is, csak úgy csendesen jegyzem meg, éppen kiskamasz tanulófiú volt horst barátunknál, mikoris a specialized kiadta az ukászt hogy valami kell, de hirtelengyorsan - és lõn az fsr anno 1992-ben)
szóval ennek a forgáspontja a láncvillán van, a hátsó tengely elõtt.
a vegának meg ugye a támvillán van, a hátsó tengely felett.
és mig az elsõnél a tengely egy paralelogramma átlóján mozog, addig a másodikon a tengely mozgása egy körívet követ le, aminek a középpontja a "fõforgáspont" vagyis a monoblokk mögött lévõ pont.
eddig érthetõ, igaz?
tehát a kettõ ebbõl köetkezõen még korántsem egyformán mozog.
a kona is ezt a "láncvillánvanaforgáspont" megoldást alkalmazza, mert igy a tárcsafékszemet ki tudja tenni a papucsra, ami miatt a tárcsafék használata kevésbbé befolyásolja a rugózási karakterisztikát, mint egy horst linkes. (ezért találták fel a brake therapy-t) vagyis ez a marketingszöveg, amit a kona mondd hozzá. tulajdonképpen meg kölcsönvettek egy rugózási rendszert, amit a cove "talált fel" és nem akartak a specializednek fizetni (aki azóta is bitorolja a horst-link jogait) és hát kellett valami, amivel megmagyarázzák. az lehet, hogy elõny, hogy a karakterisztikát nem befolyásolja, de azt mindig elfelejtik, hogy a láncvilla-nyúlás mekkora...... (ez ugye nem jól befolyásolja a geometriát)

és akkor vpp, i-drive és tsai:
igen, ezekben van az innováció. egyfelõl értékelem, mert megmutatják, van még olyan elkötelezett arc, aki meg akarja reformálni a kerékpározást. másfelõl nem nagyon értem: egy halom pénz elmegy arra, hogy csináljanak valamit, aminek már nem nagyon van értelme. hiszen van olyan rendszer, ami tökéletes (és ez nem a vázgyártóknak köszönhetõ, hanem a rugóstagokat készítõknek) és azt platform dampingnak hivják. és amikor egy ilyen rugóstagot valaki beleszerel egy bármilyen vázba, szinte azonnal tökéletessé válik. ez az én véleményem.
szóval meg kellene már állni, és egy thrust-link szerû motoros berkekben központi rugóstagos-nak nevezett vázat kellene csinálni, ami egy sima platform damping taggal van szerelve (legyen az akár curnutt, akár fox dhx, akár 5th element vagy manitou 6way) és ollé.
ez az én véleményem.
és akkor el lehetne kezdeni játszani a geometriával, meg az apróságok finomításával.


#7943
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
kroszmocikon regota van ket fele csilli alitas

a vps vizsont baba otlet
ugyan ezis megvolt oldva de mashogy.

#7944
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
Tény hogy nem fejleszt a Kona túl sokat, de legalább minden szegmensben tud használható brinyót kínálni (az már más kérdés, hogy mennyibe kerül). A stab supreme is hatalmas változáson esett át, kapott egy rudat ami tologatja a hátsó féket (ez a floating brake ugyebár). ::) A VPP egy érdekes dolog de biztos, hogy megér annyi forgáspontot, meg rudazatot meg miegymást az egész ? A GT is próbálja nyomni az I-drivot (ruckus, meg valami CC gépük is van ehhez). Azért az úszószelepes csillapítás (ami az 5 elem és a Swinger lényege) szintén nem mai technológia. Érdekes módon szinte rögtön kirukkolt mindenki a maga megoldásával.

#7945
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
ámmen.szívembõl szóltál.

#7946
iljicS

iljicS

    zsonglõr

  • fórumtag
  • 6.613 hozzászólás
Ezt a Mondd mag-ba akartam írni, de mostmár ide beírom:
A Kona nagyon-nagyon erõsen elõretõrt, egyértelmûen az akar lenni ami a Rocky Mountain (volt), ami egyáltalán nem baj, tényleg jók a gépek.
Fejlesztés: abszolút nulla. A 05-ös "új" modellek már réges rég megtalálhatók a palettán, csak kaptak egy új festést és nevet. Még ez se akkora gond, biztos más gyártó is csinálja. (Nézzétek meg a Rocky-t ! A Thrustlink '00-tõl ugyanolyan, most lett csak más az RMX-ben !)

A gond az, hogy ez nincs benne az újságban, hanem csak a Kona marketinganyaga. Ebbõl jön aztán a fikázás, hogy miért isteníti az újság amikor ugyanolyanok a vázak már évek óta.

Személyszerint én a legnagyobb innovációnak a 5th Element tagot és a hozzá hasonlókat -avagy Mr. Curnutt találmányát- tartom a legnagyobb ötletnek és a SantaCruz / Intense VPP ill. VPP-Free megoldásait, továbbá a Foes floating brake megoldását ami azóta már jópár vázon megtalálható, ill. külön is elérhetõ. (Persze a Nicolai is fejleszt de az már más kategória.)

Az I-Drive eltünt a messziben a GT csõdjével.
Az FSR kiforrott dolog, de az se mai gyerek, persze ez nem feltétlenül baj.

#7947
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
hát jó.nem akartam konát fikázni.de azért nézzük meg,hogy a kona mit fejlesztett az utóbbi idõben?semmit.soha.mindig ugyanaz,csak más színben és több rugóútban kb. 10 éve.csak nagyon jó a promóciójuk..gt innováció az i-drive, speckónál az fsr, sc-nál a virtual pivot. az ilyenek viszik elõre a bicajtechnikát.
súlypont kérdés:nem csak attól függ,hogy hol a rugóstag.hova milyen csövet,erõsítést kell tenni,középcsapágymagasság stb.
persze mindenkinek egyéni ízlése van,és a sok tulajdonság között meg kell találni az arany középutat,hogy az egyik ne menjen a másik rovására.

#7948
Shaun_Palmer

Shaun_Palmer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.323 hozzászólás
;)

#7949
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
Érzékeny pontra tapintottam ? :D Persze kezdjünk el vitatkozni azon is, hogy a támvillára, vagy a láncvillára kell-e tenni a tárcsafékszemet.

Az RM meg Thrust Linkes, de az meg egészen más dolog.

#7950
Shaun_Palmer

Shaun_Palmer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.323 hozzászólás
Azért az FSR-t ne hasonlítgassuk a vegához, a Specialized Horst Link-es!

#7951
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
Annyira éreztem hogy valami GT-s beleszól az ipari mûremekkel, ami forradalmasítani fogja a kerékpáripart. ;D ;D ;D idézet a 2000-2001-es lánc katalógusból.

#7952
GT-Rider

GT-Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 848 hozzászólás

De ha lehet ne menjünk bele egy hol jobb a középcsapágy az elsõ háromszögben vagy a lengõkaron

lengõkaron,i-drive rendszerben ;D

#7953
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
Most akkor tulajdonképpen mit fikázunk a walking beam szerû felfüggesztést, vagy csak a Kona-t ? A Specialized, vega klón, GT DHi, Iron Horse, V10, Scott, Intense bringákon mennyire van lejebb a súlypont? Az Orange, Bullit szerûeken is inkább csak elõrébb van. A Giant Team DH-nál és a HT DCX-nél sikerült levinni a legalacsonyabbra a legnagyobb koloncot, a rugóstagot (bár a HT-nél elég bizar helyen van a tag). Biztos vagyok benne, hogy mindegyik cég lefutatta a CAD-on és a saját megoldását találta a legjobbnak. Az meg, hogy ki kitõl mit lop el, már legyen az Õ problémájuk. Mi meg csak élvezzünk. ;)

De ha lehet ne menjünk bele egy hol jobb a középcsapágy az elsõ háromszögben vagy a lengõkaron / miért jó a 1,5"-os szimplaváll jellegû vitába.

#7954
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
Bocs,de ezek nem mind ugyanolyanok.Turner,Napalm,Ellsworth: nézd meg a hátsó tengelynél lévõ forgáspont helyét.Ez kevésbé bemerevedõ mozgást eredményez (fékezésnél),és a kerék is kisebb íven mozog.Tehát jobb. De még az Nrs és az Ac is teljesen más.
Ha megnézed, ezt a fajta felfüggesztést nem nagyon használják már verseny-dh bringákon, mert magas a súlypontja,nehéz elég erõset csinálni belõle stb.

#7955
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
Miért pont ezt választották ? Végülis csupa gagyi bringát építenek ezzel a technikával: giant AC, NRS, régi DH Team, Scream, Mongi Fairlaine, Napalm (hihi az tényleg gagyi ;D), Turner, Votec, Elshworth stb. De mielött belémköt valaki, a többi felfüggesztés sem rosszabb.

Szép a benest is, bár a monster elég hülyén mutat a pilicka csövek mellett. Viszont az Fr váz tényleg pofás, bár ennyi pénzért már csomó mindent lehet kapni.

#7956
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
A felfüggesztések terén nem csak azt kell nézni,hogy ugyanannyi forgópont van-e,vagy nem.Súlypont,állíthatóság,szögek,rugústag és rugóút viszony stb. stb.
Az viszont stimmel,hogy a Trek nem ölt bele túl sok pénzt az elõzõ oldalon látott bringa kifejlesztésébe.De minek is?Van nekik egy Lance Armstrongjuk,aki miatt több o.útit adnak el,mint bárki más.Nem tudom,hogy miért pont ezt a felfüggesztést választották.Nem sok érv szól mellette.De ugye azt is tudjuk,hogy nem mindig a nagy innovációs újdonságok miatt vesznek emberek bicajt...Sokkal inkább az adott márka promociója hozza lázba õket.

#7957
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
nalátod, így kell felfogni!
nem koppitnás, hanem bevált rendszer felhasználása.. és ez két külön fogalom ;) és az eredménye az, hogy van egy k.jó vázad.... ::)
;)

#7958
GT-Rider

GT-Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 848 hozzászólás
Te magad is azt mondod,hogy nem koppintés,akkor nincs mit vitatkozni:)


#7959
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
szted nincs? láttad már a bicód elsörészét? engem emlékeztetett nagyon egy másik gyártó termékére ;)(nem is egyre!)
ez egy bevált rendszer, ez nem koppintás, hanem JÓ alapra fektetés.


#7960
GT-Rider

GT-Rider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 848 hozzászólás
mindegy. ;D
tetszenek és kész.
szerintem itt szó nincsen koppintásról.