Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Ketten egy bringán - tandemekrõl mindent

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1322 hozzászólás a témában

#1241
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Szerintem annyi azért nem kell. Hondolj bele, hova tehergetnél fel 8m láncot arra a bringára. Én inkább 4-re tippelek, maximum 5. Nem olyan nagyon sokkal több lánc kell, mint a szinglire.

--Trifo

#1242
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
:)
Ahha.

#1243
tandemánia

tandemánia

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
Csak arra gondoltam, hogy egy sima fekvõbicajhoz minimum három kell, akkor ide az átkötõ lánc hossza miatt lehet, hogy elkel 7 vagy 8!

-b

#1244
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég

A triciklihez hány darab láncot használtak fel? :)
-b


Vagy hosszra értetted?

#1245
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
A mostani legszebb (ugye nõi szem is van :))

http://www.sudibe.de...dalpower01a.jpg

Ami meg érdekes, csak biztos Q drága:
http://www.sudibe.de...dalpower02a.jpg
Igen Rohloff!!! A honlapjuk szerint külön lehet spéci tandem hosszban rendelni mindent, és a terhelést is bírják.

Álmok. ::)

Ja és két lánc van a trikeon. Majd ha öregkorunkra nem tudunk egyensúlyozni.... ;D ;D ;D ;D

Egyébként iljicS komával beszélgetve õ egy AC hátsó részét használná fel egy agresszívebb használatú tereptandemhez, amivel nem csak lefele mennénk majd.

Vélemények?

#1246
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás
szerintem 3at...
vagy 4et ::)

hisz cirka ugyanaz mint egy normál tandem, csak több kerékkel

#1247
tandemánia

tandemánia

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
A triciklihez hány darab láncot használtak fel? :)
-b

#1248
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Inkább csak linkelek.

http://www.pedalpowe...Mtboffro1_2.jpg

http://www.logotrikes.com/tandem_6.jpg

http://www.sudibe.de/fullyfotos.html

Na meg egy softtail tandem... de már nem csinálnak belõle többet:

http://www.sudibe.de...s/fully/bmc.jpg




#1249
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás


Nekünk 42-nél kisebb táynér kellene - talán leginkább 38-as, mert a hátsó hajtókaron a hátra menõ lánchoz egy 30-as és egy 42-es tányér van, tehát a 42-nél kell annyival kisebbnek lennie, hogy kényelmesen elférjen felette az átdobó kerete.

Az integrált fejcsapágy tényleg nagy ökörség, de nincs mit tenni, nem nagyon lehetett mást kapni. Ha megdöglik, akkor legfejjebb megkérjük Silvesán Máriuszt, hogy hegesszen rá egy másik fejcsövet integrálás nélkül. Bár az se lesz 2 fillér asszem.

Különben meg szétszedni nem nagyon lehet azt a vackot, mert a csapágyak bele vannak préselve a vázba. Marad a puszta reménykedés.

--Trifo

#1250
tandemánia

tandemánia

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
Ritka balfasz volt, aki ehhez az excenterhez ilyen középcsapágy-távolságot definiált! Talán az lehetett a logika, hogy elõnyösebb a páros fogszám, mivel kétszer annyi ideig tart. (Nem váltakoznak az azonos fogon a belsõ-külsõ oldallapok, és így csak minden 2. fog kopik!)

Sajna csak az volt, ami amit a tandemen használtunk. Ha 44-es nagytányért használsz, akkor a 42-es is jó, abból pedig olcsón is szokott lenni...

Csepelék újdonsága, az integrált kormánycsapágyas tandem szerintem önellentmondás. Még egy országúti gépben a megoldás elmegy, egy CC-s montiban határeset, durvább montis felhasználásra baromság, tandemen... Ezzel meg lesz a váz leggyengébb láncszeme, így nem kell foglalkozni az esetleges vázrepedésekkel. Ha valakinek ilyenje van, tisztogassa, kenegesse, mivel a por és a súrlódás kezdi ki elõször a nem létezõ csészéket...

-b

#1251
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás

Zaki: gratulálok ismét a bringátokhoz!

Tandemania: a Csepel váz nyûgét a fogszámokkal sajnos megtapasztaltam én is. Most vehetek másik fogaskerekeket. Nincs véletlenül nektek ilyen eladó? 38-as vagy 40-es kellene 5 csavaros Shimano karhoz.

Charon: jó az a tandemezés durva terep nélkül is :)

--Trifo

#1252
Zak McKracken

Zak McKracken

    vendég

  • fórumtag
  • 70 hozzászólás
Hali!

Kala asszem megoldottuk a darabolós problémádat, mert tegnap rövid szemlézés és megbeszélés után Balázsék átköltöztették hozzánk az egész bicajt, és egy gyors ideiglenes pedálcsere után meg is tettük az elsõ pár közös kilóméterünket párommal, igaz most még fordított pozícióban (legalább tudni fogom milyen kazánfûtõnek lenni és jobban átérzem :)), mert törött, begipszelt kézzel nem bíznám magamra egy sima bicaj kormányzását sem :), de hátul semmivel sem ráz jobban mint mondjuk a hetes busz, hála a csodás nyeregcsõnek, és a kapitány odafigyelésének :) Majd 2 hét múlva gipszlevétel, még egy kis erõsödés, és akkor helycsere, de addig sem kell hanyagolni a bicajozást persze :)

Hát mit is mondjak... 20km elég volt arra hogy a félelem elmúljon és elkezdjük élvezni a közös bicajt, valami hihetetlen érzés, a kigyorsítások, az erõ amit közösen le tudunk adni, ahogy a másik apró mozdulataiból lassan megérzed mi fog következni, az emberek ahogy ámulva néznek...
Köszi Balázs hogy ezt az érzést elérhetõvé tetted (végülis 2 hete merült fel a fejünkben a tandemötlet, és tavaszra terveztük, de az álmok valóra válnak ;)), és remélem a szomorúság (én minden egyes bicajeladásomba majd belepusztultam...) hamar elmúlik, és lesz egy álomtandemetek, amin megint sok emlékezetes közös túrátok lesz.

Persze a megalománia sem áll meg... már most felmerült ötletként egy utánfutó, amibe nyáron (addigra csak összeszokunk tekerésügyileg :)) a sátrat, hálózsákokat bedobjuk, és megyünk a világba :)



#1253
tandemánia

tandemánia

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
Sziasztok!

...és milyen ciki, hogy egy éve ezzel a névvel nyomulunk a Fórumon, és ezt a topikot meg sem találtuk...

Lényeg a lényeg: páromnak két, nekem hat év tandemes tapasztalatom van, volt acél, alu, egyoldalas, kétoldalas, országúti, montis, V-fékes, tárcsafékes, telós, merev villás... ez lesz az elsõ tél, hogy nem kell a tandem tárolását megoldani, mivelhogy valaki megörökli a mostani gépet.

Azért 20-as az ára, mivel két szezon van benne, és nem tudom, hogy mennyit vettünk ki az élettartamából. Az alkatrészek számára igen jó teszt a tandemezés: hamarabb jutunk el oda, hogy el tudjuk mondani az olvasóknak: mi mennyit bír.

Konkrét tech kérdésekre szívesen válaszolok. Például miénk volt az egyik elsõ Schwinn/Csepel tandem, és hamar rájöttem, hogy összekötõ áttételhez csak páros számú fogaskerék játszik... Másoknak is építettem jó néhányat és még lenne ötletem egy-két érdekes megoldásra. Pl. többé nem fogom szídni a japánokat, hogy a montis hajtókaroknál egyre távolabb helyezik el a nagytányért a kartól: kint pont elfér a 4. tányér (pl. 42 fog - STX-RC - Velotrade) és a Tracer hajtómûveken van hosszú lánckerékcsavar...

Az együléses csak félbicikli...

-b

#1254
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Álomtandem (kicsit hasonlít a Nicolai-ra,asszem)
szóval rövid tengelytávval rendelkezik,és össztelós; a bika CNC átütõtengelyes lengõkar egyforgáspontos,és széles forgóponton,brutál csapágyakkal kapcsolódik a vázhoz (no nyeklés oldalra),amin a rugóstagnak vagy EZER állítási lehetõsége van (szal kb mint egy Orange D223:D )
a meghajtás egyoldali,a váltást pedig a vázba integrált Rohloff agyváltó intézi
a fejcsapágy 1.5-ös Shermant fogad,és romacsaládifotó szélességû kormánnyal tartaná az ember kézben a dolgokat
fékek természetesen 180/160 Avid mecha SD Ti karokkal,a kerekek meg mondjuk... Duplavájd,vagy Mavic Deemax,vagy valami finom:)

edit:fijúkák,nyugtáztam mindenki vásárlási szándékat,de kevesebb privit tessék írni,mert így is fél óra,mire megnyitom a Züzzeneteket
1elõre dilemmában vagyok,h milyen Mátyás király tud elosztani igazságosan 1 vázat 4 felé
talán úgy csináljuk,h fogom a flexet,és aki elsõnek felkiált,h õ lemond róla (az nem kapja meg [a darabjait])




#1255
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Stipistopi a vááázzzzzz!!!!
Én voltam a gyorsabb... :-)
Ugye?
Kereslek Priviben is, mindkét variáció érdekelne.

Mátra. Végig úgy mentem (nem siettünk), hogy figyeltem az utat. A szûk kanyargós részek a nehezek, az tény. :P
A terepet bírja majd amit építünk, a kerekeknek 130 kilónk súlyát kell elviselniük, ami a súlyeloszlás miatt olyan terhelés lesz - ha jól emléxem - mintha egy 160 kilós ember alatti bringa elsõ kereke lenne, és egy 140 kilós hátsója. Nem véletlenül gondolkodtam DH felniben. És nem fogjuk nagyon izmosan nekiereszteni a kövesen, csak módjával. Fõleg amíg alacsony költségvetésû cuccok is vannak rajta!!!
Külföldi terepbeszámolókat olvasgattam eddig, különféle setupokat gyûjtögettem össze, de a hardcore tereptandem - az össztelós - az nagyon drága, és nehéz beszerezni is. :'(

#1256
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Németh Balázs
kicsit ciki,mert tavasz óta sírtam nála a vázért,és nem mondtam meg,h közben szereztem 1et,úgyhogy vhogy úgy kéne intézni,h véletlen se lehessen belõle félreéértés/sértõdés
az aprósat én is láttam,de arról nem tudok semmit,úgy tûnik,ez az Authoros setup nagyon kedvelt

edit1:olyan konstellációban is megvehetõ,h 40ért meghajtással (1oldali) és kerekekkel
edit2:Charon,átgondoltad a Mátra dolgot?EZER probléma van;képzeld magad elé a terepet a Mátraházára visszatérõ kis kör végén,az egy nyomtávos tolósat,majd a patak partját.A tandem sokkal nagyobb ívben fordul,mint amekkorára ott lehetõség van,és cipelni is inkább kétemberes meló,nem a súly,hanem a méret miatt.Egyensúlyozni (irányban tartani!) sem feltétetlenül könnyû terepen,ha a társad nem tapasztalt kerós.Meg aztán egyversenyes keró lesz belõle,ha a köves részeken végigküldöd; gondolom minimum 130 kilót kell elviselniük a kerekeknek,a fejcsapágynak,stb.EHHEZ már tényleg össztelós tandem kell átütõs agyakkal,rövid tengelytávval,40 küllõs DH felnikkel,Sherman DJvel,legalábbis sztem.


#1257
Zak McKracken

Zak McKracken

    vendég

  • fórumtag
  • 70 hozzászólás
Sziasztok!

Minket is elkapott kedvesemmel a tandemláz, a tervezgetés már megy meg a felderítés, schwinnccsepel aluváz már szinte 100%, legalább elõre tárcsa, aztán majd jön rá szép sorban minden hogy tavaszra meglegyen, és hasíthassunk :)

K_, ehhez az ajánlathoz tudnál mondani kontaktot/elérhetõséget? így elsõ blikkre jónak tûnik
;D

az apróban is hirdetnek egy hasonló felállást drágábban, de még nem válaszolt az illetõ...

Zaki


#1258
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Charon;nem érdekel egy használt Csepel váz (hagyományos fejcsapival) és Author villával 20e-ért?Csak,mert kaptunk egy ajánlatot,de már megvan a bicónk,ezért...

Teló;ezekbe a vázakba sajnos nem is nagyon passzol,de én egy 80 mm körülit tennék átütõtengellyel (házi tuning Marzo,Shock Works,stb)

Kerekek;mi is Novatecet szereltünk,nagyon zsír,de a kerekek maguk gyengusak ehhez a témához (32 küllõ...),a minimum a 36 küllõs DH-s felni,a súlyt nem szabad figyelembe venni,vagy az élvezet lesz kevesebb:) Csõtengely sirály lenne,az tény.

Fékek;nem túlzás a 203-as Avid?Vagy mi vagyunk nagyon pehelysúlyúak? (70+50) Perpill 160/160.

Hajtókar;igen,4e-ért a Csepelstuff eléggé bestbuy,csak kérdés,van-e még?Mi kb. a dobozok legaljáról guberáltuk ki:D Jahh,és csavart vegyél,mert amit hozzá adnak,az lócitrom. Jahh2.0: a lánckerekei nem cserélhetõek,mondtam már?:)


#1259
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás

Szerintem telónak egy tisztességes Marzo megfelel úgy 120mm körül. Csak olyan legyen, ami keményíthetõ (levegõs), különben csak simán be fog alattatok ülni és kész.

Hajtókarból igazi budget megoldás az, ami K_ kollégának sikerült: Csepel karkészlet - 4000Huf.

--Trifo

#1260
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Várom a véleményeket. 8)