Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Rugóstagok (nem teleszkópok) - általános eszmecsere

- - - - -

  • Please log in to reply
5897 replies to this topic

#1
osi22

osi22

    vendég

  • fórumtag
  • 162 posts

A hang egylrtelmüen egy szárazan surlodó gumi tömités hangja

 

plan A: Tag levegőkamra és karmantyúk kenése ( ugye senki nem felejtette, hogy ezt 50 üzemóránként meg kell tenni).

 

plan B Hardware kit tisztitása, 5 részes kit esetén különösen a porvédő pici O gyürükre

 

 

blash: elfosta magát a rebound-lockout közti pici negyzetgyürű, igy a kar alol szökik az olaj. NEM NEM A KAR ALATT VAN A TÖMITÉS, sokan kiszedik a kart , ami egy bütyköstengely aminek a 15bar Nitrogen nyomja neki a lock out tengelyét, igy nem lehet már visszarakni csak komplett nagyszerviz utan ujra feltöltve nitroval

 

uff

Azóta sikeres fordulatot vett a történet. Tudom, ez nem a reklám helye, de köszönetem a K2 boltnak, ők ugyanis elvitték a tagot az itteni forgalmazóhoz, ahol átnézték. Kiderült, a házon belül vmi sorjás, úgyhogy rendeltek egy újat. Valamit még javíthattak rajta (O gyűrű talán), mert most éppen nem csicsereg semmi. Pár hét múlva remélhetőleg meg már többet nem is fog.

Úgyhogy most öröm és bódottá' :)


  • zscs likes this

#2
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc

029-12-00 a ludas alkatrész

 

mindennel fel lehet fujni, akár tele is finghatod, Nitrogénnek nincs hőtágulása, plusz nuku korrozio.

 

Elvileg ha kivetted a tengely és van benne nitro , akkor biza a csillapitás rud a közepén a locsk outtal fel kell jönnie koppig, a kis golyobisokat meg keresheted ezerrel

 

 

Ó, ezekben tényleg nitrogén van? Valamiért azt hittem, hogy ez az RP23-ig volt... Mindegyik gyártó nitrogént használt a tag legbelsejében? (Nemtom, ezt minek nevezik.)

 

Igen, kiszedtem már a lockout kart, mikor szétcsavartam a tagot, és kicseréltem benne az olajat, de ennyire nem szedtem szét. Sőt, már nézni is elborzasztó:

 

2013-2015 FLOAT CTD Boost Valve Rebuild: ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=143

 

Ha jól értem, mikor kiszedtem ezen a képen függőlegesen álló, piros lockout tengelyt, akkor a kékre színezett kompresszió tengely nagyon kijött volna?

 

7619_fox_shock_float_ctd_dish_r11b.jpg

 

Vagy csak a piros rebound és a kék kompresszió tengelyek közti gumi négyzetgyűrű (029-12-000) már tönkre ment? De a lényeg, hogy ennek a cseréjéhez teljesen szét kell szedni, majd nitrogénnel feltölteni. Dejó... Azért köszi, hogy szóltál (:

 

7619_fox_shock_assy-dwg-2013-float-p-s-c

 

A robbantott ábrát itt találtam: ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=77


fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#3
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Érdekes, hogy a Manitou a McLoad ifp szervizelésénél az mutogatják, hogy sima levegővel is fel lehet fújni az ifp-t, nemcsak nitrogénnel.

 

 

McLeod IFP Service & Shock Bleed

 


Edited by blash, 2020. July 01. - 16:40.


#4
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

elfosta magát a rebound-lockout közti pici negyzetgyürű, igy a kar alol szökik az olaj. NEM, NEM A KAR ALATT VAN A TÖMITÉS, sokan kiszedik a kart, ami egy bütyköstengely, aminek a 15 bar Nitrogen nyomja neki a lock out tengelyét, igy nem lehet már visszarakni csak komplett nagyszerviz utan ujra feltöltve nitroval

 

Ó, ezekben tényleg nitrogén van? Valamiért azt hittem, hogy ez az RP23-ig volt... Mindegyik gyártó nitrogént használt a tag legbelsejében? (Nemtom, ezt minek nevezik.)

 

Igen, kiszedtem már a lockout kart, mikor szétcsavartam a tagot, és kicseréltem benne az olajat, de ennyire nem szedtem szét. Sőt, már nézni is elborzasztó:

 

2013-2015 FLOAT CTD Boost Valve Rebuild: ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=143

 

Ha jól értem, mikor kiszedtem ezen a képen függőlegesen álló, piros lockout tengelyt, akkor a kékre színezett kompresszió tengely nagyon kijött volna?

 

7619_fox_shock_float_ctd_dish_r11b.jpg

 

Vagy csak a piros rebound és a kék kompresszió tengelyek közti gumi négyzetgyűrű (029-12-000) már tönkre ment? De a lényeg, hogy ennek a cseréjéhez teljesen szét kell szedni, majd nitrogénnel feltölteni. Dejó... Azért köszi, hogy szóltál (:

 

7619_fox_shock_assy-dwg-2013-float-p-s-c

 

A robbantott ábrát itt találtam: ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=77


Edited by blash, 2020. July 01. - 02:06.


#5
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc

A hang egylrtelmüen egy szárazan surlodó gumi tömités hangja

 

plan A: Tag levegőkamra és karmantyúk kenése ( ugye senki nem felejtette, hogy ezt 50 üzemóránként meg kell tenni).

 

plan B Hardware kit tisztitása, 5 részes kit esetén különösen a porvédő pici O gyürükre

 

 

blash: elfosta magát a rebound-lockout közti pici negyzetgyürű, igy a kar alol szökik az olaj. NEM NEM A KAR ALATT VAN A TÖMITÉS, sokan kiszedik a kart , ami egy bütyköstengely aminek a 15bar Nitrogen nyomja neki a lock out tengelyét, igy nem lehet már visszarakni csak komplett nagyszerviz utan ujra feltöltve nitroval

 

uff

 

 


  • blash likes this

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#6
osi22

osi22

    vendég

  • fórumtag
  • 162 posts

Ezek a tagok elméletileg nagyon tartósak már régóta. Furcsa egy madár fészkelhette be magát oda énekelni. smile.png

No ami nekem eszembe jut és másnál szintén probléma volt (Lux CF - bár nekem a régebbi van még), hogy a gyárból menetrőgzítő nélkül összecsavarozott forgáspontokkal jött. Az összes forgáspont csavarja kilazult 2-3 hónapon belül anno. A tagé is. A hátsó felfüggesztésem alsó forgáspontjából a csavart kis híján elhagytam a KitzAlpBike Extreme távján 2018-ban. Furcsa volt az utolsó nagy technikás DH-n, hogy mintha bizonytalan lenne az egész bringa. Célba érve láttam, hogy 1 centi holtjátéka az egész hátuljának oldalirányban... Akkor tettem a forgáspontok meneteire menetrögzítőt (Loctite 243) és minden jó, se nyikorgás, se semmi. (Igen, a tagot a vázba rögzítő csavarok is kilazultak, nem volt rajtuk menetrögzítő...)

 

Hátha nálad is csak valami hasonló lehet!

Köszi, ezt meg tudom nézni, nyomatékkulcs amúgy is van itthon.

Ennek ellenére én sokkal inkább egy rossz O gyűrüre, vagy sivatagi szárazságra tippelek a tagon belül. Amikor SW ajánlásra befújtam a becsúszószárat, akkor kuss volt 40 km-ig.

Meglássuk hova jutok garancia terén. Nem szeretném hetekig nélkülözni a cangát.



#7
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Olajos a por a lock out karnál, vagy honnan láttad? 

 

 

 

Erre egyszerű a válasz: mert Ő a Mester tongue.png cool.png  (nyal-nyal smile.png ). Amúgy a legkomolyabban írtam!!

Off: itthon meg azzal szembesülök, hogy jó-rendes-szakértő üzlet (legutóbb is oda vittem a bringámat, meg is voltam velük elégedve) fogja magát és bezár 1 hétre. Ebben az időszakban?! Kereskedő vagyok, nyitva lehettem a Covid alatt én is, sokat dolgoztunk, de bezárni.... na On.   



#8
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ezek a tagok elméletileg nagyon tartósak már régóta. Furcsa egy madár fészkelhette be magát oda énekelni. :)

No ami nekem eszembe jut és másnál szintén probléma volt (Lux CF - bár nekem a régebbi van még), hogy a gyárból menetrőgzítő nélkül összecsavarozott forgáspontokkal jött. Az összes forgáspont csavarja kilazult 2-3 hónapon belül anno. A tagé is. A hátsó felfüggesztésem alsó forgáspontjából a csavart kis híján elhagytam a KitzAlpBike Extreme távján 2018-ban. Furcsa volt az utolsó nagy technikás DH-n, hogy mintha bizonytalan lenne az egész bringa. Célba érve láttam, hogy 1 centi holtjátéka az egész hátuljának oldalirányban... Akkor tettem a forgáspontok meneteire menetrögzítőt (Loctite 243) és minden jó, se nyikorgás, se semmi. (Igen, a tagot a vázba rögzítő csavarok is kilazultak, nem volt rajtuk menetrögzítő...)

 

Hátha nálad is csak valami hasonló lehet!



#9
osi22

osi22

    vendég

  • fórumtag
  • 162 posts

Az mit jelent, hogy elkezdett csicseregni? Mi a pontos hibajelenség? 

 

 

Kíváncsi leszek a fejleményekre, hogy hogyan intézik, és hogyha tényleg baja van a tagnak, akkor pontosan mi is az. Azért ennyi idő/km után ha egy fox tagnak is baja van, akkor elveszett a világ... Legalábbis emlékeim szerint az RS még ennyire sem tartós/megbízható, de nincs konkrét tapasztalatom, így lehet, hogy tévedek. 

Konkrétan ezt lehet tekerés közben hallani:

https://youtu.be/kJIrkOC9kBs

 

Elég idegesítő, főleg úgy, hogy még csak egy ezres és 2 hónap van benne.



#10
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

Halihó,

 

valaki tudja a Fox rugóstagok garanciális ügyintézését magyar földön?

Canyon Luxomban a Fox Float DPS Performance Elite elkezdett "csicseregni" nagyjából 2 hónap és 1000km után. Canyon szerint direktbe mehet a Foxhoz szervizre, de a kérdés, hogy akkor jelen esetben az itthoni forgalmazóhoz (PL) kell fordulnom, vagy elég bármelyik Foxszal foglalkozó kereskedőt felkeresnem?

 

Köszi a válaszokat előre is!

 

Az mit jelent, hogy elkezdett csicseregni? Mi a pontos hibajelenség? 

 

Canyon nem intézi fox szervizelését, azt elvileg direktbe kell küldeni a foxnak. Jelenlegi kínai vírus és nyári szezon miatt ez talán jobb is, nagyon le vannak terhelve.

Most írtam direktbe Foxnak és PL-nek (magyar disztribútor) is, meglátjuk mit válaszolnak.

 

Kíváncsi leszek a fejleményekre, hogy hogyan intézik, és hogyha tényleg baja van a tagnak, akkor pontosan mi is az. Azért ennyi idő/km után ha egy fox tagnak is baja van, akkor elveszett a világ... Legalábbis emlékeim szerint az RS még ennyire sem tartós/megbízható, de nincs konkrét tapasztalatom, így lehet, hogy tévedek. 



#11
osi22

osi22

    vendég

  • fórumtag
  • 162 posts

Olajos a por a lock out karnál, vagy honnan láttad? Elvileg már készen van a picit nagyobb átmérőjű hézagolócső, már csak el kéne mennem érte valamikor.

 

 

 

 

Miért nem intézi el a canyon házon belül? Én inkább kérném, hogy intézzenek csomagfelvételt, nem tudom, hogy most melyik céggel intézik a szállítást. És küldjenek egy új vagy javított tagot.

Canyon nem intézi fox szervizelését, azt elvileg direktbe kell küldeni a foxnak. Jelenlegi kínai vírus és nyári szezon miatt ez talán jobb is, nagyon le vannak terhelve.

Most írtam direktbe Foxnak és PL-nek (magyar disztribútor) is, meglátjuk mit válaszolnak.



#12
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Csak hogy legyen nyoma és mindenki tanuljon belőle

 

A belső tengelynek 3 illetve 5 részes hardware kit esetén HOSSZABNAK kell lennie mint a TAG+ a két távtartó!!!!!

emiatt van minimális oldaljátéka. HA a tengely rövidebb lenne, összeszoritanád a tagot , fixálnád , vagy a váz vagy a Tag törne

 

röviden!

3, 5 részes hardware kit esetén a tengely MINDIG szélesebb mint a TAG meg a két távtartó!!!!!!

 

Szarazon kell összerakni, önkenő a rendszer, ha zsirzod megfogja a port és mint a dörzspapir szétkoptattja

 

ha veszel rövidebb tengelyt ahhoz kisebb távtartók járnak és még a vázat is szetbaszod.(összehuzod)

Bele való távtartó a hozzá való gyürükkel , csavarral

 

amugy a tagod a lock out karnál fossa az olajat.....

 

Olajos a por a lock out karnál, vagy honnan láttad? Elvileg már készen van a picit nagyobb átmérőjű hézagolócső, már csak el kéne mennem érte valamikor.

 

 

 

valaki tudja a Fox rugóstagok garanciális ügyintézését magyar földön?

Canyon Luxomban a Fox Float DPS Performance Elite elkezdett "csicseregni" nagyjából 2 hónap és 1000 km után. Canyon szerint direktbe mehet a Foxhoz szervizre, de a kérdés, hogy akkor jelen esetben az itthoni forgalmazóhoz (PL) kell fordulnom, vagy elég bármelyik Foxszal foglalkozó kereskedőt felkeresnem?

 

Miért nem intézi el a canyon házon belül? Én inkább kérném, hogy intézzenek csomagfelvételt, nem tudom, hogy most melyik céggel intézik a szállítást. És küldjenek egy új vagy javított tagot.



#13
osi22

osi22

    vendég

  • fórumtag
  • 162 posts

Halihó,

 

valaki tudja a Fox rugóstagok garanciális ügyintézését magyar földön?

Canyon Luxomban a Fox Float DPS Performance Elite elkezdett "csicseregni" nagyjából 2 hónap és 1000km után. Canyon szerint direktbe mehet a Foxhoz szervizre, de a kérdés, hogy akkor jelen esetben az itthoni forgalmazóhoz (PL) kell fordulnom, vagy elég bármelyik Foxszal foglalkozó kereskedőt felkeresnem?

 

Köszi a válaszokat előre is!


Edited by osi22, 2020. June 29. - 12:53.


#14
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc

Csak hogy legyen nyoma és mindenki tanuljon belőle

 

A belső tengelynek 3 illetve 5 részes hardware kit esetén HOSSZABNAK kell lennie mint a TAG+ a két távtartó!!!!!

emiatt van minimális oldaljátéka. HA a tengely rövidebb lenne, összeszoritanád a tagot , fixálnád , vagy a váz vagy a Tag törne

 

röviden!

3, 5 részes hardware kit esetén a tengely MINDIG szélesebb mint a TAG meg a két távtartó!!!!!!

 

Szarazon kell összerakni, önkenő a rendszer, ha zsirzod megfogja a port és mint a dörzspapir szétkoptattja

 

ha veszel rövidebb tengelyt ahhoz kisebb távtartók járnak és még a vázat is szetbaszod.(összehuzod)

Bele való távtartó a hozzá való gyürükkel , csavarral

 

amugy a tagod a lock out karnál fossa az olajat.....

 

 

uff


Edited by sala, 2020. June 19. - 15:19.

  • blash, Kisherceg, Rabbit and 1 other like this

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#15
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts
Fox Float CTD tagnál mit tudnék kezdeni azzal, hogy ez az alu távtartó cső túllóg kb. fél mm-re a műanyag fekete gyűrűkön, és persze emiatt kotyog:
 
7619_20200610_193500_fox_float_ctd_du_bu
 
7619_20200610_225301_fox_float_ctd_du_bu
 
Nem értem, talán összenyomódtak a fekete gyűrűk. Először a világos színű teflon vagymilyen perselyekre gyanakodtam, hogy nagyon megnyomtam, mikor nyomtam, de kicseréltem újra, és azzal is kotyog, najó, lehet már nem annyira, de csak kotyog. Csak nem olyan rég tűnt fel, hogy ha felemelem a bicaj hátulját, akkor valami kicsit koppan, és himbakar tagnál lévő forgáspontjánál sikerült kitapogatni a koppanást.
 
Eddig RWC tűgörgővel használtam az egyik műanyag persely helyett. És az alu csavar beszorult a tűgörgő acél csövébe: photos.app.goo.gl/q3BbZ48pApN5DXRc9
 
Nem használt a hőlégfúvózás meg a csavarlazítózás sem, végül a Crazyben szedték ki, amit az alu csavar menete nem élt túl, de csináltattak acélból ilyen csavart. Érdekes, hogy a tagban lévő alsó műanyag perselyeknél nincs kotyogás, pedig az teljesen az eredeti, bár az kevesebbet is fordul el. Kipróbáltam azt is, hogy megcseréltem az alul és a felül lévő távtartót, fekete hézagolókat, de akkor mindkettő kotyogott, míg addig alul nem.
 
22,2 mm hosszúnak mértem az alu távtartó csövet, de kapni ebből 21,84 mm-est is. Alu meg acél csővel is. Vajon melyiket érdemesebb acél csavarhoz? Vagy csak reszeljek le két tizedet a távtartóból, hogy ne kotyogjon? Bár fogalmam sincs, hogy tudnám ezt teljesen párhuzamosan megcsinálni.

Ja, ami műanyag távtartót és alu csövet visszatettem, azt már használtam vagy két évet. Lehet már akkor kicsit kotyogott, csak nem vettem észre, mert összetömörödtek a fekete gyűrűk. Most a fox oldalán megtaláltam, hogy valami delrin nevű műanyag.

És tényleg nem kell vagy szabad semmivel sem bekenni a műanyag persely belsejét, itt nem írják, hogy kellene valamivel kenni: ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=251#5-pieceflangedbushing

Edited by blash, 2020. June 11. - 01:07.


#16
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts

ma vettem váltóolajat, állagra az is kb méz. Időben kaptam szét szerintem, alig volt már kenőanyag a tagban.


Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#17
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Van Motorex 100-as teló olajam na az már méz, ua mint a fluid, ha DT-nek jó akkor neked is.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#18
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts

kenésnek szerintem hótmindegy h mit raksz bele, csak legyen benne

Köszi!
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#19
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc

VPP-s váznál normális, hogy a tag felső befogása kicsit szorul? A mozgásnál nem venni észre...

 

80wt váltóolajat használt valaki float fluid helyett? Idegenajkú hegyikerékpárfórumokon emlegetik, hogy ugyanaz...

kenésnek szerintem hótmindegy h mit raksz bele, csak legyen benne


fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#20
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts

VPP-s váznál normális, hogy a tag felső befogása kicsit szorul? A mozgásnál nem venni észre...

 

80wt váltóolajat használt valaki float fluid helyett? Idegenajkú hegyikerékpárfórumokon emlegetik, hogy ugyanaz...


Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.