Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
3129 hozzászólás a témában

#2781
Turbo_G.Pityu

Turbo_G.Pityu

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
A hézagológyûrük vastegsága hetesnél 5.0 mm, 8-asnál 4.8 mm , a 9-esnél 4.2 mm (ha jól emléxem), és a Simánjónál az összes gyûrû egyforma vtg a 7-8 -as kazettában, 9-est még nem szedtem szét, de a fiam sram 9-es monti sora eléggé lineárisnak látszik. Én arra tippelek, hogy a hátsóváltó körbe fordulását a váltókar kilincsmûvében kompenzálják.

Üdv:G.Pityu

#2782
country

country

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 927 hozzászólás
igazán nem sok de nem az amit írtál. különbség azért nincs mivel ugye a kazetta szélessége adott a nyolcas és kilences fogsor között van különbség mégpedig a abban hogy a fogaskerekek vastagsága más a kilencesé vékonyabb. tehát abbõl adódóan elvileg ami viszi a nyolcat vinni fogja a kilencet is csak vékonyabb lénc kell hozzá.


#2783
lcs

lcs

    vendég

  • fórumtag
  • 160 hozzászólás
Hi
Na, most már én is jobban képben vagyok. Alaphelyzet az, hogy nincs mix. vagy tiszta Campa, vagy Shi(t)mano. 1. A hátsóváltók más pályán mozognak. 2. A fogsor távtartói nem pont lineáris sort alkotnak, tehát azonos számú áttétel esetén is különbözõek.
Mindazonáltal: a nyolcas és a kilences hátsó váltó között mi a különbség? Nem csak annyi, hogy a kilencesen 11 fogszámúak a görgõk, a nyolcason meg 10-esek?

#2784
country

country

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 927 hozzászólás
egyébként a hetes sorhoz mármint nem campa hanem bármi más akármilyen hátsó váltót lehet használni csak ne campát. szal pölö egy deore 9 sebességes simán megy sis-es hetes karral és sorral. szóval ha nem lényeg annyira az a pezsgõ 105-ös mert ugye már az is nyolcas volt akkoriban. vehetsz mást is amit pénztárcád megenged viszont az lehet hogy amennyibe az a régi 105-ös kerül olyan minõséget nem kapsz. a másik: campa kavarás én megkérdeztem a Németh Balázst hogy mégis keverhetõk-e a cuccok. a válasz a váltókar mást húz és a hátsóváltó sem kompatibilis a SIS rendszerrel. tehát ha nem pozícionált karral használod mindegy mit raksz fel hátra viszont a modern fékváltókarokat nem nagyon lehet kavarászni.



#2785
Turbo_G.Pityu

Turbo_G.Pityu

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Pcycle! Country jól mondja. Egyébbként a régi 7-es 8-as rendszerek hátsóváltói müködnek egymás váltókarjaival. Ha lesz egy kis idõm megmérem tolómérõvel egy kilences hátsóváltó geometriáját(a paralelogramma forgáspontjainak távolságát ) és nem lepõdnék meg nagyon ha megegyeznének. Valószínüleg a váltókar által húzott bowden-mennyiség dönti el a dolgot, de ha van valakinek tapasztalata ezügyben, kiváncsi lennék rá!

Üdv:G.Pityu

#2786
country

country

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 927 hozzászólás
nem reklámozni szeretnék de egy bizonyos cégnél 15-20 százalékos akció van a campa cuccokra.

szóval döntsetek gyorsan szerintem


#2787
zfazek

zfazek

    vendég

  • fórumtag
  • 79 hozzászólás
Ics!
>Az a kérdésem, hogy a Campagnolo és a Shimano 9-es-rendszerek között van-e átjárhatóság?

Én is azon gondolkodok, hogy Shimano hátsó kerék, shimano fogaskeréksorhoz campa fvkart venni, mert a Tiagra is >50e, míg a Xenon 20e Ft. Felhívtam a Hunyadit, ahol kapcsoltak a szerelõhöz :) aki azt mondta, hogy mûködik a dolog, már õ is rakott össze ilyen bicajt. Viszont Campa hátsó váltó kell. És õ csak a Veloce fvkart ajánlotta mert az már nem mûanyag, viszont az már nem sokkal olcsóbb, mint a Tiagra.

#2788
country

country

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 927 hozzászólás
nem nem a régi kerékvárban hanem a corratec-ben vadász u. mittudoménmennyi. kell hogy legyen nekik mert én multkor egy használtat /leszedték még akkoriban valamelyik géprõl/ vettem 4-5ért és akkor még volt egy zsír új asszem dobozkában meg minden szóval ha ilyenre izgulsz akkor irány az arany jános utca.


#2789
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
...Pityu: mármint 7-es 105-ös váltó lenne a (volt) Kerékvárban? mert 7-es váltó kellene, a régi mûködik, de a kanál elferdült, és 23-nál beleér a küllõbe. :(

#2790
Turbo_G.Pityu

Turbo_G.Pityu

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Pcycle:a simánjó kazetták 3 szegeccsel vannak összefogva, lereszelem a fejét, kiütöm , és lehet csereberélni a fogaskerekeket. Nemrég cseréltem a 15-öst ,és a 17-est, nálam ezek kopnak a leggyorsabban. A hátsóváltó meg még békebeli darab, remélem még kibirja egy ideig. Egyébként egy ilyen régebbi 105-öst (a pezsgõszínüt ) nemrég láttam az új Kerékvárban a vitrinben, ha érdekel csörögj oda!

Üdv:G.Pityu

#2791
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Turbo G. Pityu: igen, de mivan ha elkopik a 7-es fogaskoszorú, vagy ne adj isten a 7-s váltó elhasználódik, tönkre megy?! utóbbit biztos nem kapsz sehol, én is ebben vagyok. :-[

#2792
vBalu

vBalu

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 251 hozzászólás
Lehet venni, sima váltókart, de itt szerintem felesleges újat venni, mert piszok drága. (relative) Én amig nincs pozicionált rendszerem, egy régi SunTour-hoz tartozót használok és szuper. Haverom, Rx100-hoz, régi Schwinn-Csepel váltókart használ gond nélkül...
Szerintem ugyanigy jó campához is bármilyen. Hisz ezek nem pozicionált dolgok!

#2793
Turbo_G.Pityu

Turbo_G.Pityu

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Én régi 105-ös szettet (2x7)használok rsx fékváltókarral, kb3 éve müxik hibátlanul.Néha eltervezgetem hogy átépítem 8-asra ,vagy 9-esre, de hát ugye az agy-kazetta-fékváltókar-lánccsere árát összeadva hamar elmúlik a "roham".Meg valószínüleg nem lennék gyorsabb ,meg erõsebb sem ,azaz nekem elég az 52-13 áttétel , hegyre fel meg a 42-28. Egy vérbeli országutis biztos körberöhögné a 13-28-as hátsó kazit, de a lényeg hogy az én képességeimnek megfelel, nem sokra mennék még egy 12-es, és 11-es fogaskerékkel, tutira nem lennék tõle Bodrogi.

Üdv:G.Pityu

#2794
pitzu

pitzu

    vendég

  • fórumtag
  • 62 hozzászólás
Az enyém a Speddmetalban készült és kb 1 hét alatt összerakták, de inkább a 60-as váz beszerzése miatt. Szerintem nekik is van még pár dolguk. A héten láttam náluk egy egész csomó Rsx féktestet, meg egy pár fékváltókart.

A shimano árai párban értendõek.


#2795
Prefi

Prefi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 802 hozzászólás
És ugye még ezeknél is úgy van, mint régen: egy bilincsen van az e. + a h. váltókar is, tehát a shimanó árak quasi párban értendõek?

#2796
tpresident

tpresident

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 898 hozzászólás
Az RX100as cuccok tényleg jók, itt-ott 1-2 kisebb üzletbe elég sok jó állapotban lévõ cuccot lehet talánli, mondok példát:

Bp, 13.ker, Hegedûs Gyula utca 27. utcáról nyíló alagsor.
Luongo kerékpárbolt.




#2797
pitzu

pitzu

    vendég

  • fórumtag
  • 62 hozzászólás
Van még bõle még elég sok szerintem. De az Rx100 is kiment 99-ben,
Akkor a rangsor úgy nézett ki:
Exage
Rsx
Rx100
105
stb

Boltosok azt mondják az Rsx és Rx100 az akkori 105 lebutított verziója és mindent tudnak, amit a nagy testvér csak súlyban és anyagban van különbség.
A fékváltókarjuk sem olyan húzós,asszem én olyan 30 ért vettem. A sora drágább volt és mennyivel gagyibb...
Ha nyolcas rendszerben gondolkodik valaki, szerintem megéri utánajárni egy ilyen szettnek még, mert a sora nincs a helyzet magaslatán.

#2798
Prefi

Prefi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 802 hozzászólás
Rx 100?
Ez még aktuális, vagy ezt sem gyártják már?
Egyáltalán van még szett a Sora/2200 alatt?

#2799
pitzu

pitzu

    vendég

  • fórumtag
  • 62 hozzászólás
Azt hiszem 99-ben gyártották utoljára az Rsx szettet, de szerintem elég sok minden van belõle még az országban, vagy lehet pótolni a hiányzókat Rx100 alkatrészekkel. Szerintem egy viszonylag olcsó és jól mûködõ szett. Persze nem egy dura ace, de hobby szinten abszolút jó.


#2800
Prefi

Prefi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 802 hozzászólás
köszi
és Campa? vagy inkább a forgalmazókat izéljem a hülye kérdéseimmel?