Jelentkezz be Regisztrálj
Manitou
#681
Posted 2008. August 31. - 22:32
Ha meg valami nem mûködik rajta, érdemesebb szervízbe vinni tanácsért/segítségért, mintsem otthon szétgányolni.
TREKs Atesz: a Blacket csak ajánlani tudom, mert szerintem hûséges darab, legalábbis ahogy én tapasztaltam.
A többivel kapcsolatban kérd ki más tulajok véleményét is.
Bár szerintem ha a Black becsúszói meg vannak kopva, inkább ne vedd meg.Én is megszívtam emiatt.Ha sértetlen, akkor jól jársz vele.Szerintem.
A Slaterõl nem tudok nyilatkozni, most hallok elõször róla:D
thommey : "valamivel???" : ezt mire érted?
Izomtéridõninja-geológus!
#682
Posted 2008. August 31. - 21:57
FFD-s csillapítást mennyire bonyolult szerelni, mondjuk egy RS HC/HC2-es vagy MCD-s csillapításhoz képest?
#683
Posted 2008. August 27. - 22:32
A Black milyen évjárat?Szerintem az Axelnél valamivel tartósabb, a vastagabb becsúszók miatt.Nekem is volt egy Manitou Black 2002-es, az nagyon szépen mozog, a csillapítása pedig remek.Igaz, már nagyon megkopott, és hozta fel a dzsuvát, de ezenkívül nagyon jó villa.
Hát az nem egy mai darab 2005-ös de lehet még korábbi,de állítólag az elõírt karbantartások elvoltak végezve rajta,meg a fotók alapján sem tûnik nagyon leharcoltnak vagyis megkimélt állapotu.
Azért is írtam hogy csoda lenne ha szeptember 10. ne vinnék el ennyiért.
És a Slate Elite-rõl mia véleményed mert ha a Black nem jönne össze az lenne a másik kiszemelt.
#684
Posted 2008. August 27. - 21:48
#685
Posted 2008. August 27. - 21:36
Izomtéridõninja-geológus!
#686
Posted 2008. August 27. - 20:09
Sztem mond meg, hogy melyik villa érdekel, és megmondjuk mi hogyan mûködik benne. Felesleges tudnod, hogy mûködik az intrinsic, ha FFD-s villád lesz. A céget Dug Bradbury alapította, és anno John Tomac, és Missi "the missile" Giove voltak a fõ versenyzõi, akiket támogatott A vilák valahogy így jöttek: Manitou I,II,III,IV, EFC DH,Spyder,Mars,Dorado,stb..
Itt némi támpont:
http://www.mtnbikeha...d=6&memberid=33
Ez az oldal amúgy is alap lenne minden bringásnak:)
Köszi,engem rögtön 4 tipus is érdekelne abból 3 tuti,elöször a 3 tutit írnám.
1,Slate Elite 07'-
2.Slate Super 07'-
3.Axel Super
4.a bizonytalan Black Comp mert az használt és nem tudom hogy addig meglessz e még vagy elviszik,az árát iletõen ebben majdnem biztos vagyok.
Ami nekem fontos lenne az a tartósság megbízhatóság karbantartás stb, és nem szeretnék 5-6 évig telót venni.
Felhasználási cél,túra és terep.
#687
Posted 2008. August 27. - 19:37
Itt némi támpont:
http://www.mtnbikeha...d=6&memberid=33
Ez az oldal amúgy is alap lenne minden bringásnak:)
#688
Posted 2008. August 27. - 19:25
Ismét segítséget szeretnék kérni.
A helyzet az hogy nagyon elkezdet érdekelni a Manitou márka,a kérdésem az lenne hogy,tud valaki olyan magyar nyelvü oldalt ahol bõvebben lehet olvasni errõl a márkáról mint pld:cégtõrténelem,fejlesztések,rendszerek stb?
Igazából én olyan wikipédia szerûségü olvasmányra gondolok,:chin: már néztem ott is de semmi.
A válaszokat infókat elõre is nagyon köszönöm.
#689
Posted 2008. August 27. - 13:36
ezt az olajzáró szimeringnek kell bentartani, ez felett van a porvédõ, amit bizonyos tipusoknál egy olajba itatott szivacskarika ken belülrõl, a becsúszó külsõ részének a kenését a becsúszó felületkezelése végzi(teflonszerû bevonat). Az EFS-t még nem próbáltam, most télen tervezem a beszerzést.
#690
Posted 2008. August 27. - 13:20
Amugy nekem is RS villam van, es az olajreteg jo sokaig rajta van, csak megfelelo minosegu es mennyisegu olajat kell beletenni.
Nameg az EFS is jol jon
#691
Posted 2008. August 27. - 13:14
#692
Posted 2008. August 27. - 13:03
levegovel meg batran kiserletezz, ezek a gyari adatok csak iranymutatoak altalaban, szoval lodd be, ahogy neked kenyelmes.
#693
Posted 2008. August 27. - 12:59
Igaz Manitou telóm még nem volt, de szerintem amit olajat kidolgozott, az az összeszerelésnél a szimeringre rákent kenõanyag lesz, ezt kb 2-3 terepes tekerés után el kell hogy hagyja. Ha nem múlik el akkor lehet gondolkozni a garanciális ellenõrzésen. Fontos hogy minden kerekezés után finom puha rongyal töröld le a becsúszót, hogy ne hordja bele a porvédõbe a koszt.
A légnyomást ugy állítsd be, hogy a teló, normál testhelyzetben, ha gépen ülsz akkor a teljes rugóútjának kb. 15%-át ülje be (SAG), ennek kb jónak kell lenni.
Amúgy ugyanez videoban(az elején kicsit sok a duma, de a lényeget bemutatja):
Köszönöm a választ. Akkor a hétvégén szimering pucolásként picit meghajtom a gépet hegyen.:-)
A beállítást kipróbálom, ezt is köszi.
#694
Posted 2008. August 27. - 12:41
A légnyomást ugy állítsd be, hogy a teló, normál testhelyzetben, ha gépen ülsz akkor a teljes rugóútjának kb. 15%-át ülje be (SAG), ennek kb jónak kell lenni.
Amúgy ugyanez videoban(az elején kicsit sok a duma, de a lényeget bemutatja):
#695
Posted 2008. August 27. - 11:54
A minap cseréltem le az ócska Marzo MZ Comp rugósvillámat egy R7 Elite Absolute-ra.
Tapasztalatlan vagyok a témában, a technológiai váltás is éles volt:-), így lenne pár kérdésem:
1. Használat során a becsúszókra felken némi olajat pici karikákba. Nem jelentõs mennyiség, épp csak észrevehetõ, de azért mégis furcsállom. Ez normális jelenség, a szimeringek bejáratódásával meg fog szünni, vagy hibás a cucc?
2. Van valami egzakt szabály a légnyomás beállítására? A gyári értékre fújva picit keménynek érzem (a javasolt: testsúly (fontban) 60 %-a PSI-ben), azonkívül, hogy addig csökkentem, míg nem érzem kényelmesnek és még nem koppan le, van más módszer is?
Köszi elõre is
#696
Posted 2008. August 27. - 10:47
Akkor lenne fokozatmentesen kívülrõl állítható, ha ott van hogy RTWD.
Izomtéridõninja-geológus!
#697
Posted 2008. August 27. - 10:43
Üdv mindenkinek.
Lenne itt pár kérdés:
1.A Slate Elite-n van-e V-fék konzol?
Mert amennyi web áruházat meg néztem mindegyiknél más kép volt kirakva róla,volt amelyiken volt V-fék konzol és olyan is amelyiken nem volt,az agyam elszál ezektõl az ilusztrácios képektõl.
2.A 80 vagy 100 mm rugóutat itt hogy kell értelmezni rugó csere vagy szabályzó álitásával?
Mert erre sem volt egyértemü meghatározás.
Csak példa ként a bikediscount-nál amikor a kosárba teszem-et választom ott a 100 mm rugóutal adja.
Mondjuk ha jó a szöveg értelmezés akkor ez rugó cserés megoldásu lessz mert ott van a (vagy) szó,ha meg szabályozható lenne akkor meg (tól) val írták volna.:chin:
Bocs a buta kérdésekért.
A válaszokat elõre is kösz mindenkinek.
1.Ha talaltal mind v- mind tarcsas kepet akkorlezetik valszeg mind2,vagy felhivod oket es segitenek hogy melyik van.
2.80/100 azt nem tuom pontosan de en reconomat asszem ugy lehet allitani hogy van benne egy gumibak,amit ha kiveszel mar 100 at mozog.Tuti nem rugo csere,mert szerintem telohoz nem adnak rugot dobozba
#698
Posted 2008. August 27. - 10:32
Lenne itt pár kérdés:
1.A Slate Elite-n van-e V-fék konzol?
Mert amennyi web áruházat meg néztem mindegyiknél más kép volt kirakva róla,volt amelyiken volt V-fék konzol és olyan is amelyiken nem volt,az agyam elszál ezektõl az ilusztrácios képektõl.
2.A 80 vagy 100 mm rugóutat itt hogy kell értelmezni rugó csere vagy szabályzó álitásával?
Mert erre sem volt egyértemü meghatározás.
Csak példa ként a bikediscount-nál amikor a kosárba teszem-et választom ott a 100 mm rugóutal adja.
Mondjuk ha jó a szöveg értelmezés akkor ez rugó cserés megoldásu lessz mert ott van a (vagy) szó,ha meg szabályozható lenne akkor meg (tól) val írták volna.:chin:
Bocs a buta kérdésekért.
A válaszokat elõre is kösz mindenkinek.
#699
Posted 2008. August 24. - 21:19
Black-et jóhogy nem buzerálta.
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960