http://www.chronicpr...om/sitting.html
http://www.bicyclepa...pril05/bp10.htm
http://www.pulsus.co...Pdf/grun_ed.pdf
http://www.roadbiker...om/pbs_page.htm
http://www.selleroya...ano_2002-11.pdf
http://www.veloplus....00447164434.pdf
Most ezt a párat találtam, de majd még berakok pár linket.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Started by
isukim
, 2002. September 05. 11:55
#841
Posted 2005. May 23. - 22:26

#842
Posted 2005. May 23. - 22:11

farkasamed nyomd már ide lécci a linket a nyeregtudományról plíííííz
(bocs a dupla postért)
(bocs a dupla postért)
#843
Posted 2005. May 23. - 22:08

Én is a Fizik Arione-t méregetem épp... Elég sok pénz... nagyon sok... de mivel legnemesebb részeimrõl van szó
... talán megéri.
Az az igazság, h mostanában épp átértékelem néhány alapelvemet a kerékpárokkal kapcsolatban. eddig nagyon arra mentem rá, h a mozgó részek legyenek a legjobbak: agyak, középcsapágy, monoblokk - merthogy ezek tartják mozgásban a készüléket. Viszont amióta karbon vázat-villát-nyeregcsövet használok
- azóta valahogy másképp gondolom, mert annyival más érzés ráülni...
Szóval a LEGJOBB nyergek többsége NEM kivágott és talán nem véletlenül, viszont valahoyg mégis meg van könnyítve az a rész. Nekem pl. van egy szintén elég jónak számító Selle san Marco Barracuda nyergem, ott a mûanyag ház maga egy nyelv-szerû bemetszést kapott alul, ami hasonló hatás, mit a kivágás, csak nem gyengíti meg a szerkezetet annyira. Hasonló megoldást láttam sok más helyen is.
MIndazonáltal ez a Fizik-féle WingFlex eléggé furfangos cucc...

Az az igazság, h mostanában épp átértékelem néhány alapelvemet a kerékpárokkal kapcsolatban. eddig nagyon arra mentem rá, h a mozgó részek legyenek a legjobbak: agyak, középcsapágy, monoblokk - merthogy ezek tartják mozgásban a készüléket. Viszont amióta karbon vázat-villát-nyeregcsövet használok

Szóval a LEGJOBB nyergek többsége NEM kivágott és talán nem véletlenül, viszont valahoyg mégis meg van könnyítve az a rész. Nekem pl. van egy szintén elég jónak számító Selle san Marco Barracuda nyergem, ott a mûanyag ház maga egy nyelv-szerû bemetszést kapott alul, ami hasonló hatás, mit a kivágás, csak nem gyengíti meg a szerkezetet annyira. Hasonló megoldást láttam sok más helyen is.
MIndazonáltal ez a Fizik-féle WingFlex eléggé furfangos cucc...
#844
Posted 2005. May 23. - 21:43

Ja igen, még valami: nemrég eszembe jutott, hogy ha már a boltok nem kínálnak próbanyereg lehetõséget, lehetne azt csinálni, hogy egymás között cserélgetjük a cuccot, így mindenki egyszer fizet mondjuk 20 ezret, és kipróbálhatna akár 5-6 másik hasonló árban lévõt, nem bukna rajta egybõl súlyos ezreket, amikor megpróbálja alig használtan eladni. Ha meg valakinek megtetszik valamelyik, azt megveszi és nem foglalkozik többet a nyereggel.
#845
Posted 2005. May 23. - 21:36

Nekem van egy Arione-om. Országútin használtam, de nem volt az igazi, bár valószínûleg a bicaj egyéb beállításait nem sikerült kényelmesre belõnöm, mert próbáltam másik nyereggel is és ugyanolyan érzés volt (ülõgumók közti lágyrészekkel volt a gond). VAriáltam stucni magassággal, nyereg elõre hátra helyzettel, nyeregmagassággal, dõléssel,de semmi nem hatott. Az új országútimon sima titán Flite van mindenféle gél nélkül, ezt meg az ülõgumóim nem szeretik egyenlõre, de legaláb az érzékeny részeket már nem nyomja. Azt viszont hozzá kell tenni, hogy nagyon keveset mentem eddig vele. Az Arione-t áttettem a montira, de még nem tudok nyilatkozni róla (egyébként ezen a bicajon is elöl nyomott minden nyereg). De az tuti, hogy nagyon sokat számít az, hogy mennyit mentél már az adott szezonban, mennyire erõs a hátad, hasad, lábaid karod, legalábbis szerintem.
#846
Posted 2005. May 23. - 21:13

Tegnap éjjel vagy 10-15 cikket tudományos cikket néztem át a neten a bicikli nyergekrõl. Meglepõ, hogy pár összehasonlító cikkben hátrányosan kerültek ki a kivágott (cut-off) nyergek, szemben a nem kivágott és géllel borított nyergekkel. Az általános eredmény lehangoló, mert tökéletes nyereg nincs, és a legjobb is "csak" 20%-kal csökkenti az artéria O2 szállítását. Mindenesetre a következmény sok helyen az volt, hogy ha a nyergek helyileg rontják is a vérkeringést és az ideg mûködését, maga a biciklizés nagyon sok elõnyös tulajdonsággal rendelkezik (szív- és érrendszer).
Sok jót írtak a Specialized BG (Body Geometry) és a Fizik nyergekrõl.
Valaki használ Fizik Arione-t? Talán ez a nyereg az, amiért adnék 20e magyar pengõt, a vélemények szerint.
Sok jót írtak a Specialized BG (Body Geometry) és a Fizik nyergekrõl.
Valaki használ Fizik Arione-t? Talán ez a nyereg az, amiért adnék 20e magyar pengõt, a vélemények szerint.
#847
Posted 2005. May 23. - 19:57

Nekem van egy olyan gyanúm, h az Acor nyeregbõl kétféle is van, egy normál és egy titán sínes. A normál a 6900 pengõforint, a drágább meg a titán változat. De ez csak az én gyanúm.
10 rugót már sokallnék érte, ha nem titán sínes. Bár ki tudja...
10 rugót már sokallnék érte, ha nem titán sínes. Bár ki tudja...
#848
Posted 2005. May 23. - 14:31

Igen, vagy elnyomták vagy lejebbvitték nem tudom, de az biztos hogy most 6900ft.
Eddig bejött az Acor. A hétvégén beleraktam 180at összesen (70-55-55Km) és nem volt vele bajom. A jövõ héten valószínû benézek a Pelso 200ra egyet túrázni. Majd igazából ott derül ki mennyire jó.
Ha már itt vagyok: Jön még valaki olyan 26-28-30kmes átlagot a Pelson? Egyenlõre társaság kéne.
Eddig bejött az Acor. A hétvégén beleraktam 180at összesen (70-55-55Km) és nem volt vele bajom. A jövõ héten valószínû benézek a Pelso 200ra egyet túrázni. Majd igazából ott derül ki mennyire jó.
Ha már itt vagyok: Jön még valaki olyan 26-28-30kmes átlagot a Pelson? Egyenlõre társaság kéne.
#849
Posted 2005. May 23. - 01:17

Én nagyon megkínlódtam a nyergeimmel az utóbbi idõben. Használtam egy Selle San Marco Aspide-ot, ami kicsit nyomott, ezért túladtam rajta. Gondoltam veszek egy középen formált nyerget, és kipróbáltam egy olcsó Selle Royalt. Ez úgy megnyomott, hogy 2 hetet ki kellett hagynom, és most a régi Bike+ is kínoz, amivel korábban nem volt bajom. Elhatároztam, hogy középen kivágott lágyrész kímélõ nyerget veszek, de igazából nem találok. Ez az Acor milyen?
#850
Posted 2005. May 22. - 20:52

Kössz az infót! Én a mag-ban láttam a probike hirdetését, azon ha jól emléxem 9900-ért volt.Lehet hogy elnyomták?
Üdv:G.Pityu
Üdv:G.Pityu
#851
Posted 2005. May 21. - 20:15

Így van. Én spec a Probikeban vettem 6900ért. Ott még láttam jópár darabot belõle, szóval elvileg még van is nekik. érdemes felhívni õket és eltetetni egyet ha kell.
#852
Posted 2005. May 21. - 12:33

Hali
tpresident: nekem is vannak hasonló nyereg-élményeim. Én ráadásul azt a döbbenetes tapasztalatot szereztem a napokban, hogy a nadrág többet számíthat, mint a nyereg! ugyanaz a nyereg, ami néhány napja kényelmes volt, ma egy másik nadrággal pocsék érzés volt!
Turbo_G.Pityu: azt az Acor nyerget a Mali forgalmazza, ami lévén az egyik lagnagyobb nagyker elvileg bármelyik jobb kereskedõvel kapcsolatban van.
tpresident: nekem is vannak hasonló nyereg-élményeim. Én ráadásul azt a döbbenetes tapasztalatot szereztem a napokban, hogy a nadrág többet számíthat, mint a nyereg! ugyanaz a nyereg, ami néhány napja kényelmes volt, ma egy másik nadrággal pocsék érzés volt!
Turbo_G.Pityu: azt az Acor nyerget a Mali forgalmazza, ami lévén az egyik lagnagyobb nagyker elvileg bármelyik jobb kereskedõvel kapcsolatban van.
#853
Posted 2005. May 21. - 12:04

#854
Posted 2005. May 21. - 11:29

Tpres: 5900pénz a Fizik (Ride Bike Árkád) elvileg létezik Spec-bõl is, de én azt még nem találtam. Van feketébe meg egy undorító (szerintem) sárgában.
#855
Posted 2005. May 20. - 23:05

Mecsek: Ne foglalkozz vele, semmi gond nem lesz vele...
Potty: Mibe került a géles bandázs???
Nyereg ügyben a következõket tudom mondani:
Tél során vettem(téli akcióban) egy Selle Italia SLR XP nyerget. Feraktam a tél közepén(alapozás kezdetekor), és nem voltam megelégedve vele. Törte a seggemet, 2 óra után nem éreztem jól magam rajta. "ennyit a könnyû nyergekrõl" gondoltam. Vissza is raktam a jól bevált 230g-os Selle San Marco ERA-t. Aztán kb. 1 hónapja már-már el akartam adni az SLR-t, visszaraktam, és azóta tökéletes, mentem vele 280km-t egy nap és semmi gondom nem volt. A megoldás: az elsõ alkalommal nem voltam hozzászokva a kerékpározáshoz, majd kb. 2000km után már a seggem is hozzászokott a rendszeres kerekezéshez, így aztán semmi gondom nincs az SLR-el.
sokszor ennyi is elég!
Potty: Mibe került a géles bandázs???
Nyereg ügyben a következõket tudom mondani:
Tél során vettem(téli akcióban) egy Selle Italia SLR XP nyerget. Feraktam a tél közepén(alapozás kezdetekor), és nem voltam megelégedve vele. Törte a seggemet, 2 óra után nem éreztem jól magam rajta. "ennyit a könnyû nyergekrõl" gondoltam. Vissza is raktam a jól bevált 230g-os Selle San Marco ERA-t. Aztán kb. 1 hónapja már-már el akartam adni az SLR-t, visszaraktam, és azóta tökéletes, mentem vele 280km-t egy nap és semmi gondom nem volt. A megoldás: az elsõ alkalommal nem voltam hozzászokva a kerékpározáshoz, majd kb. 2000km után már a seggem is hozzászokott a rendszeres kerekezéshez, így aztán semmi gondom nincs az SLR-el.
sokszor ennyi is elég!
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#856
Posted 2005. May 20. - 20:34

A vázméret - magasság arányokat elmondaná valamelyik rider ?
Felvilágosulnék. 180 cm vagyok. mekkora váz kell ?
kössz
Felvilágosulnék. 180 cm vagyok. mekkora váz kell ?
kössz
#857
Posted 2005. May 20. - 20:18

Szevasztok!
Ma fölszereltük a jobbos rx-100-as fékváltókart. Sajnos a ballosra nem
volt manna, majd a jövõ hónapban. Eddig vázváltóm volt, zongorázni
lehet a különbséget. Végre jó az idõ, lehet tekerni, hajrá!!
UI:A racsni visszarakás után a légszélsõ fogaskeréknek van egy árnyalatnyi
holtjátéka. Amit csak akkor érzékelek, ha a lehúzóval mozgatom.
Vélemény?
Ma fölszereltük a jobbos rx-100-as fékváltókart. Sajnos a ballosra nem
volt manna, majd a jövõ hónapban. Eddig vázváltóm volt, zongorázni
lehet a különbséget. Végre jó az idõ, lehet tekerni, hajrá!!
UI:A racsni visszarakás után a légszélsõ fogaskeréknek van egy árnyalatnyi
holtjátéka. Amit csak akkor érzékelek, ha a lehúzóval mozgatom.
Vélemény?
CUM DEO
PRO PATRIA
ET LIBERTATE
PRO PATRIA
ET LIBERTATE
#858
Posted 2005. May 20. - 19:24

Na kicsit irogatok én is. Beszereztem pár cuccot a bicómhoz és meg kell hogy dicsérjem õket mert jók. Az egyik egy Gél betétes, pontosabban alátétes bandázs. Nagyon frankón elnyeli az apróbb rezgéseket, meg egy kicsit vastagít is a kormányomon, ami így nagyon kellemes fogást biztosít. Hátránya hogy +100g a normál bandázshoz képest (de hogy õszinte legyek szerintem simán megér ennyit). a másik hátránya az ára. Hát nem occso.
A másik cucc egy nyereg Acor és (elvileg) titánpálcás. Piszok könnyû 188g és ma gurultam vele egy hetvenest és nem volt velel gondom. Jövõ héten tesztelem 200on. A vicc az ára kemény 6900ft. Bár nem olyan a kidolgozása mint egy állat nyeregnek (amik 20enél kezdõdnek ebben a súlyban), de azért tûrhetõen néz ki. A hülyének is megéri, hátmég nekem!
A másik cucc egy nyereg Acor és (elvileg) titánpálcás. Piszok könnyû 188g és ma gurultam vele egy hetvenest és nem volt velel gondom. Jövõ héten tesztelem 200on. A vicc az ára kemény 6900ft. Bár nem olyan a kidolgozása mint egy állat nyeregnek (amik 20enél kezdõdnek ebben a súlyban), de azért tûrhetõen néz ki. A hülyének is megéri, hátmég nekem!
#859
Posted 2005. May 20. - 16:49

#860
Posted 2005. May 20. - 15:43

Campa delta fék:
épp ma láttam a kedvenc bicayboltomban egy Basson amit szervizelni hoztak be.
érdekes de nem volt meg az eleye/a fedõlap..
ig y látszott a belsõ mechanizmus.... yo kis rendszer de tényleg nehéz.
Nekem a mugy egy Modolo Cronos deltafék az álmom.
épp ma láttam a kedvenc bicayboltomban egy Basson amit szervizelni hoztak be.
érdekes de nem volt meg az eleye/a fedõlap..
ig y látszott a belsõ mechanizmus.... yo kis rendszer de tényleg nehéz.
Nekem a mugy egy Modolo Cronos deltafék az álmom.