BlackFox: mennyi az a nagyon sok?
és mennyi ebbõl aki meg is venné? Mo-n 5?
tanultál közgázt?
reálisan és bizonyára ezt ki is számolták hogy pontosan mennyi, tízezres nagyságrendeknél érdemes foglalkozni valami új bevezetésével...
és ez már pont nem az a piaci szegmens, ahol cska reklámmal el lehet valamit adni... (és azt is vedd figyelembe, hogy egy új termék kifejlesztése a megálmodástól általában nem egy év.. inkább kettõ-három... tehát ez nem egyszerû profitvadászat.. elõtte kökeményen bele kell tolni a lóvét és kockázat is van), az alap kategóriában tényleg nem számít... viszont azért te is megnézed hogy mit veszel nem? gondolom abból hogy itt elég komoly cuccokról beszélsz, meg komoly kérdéseket vet fel..
mindenesetre az a véleményem hogy nem fogjuk megváltani a Manitou-t, szerintem nem szalad olyan rosszul a szekerük
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Manitou
Started by
tAmS
, 2004. August 13. 18:20
#3541
Posted 2004. August 15. - 09:24
#3542
Posted 2004. August 15. - 09:15
Az nem lényeges, hogy van e rá pénze az Answernak vagy nincs. Az ilyen beruházásokat gondos számitások elõzik meg, ugye, mert feleslegesen nem dobják ki a pénzt az ablakon. Tehát nem feltétlenül vág bele.
A letörésugró kaszkadõröknek készitett pár egyedi villa lehet maximum, amit a Manitou készit majd, ha készit egyáltalán, 30 centivel, mert egyszerüen nem éri meg neki. Nincs rá olyan kereslet! A konkurenciák gyûrûjében meg nem hinném, hogy csak azért fenntartson egy tipust, hogy elmondhassa, hogy van neki. Végül is amerikai cég, szigorú szabályokkal és még szigorúbb befektetõkkel. Az olaszok könnyebben leszarják, és odavágják a SM-t!
Szerintem a Psylonak elég nagy konkurencia a Sherman, nem kell egy csõtengelyes változat a Blackbõl, mert nem lenne sokkal olcsóbb, mint a S. Persze ez csak tipp..
A letörésugró kaszkadõröknek készitett pár egyedi villa lehet maximum, amit a Manitou készit majd, ha készit egyáltalán, 30 centivel, mert egyszerüen nem éri meg neki. Nincs rá olyan kereslet! A konkurenciák gyûrûjében meg nem hinném, hogy csak azért fenntartson egy tipust, hogy elmondhassa, hogy van neki. Végül is amerikai cég, szigorú szabályokkal és még szigorúbb befektetõkkel. Az olaszok könnyebben leszarják, és odavágják a SM-t!
Szerintem a Psylonak elég nagy konkurencia a Sherman, nem kell egy csõtengelyes változat a Blackbõl, mert nem lenne sokkal olcsóbb, mint a S. Persze ez csak tipp..
#3543
Posted 2004. August 15. - 03:33
Nos, akkor a gondolatmenetem:
-Csõtengelyes Black széria: Konkurencia a Psylo-nak és nem lenne valószínüleg olyan drága, mint a Sherman. Nagyon sok embertõl hallotam, hogy örülne egy csõtengelyes Black telónak!
-200mm-t mozgó duplavállas Sherman: Konkurencia a Marzocchi 888-nak.
-Carbon mentes Dorado (szimpla és duplavállas): Konkurencia a Shiver-nek. Itt konkrétan az árra gondoltam!
-300mm-es rugóúttal rendelkezõ teló: Konkurencia a Marzocchi Super Monster-nek. Bender és kollégái biztos értékelnék, mert Benderen kívûl még jópár emberke van a világon, aki szeret nagy letörést ugrani.
Az árak akárhogy is nézük nagyon fontosak, mert befolyásolják a fogyasztást és egy cégnek az a fontos, hogy nõjön a vásárlók fogyasztás a termékei iránt, mert ebbõl van profitja és nagyon is számít neki, hogy mennyi a profit.
Mivel már bõven van pénze az Answer-nek, ezért szerintem nem lenne neki túl nagy költség pár új telót kifejlesztenie és megvalósítania (tervezés, tesztelés és a hozzá szükséges eszközök), fõleg olyant, amibõl profitálhat is rendesen (még több pénzt). Vegyünk egy példát: Ha kidob egy 200mm-es Sherman-t, mely kicsivel jobb, mint a 888 vagy ugyanolyan szintüt, akkor már konkrétan elvesz egy részt a piacból, melyet eddig a konkurens cég uralt. A vevõ gondolkodóba esik, hogy melyiket is vegye, mert van választási lehetõsége. Jó reklámmal meg mindent el lehet adni, de ha biztosra megy, akkor megcsinálja ugyanolyan szintûre vagy jobbra és köríti egy jó reklámmal, akkor a siker nem marad el.
-Csõtengelyes Black széria: Konkurencia a Psylo-nak és nem lenne valószínüleg olyan drága, mint a Sherman. Nagyon sok embertõl hallotam, hogy örülne egy csõtengelyes Black telónak!
-200mm-t mozgó duplavállas Sherman: Konkurencia a Marzocchi 888-nak.
-Carbon mentes Dorado (szimpla és duplavállas): Konkurencia a Shiver-nek. Itt konkrétan az árra gondoltam!
-300mm-es rugóúttal rendelkezõ teló: Konkurencia a Marzocchi Super Monster-nek. Bender és kollégái biztos értékelnék, mert Benderen kívûl még jópár emberke van a világon, aki szeret nagy letörést ugrani.
Az árak akárhogy is nézük nagyon fontosak, mert befolyásolják a fogyasztást és egy cégnek az a fontos, hogy nõjön a vásárlók fogyasztás a termékei iránt, mert ebbõl van profitja és nagyon is számít neki, hogy mennyi a profit.
Mivel már bõven van pénze az Answer-nek, ezért szerintem nem lenne neki túl nagy költség pár új telót kifejlesztenie és megvalósítania (tervezés, tesztelés és a hozzá szükséges eszközök), fõleg olyant, amibõl profitálhat is rendesen (még több pénzt). Vegyünk egy példát: Ha kidob egy 200mm-es Sherman-t, mely kicsivel jobb, mint a 888 vagy ugyanolyan szintüt, akkor már konkrétan elvesz egy részt a piacból, melyet eddig a konkurens cég uralt. A vevõ gondolkodóba esik, hogy melyiket is vegye, mert van választási lehetõsége. Jó reklámmal meg mindent el lehet adni, de ha biztosra megy, akkor megcsinálja ugyanolyan szintûre vagy jobbra és köríti egy jó reklámmal, akkor a siker nem marad el.
#3544
Posted 2004. August 14. - 23:33
#3545
Posted 2004. August 14. - 21:24
tehat
-black atutos valtozatban: kene egy uj tervet csinalni tesztelni. onto formara is ertendo persze.
es annyira nem menne hiszen ha vki durvulni akar, hoyg neki feltetlen 20-as tengely kell akkor sherman.
black meg epp azert jo mert iylen kis konnyu szerkezet.
szerintem nem hianyzik belole a bolt on.
-200mm-s akarmi:
masik becsuszot kene csinalni. nagy valoszinuseggel.
ugyanis 20%-al novekedne a nyomatek ami a becsuszot terheli.
a 170mm nem eleg?
-nem karbon dorado:
ez lehet, hoyg megerne.
de igyis vi(e)szik.
mivel a karbon resszel nagyon keves gond van ~0.
+ nehezebb lenne. elvesztene azt az ekszluziv kulsot ami most van nekije.
-300mm: minek?!
hova?!
-black atutos valtozatban: kene egy uj tervet csinalni tesztelni. onto formara is ertendo persze.
es annyira nem menne hiszen ha vki durvulni akar, hoyg neki feltetlen 20-as tengely kell akkor sherman.
black meg epp azert jo mert iylen kis konnyu szerkezet.
szerintem nem hianyzik belole a bolt on.
-200mm-s akarmi:
masik becsuszot kene csinalni. nagy valoszinuseggel.
ugyanis 20%-al novekedne a nyomatek ami a becsuszot terheli.
a 170mm nem eleg?
-nem karbon dorado:
ez lehet, hoyg megerne.
de igyis vi(e)szik.
mivel a karbon resszel nagyon keves gond van ~0.
+ nehezebb lenne. elvesztene azt az ekszluziv kulsot ami most van nekije.
-300mm: minek?!
hova?!
#3546
Posted 2004. August 14. - 20:40
Azt aláírom, hogy van abban némi igazság, hogy nem mindig célszerû minden téren ottlenni az iparban, de ha ilyen apró ûrök vannak, akkor azokat szerintem érdemes lenne betölteni. Szerintem 5 modell kellene még telóból és komplett lenne a Manitou palettája és abból 4 model csak apróságokban térne el az eredetitõl (ahoz meg nem hiszem, hogy külön gyárat kellene építeni), az Extreme FreeRide teló lenne csak kicsit kiugró dolog, de az sem túlzottan (legfeljebb csak rendelésre gyártaná), de ha nem érné meg neki a 300mm-es rugóúttal rendelkezõ telót gyártani, akkor azt kihagyja és meghagyja másnak.
Én a Globális piacra gondoltam és nem csak a magyarországi piacra. De ha Magyarországra gondolunk, akkor ebbõl az 5 féle dologból, amire gondoltam 4 biztos érintené a Magyaországon lévõ bringásokat is és sok embernek szereznének vele örömet.
Én a Globális piacra gondoltam és nem csak a magyarországi piacra. De ha Magyarországra gondolunk, akkor ebbõl az 5 féle dologból, amire gondoltam 4 biztos érintené a Magyaországon lévõ bringásokat is és sok embernek szereznének vele örömet.
#3547
Posted 2004. August 14. - 18:08
Minek kellene 30 centis rugóúttal telót szériában gyártani? Abszolút nem érné meg a belefeccölt fejlesztésnek a költsége...
Egyébként meg: A Porsche se gyárt a Fiat Pandának konkurenst, mégse panaszkodnak a vásárlóik...
Nem az a lényeg, hogy minden téren ott legyen, hanem hogy ahol ott van, ott csináljon nagyon jót. Miért lépne be egy újabb szegmensbe, ha annak a kielégitésére felépitett gyáregység, felvett munkaerõ csak hosszútávon érné meg a befektetõknek, mig azt a pénzt esetleg a "jót jobbra" fejlesztéséhez használhatják, biztositva a minõséget, újabb hiveket szerezve, még nagyobb bevételre szert tenni.
Egyébként én nem érzem, hogy szûk lenne a Manitou palettája, épp a mostani Bikkamakk fejtegette, hogy hányféle modelljük lesz/van!
Egyébként meg: A Porsche se gyárt a Fiat Pandának konkurenst, mégse panaszkodnak a vásárlóik...
Nem az a lényeg, hogy minden téren ott legyen, hanem hogy ahol ott van, ott csináljon nagyon jót. Miért lépne be egy újabb szegmensbe, ha annak a kielégitésére felépitett gyáregység, felvett munkaerõ csak hosszútávon érné meg a befektetõknek, mig azt a pénzt esetleg a "jót jobbra" fejlesztéséhez használhatják, biztositva a minõséget, újabb hiveket szerezve, még nagyobb bevételre szert tenni.
Egyébként én nem érzem, hogy szûk lenne a Manitou palettája, épp a mostani Bikkamakk fejtegette, hogy hányféle modelljük lesz/van!
#3548
Posted 2004. August 14. - 17:16
ez most szép közgazdasági fejtegetés volt ;D
viszont nem biztos hogy mindig az a kifizetõdõ ha egy cég minden szegmensben ottvan egy piacon :-X
viszont nem biztos hogy mindig az a kifizetõdõ ha egy cég minden szegmensben ottvan egy piacon :-X
#3549
Posted 2004. August 14. - 16:46
Tudom, hogy széles körben gyárt a Manitou sok mindent, de mégis hiányos a palettája MTB téren, azt is tudom, hogy a Marzocchi régóta gyárt telókat, de szerintem minden cégnek érdeke (akár Manitou, akár Marzocchi, akár arármi, most ne menjünk abba bele, hogy melyik cég melyik cégnek az alvállalata vagy része vagy egyébje, mert nem ez a lényeg és az más téma), hogy vegyék a termékeiket. Minél szélesebb egy cég palettája, annál nagyobb közönséget tud érdekelté tenni benne, hogy a termékeit megvásárolja. Nekünk felhasználóknak meg az a lényeg, hogy széles legyen a választék és megtaláljuk azt, ami kielégíti az igényeinket, tehát nekünk az a jó, ha versengenek egymással a gyártók a vásárlók igényeit minnél inkább kielégítve, törekedve ezáltal egyfajta szimbiózisra (most morbidan kifejezve magamat). Végülis a gyártók a vásárlóknak eladott termékeikbõl élnek meg és a vásárlók igényeit a gyártók elégítik ki a termékeikkel.
#3550
Posted 2004. August 14. - 15:04
most thommey bácsinak biztos vigyorog a feje, de én azt mondom hogy ha már filózol Gianton: NRS... tudom nemolcsó, viszont nem csak saját véleményem szerint körözi az LRS-t
és az SPV annyira Manitou, hogy õk vették meg a céget aki fejlesztette :-X
BlackFox: biztos hogy van oka hogy miért nem gyárt ennyi mindent a Manitou...
Hozzátenném: Answer-Manitou... gyártanak õk még sokminden mást, ruhát-cipõt-BMX cuccokat...
a MArzocchihoz pedig annyit: 55 éve gyártanak motorvillákat, van egy kis tapasztalatuk.. és szerintem egyszerûen más filozófia mint egy RS vagy Manitou pont ebbõl kifolyólag. Nem mellesleg egy két hibás tervezésû szériától eltekintve a legmegbízhatóbb villák... van alapja a kultuszuknak (amivel nagyon nehéz versenyezni szvsz)
és az SPV annyira Manitou, hogy õk vették meg a céget aki fejlesztette :-X
BlackFox: biztos hogy van oka hogy miért nem gyárt ennyi mindent a Manitou...
Hozzátenném: Answer-Manitou... gyártanak õk még sokminden mást, ruhát-cipõt-BMX cuccokat...
a MArzocchihoz pedig annyit: 55 éve gyártanak motorvillákat, van egy kis tapasztalatuk.. és szerintem egyszerûen más filozófia mint egy RS vagy Manitou pont ebbõl kifolyólag. Nem mellesleg egy két hibás tervezésû szériától eltekintve a legmegbízhatóbb villák... van alapja a kultuszuknak (amivel nagyon nehéz versenyezni szvsz)
#3551
Posted 2004. August 14. - 15:04
Szerintem a Marzocchi azért olyan népszerû, mert sokkal szélesebb körben fedi le a piacot, mint a Manitou. Ha belegondolunk akkor a Manitou-nak nem sokmindent kellene már csinálnia és akor õ is olyan széles piaci lefedettséggel bírna, mint a Marzocchi.
Amiket szerintem érdemes lenne gyártania a Manitou-nak:
-Black széria csõtengelyes verzióban (konkurencia a Rock Shox Psylo-nak)
-DH teló, mely külsõszára fémbõl van és nem Carbon-ból (pl: Dorado fém kivitelben, mely konkurencia lehetne a Marzocchi Shivernek), mert van, aki nem szereti a Carbon telókat és a Carbon fémmel történõ helyetesítése kicsit lejebb is nyomná az árát, mondjuk egy árkategóriában lenne a Shiver-rel
-Sherman duplavállas telót gyártania kicsit nagyobb rugóúttal, mondjuk 200mm-es rugóúttal, persze mellete megmarad a 170mm-es rugóúttal rendelkezõ Sherman duplavállas (amely jelenleg a Super Triple-nek és a Boxxer-nek jelent konkurenciát)
-Extreme FreeRide teló, mely konkurencia lenne a Marzocchi Super Monster-nek (jelenleg nem túl nagy konkurenciája van a Super Monster-nek, pl: Risse Big Foot, Avalanche MTN-10, stb.), minimum 250mm-es rugóúttal, de célszerû lenne 300mm-es rugóúttal rendelkezõ telót gyártania.
Szóval a palettán lévõ ûrt kellene betöltenie a telók terén, mint ahogy a rugóstagoknál tette és teszi.
Egy Manitou telóm volt, de azzal elégedett is voltam nagyjából. Sajnos a TPC csillapítása nem mindig volt tökéletes, ezért csak majdnem voltam vele elégedett.
Amiket szerintem érdemes lenne gyártania a Manitou-nak:
-Black széria csõtengelyes verzióban (konkurencia a Rock Shox Psylo-nak)
-DH teló, mely külsõszára fémbõl van és nem Carbon-ból (pl: Dorado fém kivitelben, mely konkurencia lehetne a Marzocchi Shivernek), mert van, aki nem szereti a Carbon telókat és a Carbon fémmel történõ helyetesítése kicsit lejebb is nyomná az árát, mondjuk egy árkategóriában lenne a Shiver-rel
-Sherman duplavállas telót gyártania kicsit nagyobb rugóúttal, mondjuk 200mm-es rugóúttal, persze mellete megmarad a 170mm-es rugóúttal rendelkezõ Sherman duplavállas (amely jelenleg a Super Triple-nek és a Boxxer-nek jelent konkurenciát)
-Extreme FreeRide teló, mely konkurencia lenne a Marzocchi Super Monster-nek (jelenleg nem túl nagy konkurenciája van a Super Monster-nek, pl: Risse Big Foot, Avalanche MTN-10, stb.), minimum 250mm-es rugóúttal, de célszerû lenne 300mm-es rugóúttal rendelkezõ telót gyártania.
Szóval a palettán lévõ ûrt kellene betöltenie a telók terén, mint ahogy a rugóstagoknál tette és teszi.
Egy Manitou telóm volt, de azzal elégedett is voltam nagyjából. Sajnos a TPC csillapítása nem mindig volt tökéletes, ezért csak majdnem voltam vele elégedett.
#3552
Posted 2004. August 14. - 11:39
Eladom az LRS vázamat és újat szeretnék venni!
Filózom merev Giant vázon, mert azt hallottam, hogy nagyon meg van csinálva és úgye elképesztõen könnyû.
És filózom új Merida SX-mission vázon is, SPV-s rugóstaggal. Ha jól tudom ez Manitu "kitalálmány".
Milyen?
Filózom merev Giant vázon, mert azt hallottam, hogy nagyon meg van csinálva és úgye elképesztõen könnyû.
És filózom új Merida SX-mission vázon is, SPV-s rugóstaggal. Ha jól tudom ez Manitu "kitalálmány".
Milyen?
#3553
Posted 2004. August 13. - 22:23
talán mert a marzonak nagyobb kultusza van (mondom én egy Manitou 4 Compot birtokolva :)
#3554
Posted 2004. August 13. - 18:36
#3555
Posted 2004. August 13. - 18:20
Hát bátorkodtam nyitni egy új témát. Szegény Manitounak. ;D
kezdetnek itt egy pár új modell. (2005)
http://www.pinkbike....pbpic275779.jpg
http://www.pinkbike....pbpic275778.jpg
http://www.pinkbike....pbpic275777.jpg
http://www.pinkbike....pbpic275775.jpg
firefly plus:
http://www.pinkbike....pbpic275773.jpg
kezdetnek itt egy pár új modell. (2005)
http://www.pinkbike....pbpic275779.jpg
http://www.pinkbike....pbpic275778.jpg
http://www.pinkbike....pbpic275777.jpg
http://www.pinkbike....pbpic275775.jpg
firefly plus:
http://www.pinkbike....pbpic275773.jpg