Jelentkezz be Regisztrálj
Tájkerékpározás
#101
Posted 2010. September 14. - 11:03
MTBO-magyar
#102
Posted 2010. September 13. - 18:32
Találkozó: Kuruclesi út 38 mellett
Térkép itt
Elsõ rajt: 16:00
Utolsó rajt: 18:00
várható hosszal
hosszú: 7km légvonal / 11km tekerve (edzõ kategória)
rövid: 5km / 7km (népszerüsítõ kategória)
Nevezés: Elõnevezés nem kötelezõ - de nagyban segíti a Rendezõség munkáját, és biztosítja hogy a késõn érkezõknek is marad térkép.
Részvételi költség: 300 Ft fiataloknak (-17), 400Ft érettebbeknek (17+)
Egyéb szolgáltatások:
- Biciklis térképtartót korlátozott számban lehet kölcsönözni.
- A Célban csomagmegörzést biztosítunk.
Biztonsági elõírások:
- Bukósisak használata kötelezõ. Akinek nincs sisakja, az nem kap térképet!
- A pályák közúton is haladnak, ahol a KRESz elõírásai kötelezõek!
További információk
email: cstsz.info@gmail.com
Minden érdeklõdõt szeretettel várunk!
#103
Posted 2010. September 06. - 16:07
#104
Posted 2010. September 06. - 11:53
Tájoló és iránytû. De állítólag nem jellemzõ a használata, legfeljebb valami óriási elkavarásnál.Mit szabad használni tájbringa versenyen? Saját térkép, iránytû, tájoló, GPS?
Térképet kapsz mtbo jelkulccsal. A felkeresendõ pontokat amúgy is ez tartalmazza.
GPS versenyen nem engedett, én a CsTSz-re szoktam vinni, de csak naplóz, feleslegesen lassítaná a tájékozódást.
#105
Posted 2010. September 06. - 07:12
#106
Posted 2010. September 05. - 21:43
Találkozó: Kecskehegyi parkoló, Szépvölgyi út felsõ végén az elsõ parkoló balra
Térkép itt
Elsõ rajt: 17:00
Utolsó rajt: 18:00
Pontbegyüjtõ(!) pályák - azaz kötetlen pontfogási sorrend. Várható hosszak
hosszú: 12km légvonal / 16km tekerve (edzõ kategória)
rövid: 6km / 9km (népszerüsítõ kategória)
Nevezés: Elõnevezés nem kötelezõ - de nagyban segíti a Rendezõség munkáját, és biztosítja hogy a késõn érkezõknek is marad térkép.
Részvételi költség: 300 Ft fiataloknak (-17), 400Ft érettebbeknek (17+)
Egyéb szolgáltatások:
- Biciklis térképtartót korlátozott számban lehet kölcsönözni.
- A Célban csomagmegörzést biztosítunk.
Biztonsági elõírások:
- Bukósisak használata kötelezõ. Akinek nincs sisakja, az nem kap térképet!
- A pályák közúton is haladnak, ahol a KRESz elõírásai kötelezõek!
További információk
email: cstsz.info@gmail.com
Minden érdeklõdõt szeretettel várunk!
#107
Posted 2010. September 03. - 10:47
Ezúttal az Irhás-árokból indulva a KFKI és Makkosmária körüli kirándulóövezetet bringáztuk meg.
De jaj, a térkép és a dús vegetáció ismét megtréfált.
Eredmények itt:
CsTSz - 2010. - Részidõs eredmények 11. 09.02.
Térképlink az eredmények alatt.
1. Elsõ pontra egy kellemes mászással indítottunk a dirt pályák felé, majd a KFKI-tól kis aszfalt, majd egy zúzós lefelé után (aminek az alternatívája rövidebb, de bizonytalan útminõségû volt) egy lankásan emelkedõ út szélén meg is lett a pont. A térkép méretarányoktól megint elszoktam, és már kezdtem aggódni, hogy rég elhagytam a pontot. A végsõ lassan nézelõdõs rész ellenére másodikidõs átmenet volt.
2. Na ez trükkösebb volt, elõször túlmentem egy leágazáson (0:25 hiba), aztán a térképen jelölt út nem létezett. Ez utóbbit nem tekintettem hibának, mert szerintem mindenki megette. Mondjuk a pontra vezetõ út is eltûnõfélben volt, rendkívül dús vegetáción kellett átbringázni.
3. Ezzel szívtam a legnagyobbat. Kettõt is. Elõször találtam egy utat, ami nem volt jelezve és megörültem neki, de aztán elfogyott (0:50 hiba). Eggyel tovább kellett balra fordulni. Szélesebb emelkedõ következett, de hiába figyeltem balra, nem láttam meg az ösvényt, aminek az elején a pont volt elrejtve. Majdnem végigmásztam ezt az emelkedõt, visszafordultam, ekkor elhatároztam, hogy minden kis növényzetritkulást megnézek, hátha benõtte a leágazást az õserdõ. A második ilyen a pontfogáshoz vezetett. Jeee. (5:20 hiba). Tóth Gergely, akit még rajt után elõztem meg, épp jött szembe.
Utólag rájöttem, hogy a növényzet (zölderdõ, növendékerdõ) jelölésbõl már jóval elõbb észrevehettem volna, hogy túlmentem. A fenének jutott eszébe még színeket is nézni :-)
4. Hosszabb térképezéssel indítottam, aztán próbáltam követni a kinézett utat, de egy idõ után elrontottam (Itt próbáltam a futam során elõször irányba fordítani a térképet, de összegubancolódott minden út és nem találtam magamat). A rossz nyúl melletti átkötésen gurultam le a helyes útra.
Egy erõsen sodrós lejtõ közepén kellett észrevenni egy jobbraösvényt. Amit elsõre észrevettem, nem az volt. Amit másodikra, az már az volt, csak a pontot nem találtam a jelölt helyen, bár lehet, hogy ez a leágazás még mindig nem a jelölt út volt. Toltam a bringát föl-le, aztán valamivel lentebb megfogtam a pontot. (min. 3 perc hiba)
5. Majdnem egy perces térképbámulás következett. Ugyan ki lehetett volna tolni majdnem szintben a sodrós lejtõre (amin most visszafelé szerettem volna menni), de inkább bevállaltam egy le-fel kerülõt, az legalább biztos volt.
6. Tiszta átmenet, bár egy szakasza fakitermelõs-nyomos itt-ott leszállós volt, amit talán el lehetett volna kerülni máshol. De végre megint mentem egy második idõt.
7. Megint egy sikeres és eseménytelen átmenet (jéé), elsõ idõvel. Útközben egy kiállós aszfaltos felfelével.
8. Elõször köves, majd saras-vízmosásos downhill vezetett a célba. Nagyon élveztem, és igen jó idõt mentem, legalábbis úgy látszik, egyedül nekem volt kedvem déházni.
Egy eséssel megúsztam, de a tréfás mély vízmosásba már eléggé lefékezve, lassan értem be. Lehet, hogy azért is estem el. Nyúl vagyok.
Esemény: Tóth Gergellyel ismét találkozom, immár harmadszor. :-)
Ez azért jelent valamit a térképbiztonságomról, hogy többször képes vagyok megelõzni olyanokat, akiket nem látok visszaelõzni :-) De már megszoktam.
---
Összefoglalva: A 8 átmenetbõl három is tragikus volt, de kettõ nagyon. A maradék 5 átmenetbõl két elsõ, két második és egy harmadik idõm volt. Idénykezdõ arány.
A GPS az övtáskámban figyelt, a rontott idõket innen tudtam számolni, 600m feletti szintet jelzett a kicsivel több, mint egyórás futamra.
Térképtartóból pedig kell szereznem egy olyat, ami jobban az orrom elõtt van. Jóval elõrébb és magasabban. A mostanihoz majdnem függõlegesen kell néznem lefelé, nem látom rendesen.
(igazából futnom kellett volna a héten, hétvégén félmaraton, amin meg fogok halni, én meg itt kicsinálom magam ilyen intervallokkal...)
#108
Posted 2010. August 30. - 20:55
Találkozó: Irhás árok aszfalt felsõ vége
Térkép itt
Elsõ rajt: 17:00
Utolsó rajt: 18:30
A várható pályák
hosszú: 12km légvonal / 16km tekerve (edzõ kategória)
rövid: 6km / 9km (népszerüsítõ kategória)
Nevezés: Elõnevezés nem kötelezõ - de nagyban segíti a Rendezõség munkáját, és biztosítja hogy a késõn érkezõknek is marad térkép.
Részvételi költség: 300 Ft fiataloknak (-17), 400Ft érettebbeknek (17+)
Egyéb szolgáltatások:
- Biciklis térképtartót korlátozott számban lehet kölcsönözni.
- A Célban csomagmegörzést biztosítunk.
Biztonsági elõírások:
- Bukósisak használata kötelezõ. Akinek nincs sisakja, az nem kap térképet!
- A pályák közúton is haladnak, ahol a KRESz elõírásai kötelezõek!
További információk
web: cstsz.mtbo.hu
email: cstsz.info@gmail.com
Minden érdeklõdõt szeretettel várunk!
#109
Posted 2010. August 25. - 23:32
A remekül sikerült tavaszi szezon után reméljük, hogy még többen jöttök kipróbálni a tájbringát csütörtökönként a barátságos budai hegyekben.
Tervezett helyszinek és napok
I. forduló - szept 2 - Irhásárok
II. forduló - szept 9 - Szépvölgyi út
III. forduló - szept 16 - Hárshegy
IV. forduló - szept 23 - Páfrány út
V. forduló - szept 30 - Olimpia szálló
A heti versenyközpont pontos helye kb egy héttel az esemény elõtt kerül meghírdetésre.
Rajt: kb 3 órával sötétedés elõtt, a várható idõjárás függvényében.
Pályák: szokás szerint lesz hosszú technikás (10km légvonal /16km tekerve) és rövid könnyû (5km légvonal /8km tekerve).
Az ellenörzõ pontokon Sportident lesz, mely pontról pontra méri a részidõket. A pályákat feltöltjük a RouteGadget-re, hogy az útvonalak és részidõk megvitathatóak legyenek verseny után.
Biciklis térképtartó a helyszínen korlátozott számban kölcsönözhetõ lesz. A célban csomagmegörzést biztosítunk.
Bukósisakról viszont minden résztvevõnek magának kell gondoskodnia. Sisak nélkül nem lehet rajthoz állni.
További információk: cstsz.info@gmail.com és cstsz.mtbo.hu
Helyszinek itt
#110
Posted 2010. August 20. - 00:40
Köszönöm a részletes leírást.
Ha kijössz, kapsz térképtartót, és el is magyarázom mit nézzél, csak azon nelepõdj meg, ha a Bence meg a Csabi a Nelsonból elsuhan melletted csak mert õk nagyon vágják a témát!
Egyébként ha mentél már túristatérkppel bringázni, már pedig szerintem mentél, akkor azért a 6 kiilis nyilt pályán szerintem végig jutsz könnyedén, aztán megszereted és jövõre már a nagyokat gyalázod! (Paul, Rózsa Laci, Marosffy Dani, Füzy Anna!)
#111
Posted 2010. August 18. - 11:23
Kell hozzá egy térképtartó (max A4-es színes térképet fogtok kapni), ezt a szervezõktõl talán lehet kérni kölcsön.
Kapsz aztán egy "dugókát" (jelképes bérleti díjért), ami tulajdonképpen egy gumigyûrûvel ujjra rögzíthetõ chip.
Az idõmérés és a részidõk regisztrálása úgy történik, hogy a dugókát a rajtnál és minden ellenõrzõponton be kell dugni a kütyübe, egy csippantás jelzi, hogy a dugókádra rárögzítette a részidõdet, mehetsz tovább. (Az azonos pontok miatt egyéni indulás van általában, nem tömegrajt)
A térképen háromszöggel jelölik a rajtot, dupla körrel a célt.
Közte pedig 1-41 2-42 3-45 stb feliratú pontokat látsz, légvonalban összekötve: ez segít hogy lásd melyik jön melyik után. (Minta térképet korábbi hozzászólásokban, eredménylistás linkek alján tölthetsz le.)
Az elsõ szám a pont sorszáma (mert általában kötött sorrendben kell végigjárni õket), a második a pont egyedi azonosítója. Ez utóbbi azért érdekes, mert a pontazonosító minden kütyün szerepel, érdemes egy pillantással ellenõrizni, nehogy kihagyott/téves pontfogásod legyen (ha több pálya van, és közel vanna a pontok, lehet, hogy olyan pontra repültél rá, ami nem is a tiéd. Vagy egyszerûen kihagytál egyet).
Térkép ügyileg még annyi, hogy a méretarány miatt a térkép jóval részletesebb, mint a turista térképek. Pl. 1:5000, 1:10000 akár. Utóbbi esetben 1 cm térképút csak 100m-t jelent a valóságban. Ezt az elsõ tájbringámon nagyon megettem.
Az utak minõsége jelölt. Pl. a nagyon vékony, pontozott jelölésû ösvények néha igen lassú haladást jelentenek (erdei benõtt egynyomtávos utacska), a vastag folytonos vonalas de valamennyivel hosszabb út többnyire kifizetõdõbb.
Bringázás ügyileg: kezdetben sok térképezõs megállás lesz, nehéz dolog száguldozás közben térképet nézni, hacsak nem egy hosszú emelkedõn vagy, mert ott lehet nézelõdni.
Eleinte valószínûleg csak az utak hálózata alapján fogsz tájékozódni. (Én kb egy év után jutottam el oda, hogy néha már szintvonalakat és növényzet-jelleget is figyelembe veszek.)
Ahol pedig biztos vagy magadban, ott nyélen kell menni, mert általában sokkal rövidebb egy futam, mint akár egy rövidtávú maraton.
Egyelõre ennyi jutott eszembe.
Köszönöm a részletes leírást.
A sebesség mindent megold.
#112
Posted 2010. August 18. - 09:39
Valaki el tudná mesélni, hogy pontosan hogy mûködik a tájbringázás?
Néztem, hogy hétvégén lesz a közelben verseny és lehet kipróbálnám magam, de fogalmam sincs, hogy mit és hogyan kell csinálni.
Kell hozzá egy térképtartó (max A4-es színes térképet fogtok kapni), ezt a szervezõktõl talán lehet kérni kölcsön.
Kapsz aztán egy "dugókát" (jelképes bérleti díjért), ami tulajdonképpen egy gumigyûrûvel ujjra rögzíthetõ chip.
Az idõmérés és a részidõk regisztrálása úgy történik, hogy a dugókát a rajtnál és minden ellenõrzõponton be kell dugni a kütyübe, egy csippantás jelzi, hogy a dugókádra rárögzítette a részidõdet, mehetsz tovább. (Az azonos pontok miatt egyéni indulás van általában, nem tömegrajt)
A térképen háromszöggel jelölik a rajtot, dupla körrel a célt.
Közte pedig 1-41 2-42 3-45 stb feliratú pontokat látsz, légvonalban összekötve: ez segít hogy lásd melyik jön melyik után. (Minta térképet korábbi hozzászólásokban, eredménylistás linkek alján tölthetsz le.)
Az elsõ szám a pont sorszáma (mert általában kötött sorrendben kell végigjárni õket), a második a pont egyedi azonosítója. Ez utóbbi azért érdekes, mert a pontazonosító minden kütyün szerepel, érdemes egy pillantással ellenõrizni, nehogy kihagyott/téves pontfogásod legyen (ha több pálya van, és közel vanna a pontok, lehet, hogy olyan pontra repültél rá, ami nem is a tiéd. Vagy egyszerûen kihagytál egyet).
Térkép ügyileg még annyi, hogy a méretarány miatt a térkép jóval részletesebb, mint a turista térképek. Pl. 1:5000, 1:10000 akár. Utóbbi esetben 1 cm térképút csak 100m-t jelent a valóságban. Ezt az elsõ tájbringámon nagyon megettem.
Az utak minõsége jelölt. Pl. a nagyon vékony, pontozott jelölésû ösvények néha igen lassú haladást jelentenek (erdei benõtt egynyomtávos utacska), a vastag folytonos vonalas de valamennyivel hosszabb út többnyire kifizetõdõbb.
Bringázás ügyileg: kezdetben sok térképezõs megállás lesz, nehéz dolog száguldozás közben térképet nézni, hacsak nem egy hosszú emelkedõn vagy, mert ott lehet nézelõdni.
Eleinte valószínûleg csak az utak hálózata alapján fogsz tájékozódni. (Én kb egy év után jutottam el oda, hogy néha már szintvonalakat és növényzet-jelleget is figyelembe veszek.)
Ahol pedig biztos vagy magadban, ott nyélen kell menni, mert általában sokkal rövidebb egy futam, mint akár egy rövidtávú maraton.
Egyelõre ennyi jutott eszembe.
#113
Posted 2010. August 18. - 09:28
#114
Posted 2010. August 17. - 20:44
Néztem, hogy hétvégén lesz a közelben verseny és lehet kipróbálnám magam, de fogalmam sincs, hogy mit és hogyan kell csinálni.
A sebesség mindent megold.
#115
Posted 2010. August 04. - 11:26
CsTSz DeLuxe a pilisborosjenõi Teve sziklánál (az egri vár mellett)
Két futam: 16 órakkor és 21:30-kor (ínyenceknek!)
Részletek itt
#116
Posted 2010. July 18. - 10:44
Koos Brigi Junior Világbajnoki 3. Középtávon!!!
32mp-et kapott az elsõtõl, ez egy 52 perces pályán hihetetlenül kevés!
Sajnos a 3. helyezését elvették a Briginek, mert egy rendezõi hiba miatt újra kellett rendezni a futamot, és ott sajnos csak a 4. helyre futott be Brigi!
Ellenben a pénteki hosszú távon KOÓS BRIGI JUNIOR VILÁGBAJNOKI 2. HELYEZETT LETT!
Na akkor most lehet neki folyamatosan hajbókolni!
#117
Posted 2010. July 16. - 14:41
A Hungária Kupán indulok tájbringán elõször életemben és szeretnék valakitõl kölcsönözni térképtartót.
Elõre is Köszi!
B. Miki SDS
#118
Posted 2010. July 13. - 14:20
32mp-et kapott az elsõtõl, ez egy 52 perces pályán hihetetlenül kevés!
#119
Posted 2010. July 13. - 11:02
Megnéztem, az "elit" középtávon is csak 15km/400m szint az ideális útvonal. Gondolom ezt még én is összehozom 18km/600m szintbõl :-). Azaz távra olyan, mint pl. a Buda Maraton elsõ köre, vagy egy háromnegyedes maraton rövidtáv.Idén a Hungária Kupán (tájfutó verseny) július 23-25 között 3 napos tájbringa derby lesz a Bakonyban Vinyénél a Hódoséri faházaknál! A versenyen lesz kifejezetten kezdõknek, illetve tájékozódni valamennyire tudó bringásoknak is pálya.
Hung
Persze ha valaki úgy gondolja hogy itt milyen kis rövid távok vannak, az majd azért egyszer kérdezze meg a Pinyót, hogy ez mennyivel másabb mint bármely más bringa verseny!
Gyertek és próbáljátok ki!
Szóval abszolut nem sok, pl. pár hozzászólással ezelõtt írtam olyan CsTSz edzõfutamról, ahol a menetidõ adataim
17,40 km / Szint=683 m / 1ó17p voltak.
Az intenzitás jellege viszont más. Maratonnál egy-két óránál rövidebb távot gyakorlatilag végig maxon tekered. Egy ilyen rövid, kb. 1 órás tájbringás menetnél a pontok miatt sok megállás lesz (itt 8-12 lesz).
Tehát vannak 10-20 mp-es pihenõk a pontok miatt (regisztráció, térképezés), sok közepes intenzitású rész van (figyeled a térképet illetve szkenneled a tájat a kinézett elagázásért pl.). Aztán ha valami totál egyértelmû, lassú emelkedõ, vagy hosszabb az átmenet, akkor tekerünk nyélen.
Szóval egy tájbringa versenyen sokkal több a ritmusváltás és kigyorsítás, mint máshol, és interval edzésnek sem rossz.
#120
Posted 2010. July 11. - 13:58
Hung
Akit érdekel eme sport várjuk sok szeretettel, a helyszínen térképtartót korlátozott számban tudunk biztosítani!
Ja és olcsóbb mint bármely!!!! maraton!
Persze ha valaki úgy gondolja hogy itt milyen kis rövid távok vannak, az majd azért egyszer kérdezze meg a Pinyót, hogy ez mennyivel másabb mint bármely más bringa verseny!
Gyertek és próbáljátok ki!