Szerintem annyi azért nem kell. Hondolj bele, hova tehergetnél fel 8m láncot arra a bringára. Én inkább 4-re tippelek, maximum 5. Nem olyan nagyon sokkal több lánc kell, mint a szinglire.
--Trifo
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Ketten egy bringán - tandemekrõl mindent
Started by
trifo
, 2004. July 30. 15:51
#1241
Posted 2004. October 04. - 09:26

#1242
vendég_Charon_*
Posted 2004. October 04. - 08:09

#1243
Posted 2004. October 03. - 00:54

Csak arra gondoltam, hogy egy sima fekvõbicajhoz minimum három kell, akkor ide az átkötõ lánc hossza miatt lehet, hogy elkel 7 vagy 8!
-b
-b
#1244
vendég_Charon_*
Posted 2004. October 01. - 15:30

#1245
vendég_Charon_*
Posted 2004. October 01. - 15:24

A mostani legszebb (ugye nõi szem is van
)
http://www.sudibe.de...dalpower01a.jpg
Ami meg érdekes, csak biztos Q drága:
http://www.sudibe.de...dalpower02a.jpg
Igen Rohloff!!! A honlapjuk szerint külön lehet spéci tandem hosszban rendelni mindent, és a terhelést is bírják.
Álmok. :
Ja és két lánc van a trikeon. Majd ha öregkorunkra nem tudunk egyensúlyozni.... ;D ;D ;D ;D
Egyébként iljicS komával beszélgetve õ egy AC hátsó részét használná fel egy agresszívebb használatú tereptandemhez, amivel nem csak lefele mennénk majd.
Vélemények?

http://www.sudibe.de...dalpower01a.jpg
Ami meg érdekes, csak biztos Q drága:
http://www.sudibe.de...dalpower02a.jpg
Igen Rohloff!!! A honlapjuk szerint külön lehet spéci tandem hosszban rendelni mindent, és a terhelést is bírják.
Álmok. :

Ja és két lánc van a trikeon. Majd ha öregkorunkra nem tudunk egyensúlyozni.... ;D ;D ;D ;D
Egyébként iljicS komával beszélgetve õ egy AC hátsó részét használná fel egy agresszívebb használatú tereptandemhez, amivel nem csak lefele mennénk majd.
Vélemények?
#1246
Posted 2004. October 01. - 15:21

#1247
Posted 2004. October 01. - 15:17

#1248
vendég_Charon_*
Posted 2004. October 01. - 15:00

Inkább csak linkelek.
http://www.pedalpowe...Mtboffro1_2.jpg
http://www.logotrikes.com/tandem_6.jpg
http://www.sudibe.de/fullyfotos.html
Na meg egy softtail tandem... de már nem csinálnak belõle többet:
http://www.sudibe.de...s/fully/bmc.jpg
http://www.pedalpowe...Mtboffro1_2.jpg
http://www.logotrikes.com/tandem_6.jpg
http://www.sudibe.de/fullyfotos.html
Na meg egy softtail tandem... de már nem csinálnak belõle többet:
http://www.sudibe.de...s/fully/bmc.jpg
#1249
Posted 2004. September 29. - 14:37

Nekünk 42-nél kisebb táynér kellene - talán leginkább 38-as, mert a hátsó hajtókaron a hátra menõ lánchoz egy 30-as és egy 42-es tányér van, tehát a 42-nél kell annyival kisebbnek lennie, hogy kényelmesen elférjen felette az átdobó kerete.
Az integrált fejcsapágy tényleg nagy ökörség, de nincs mit tenni, nem nagyon lehetett mást kapni. Ha megdöglik, akkor legfejjebb megkérjük Silvesán Máriuszt, hogy hegesszen rá egy másik fejcsövet integrálás nélkül. Bár az se lesz 2 fillér asszem.
Különben meg szétszedni nem nagyon lehet azt a vackot, mert a csapágyak bele vannak préselve a vázba. Marad a puszta reménykedés.
--Trifo
#1250
Posted 2004. September 29. - 14:07

Ritka balfasz volt, aki ehhez az excenterhez ilyen középcsapágy-távolságot definiált! Talán az lehetett a logika, hogy elõnyösebb a páros fogszám, mivel kétszer annyi ideig tart. (Nem váltakoznak az azonos fogon a belsõ-külsõ oldallapok, és így csak minden 2. fog kopik!)
Sajna csak az volt, ami amit a tandemen használtunk. Ha 44-es nagytányért használsz, akkor a 42-es is jó, abból pedig olcsón is szokott lenni...
Csepelék újdonsága, az integrált kormánycsapágyas tandem szerintem önellentmondás. Még egy országúti gépben a megoldás elmegy, egy CC-s montiban határeset, durvább montis felhasználásra baromság, tandemen... Ezzel meg lesz a váz leggyengébb láncszeme, így nem kell foglalkozni az esetleges vázrepedésekkel. Ha valakinek ilyenje van, tisztogassa, kenegesse, mivel a por és a súrlódás kezdi ki elõször a nem létezõ csészéket...
-b
Sajna csak az volt, ami amit a tandemen használtunk. Ha 44-es nagytányért használsz, akkor a 42-es is jó, abból pedig olcsón is szokott lenni...
Csepelék újdonsága, az integrált kormánycsapágyas tandem szerintem önellentmondás. Még egy országúti gépben a megoldás elmegy, egy CC-s montiban határeset, durvább montis felhasználásra baromság, tandemen... Ezzel meg lesz a váz leggyengébb láncszeme, így nem kell foglalkozni az esetleges vázrepedésekkel. Ha valakinek ilyenje van, tisztogassa, kenegesse, mivel a por és a súrlódás kezdi ki elõször a nem létezõ csészéket...
-b
#1251
Posted 2004. September 28. - 11:03

Zaki: gratulálok ismét a bringátokhoz!
Tandemania: a Csepel váz nyûgét a fogszámokkal sajnos megtapasztaltam én is. Most vehetek másik fogaskerekeket. Nincs véletlenül nektek ilyen eladó? 38-as vagy 40-es kellene 5 csavaros Shimano karhoz.
Charon: jó az a tandemezés durva terep nélkül is

--Trifo
#1252
Posted 2004. September 20. - 09:29

Hali!
Kala asszem megoldottuk a darabolós problémádat, mert tegnap rövid szemlézés és megbeszélés után Balázsék átköltöztették hozzánk az egész bicajt, és egy gyors ideiglenes pedálcsere után meg is tettük az elsõ pár közös kilóméterünket párommal, igaz most még fordított pozícióban (legalább tudni fogom milyen kazánfûtõnek lenni és jobban átérzem
), mert törött, begipszelt kézzel nem bíznám magamra egy sima bicaj kormányzását sem
, de hátul semmivel sem ráz jobban mint mondjuk a hetes busz, hála a csodás nyeregcsõnek, és a kapitány odafigyelésének
Majd 2 hét múlva gipszlevétel, még egy kis erõsödés, és akkor helycsere, de addig sem kell hanyagolni a bicajozást persze 
Hát mit is mondjak... 20km elég volt arra hogy a félelem elmúljon és elkezdjük élvezni a közös bicajt, valami hihetetlen érzés, a kigyorsítások, az erõ amit közösen le tudunk adni, ahogy a másik apró mozdulataiból lassan megérzed mi fog következni, az emberek ahogy ámulva néznek...
Köszi Balázs hogy ezt az érzést elérhetõvé tetted (végülis 2 hete merült fel a fejünkben a tandemötlet, és tavaszra terveztük, de az álmok valóra válnak
), és remélem a szomorúság (én minden egyes bicajeladásomba majd belepusztultam...) hamar elmúlik, és lesz egy álomtandemetek, amin megint sok emlékezetes közös túrátok lesz.
Persze a megalománia sem áll meg... már most felmerült ötletként egy utánfutó, amibe nyáron (addigra csak összeszokunk tekerésügyileg
) a sátrat, hálózsákokat bedobjuk, és megyünk a világba 
Kala asszem megoldottuk a darabolós problémádat, mert tegnap rövid szemlézés és megbeszélés után Balázsék átköltöztették hozzánk az egész bicajt, és egy gyors ideiglenes pedálcsere után meg is tettük az elsõ pár közös kilóméterünket párommal, igaz most még fordított pozícióban (legalább tudni fogom milyen kazánfûtõnek lenni és jobban átérzem




Hát mit is mondjak... 20km elég volt arra hogy a félelem elmúljon és elkezdjük élvezni a közös bicajt, valami hihetetlen érzés, a kigyorsítások, az erõ amit közösen le tudunk adni, ahogy a másik apró mozdulataiból lassan megérzed mi fog következni, az emberek ahogy ámulva néznek...
Köszi Balázs hogy ezt az érzést elérhetõvé tetted (végülis 2 hete merült fel a fejünkben a tandemötlet, és tavaszra terveztük, de az álmok valóra válnak

Persze a megalománia sem áll meg... már most felmerült ötletként egy utánfutó, amibe nyáron (addigra csak összeszokunk tekerésügyileg


#1253
Posted 2004. September 18. - 18:15

Sziasztok!
...és milyen ciki, hogy egy éve ezzel a névvel nyomulunk a Fórumon, és ezt a topikot meg sem találtuk...
Lényeg a lényeg: páromnak két, nekem hat év tandemes tapasztalatom van, volt acél, alu, egyoldalas, kétoldalas, országúti, montis, V-fékes, tárcsafékes, telós, merev villás... ez lesz az elsõ tél, hogy nem kell a tandem tárolását megoldani, mivelhogy valaki megörökli a mostani gépet.
Azért 20-as az ára, mivel két szezon van benne, és nem tudom, hogy mennyit vettünk ki az élettartamából. Az alkatrészek számára igen jó teszt a tandemezés: hamarabb jutunk el oda, hogy el tudjuk mondani az olvasóknak: mi mennyit bír.
Konkrét tech kérdésekre szívesen válaszolok. Például miénk volt az egyik elsõ Schwinn/Csepel tandem, és hamar rájöttem, hogy összekötõ áttételhez csak páros számú fogaskerék játszik... Másoknak is építettem jó néhányat és még lenne ötletem egy-két érdekes megoldásra. Pl. többé nem fogom szídni a japánokat, hogy a montis hajtókaroknál egyre távolabb helyezik el a nagytányért a kartól: kint pont elfér a 4. tányér (pl. 42 fog - STX-RC - Velotrade) és a Tracer hajtómûveken van hosszú lánckerékcsavar...
Az együléses csak félbicikli...
-b
...és milyen ciki, hogy egy éve ezzel a névvel nyomulunk a Fórumon, és ezt a topikot meg sem találtuk...
Lényeg a lényeg: páromnak két, nekem hat év tandemes tapasztalatom van, volt acél, alu, egyoldalas, kétoldalas, országúti, montis, V-fékes, tárcsafékes, telós, merev villás... ez lesz az elsõ tél, hogy nem kell a tandem tárolását megoldani, mivelhogy valaki megörökli a mostani gépet.
Azért 20-as az ára, mivel két szezon van benne, és nem tudom, hogy mennyit vettünk ki az élettartamából. Az alkatrészek számára igen jó teszt a tandemezés: hamarabb jutunk el oda, hogy el tudjuk mondani az olvasóknak: mi mennyit bír.
Konkrét tech kérdésekre szívesen válaszolok. Például miénk volt az egyik elsõ Schwinn/Csepel tandem, és hamar rájöttem, hogy összekötõ áttételhez csak páros számú fogaskerék játszik... Másoknak is építettem jó néhányat és még lenne ötletem egy-két érdekes megoldásra. Pl. többé nem fogom szídni a japánokat, hogy a montis hajtókaroknál egyre távolabb helyezik el a nagytányért a kartól: kint pont elfér a 4. tányér (pl. 42 fog - STX-RC - Velotrade) és a Tracer hajtómûveken van hosszú lánckerékcsavar...
Az együléses csak félbicikli...
-b
#1254
Posted 2004. September 15. - 12:07

Álomtandem (kicsit hasonlít a Nicolai-ra,asszem)
szóval rövid tengelytávval rendelkezik,és össztelós; a bika CNC átütõtengelyes lengõkar egyforgáspontos,és széles forgóponton,brutál csapágyakkal kapcsolódik a vázhoz (no nyeklés oldalra),amin a rugóstagnak vagy EZER állítási lehetõsége van (szal kb mint egy Orange D223:D )
a meghajtás egyoldali,a váltást pedig a vázba integrált Rohloff agyváltó intézi
a fejcsapágy 1.5-ös Shermant fogad,és romacsaládifotó szélességû kormánnyal tartaná az ember kézben a dolgokat
fékek természetesen 180/160 Avid mecha SD Ti karokkal,a kerekek meg mondjuk... Duplavájd,vagy Mavic Deemax,vagy valami finom:)
edit:fijúkák,nyugtáztam mindenki vásárlási szándékat,de kevesebb privit tessék írni,mert így is fél óra,mire megnyitom a Züzzeneteket
1elõre dilemmában vagyok,h milyen Mátyás király tud elosztani igazságosan 1 vázat 4 felé
talán úgy csináljuk,h fogom a flexet,és aki elsõnek felkiált,h õ lemond róla (az nem kapja meg [a darabjait])
szóval rövid tengelytávval rendelkezik,és össztelós; a bika CNC átütõtengelyes lengõkar egyforgáspontos,és széles forgóponton,brutál csapágyakkal kapcsolódik a vázhoz (no nyeklés oldalra),amin a rugóstagnak vagy EZER állítási lehetõsége van (szal kb mint egy Orange D223:D )
a meghajtás egyoldali,a váltást pedig a vázba integrált Rohloff agyváltó intézi
a fejcsapágy 1.5-ös Shermant fogad,és romacsaládifotó szélességû kormánnyal tartaná az ember kézben a dolgokat
fékek természetesen 180/160 Avid mecha SD Ti karokkal,a kerekek meg mondjuk... Duplavájd,vagy Mavic Deemax,vagy valami finom:)
edit:fijúkák,nyugtáztam mindenki vásárlási szándékat,de kevesebb privit tessék írni,mert így is fél óra,mire megnyitom a Züzzeneteket
1elõre dilemmában vagyok,h milyen Mátyás király tud elosztani igazságosan 1 vázat 4 felé
talán úgy csináljuk,h fogom a flexet,és aki elsõnek felkiált,h õ lemond róla (az nem kapja meg [a darabjait])
#1255
vendég_Charon_*
Posted 2004. September 15. - 11:44

Stipistopi a vááázzzzzz!!!!
Én voltam a gyorsabb... :-)
Ugye?
Kereslek Priviben is, mindkét variáció érdekelne.
Mátra. Végig úgy mentem (nem siettünk), hogy figyeltem az utat. A szûk kanyargós részek a nehezek, az tény.
A terepet bírja majd amit építünk, a kerekeknek 130 kilónk súlyát kell elviselniük, ami a súlyeloszlás miatt olyan terhelés lesz - ha jól emléxem - mintha egy 160 kilós ember alatti bringa elsõ kereke lenne, és egy 140 kilós hátsója. Nem véletlenül gondolkodtam DH felniben. És nem fogjuk nagyon izmosan nekiereszteni a kövesen, csak módjával. Fõleg amíg alacsony költségvetésû cuccok is vannak rajta!!!
Külföldi terepbeszámolókat olvasgattam eddig, különféle setupokat gyûjtögettem össze, de a hardcore tereptandem - az össztelós - az nagyon drága, és nehéz beszerezni is. :'(
Én voltam a gyorsabb... :-)
Ugye?
Kereslek Priviben is, mindkét variáció érdekelne.
Mátra. Végig úgy mentem (nem siettünk), hogy figyeltem az utat. A szûk kanyargós részek a nehezek, az tény.

A terepet bírja majd amit építünk, a kerekeknek 130 kilónk súlyát kell elviselniük, ami a súlyeloszlás miatt olyan terhelés lesz - ha jól emléxem - mintha egy 160 kilós ember alatti bringa elsõ kereke lenne, és egy 140 kilós hátsója. Nem véletlenül gondolkodtam DH felniben. És nem fogjuk nagyon izmosan nekiereszteni a kövesen, csak módjával. Fõleg amíg alacsony költségvetésû cuccok is vannak rajta!!!
Külföldi terepbeszámolókat olvasgattam eddig, különféle setupokat gyûjtögettem össze, de a hardcore tereptandem - az össztelós - az nagyon drága, és nehéz beszerezni is. :'(
#1256
Posted 2004. September 14. - 22:35

Németh Balázs
kicsit ciki,mert tavasz óta sírtam nála a vázért,és nem mondtam meg,h közben szereztem 1et,úgyhogy vhogy úgy kéne intézni,h véletlen se lehessen belõle félreéértés/sértõdés
az aprósat én is láttam,de arról nem tudok semmit,úgy tûnik,ez az Authoros setup nagyon kedvelt
edit1:olyan konstellációban is megvehetõ,h 40ért meghajtással (1oldali) és kerekekkel
edit2:Charon,átgondoltad a Mátra dolgot?EZER probléma van;képzeld magad elé a terepet a Mátraházára visszatérõ kis kör végén,az egy nyomtávos tolósat,majd a patak partját.A tandem sokkal nagyobb ívben fordul,mint amekkorára ott lehetõség van,és cipelni is inkább kétemberes meló,nem a súly,hanem a méret miatt.Egyensúlyozni (irányban tartani!) sem feltétetlenül könnyû terepen,ha a társad nem tapasztalt kerós.Meg aztán egyversenyes keró lesz belõle,ha a köves részeken végigküldöd; gondolom minimum 130 kilót kell elviselniük a kerekeknek,a fejcsapágynak,stb.EHHEZ már tényleg össztelós tandem kell átütõs agyakkal,rövid tengelytávval,40 küllõs DH felnikkel,Sherman DJvel,legalábbis sztem.
kicsit ciki,mert tavasz óta sírtam nála a vázért,és nem mondtam meg,h közben szereztem 1et,úgyhogy vhogy úgy kéne intézni,h véletlen se lehessen belõle félreéértés/sértõdés
az aprósat én is láttam,de arról nem tudok semmit,úgy tûnik,ez az Authoros setup nagyon kedvelt
edit1:olyan konstellációban is megvehetõ,h 40ért meghajtással (1oldali) és kerekekkel
edit2:Charon,átgondoltad a Mátra dolgot?EZER probléma van;képzeld magad elé a terepet a Mátraházára visszatérõ kis kör végén,az egy nyomtávos tolósat,majd a patak partját.A tandem sokkal nagyobb ívben fordul,mint amekkorára ott lehetõség van,és cipelni is inkább kétemberes meló,nem a súly,hanem a méret miatt.Egyensúlyozni (irányban tartani!) sem feltétetlenül könnyû terepen,ha a társad nem tapasztalt kerós.Meg aztán egyversenyes keró lesz belõle,ha a köves részeken végigküldöd; gondolom minimum 130 kilót kell elviselniük a kerekeknek,a fejcsapágynak,stb.EHHEZ már tényleg össztelós tandem kell átütõs agyakkal,rövid tengelytávval,40 küllõs DH felnikkel,Sherman DJvel,legalábbis sztem.
#1257
Posted 2004. September 14. - 18:36

Sziasztok!
Minket is elkapott kedvesemmel a tandemláz, a tervezgetés már megy meg a felderítés, schwinnccsepel aluváz már szinte 100%, legalább elõre tárcsa, aztán majd jön rá szép sorban minden hogy tavaszra meglegyen, és hasíthassunk
K_, ehhez az ajánlathoz tudnál mondani kontaktot/elérhetõséget? így elsõ blikkre jónak tûnik
;D
az apróban is hirdetnek egy hasonló felállást drágábban, de még nem válaszolt az illetõ...
Zaki
Minket is elkapott kedvesemmel a tandemláz, a tervezgetés már megy meg a felderítés, schwinnccsepel aluváz már szinte 100%, legalább elõre tárcsa, aztán majd jön rá szép sorban minden hogy tavaszra meglegyen, és hasíthassunk

K_, ehhez az ajánlathoz tudnál mondani kontaktot/elérhetõséget? így elsõ blikkre jónak tûnik
;D
az apróban is hirdetnek egy hasonló felállást drágábban, de még nem válaszolt az illetõ...
Zaki
#1258
Posted 2004. September 14. - 16:27

Charon;nem érdekel egy használt Csepel váz (hagyományos fejcsapival) és Author villával 20e-ért?Csak,mert kaptunk egy ajánlatot,de már megvan a bicónk,ezért...
Teló;ezekbe a vázakba sajnos nem is nagyon passzol,de én egy 80 mm körülit tennék átütõtengellyel (házi tuning Marzo,Shock Works,stb)
Kerekek;mi is Novatecet szereltünk,nagyon zsír,de a kerekek maguk gyengusak ehhez a témához (32 küllõ...),a minimum a 36 küllõs DH-s felni,a súlyt nem szabad figyelembe venni,vagy az élvezet lesz kevesebb:) Csõtengely sirály lenne,az tény.
Fékek;nem túlzás a 203-as Avid?Vagy mi vagyunk nagyon pehelysúlyúak? (70+50) Perpill 160/160.
Hajtókar;igen,4e-ért a Csepelstuff eléggé bestbuy,csak kérdés,van-e még?Mi kb. a dobozok legaljáról guberáltuk ki:D Jahh,és csavart vegyél,mert amit hozzá adnak,az lócitrom. Jahh2.0: a lánckerekei nem cserélhetõek,mondtam már?
Teló;ezekbe a vázakba sajnos nem is nagyon passzol,de én egy 80 mm körülit tennék átütõtengellyel (házi tuning Marzo,Shock Works,stb)
Kerekek;mi is Novatecet szereltünk,nagyon zsír,de a kerekek maguk gyengusak ehhez a témához (32 küllõ...),a minimum a 36 küllõs DH-s felni,a súlyt nem szabad figyelembe venni,vagy az élvezet lesz kevesebb:) Csõtengely sirály lenne,az tény.
Fékek;nem túlzás a 203-as Avid?Vagy mi vagyunk nagyon pehelysúlyúak? (70+50) Perpill 160/160.
Hajtókar;igen,4e-ért a Csepelstuff eléggé bestbuy,csak kérdés,van-e még?Mi kb. a dobozok legaljáról guberáltuk ki:D Jahh,és csavart vegyél,mert amit hozzá adnak,az lócitrom. Jahh2.0: a lánckerekei nem cserélhetõek,mondtam már?

#1259
Posted 2004. September 14. - 13:39

Szerintem telónak egy tisztességes Marzo megfelel úgy 120mm körül. Csak olyan legyen, ami keményíthetõ (levegõs), különben csak simán be fog alattatok ülni és kész.
Hajtókarból igazi budget megoldás az, ami K_ kollégának sikerült: Csepel karkészlet - 4000Huf.
--Trifo
#1260
vendég_Charon_*
Posted 2004. September 14. - 11:47
