Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Manitou

- - - - -

  • Please log in to reply
3554 replies to this topic

#3521
bocika

bocika

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 789 posts
BlackFox!

Peugeot, Citruen= PSA : ;) az ugye egy cég, egy alváz+motor meg még talán egy csomó alkatrész egyezik is.
a Renault a Nissant vette meg, velük közösködnek.
mondjuk. pl.
a renault motorok ha jó tudom nincsenek is más autóban.

attól hogy francia autó, még nem egyforma.
sõt!!

de ugye ez egy telótopic ;D

t




#3522
blackfox

blackfox

    vendég

  • fórumtag
  • 135 posts
Bocika!
Teljesen mindegy, hogy Peugeot, Citruen vagy Renault! Mindegyik tök egy kaptafa, ami megkülömbözteti õket a design és a márkanév.

Fuckbkv!
Most mi lenne azon butítás, hogy a Dorado-t esetleg gyártaná a Manitou fém külsõszárral is (mellete megmaradna a Carbon külsõszáras is)? Elveszne a Design? És? Lehet még millióegy féle jó Design-t csinálni rá, hogy jól nézzen ki. Esetleg az, hogy nehezebb lenne 1 kilóval? Az ára meg jóval alacsonyabb lenne. Aki akarná megvenné a Carbont, aki meg nem, az meg megvehetné a fém külsõszárast.

Thez!
Ha most te választhatnál két egyforma teló küzöl, ami tök egyforma minõségre (mert azért a Marzocchi minõsége elég jónak mondható és szerintem még a Manitou nem tudta fellülmúlni) és ugyanúgy mozog, viselkedik, stb., csak egyedül design-ban és márkában térne el, akkor te melyiket választanád? Szerintem azt amelyik bejön neked külsõre. Szóval mégsem olyan nagy hülyeség, amit írtam.

#3523
vendég_norbert78_*

vendég_norbert78_*
  • vendég
Hali nem hülyeség,csak még nem használtad sokat! ;) Én kb 2 éve nyúzom most lesz olajcserés, a 03-as10/12 TPC+ elitem.Volt már mindenütt (merevgépben street, egy kis ugrálás aztán egy kis freeride a jánoshegyen/hóban, -20fok deres becsúszókkal-nem lassult egy picit sem csak eredeti zsírt használj-,sárban,latyakban,még több sárban,aztán volt 2x tokodi DH-n, lépcsô dh-n ;D még merev px-ben, azóta vázcsere fully px-re, még egy tavaszi latyak meg esôzés és sár még egy bpdh,bogács dh, azóta egyre többet kap), minezt egy zsírzással! 8) nagyon h?séges teló, de ne rakd állandóan csôrre ill félodalasan, mert azt egy teló se bírja, ne aggass rá 200-as pizzát, egy jó fékbôl elég 185-is ha nem, akkor ne vegyél szimplavállas telókat! ;) A zsír az elejé jönni fog de ez nem nyílt olajfürdô hogy gond lenne belôle, attól a szimeringek és 03-asnál a porvédô, 04-nél evil genius tömítés tökéletesen elég kell hogy legyen még a tenger alatt is,de ha te úgy érzed biztonságban magad(nem 1 1/2 év alatt még kék szine volt a benne lévô zsírnak tehát egy csepp kosz nem ment bele ilyen használat mellett sem!!!) szétszedheted akár hetente( én így zsírzom nem pég a gombbal évente) mert nem kell olajat leengedni meg stb a láb leszedéséhez/tisztításához és ha gyenge vagy és karcos lesz a becsúszó???...hát istenem, max s?rvebben takarítsd, de nem fog elfojni az olajad 8)! nem akarok többet írni mert még lenne mit, egy gondja azért lett így 2 év alatt ,ami sztem megengedhetô=minimális kis kotyogás! JA és a lényeg: MÉG NEM KOPPANT LE A MEDIUM RUGÓVAL SEM ÉS KIMOZOGJA A 12-ÔT MM PONTOSAN!!!!

black-rôl beszéltem,az axel azért gyengébb, más a felhsz terület,de jó lesz ha arra használod amire kell!

#3524
Mateqrov

Mateqrov

    vendég

  • fórumtag
  • 175 posts
Ez a Manitou zsírköpés nagyon érdekes dolog. Amikor megvettem a Manitou Axel Eliteemet(2004), akkor abból is jött jócskán a zsír, de szépen mozgott nagyon. Két hónap múlva elmentem szervízbe és megkérdeztem, hogy normális-e, hogy köpi a zsírt, a srác pedig azt mondta, hogy teljesen normális, a zsírzógomb miatt van ez így(elég logikusnak tûnik, hogy ha a zsírzógombon zsírt nyomunk be, attól még ott van az elõzõ adag és mivel az anyag nem vész el, ezért egy idõ után már nem férne bele több zsír, hiszen a zsírzógombon csak befelé megy a zsír, kifelé nem). Akkor tetettem még bele egy kis zsírt és az elõzõ adagot, vagyis a felesleget szépen kieresztette a becsúszókra. De ez azt a kérdést is felveti, hogy akkor mennyire van jól tömítve. Mindenesetre nekem még mindig szépen mozog 4000 km után úgy, hogy használtam sárban, porban, homokban. Remélem nem írtam hülyeségeket ::)

#3525
Mellon

Mellon

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 697 posts
A 2003as Black Elite TPC+os, a 2004 Elite RTWD FFDs.

A 2005ös modellévben ha jól emlékszem 35 telót fognak kínálni. Azért ez már választék. Kíváncsi vagyok ebbõl hnyat lehet majd idehaza kapni.
A monster kategóri láthatólag nem izgatj a céget.

Ilijics kollega már hirdeti a kínálatot, de iszonyú drágán. Axel super 95e :o Miben tud többet mint az idei ??? (A fekete becúszókon kívül)
Meg úgy általában elég magasnak ünnek az árak... Remélem ez késõbb csökkenni fog, illetve a hazai forgalmazónál majd nem lesznek ennyivel magasabbak a 2005ös árak...

#3526
tmls

tmls

    vendég

  • fórumtag
  • 227 posts
had értetlenkedjek még egy kicsit:
ugyanolyan olajat használnak autóhoz, motorhoz, bicajhoz?
milyen sûrû olajakat lehet kapni? (5, 7.5, 10, vagy van több fajta is?)

:nesta:

#3527
bocika

bocika

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 789 posts
Hello!

Blackfox! A Peugeot a Citroennel van együtt és nem a Renaulttal! 8)

fasza a Manitou!

t

#3528
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
aki szabadesést akar gyakorolni nagy villával, az ugyis a monstert fogja megvenni. szal ezért sem fáradnak ezzel valószínüleg.
utánanéztem, a black tpc-s ;) meg mikor szétszedtük egyiket, az volt benne... szal ez 100% ;)

#3529
fuckbkv

fuckbkv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 278 posts
Mondjuk a Dorado butítást én is hülyeségnek tartom. De valami "monster copy"-t tényleg kihozhatnának. A shermanok után csak USD villájuk van...


Manitou Black Elite: A Manitouknak nem kéne beállni, hacsaknem jártál sokat ganéban, vagy csak úgy használtad nagyon sokat. Mondjuk egy havernak is elég lassan mozog, hiába szórakoztunk annyit az állító kütyükkel. Nekem aszonták a SpeedMetalban, hogy az, hogy két u.a. villa másképp mozog az azért van, mert az egyiket Pénteken gyártották, a másikat meg Hétfõn (na ez aztán k**rva nagy indok ???)

Thez: Egyébként a 2003- Black Elite-ben nem Fluid-Flow van?





#3530
iljicS

iljicS

    zsonglõr

  • fórumtag
  • 6,613 posts
Black Elite: lehet, hogy akkor meg a zsír túl sok és felgyülemlik a villa belsejében valahogyan, mindenképpen érdemes lenne szétszedni és kipucolni a villát !

Axel Comp: 7.5 vagy 10-es olaj kell bele, benzinkutaknál lehet kapni, vagy boltban is megcsinálják, de úgy drágább persze.

#3531
tmls

tmls

    vendég

  • fórumtag
  • 227 posts
Manitou Axel comp 04 villám van, amiben a csillapítást egy kicsit erõsebbre szeretném állítani. Ehhez ugye olajat kellene cserélnem. A manualban azt írják, hogy Motorex SAE 5WT olajat használjak. Gondolom ez olyan, amivel a gyárban is szerelik. Na most én ennél sûrûbbet szeretnék. Akkor milyet vegyek, mennyire lesz szükségem és ez mibe kerül?

thx
:nesta:

#3532
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
és akkor nem vitted vissza? vagy nem boltból jött?
sztem kérdezz meg egy szervízt, az többet tud segíteni, hisz látja mi a gond a villával.
én végigkövettem egy blekk elite életutját(még mindig talpon van) és ilyen probléma nem volt vele még.

#3533
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Még most se használtam túl sokat, de tök újan is ilyen volt, és gyári dobozban érkezett, és akkor szabályszerûen ömlött belõle a zsír

#3534
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
ha nagyjából végig mozog, akkor a tpc jól üzemel, a rugóü sem tul kemény.
valszeg nincs benne kenõzsír, vagy pedig túl kemény van benne.
és mivel nem nyílt olajas, hanem tpc+ + zsírkenéses, ezért sosem olyan szép a mozgása, mint egy nyílt olajas vagy olajkenéses villának.

szal összefoglalva:
szedd szét, takarítsd ki a külsöszár beslejét, és tegyél bele prepM zsírt, ez a szakszerû.

#3535
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Nos, én most egy kicsit megszakítanám a vitát. Van egy 2003 Black Elite-em és nem igazán akar mozogni, pedig kb 85 kiló vagyok. Gyárilag majdnem kétszer annyi olaj volt benne, mint az elõírt mennyiség, de miután leöntöttem belõle sem változott a helyzet. Amúgy ha erõsen rányomok beszalad tövig, de terepen a kisebb göröngyöket nem mozogja ki. Mit tegyek?

#3536
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
ha ezt tenné, az utánzást, el is vesztené a kultuszát, és a tekintélyét. és ezt azért hogy többet eladjon.
nem megtérülõ hozzáállás, max rövid úton.
és iszonyatosan GÁZ dolog.

#3537
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts

Undorító dolog az utánzás, de...

ennyi!

#3538
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
és ha nekik nem az a céljuk, h minden 3.ik villájukat visszavigyék szimmering, becsúszó váll nyak, cartridge problémával?
és ha nekik ez így jó? ne akard megváltani a világot, bár ha szeretnéd, csatlakozz a CÉG-hez, és csináld meg ezt.
sztem ez nem céljuk a manitou-éknak, ök ilyenek akarnak maradni.
black átütõs lol.
ott a sherman.
olcsó dorado. akkor elvesztené azt, amiért eddig "csodálták" a villát. már nem is lenne nagy szám.
300 mm? RÖHEJ:
a marzó is mondja h FELESLEGES gyártani, csak sznoboknak és barmoknak kell.
de semmi kereksedelmi, gyártási érteke NINCSen.
200 mm-es duplaváll? lehet h nem akarja, mert nem lenne már kellõképp merev vagy ök tudják mért.
meg hogy néz már ki a sherman duplavállasként? nekem spec nem jön be....
kb ennyi.
lehet h nem minden cég akar rontani a hírnevén, csak azért hogy 10el több villát adjon el évente. mint a marzó. és utána törik ez törik az.....
és a marzó is kezdi ezt kinõni lassan... reméljük!

#3539
blackfox

blackfox

    vendég

  • fórumtag
  • 135 posts
Most vegyünk egy morbid példát, az autógyártás. A Peugeot és a Renault tök egyforma, csak más a külsõ designja és a neve. Évek óta csinálják és hatalmas a profitjuk. Ha a Manitou is ezt csinálná, mint a fentebb említett két cég (jelen esetben a Marzocchi minden termékével lenne konkurens terméke az Answer-nek), akkor megtöbbszörözhetné a profitját. Szó szerint azt kellene csinálnia, hogy minden olyan terméke legyen, mint a Marzocchi-nak, csak más legyen a designja, tehát totális konkurense legyen a Marzocchi-nak. Undorító dolog az utánzás, de a fent említett példa is mutatja, hogy profitáló, fõleg, ha jó reklámmal van körítve. A vevõnek meg mindent el lehet adni.

#3540
iljicS

iljicS

    zsonglõr

  • fórumtag
  • 6,613 posts
Extrém ridereknek a Manitou az X-Works Doradot kínálja a 200mm úttal, 300mm úttal bíró villát hülyeség gyártani ezt minden cég tudja !

200mm-es Sherman-t nyilván azért nem csinálnak mert túl sok mindent meg kéne változtatniuk a gyártósoron.

Csõtengelyes Black is fölösleges, aki durvul az vegyen Sherman-t, aki meg nem, de szereti a csõtengelyt az vegyen Nixont.

Karbonmentes Dorado-t nem fognak csinálni, mert akkor az konkurencia lenne a Shivernek, ezzel szemben a Doradonak nincs konkurenciája.