Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
3129 hozzászólás a témában

#1961
yvorlpu

yvorlpu

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 328 hozzászólás
Aha.
naa yo hir hogy strapabiró.kicsit szarok azok a képek,de yok a cuccok. :) bár a sok polir néha gáz.
a fekete kar mégicsak yobban néz ki, nem?
üdv
Yobi

#1962
Turbo_G.Pityu

Turbo_G.Pityu

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Szerintem az enyém is olyan volt mint a Tied, csak a kar polir volt! Hát készülj fel komám, mostanában nem kell új tányért venned, ha csak nem térsz át 9-esre.

Üdv:G.Pityu

ui:most láttam a 12-es képen az alupeugeot hajtókart, ami olyan mint az enyim volt! A Peugeot biztos sok bringára felrakta abban az évben.

#1963
yvorlpu

yvorlpu

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 328 hozzászólás
hello.
nekem szerintem annál uyabb van.
neked gondolom ez::
http://www.bikeville...nervarstar.html
v. ez:
http://www.bikeville...renchcrank.html

nekem ez::
http://www.bikemag.h...161&id=P1010035

amugy tényleg, a kar kopott de maga a tányérok gyönyörû állappotban, én még azt is gondolnám hogy max.500 km-t mentek.
+ volt hozz középrész is. bár amugyis yo bármeyik négyszöges monoblokkal.


Ya és Köszi Turbo_G!!!
Yobi


#1964
Turbo_G.Pityu

Turbo_G.Pityu

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Hali! Nekem egy öreg Peugeot-om ban volt Nervar hajtómû, természetesen négyszöges, és hosszútengely ,121-es kellett hozzá. 135-ös lyukkör volt, viszont az alu tányérok nem akartak kopni az istennek sem, pedig jópár ezer km -t mentek. Kicsit retro jellegû, de strapabíró szerkezet volt az enyém, aztán eladtam bringástul.

Üdv:G.Pityu

#1965
yvorlpu

yvorlpu

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 328 hozzászólás
hello
ki mit tud a Nervar haytomüvekrõl? használt iyet valaki?..azonkivül hogy francia..nem sok infom van róla.
mert épp sikerült egyet ki"fognom. ;D
nagyon fayán néz ki. 52/42es.

#1966
vito

vito

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás
éljen az otthoni szerelés!
gyanús volt hogy erõteljesebb meghajtáskor ugrik a lánc a hátsó váltórendszer környékén. útbaesett, benéztem egy bringaboltba, a szaki kazettatest problémát állapított meg.
aha. mondom jó.
megnéztem otthon, mert én inkább a láncra gyanakodtam. haha. és tényleg egy részen gyanúsan "ferde" volt, ami harapófogós "rászorítással" kafán helyére került.
ez volt a hármashatárhegyi úti kátyúból felvert, ba***ott nagyot csattanó kõ bosszúja, mert lefele találkoztunk ;)

#1967
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Azért nem mindegy az a rövid vagy hosszú táv, hiszen pontosan a több órán át (5-6) való tartásban fárad el a kéz és a váll, erre jó igazán a könyöklõ. Az más kérdés, hogy ugyanennyi ideig vinni is kell a többletsúlyt. Az aerodinamikai elõnyében kicsit tamáskodom, a kormány fölött fogod, így nem lehetsz lejjebb mint az alsófogásban, csak jobban elfekszel a vázon. Szerintem ilyen szempontból kb. ugyanaz, mint a hagyományos elrendezés. Az elõnye a jobb tartásból fakadó hatékonyabb hajtásban lehet, akinek ez a megoldás jobb. Az idõfutamkormánnyal egybekonstruált könyöklõs dolog viszont más, itt már lejjebb is foghatja a kerékpáros a kormányt. Csak éppen iszonyú kényelmetlen (+ egészségtelen), és hogy ebbõl eredhet-e teljesítménycsökkenés, ki tudja.

#1968
tpresident

tpresident

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 898 hozzászólás
Én használok néhány hete könyöklõt, mert készültem(volna) a Békás 1.re...de az ugye elmaradt.
hosszú és rövid távon sincs külömbség, csak van plusz egy kényelmes fogásod(könyöklésed). Könyöklõvel, és a nélkül is hellyel közel azonos átlagokat mentem....ill. egyre jobbakat, ahogy gyarapodtak a kilométerek.
Idõfutamon van értelme, hogy pontosan mennyit jelent, nemtudom, és nem is lehet pontosan megmondani.
Érzésem szerint(500km után) 40km/h sebességet kb. 1.5-3%-al kisebb erõkifejtéssel lehet tartani, mint könyöklõ nélkül, alsó fogásban.
Pofaszélben hatányozottan jön ki ez az érték, 2-3hete mentem elég erõs ellenszélben, és próbálgatva a külömbségeket:
Nem a könyöklõt fogva 24-25km/h val haladtam, míg a könyölkõre támaszkodva (kb. azonos pulzus melett) 27-28km/h sebességgel tudtam haladni.
Ez volt az egyetlen alkalom, mikor tényleges, kézzel fogható eredményét láttam a könyöklõnek, természetesen más körülmények között is van szerepe, de nem ekkora...tehát nem érezhetõ.
Aztán mikor hátszélbe fordultam, teljesen mindegy volt,h hol fogom a kormányt, 40-50km/h val lehetett repülni.

Ennyit akartam mondani.

#1969
henger

henger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 576 hozzászólás
Idõfutamokon, meg a hosszabb triatlonversenyeken engedélyezett.


Az a bájk komoly lehetett. Legalább duplavállas déhátelós volt? 8)

#1970
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Csak mezõnyversenyen van tiltva, edzésen természetesen nem, meg egy (nagyon)amatõrversenyen sem fognak érte cirkuszolni, fõleg ha kisméretû van fennt. Láttam már bevásárló city-bike-on is, majdnem a keréken túl ért. ;D

#1971
Hessler

Hessler

    vendég

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás
Üdvözlet!
Ráadásul a könyöklö használatát nem engedélyezik már! Érdekes érzés de elég fárasztó dolog. ;)

#1972
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Vito, szerintem fel se tedd! Ennyit nem ér, különben is inkább divat, mintsem értelme lenne. Valami szerepe idõfutamban (de itt is ha kifejezetten jó vagy) van és hosszún (150-200 km felett); annyira gyakran kevesen mennek ennyit, hogy érdemes legyen feltenni. Arról nem is szólva, hogy veszélyes, zavaró és megnehezíti a kormányt.

#1973
vito

vito

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás
hello,

használ közületek vki könyöklõt. én még tavaly szereztem egyet használtan de még nem raktam fel. az a helyzet hogy a bilincsnek pont akkora a belsõ kerülete mint a kormányé. hogyan érdemes megoldani? a bandázs alatt futnak a fékbovdenek (a váltóé kívül).
- vágjak le egy részt mind2 oldalon a bandászból + marassak ki egy csíkot hogy elférjen a bovden?
- vágjak le egy részt mind2 oldalon a bandászból + erõszakoljam be a bilincset a bovden és a kormány közé?
- csináltassak új , nagyobb bilincseket és így ráfér a kormányra (bandázsostul, bovdenestõl)?

#1974
vito

vito

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás
szívesen használnék én is 20 éves record hajtómûvet :-)

az rx-100 tömegét nem ismerem, ha tiagra szint , nekem jó , kb 700 gr

#1975
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Ami az anyagát illeti, a régi cuccok biztos jobbak, mint az újak, ha a kidolgozásban, technológiában (ld. üregelt, octalink), tömegben nem is. Pl. egy húsz éves campagnolo hajtómû feltétlen tovább tart(/ott) (persze ha azóta nem használták keményen), mint a mostani, legfeljebb valamivel nehezebb.

#1976
vito

vito

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás
az a 105-ös már-már retrokategória. nekem is ez a hajtómû lenne a leg-oldshool-abb alkatrész a gépen, ha megvenném. még filózhatok rajta, mert nem nagyon kell senkinek. (jelenleg egy noname cucc van rajta, alu karokkal, acél tányérokkal. ez egy fájó pont a kerékpáron. de hát valahol spórolni kellett)

#1977
Turbo_G.Pityu

Turbo_G.Pityu

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Szasztok!Én 1991-es 105-ös hajtómûvet vettem vadi újat 2001-ben 8kilóért. Vannak még elfekvõ, bujkáló cuccok itt-ott , szerintem az RX-100-as szebb is, jobb is mint a Sora, vagy a Tiagra, ha nem 9-es a cuccod vedd meg nyugodtan!

Üdv:G.Pityu

#1978
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás
Rx-100-as szettet utoljára 1999-ben gyártottak. 2000-tõl van a Sora/Tiagra.

#1979
vito

vito

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás
hát úgy új, hogy maradt a boltban, ahol vettem már pár cuccot. ezek szerint legalább 4 éve pihen a vitrinben

#1980
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Hogy lehet egy rx-es dolog új? Már vagy 4 éve nem gyártják. Egyébként megérné. Campa v. Shimano sem mindegy, ha Shimano szetted van; a Campa hajtómûvekrõl nem sok jót hallok mostanság.