élménybeszámolóésfotókeste!
Jelentkezz be Regisztrálj
Bringás lányok márpedig vannak - 2. rész
#1761
Posted 2005. May 23. - 10:22
#1762
Posted 2005. May 23. - 10:10
No de ZED!
Mindenhol azt hallom és írják, hogy merev farú géppel a mászás azért jobb, mert a hátsó tag nem mozogja ki a pedálozásból adódó energiák egy részét, ergo nagyobb erõ megy át a talajra.
Nem kevered a lefelével???
Lefelé valóban nem kell, sõt! :-)))
Aszfalton valóban érdemes lockolni, bár ez is konstrukciótól függ. Ha viszont terepen mész felfelé (nem simára döngölt erdei talajra gondolok), akkor a legtöbb bringát aktívan érdemes használni, mert:
- lehetnek olyan fix, vagy mozgó akadályok, amiknek az élén a merev bringa elkapar, a fully viszont simán átmegy
- ha nagyobb kövek, vagy gyökerek vannak elõtted, lehet, hogy merevvel is gond nélkül vállalható, de minden egyes kõ egy kicsit megfogja a gépet, és ezek sorozatán lelassulsz, hacsak nem állsz ki, akkor viszont könnyen megcsúszik a kerék. Fullyval ugyanitt nyugodtan ülve tekerhetsz, a sorozatos bukkanók alíg lassítanak rajtad valamit. Az eredmény, hogy míg az alján mindkét gépnek hasonló sebbessége volt, az emelkedõ tetejére a merevfarú sokkal lassabb lesz
A hajtási veszteség abszolút konstrukciófüggõ. Obsidian példája is mutatja, hogy ez a Konákon nagyobb, de pl a Giant NRS-en, a Turnereken, vagy az Ellsworthökön szinte 0. De volt már olyan nagy bringám (Diamond Back XTS), ami semmit sem mocorgott mászáskor. Az, hogy mennyire érzed hatékonynak mégsem ettõl, hanem inkább a geometriától függ. Volt olyan gépem (GT LTS), amivel nagyon jól tudtam mászni, pedig nagyon pogózott, de jó volt a geometriája. A pogózástól való félelem egy túlspirázott probléma, amit olyanok gerjesztenek, akik még soha nem használtak össztelós gépet hosszú távon. Szóval szerintem engedd az Erát, had tegye a dolgát.
#1763
Posted 2005. May 23. - 09:38
Már tõled is??
Ezt a bicajt ismerem, a Lorkaaaa dísztárcsa elég jellegzetes.
Figyelek!
-Ez a légfüggöny átlátszó???
/idézet egy Miskolci egyetemi kollégium mûszaki vezetõje és köztem zajlott beszélgetésbõl./ Kimentem a kocsiba röhögni)
#1764
Posted 2005. May 23. - 09:33
#1765
vendég_Charon_*
Posted 2005. May 23. - 07:16
vendég_Charon_*
Mindenhol azt hallom és írják, hogy merev farú géppel a mászás azért jobb, mert a hátsó tag nem mozogja ki a pedálozásból adódó energiák egy részét, ergo nagyobb erõ megy át a talajra.
Akinek nrs-e van, az tudja, hogy a lockout felesleges, mert síkon nem mozog be, felfele pedig pont akkor mozog, amikor jön valami göcsört. Ha felfele a hátsó tag nem a tekerésbõl pogózik, vagy nem vészesen, akkor ne lockold! Nem mindegy, hogy neked kell áttekrened egy felfele bumpszlin, vagy a tag mozogja ki, és nem vesztesz lendületet. A veszteség az csak a pogózás lehet.
#1766
Posted 2005. May 23. - 06:38
Mindenhol azt hallom és írják, hogy merev farú géppel a mászás azért jobb, mert a hátsó tag nem mozogja ki a pedálozásból adódó energiák egy részét, ergo nagyobb erõ megy át a talajra.
Nem kevered a lefelével???
Lefelé valóban nem kell, sõt! :-)))
Baky!
Hiába no a korral jár a feledékenység.......
Sorry
-Ez a légfüggöny átlátszó???
/idézet egy Miskolci egyetemi kollégium mûszaki vezetõje és köztem zajlott beszélgetésbõl./ Kimentem a kocsiba röhögni)
#1767
Posted 2005. May 23. - 02:40
#1768
Posted 2005. May 22. - 23:38
#1769
Posted 2005. May 22. - 22:41
Elkészült az új bicajom (AUTHOR ERA pro egyedi építésben), tegnap terepen is leteszteltem:
A hátsó lock out nagyon hatásos, próbáltam zárva és nyitva is, és érezhetõ volt a különbség. Egyértelmû, hogy fölfelé le kell zárni.
Gratula a géphez! Nézegettem én is az Era-kat, nagyon tetszetõsek, és végre egy jól megtervezett össztelósnak tûnik. De lockout felfelé? Akkor mit ér, hogy össztelósod van? Nézd meg, hogy mennyit mocorog lock nélkül, és, ha nem bólogat nagyon, akkor felejtsd el. Pont az igazi elõnyöket veszted el, mert a plusz tapadás emelkedõn is számít, ha nem sima a terep.
#1770
Posted 2005. May 22. - 20:30
Baky:
Nagyon sok boldog szülinapot kívánok!
Gyere tekerni többször...
Üdv:Szam
köszike Szammer!
Igazad van, az utóbbi idõben elég passzív voltam ...
viszont most Ti modtátok le sorba a garadnai tekergést
Sebesvíznél bevittem a fiúkat a jóba: 5 km dózerút lefelé, ahol aztán lehetett döngetni.
Én mentem elõre, aztán Tyito, jött még egy srác, (szégyen, de a nevére nem emlékszem) a sort Bruce zárta.
az a lefelé nekem is _nagyon_ bejött! Azt hiszem ha arra járok, mindig be fog figyelni egy kis száguldozás
:mypage:
Tíz féle ember létezik a világon: egyik ismeri a kettes számrendszert, a másik nem.
#1771
Posted 2005. May 22. - 16:06
(Lehet, hogy az a baj, hogy nem használhatok csatolmányokat?)
E-mailban elküldöm!
-Ez a légfüggöny átlátszó???
/idézet egy Miskolci egyetemi kollégium mûszaki vezetõje és köztem zajlott beszélgetésbõl./ Kimentem a kocsiba röhögni)
#1772
Posted 2005. May 22. - 10:45
#1773
Posted 2005. May 22. - 09:36
Tegnap összekoszoltam a "kislányt"!
A BIKEMAG fórumról néhány emberke itt volt fönt Garadnán, elmentünk egy közös tekergésre.
Nem volt hosszú, mindössze 23 km, viszont szintemelkedés volt benne rendesen. A POLAR még nincs fölszerelve, de a többiek mérték. Garadnáról Ómassa, aztán a túristaösvényen föl Bánkútra. Régen jártam erre, azóta teljesen megváltozott az ösvény, ugyanis egy kisebb patak folydogál rajta, ami ugye kifejezetten jó, fõleg, ha 15-20-szor át kell menni rajta.
Tapasztalatom a bicajjal az, hogy mászáskor nem emelte az elejét, viszonylag meredek részeken is hibátlanul, jól irányíthatóan lehet vele menni. A hátsó lock out nagyon hatásos, próbáltam zárva és nyitva is, és érezhetõ volt a különbség. Egyértelmû, hogy fölfelé le kell zárni. Mondtam is a többieknek, hogy a sárgával nem bírtam volna eddíg föltekerni. Tolni csak két helyen toltuk, mert ott egyszerûen nem lehetett tekerni.
Bánkútról aszfalton jöttünk Jávorkút- Sebesvíz útvonalon. Sebesvíznél bevittem a fiúkat a jóba: 5 km dózerút lefelé, ahol aztán lehetett döngetni.
Én mentem elõre, aztán Tyito, jött még egy srác, (szégyen, de a nevére nem emlékszem) a sort Bruce zárta. Egyszer hallottam Tyito hangját: Gabikám ez a bringa nagyon fekszik neked!! Aztán leérve vártam Lacira fél percet. Megjött a harmadik társunk is jó másfél perc múlva, viszont Bruce meg nem jött.Tehát elindultunk fölfelé megnézni, mi is történt. Hála istennek csak felütötte a hátsó kerekét, komolyabb baj nem történt. Gyors belsõcsere és aszfalton vissza Garadnára. összegeztük a tapasztalatokat, megmondom õszintén, hogy ehhez a bicajhoz képest a sárga egy kategóriával gyengébb. Mint ahogy Laca mondta: Így még nem látott engem lefelé jönni. Én is csodálkoztam, mert ahol eddíg fékeztem, ott simán lendületbõl jöttem tovább, idõnként még bele is hajtottam.
Összegezve az elsõ tereptapasztalatokat: Jóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mondhatnám Nyagggyon jóóóóóóóó!
Jó sáros lett, mondtam is a többieknek: Megvolt az avató, sáros a gép!
Hazafelé még lemostam, aztán egy nagyon kellemes élménnyel dög fáradtan feküdtem le aludni. Éjszaka keveset aludtam, mert Telihold volt (ilyenkor valamiért nagyon rosszul alszok), és persze a lábaim is görcsöltek rendesen.
-Ez a légfüggöny átlátszó???
/idézet egy Miskolci egyetemi kollégium mûszaki vezetõje és köztem zajlott beszélgetésbõl./ Kimentem a kocsiba röhögni)
#1774
Posted 2005. May 22. - 08:02
#1775
Posted 2005. May 21. - 21:08
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#1776
Posted 2005. May 21. - 15:54
Mondjuk 10-kor találkoznánk az UVH-nál, onnan elmennénk a csudába és egész nap ott is maradnánk.
#1777
Posted 2005. May 20. - 10:00
#1778
Posted 2005. May 19. - 17:33
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#1779
Posted 2005. May 19. - 12:51
#1780
Posted 2005. May 19. - 12:22
Aki az esõs idõben képeket szeretne nézegetni, az kukkantson be ide:
http://kocsi.organic.hu/
A pünkösdi hétvégén a Vértesben jártunk.

Sign In
Create Account
This topic is locked
Back to top






