Csak 2 féle létezik már (ráadásul elég régi évfolyammal, de még gyártják)
DuraAce (9-es) SL-7700 12900HUF
Sora (8-as) BL-R400 7100HUF
Ami a katalógusban szerepel mint váltókar az az amire te gondolsz.
Az RSX család már hivatalosan nincs, de még lehet találni elfekvõ készleteket. 6-os, 7-es rendszert új outi gépeken már nem találsz csak használton. 8,9,10 lassan 11-es rendszerek vannak.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Started by
isukim
, 2002. September 05. 11:55
#2801
Posted 2003. June 07. - 00:17

#2802
Posted 2003. June 06. - 23:56

köszi NoFear
és egy picit több infot tudnátok róla mondani? Minden szetthez van? /vagy csak a tiagra/sora szint környékén?/. Vagy: a katalógusban szereplõ váltókar (ami nem f.váltó) az az amire én gondoltam, vagy egyenes kormányhoz való?
elõre is kössz
Preffssz
ui.:és sokan emlegettek vmi RSX-családot. Ez már nincsen v. csak a katalógusban nincs benne? Ill. vannak még a katalógusból kimaradt o.úti dolgok? Pl. 6- v. 7-es rendszer, stb.
nagyonkösz
és egy picit több infot tudnátok róla mondani? Minden szetthez van? /vagy csak a tiagra/sora szint környékén?/. Vagy: a katalógusban szereplõ váltókar (ami nem f.váltó) az az amire én gondoltam, vagy egyenes kormányhoz való?
elõre is kössz
Preffssz
ui.:és sokan emlegettek vmi RSX-családot. Ez már nincsen v. csak a katalógusban nincs benne? Ill. vannak még a katalógusból kimaradt o.úti dolgok? Pl. 6- v. 7-es rendszer, stb.
nagyonkösz
#2803
Posted 2003. June 06. - 22:51

#2804
Posted 2003. June 06. - 21:31

Én kb. másgél éve egy Rsx-es Mali Ironman-t építtettem második bringának. Vettem volna szívesen használtat is, de akkor éppen senki nem árult kedvemre valót, meg fõleg nem az én méretemben.
Szerintem nagyon jó kis gép és szett is gyönyörû. A Sora és Tiagra esetében mintha elfeledkeztek volna errõl.
Csak a kerékkel szívok örökké...Pedig nem is megyek vele olyan sokat. Lehet ezzel valamit kezdeni, vagy marad az örökös centír?
Szerintem nagyon jó kis gép és szett is gyönyörû. A Sora és Tiagra esetében mintha elfeledkeztek volna errõl.
Csak a kerékkel szívok örökké...Pedig nem is megyek vele olyan sokat. Lehet ezzel valamit kezdeni, vagy marad az örökös centír?
#2805
Posted 2003. June 06. - 21:17

#2806
Posted 2003. June 06. - 21:16

Helóka!
Lenne egy nagyon láma kérdésem: lehet még kapni haygományos (alsócsõre szerelhetõ), pozícionált (indexelt, SIS, stb) váltókart? Új/használt? Hány sebességesek léteznek? Kb. mennyiért?
elõre is kösz, és sorry h bepofátlankodtam a profik közé...
preff
Lenne egy nagyon láma kérdésem: lehet még kapni haygományos (alsócsõre szerelhetõ), pozícionált (indexelt, SIS, stb) váltókart? Új/használt? Hány sebességesek léteznek? Kb. mennyiért?
elõre is kösz, és sorry h bepofátlankodtam a profik közé...
preff
#2807
Posted 2003. June 06. - 12:42

vBalunak illetve pcycle-nak teljesen igaza van. Az épített gép legalább 25%-al drágább mint a gyárilag szerelt, de sajna mivel Mo. kis piac sok gép csak a céges árlistákban létezik és sok esetben utólagos "tuning" is szükséges.
Az épített gépnek viszont megvan a szépsége, de itt pedig az ember vérnyomásának illetve egészségének ártalmas az alkatrészek beszerzése és sajna vannak estek amikor a gyártók hibáznak (pl. váz) és emiatt plusz idõ mire bejön az országba, de nincs benne kompromisszum (max anyagi)
Az épített gépnek viszont megvan a szépsége, de itt pedig az ember vérnyomásának illetve egészségének ártalmas az alkatrészek beszerzése és sajna vannak estek amikor a gyártók hibáznak (pl. váz) és emiatt plusz idõ mire bejön az országba, de nincs benne kompromisszum (max anyagi)
#2808
Posted 2003. June 06. - 09:56

Ahogy vBalu írja, az összerakott gépek mindig drágábbak, mint a készen vettek. Elõbbi annak jó, akinek csak minõségi szempontjai vannak, anyagiak nem. Mert az is igaz, hogy az összerakottakban válogatott lehet minden alkatrész és hozzád a legjobban passzoló.
#2809
Posted 2003. June 04. - 23:51

Félre ne érts! Egyáltalán nem vagyok a vegyités hive, csak láttam ilyet és meglepõdtem. Az eddigi infoim szerint is ez nagyon nagy kuriózum! Veszélyes a dolog, lehet, hogy idõvel kiderül, hogy az alkatrészek máshogy kopnak, egymást roncsolják, örökre pontatlan, recsegõs lesz a váltás... stb.
Ha kezdõ outis vagy szerintem a legjobban jársz, ha jóállapotú használt gépet veszel. Két éve épitem a bicajom és hidd el, ha a kezemben lenne az összes eddig ráforditott(nem szerviz, stb.) pénz, komoly kész (bár nem gyári kenésû) gépem lenne!
Ha kezdõ outis vagy szerintem a legjobban jársz, ha jóállapotú használt gépet veszel. Két éve épitem a bicajom és hidd el, ha a kezemben lenne az összes eddig ráforditott(nem szerviz, stb.) pénz, komoly kész (bár nem gyári kenésû) gépem lenne!
#2810
Posted 2003. June 04. - 21:23

Kösz, fiúk, az országútis testvériség nevében. Mondjuk sokkal nem lettem okosabb. Igazából ugye, onnan fúj a szél, hogy meglehetõsen alacsony büdzsével rendelkezem, és a Campa cuccok jóval olcsóbbak, viszont a Sram fogsor és egy PC69 lánc mármegvan. de csak úgy belevágni azért nyilván nem merek, mert ha nem mûködik, az bizony nagy szívás! mindenesetre vBalu megbátorítottál!
Lehet, hogy inkább azo gondolkodom majd, hogy használt Shimano fékváltókartveszek. Na és perzse az ilyen domináns piaci szereplõket (mint pl. Matáv, Micro$oft, Shimano) nem igazán komálom.
Lehet, hogy inkább azo gondolkodom majd, hogy használt Shimano fékváltókartveszek. Na és perzse az ilyen domináns piaci szereplõket (mint pl. Matáv, Micro$oft, Shimano) nem igazán komálom.
#2811
Posted 2003. June 04. - 19:57

Jobb inkább azt mondani, és azzal számolni, hogy a Shimano/Campagnolo szettek között nincs átjárhatóság.
Vannak esetek, amikor mûködik a dolog és van, amikor nem.
Nincs rá magyarázat, se sziszétma, ez van és kész.
Ha készen kapsz egy mûködõ vegyes rendszert, légy boldog. Ha összeraksz egyet, akkor is lehet mosolyogni.
Ennyi, nincs trükk!!!! ;D ;D ;D
Vannak esetek, amikor mûködik a dolog és van, amikor nem.
Nincs rá magyarázat, se sziszétma, ez van és kész.
Ha készen kapsz egy mûködõ vegyes rendszert, légy boldog. Ha összeraksz egyet, akkor is lehet mosolyogni.
Ennyi, nincs trükk!!!! ;D ;D ;D
#2812
Posted 2003. June 04. - 17:26

a múltkor -nem fogjátok elhinni- Láttam egy outit shimano aggyal, racsnival -csak sajna nem tudom mijennel- és Campa Veloce váltóval, Mirage fkv.-val!!! Ott volt a kezemben, mûködött rendesen. Megpróbálok majd utánna járni, hogy is lehetséges ez. Talán egyesével felhúzható fogaskerekek voltak hátul campa távtartókkal... Nem tudom... Mindenesetre elgondolkodtató!
#2813
Posted 2003. June 04. - 14:16

lcs: és milyen lánc lenne rajta? ha sram a fogaskoszorú sram láncot is kellene rá tenni! Elméletileg nem jó rátenni campa váltót, ha sram a fogaskoszorú, mert az a Shimanoval kompatibilis, de lehet, hogy elmegy, csak ki kellene próbálni, méghozzá rendes terhelés alatt. Summázva: nem érdemes ennyire variálni (3 féle egy biciklin), egy Shimano Tiagra váltó nem annyira drága (már 9-es).
#2814
Posted 2003. June 04. - 10:39

HI
Az a kérdésem, hogy a Campagnolo és a Shimano 9-es-rendszerek között van-e átjárhatóság?
Azt tudom, hogy a kazetta különbözik, ennélfogva fogsor- hátsó agy kompatibilitás kizárva. A hátsóváltó is más pályán mozog, tehát fékváltókar - hátsóváltó összeférhetetlenség is fennáll.
Viszont, ha van egy Shimano agyam, rajta Sram R9 fogsorral, ehhez tehetek-e Campa Mirage vagy Xenon hátsóváltót- fékváltókart?
Merthogy számottevõen olcsóbb, és nem annyival gyengébb, ráadásul a bowdenvezetése is szimpibb.
Köszi
Az a kérdésem, hogy a Campagnolo és a Shimano 9-es-rendszerek között van-e átjárhatóság?
Azt tudom, hogy a kazetta különbözik, ennélfogva fogsor- hátsó agy kompatibilitás kizárva. A hátsóváltó is más pályán mozog, tehát fékváltókar - hátsóváltó összeférhetetlenség is fennáll.
Viszont, ha van egy Shimano agyam, rajta Sram R9 fogsorral, ehhez tehetek-e Campa Mirage vagy Xenon hátsóváltót- fékváltókart?
Merthogy számottevõen olcsóbb, és nem annyival gyengébb, ráadásul a bowdenvezetése is szimpibb.
Köszi
#2815
Posted 2003. May 23. - 16:46

#2816
Posted 2003. May 09. - 13:59

csita: Bianchi magyar forgalmazója a Cserhát úton (Bp., VI. ker, a Keletitõl kb. 3 utcányira a Hungária krt. felé), manapság inkább Gitane-nal foglalkoznak, de rendelésre beszerzik.
178 cm-hez inkább az 57-es vázméret jó, de elmegy az 56- és az 58-as is (a lábhossztól is függ), 56-tól kisebbet nem ajánlanék.
külsõt leginkább szerelõk javítanak, de elég drágán, ezért érdemesebb újat venni (én speciel belsõ gumival ragasztottam meg belülrõl)
178 cm-hez inkább az 57-es vázméret jó, de elmegy az 56- és az 58-as is (a lábhossztól is függ), 56-tól kisebbet nem ajánlanék.
külsõt leginkább szerelõk javítanak, de elég drágán, ezért érdemesebb újat venni (én speciel belsõ gumival ragasztottam meg belülrõl)
#2817
Posted 2003. May 09. - 09:13

#2818
Posted 2003. May 08. - 20:50

Ez ennyire nem egyszerû dolog sajna hiszen egyéb méretek is közrejátszanak (pl ar- ill láb hossz).
A Magasságodhoz olyan 54-56-os vázméret passzolna, de ez gyártóktól is függ.
Ez egy régi link, de segíteni fog szerintem (csak páros számokat adj meg neki)
http://www.wrenchsci...=cmp&anms=false
A Magasságodhoz olyan 54-56-os vázméret passzolna, de ez gyártóktól is függ.
Ez egy régi link, de segíteni fog szerintem (csak páros számokat adj meg neki)
http://www.wrenchsci...=cmp&anms=false
#2819
Posted 2003. May 08. - 20:34

Szevesztok nem vagyok nagy bringás, csak hobbi szinten. Volt már vagy 10 biciklim. Versenytõl kezdve a kis orosz biciklikig minden. De a mai napig nem tudom, hogy a 176-178 centimhez péltáol egy versenygépbõl mekkora kellene nekem 50-65 centi között. Ha tud valaki segíteni azt kérem dobjon az emilemre.
radirovics@freemail.hu
radirovics@freemail.hu
#2820
Posted 2003. May 02. - 16:19

van szerintetek külsõ/gumi/ ragasztó?
mert van egy alig használt legalábbis nem látszik rajta de egy kellemes üvegdarab szépen átszelte a legalább fél centis futófelületet.nincs szívem kidobni és tartaléknak jó lenne.
mert van egy alig használt legalábbis nem látszik rajta de egy kellemes üvegdarab szépen átszelte a legalább fél centis futófelületet.nincs szívem kidobni és tartaléknak jó lenne.