Jelentkezz be Regisztrálj
Rugóstagok (nem teleszkópok) - általános eszmecsere
#221
Írta 2013. február 20. - 14:53
Tisztaságra pedig figyelek,ez most így esett.Gondolkodtam,hogy felfújásnál nem juthatott-e be a szemcse,de ez szinte lehetetlen!Vagy ha mégis,akkor erõsítsen meg ebben vki!
#222
Írta 2013. február 20. - 12:08
Bölcs gondolat, viszont ha nem ezt az ipari hulladékot zárnám le a munkahelyem elõtt nap mint nap, akkor hazafelé gyakran gyalogolnom kellene.
Hát itt már szvsz több sebbõl vérzik a dolog.
Mire ebbõl egy esztergályos vmit is kihoz neked, ami jó! több pénzbe kerülne mint a vázad.
Használd addig amíg tudod aztán kuka. Addig meg próbálj meg gyûjteni egy jobban megkonstruált vázra.
Mert egyébként új tengely is kellene amit meg palást köszörülni kellene, meg új betétek. Tuti h drága mulatság lenne, és ennyit nem érdemes erre a vázra költeni.
#223
Írta 2013. február 20. - 11:33
#224
Írta 2013. február 20. - 11:26
#225
Írta 2013. február 20. - 11:13
#226
Írta 2013. február 20. - 10:49
Egy ezer éves teszkógazdaságos szintû boltelõtthagyós. A vázon a persely helye d 28 mm 46 mm szélességben, a hátsó villán a furatok 25,5mm egy 4-es lemezben.
Képeket csináljál róla. De lehetõleg értelmes minõségûeket!
#227
Írta 2013. február 20. - 10:00
#228
Írta 2013. február 20. - 09:56
Maga az egész konstrukció egy sz...r. Az a baj hogy a gyári mûanyag perselyek hiába vannak benne, nem a tüske forog a perselyben, hanem a váz füle fordul meg a tüskén. Magyarán a váz lesz...rja a persely állapotát, fémesen akar forogni. Azt sejtem hogy jobb gépeknél ezt ipari csapágyakkal oldják meg, csak jó lenne tudni hogy van összerakva, vagy lehet e kompletten kapni mint egy monoblokkot, vagy fejcsapágy szettet.
Milyen váz is ez egész pontosan?
#229
Írta 2013. február 20. - 09:35
Maga az egész konstrukció egy sz...r. Az a baj hogy a gyári mûanyag perselyek hiába vannak benne, nem a tüske forog a perselyben, hanem a váz füle fordul meg a tüskén. Magyarán a váz lesz...rja a persely állapotát, fémesen akar forogni. Azt sejtem hogy jobb gépeknél ezt ipari csapágyakkal oldják meg, csak jó lenne tudni hogy van összerakva, vagy lehet e kompletten kapni mint egy monoblokkot, vagy fejcsapágy szettet.Esztergályoshoz eltolod, és Õ csinál neked hozzá pl bronz perselyt.
#230
Írta 2013. február 19. - 22:55
Üdv!
Szeretnék megosztani egy saját,nem túl szerencsés esetet,csak hogy lehessen belõle okulni!
Rugóstagomat(Rock Shox Monarch) széthúztam 1-2 hete,hogy kipucoljam újrakenjem(ez már megvolt máskor is malõr nélkül).
Összerakás,bicajba be,és múlt hét vasárnap tekertem is vele egyet.Megtettem a bringával kb.15 km-t(fele terep,fele aszfalt) és azt vettem észre,hogy összehúzta magát a tag.1-2 nap múlva szétszedtem és meg is lett a baja:egy fémszemcse ragadt a légkamra dugattyújának "O"-gyûrûjébe és fölhúzta,fülszántotta a kamra belsõ falát->a levegõ átszökött a negatív kamrába.A mélyedés olyan volt,hogy a körmöm is megakadt benne.
Úgy voltam vele,hogy teszek egy próbát,ha nem jön be,úgyis kukázhatom a tagot:találtam egy epoxy-t,zsírtalanítás után föltöltöttem a sérülést,1000-es csiszolópapírral fölcsiszoltam simára és kenõanyaggal összeraktam.Azóta még nem voltam kipróbálni élesben a tagot,bringát,de ne húzza össze magát a tag.Hogy hosszú távon életképes lesz-e,majd elválik!
Íme néhány kép,igaz mobilos:
https://picasaweb.go...979194413688402
Hali
Jól megszívattad magadat :S
Milyen epoxit használtál? Mert a sima bolti eddigi tapasztalatom alapján ekkora hézag pótlására nem igen alkalmas :S
Egy próbát ezért megér.
#231
Írta 2013. február 19. - 22:47
Sziasztok!
Van egy übergagyi "össztelós" munkábajárósom és a hátsó lengõkar perselyénél kotyog. Van valami tippetek hogyan tudnám feljavítani ? Nem tudom a minõségi vázaknál ez hogy van megoldva, nem találtam sem külön alkatrészt a webshopokban, sem leírást, sem robbantott rajzot róla.
Esztergályoshoz eltolod, és Õ csinál neked hozzá pl bronz perselyt.
#232
Írta 2013. február 19. - 21:25
Van egy übergagyi "össztelós" munkábajárósom és a hátsó lengõkar perselyénél kotyog. Van valami tippetek hogyan tudnám feljavítani ? Nem tudom a minõségi vázaknál ez hogy van megoldva, nem találtam sem külön alkatrészt a webshopokban, sem leírást, sem robbantott rajzot róla.
#233
Írta 2013. február 17. - 20:23
#234
Írta 2013. február 17. - 20:03
Szeretnék megosztani egy saját,nem túl szerencsés esetet,csak hogy lehessen belõle okulni!
Rugóstagomat(Rock Shox Monarch) széthúztam 1-2 hete,hogy kipucoljam újrakenjem(ez már megvolt máskor is malõr nélkül).
Összerakás,bicajba be,és múlt hét vasárnap tekertem is vele egyet.Megtettem a bringával kb.15 km-t(fele terep,fele aszfalt) és azt vettem észre,hogy összehúzta magát a tag.1-2 nap múlva szétszedtem és meg is lett a baja:egy fémszemcse ragadt a légkamra dugattyújának "O"-gyûrûjébe és fölhúzta,fülszántotta a kamra belsõ falát->a levegõ átszökött a negatív kamrába.A mélyedés olyan volt,hogy a körmöm is megakadt benne.
Úgy voltam vele,hogy teszek egy próbát,ha nem jön be,úgyis kukázhatom a tagot:találtam egy epoxy-t,zsírtalanítás után föltöltöttem a sérülést,1000-es csiszolópapírral fölcsiszoltam simára és kenõanyaggal összeraktam.Azóta még nem voltam kipróbálni élesben a tagot,bringát,de ne húzza össze magát a tag.Hogy hosszú távon életképes lesz-e,majd elválik!
Íme néhány kép,igaz mobilos:
https://picasaweb.go...979194413688402
#235
Írta 2013. január 30. - 23:55
Szereztem egy 2008-as fox dhx 4.0-át. Mennyi lapka van a csillapítás illetve a kompresszió oldalon gyárilag?
#236
Írta 2013. január 06. - 21:39
Korrekt cég, lehet õket is kérdezni.
Korábban én is O2-höz rendeltem tõlük.
Most RP23-hoz rendelek - még mindig tõlük...
#237
Írta 2013. január 06. - 19:30
Nem bírod lemérni esetleg?
De legjobb tudomásom szerint ebbe már a 1/2 colos kell. Mert a nagyon régi X-fusion tagokba kellett a 12es perselyek.
Hmm belsõ átmérõt kell nézni ugye? 12,7mm, ami ugye 1/2" ha jól tudom, de kicsit meg van kopva és az igazat megvallva a hézagoló, amit kaptam hozzá se az igazi, eléggé szorul. Egyébként egy külföldi fórumon ezt írták:
2007-2010 X-Fusion Vector, O2, and Glyde Shocks use 12mm DU Bushings
2007-2010 X-Fusion H3 Shocks and 2011 X-Fusion Shocks use 1/2" DU Bushings.
Azt sem tudom egyébként, hogy ez milyen évjáratú tag pontosan. Szóval akkor mérés alapján 1/2" vegyek?
#238
Írta 2013. január 06. - 17:45
X-fusion o2 RC tagba mekkora persely kell 12mm vagy 1/2"? Errõl lenne szó: http://bimg1.mlstati...7652_062012.jpg
Nem bírod lemérni esetleg?
De legjobb tudomásom szerint ebbe már a 1/2 colos kell. Mert a nagyon régi X-fusion tagokba kellett a 12es perselyek.