a sapim cx-ray embertelen drága szerintem. lehet olcsóbban szerzel 2-1.8-as dt-t, és plusz 30 grammod van...
miért is akarok 13 kilós gépet: aki nem tudná, itt lakom a puszta kellõs közepén. minden egyes hegy (vagy domb) legalább 100 km-re van, akármelyik irányba is indulok el. a kerékpározásom 90%-a igy egyenes úton, földúton, erdõben, tiszagáton, itt a környékben zajlik, valamint a város aszfaltútjain. van egy haverom, akivel eddig eljártam biciklizni: egy merev yasec váz és marzocchi marathon S. szerintetek meddig bírtam vele a tempót a 18 kilós bullittal? hát nem sokáig....
nem értek egyet azzal, hogy a reign-en nehezíteni kellene. igenis van mit lefaragni rajta, és szerintem van értelme a sok rugóútnak akármire is használja az ember a kerékpárját. nem csak a dh-ra vagy letörésugrálásra igaz szerintem, hogy rugóútból sose elég.
számomra fontos, hogy kényelmes legyen a bicikli, jó geometriával, eleget mozogjon (már a meridámon is éreztem, hogy keveset, vagy feszesen mozog) és ne legyen nehéz. nem igaz, hogy ha megszokod a súlyát, akkor minden jó. a könnyebbet pedig könnyebb még megszokni is.
bár lefelé zúzásból sem fog sokat kapni a leendõ biciklim sem, azért nem hiszem, hogy az eddigi sebességemet jelentõsen befolyásolná az alkatrészek rugalmassága, tekintve hogy nem õk lesznek a limitáló tényezõk, hanem én. ami a felfelé mászásban igy ugyanigy van: amig csirke vagyok, addig egy könnyebb biciklit azért csak egyszerûbben hajszolok felfelé, mint egy nehezebbet.
ez a 13 kiló nálam egy elméleti szám. hogy miért pont ennyi, azt nem tudom megmondani. de azt tudom, hogy ha 15-re teszem a mércét, akkor 16.5 kilós gépem lesz. igy ha alacsonyabban vana mérce, esetleg kijövök 14 alatt, és akkor már elégedett vagyok magammal.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.