merevváznál meg túra/cc vázaknált sztem tök mind1
az az íves támvilla a kényelem miatt van, hogy "rugózzon" vmit a téma
a csepp alak meg nem csak design hanem ott erõsebb az anyag ahol a nagyobb pofont kapja
A Crux váz egészen okés (csepp alakú csõ stb), de azért amit mondasz a hátsó támvilla rugókapacitásáról...hehh :scared: ...ezt ugye nem mondod komolyan? Az alumínium relatíve rugalmas anyag, nagyobb merevséget a köztudatban élõ tulajdonságával szemben csak a több anyag és nagyobb csõátmérõ miatt tulajdoníthatunk neki. (szóval egy nagy kamu ez az alu - merev acél - rugalmas téma, ugyanannyi anyagból az acél mindig merevebb...) De van egy igen elõnytelen tulajdonsága, ez pedig az igen limitált fáradási idõtartam, magyarul egy ismétlõdõ terheléstõl iszonyat hamar kifárad. Szóval nyugodj bele, az ott, abban a vázban designelem, ha valóban rugózásra lenne fogva, kábé 2 hetet tartana a váz. Kicsit azért más a helyzet mondjuk egy hibrid Giant-ben vagy a legendás Ritchey Plexus ívelt nitanium támvillájában. Amennyit egy akkora benga csõ rugózik (rugózna...), az maximum 0.5-1 mm - ami a külsõ deformációjához (2-5 mm), nyeregcsõ, felni, hajtókar (nem is sorolom) gyakorlatilag érezhetetlen. Csak hát ugye placebó.