Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Ketten egy bringán - tandemekrõl mindent

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1322 hozzászólás a témában

#1001
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Meggyüttünk. Még gépelni is fáj, olyan izomlázam van a csuklómban, az alkaromban, a vállamban. A hátsóm sajog, a lábam az viszont tûrhetõ, de rendesen el van fáradva.
Péntek éjjel tudtunk csak elmenni az elsõ tesztkörre, elõször én mentem két három háztömböt a csonka hajtással (az elsõ váltóhoz hátsó bowden kell!!!!), illetve miután azt is fixáltam, a 44-es nagytányér és a 42-es összekötõn levõ lácok összeérése okozott majdnem láncszakadást. Bezonyám, összeértek. Eredetileg ugyanakkor alátéthalommal tartottam volna távol a két lánckereket, mint a karon szokásos lánckeréktávolság, de ez kevésnek bizonyult...
Szóval fix 32- (32-11) áttételtartománnyal mentem pár kört. A fékek, bár nagyok, a bowdenhosszak miatt (na meg bekopatlanul) igen gyengén muzsikáltak. Amit nem igazán értettem, hogy az elsõ miért olyan gyenge, de a beállítás pöpec, és furcsa módon - késõbb próbálgatva - a v fékes bowdenhúzásos állásban jobban fog mindkettõ.
A kanyarodási ívek nagyon furcsák voltak, de ezt nagyon könnyû volt megszokni. A teló összeültetve kb 100 milcsire nagyon rémisztõen meredek fejcsövet ad (irányítás szempontjából), még egyedül se esik jól úgy menni vele, viszont 140-es állásban atomstabil és kényelmes.
A legkeményebb rugókit bizony kellett hozzá, mert, ha ketten ülünk fel egyszerre, akkor 120-ra ül be (nélküle alattam ül be 110-re), és plüss mozgása van, ha a floodgate-et maximumra csavarom és lockolom, akkor "magyar aszfalton" és huplis földúton ehhez még két-három centi mozog be.
(A floodgate a lockout kioldását csinálja, ha maxra van rakva, akkor a kellõen nagy ütésnél mozog csak be. Frenetikus találmány, és menet közben is lehet vele játszani. Gratula RockShox!)
Amikor elõször ültünk fel (péntek este sötétben Feltöltött kép)rohadt nehéz volt megtartani még álló helyzetben is Dawn-t, mert a felsõcsõ igen magas. Azért fel tud mászni rendesen, el tud helyezkedni, pedál beforgat (bal elõre vízszint), Majd ahogy a lábamat elkezdeném a pedálra rakni és kicsit jobbra dönteném a bringát, jön a sikítozás hátulról, hogy dõlök-dõlök Feltöltött kép, én meg tartalak-tartalak!!! Nagyon vicces dolog, ezt minden indulásnál eljátsszuk azóta is. Feltöltött kép
Az elsõ indulás nem igazán sikerült, mert nem volt elég lendületünk, én meg összevissza kormányzással próbaltam nem alapból eldõléssel kezdeni az utat... de a másodikra elindultunk rendesen, egyenesen. Igen hamar kiderült, hogy az elindulási hirtelen bringadöntésem ellensúlyozására Párom ellenkezõ irányba dõlt, és szépen felváltva egyensúlyoztuk ki egymás minden mozdulatát.
Az elsõ kanyarban megvolt a várt sikítás, szerencsére a széles kormány megtette a hatását és bevettük. Sõt! A negyedik balkanyaros háztömbkerülés után kicsit szlalomoztunk is, majd jöttek a jobbos kanyarok, majd lassítós, gyorsítós kanyarodások. Ááááááááááááááááááááááááálati élmény volt az elsõ pár kör. Hihetetlenül paráztam, és nagyon kellett koncentrálni, de összességében biztonságos volt a szerkezet. Dawn elég sokat mocorgott hátul - állandóan elõre akart nézni, meg egyszer bele is csípett a hátsómba, hogy ha õ azt mondja, hogy fékezzek, akkor fékezzek.... :-)
Aztán meglepetésként kivittem egy kanyarral a házunk mögötti földútra is, hogy legyen egy kis extra para. A teló és a Thudbuster is tökéletesen tette a dolgát. A kormány és a stucni bivalyerõs és masszív, a váz nem érezhetõen nyeklik-nyaklik.
Az elsõ tapasztalat talán az, hogy olyan tandemmel menni, mintha egy jó nagy csomaggal menne az ember túrázni. Leng a hátulja. Mármint érzésre.
Másnap reggel autóval mentünk összcsaládilag Karcagra, meg Gyomára rokonlátogatóba, kisbabanézõbe, meg útközben megnéztünk és végigettünk egy birkafõzõ versenyt, és délután hat körül, 500 kilcsivel a s.ggemben összeraktam az elsõ váltót rendesen, raktam még két milliméternyi alátétet a hajtásba, és mentünk egy váltóhasználati tesztkört. Korrektül vált az XT hátsó váltó, az elsõ is szépen felrakja nagytányérra, bár elõször sikerült pont beváltani a nagy és az összekötõ fogaskerék közé (negyed óra szívás).
Az emelkedõk gyönyörûek, de a hatalmas nyomaték miatt a kistányérra (22 fog) még nem volt szükség.
Vasárnap beöltöztünk egyenmezbe, bepakoltuk a hátizsákba az összes létezõ szerszámot, ami kellhet, plusz nagy adag csokit, innivalót és nekiláttunk, hogy megyünk, ameddig bírjuk. Apóséknál fotózkodtunk (holnap képek), majd áttekertünk Nagytarcsára, onnan Rákoscsaba - útközben megtapasztaltuk, hogy milyen az, amikor az egyik úgy dönt, hogy nem teker tovább :-X - onnan Pécel, majd a nagy emelkedõn kipróbáltuk, hogy mennyire lehet megnyomni a pedált. Egy kocsma elõtt elszállt a hajtásunk. Az egyik újonnan készíttetett csavar megadta magát - egyrészt rézbõl van, másrészt a plusz alátét miatt nem teljes hosszában ült a menetben, harmadrészt meg az anya és a külsõ lánctányár között azért tetemes erõkar van. Szóval egys robbanásszerû hang kíséretében három alátét, egy anya és egy csavar esett le a kocsma elõtt. Három méteren belül megálltunk, majd mentünk vissza keresgélni. Két alátét meglett (20 centire egymástól), a sárga csavar és az anya nem. A Kocsama elõtt barnabõrû ember(?)társunk parkolt, majd a nagy keresgélésre visszaadta az egyik alátétet (a kocsiból vette ki!!!!! a másik oldalról, mint ahol kiesett nekünk!!!!), a csavarról meg hallgatott.
Azért még keresgéltünk vagy 20 percig, de egyértelmû volt, hogy enyves kézzel és csillogó rézcsavarral állunk szemben. Bekaphatja.
Három csavarral elõbb lazán tekerve mentünk, majd egyenletes kb 30-35ös tempóval (nincs km óra egyelõre) hazamentünk, és az emelkedõkön legalább rendesen visszaváltogattunk kímélõ üzemmódban. Gyökkettõnél már kicsit imbolyog a gép, de az fõleg a tekerési mozgolódás miatt lehet. Amikor finoman erõbõl tekerve haladunk lassan, akkor nyílegyenes.
Apropó egyenes. Húsz kilcsi után már centizni lehet a parkoló autókat, a gödröket az úton, meg két kézzel bemutatni a szemközti sávban elõzõ autósnak, aki semmibe vesz. A minket elõzõ dögök hatalmas ívben kerülnek ki általában, és forgolódás nélkül is tök jól lehet beszélgetni egész úton, sõt az indexelést, hátranézést mind a kazánfûtõ végzi, bár a kormány még igencsak kapaszkodó szerepet tölt be.
Negyvenet mentünk végül összesen, és a végére egész jól megszoktuk egymást a közös vázon. Kanyar bármelyik irányba szûk íven lassan is, gyorsan is megy. A hajtásnál nem csak a kazánfûtõ pihen, sõt néha az az érzésem volt, hogy jobban nyomja mint én (!), és ha ketten megnyomjuk elfogynak a fokozatok (44-11). A gyorsítást, váltást, nagy gödröt, tekerésabbahagyást még igen erõsen kommunikálni kell, de például a max terheléses kiállva gyorsítás furcsa módon megy. Egyelõre.
Az utolsó emelkedõn (rövid, de meredek), Párom unszolására megnyomtuk neki izomból, és a hatalmas nyomaték hatására kikészítetünk megint két csavart. :-D Szerencsére ez már csak három sarokra volt otthonról.

A ma reggeli ébredésnél minden izmomat éreztem, így kihagytuk a munkába jövést tandemmel, meg a hajtást is rendbe szeretném hozni, és jó lenne, ha bekopna fék, mielõtt Bp-n kell valamelyik hülye autós/gyalogos miatt vészfékezni.
Két variáció van, amit megcsinálok még: egyrészt legyártatok acélból megfelelõ hosszú csavarokat, és spéci merevítõs alátéteket, másrészt egy 30-44 + 42 összekötõ hajtást, normálisan - a nagy helyére az összekötõt, a középsõ helyére a nagyot, meg veszek hozzá egy 30-as (ez a legnagyobb a kis lyukkörnél) fogaskereket a kicsi helyére.

Kérdésre azért feldobom, hogy szerintetek 30-44 jó-e, vagy legyen 28?

#1002
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Charon: Jut eszembe, ha már Konásat akarsz, lehetne a neve Konyak Hoss

--Trifo

#1003
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Na éljen a péntek, megyek haza, kezdõdik az elsõ hétvége. Ha hétfõn nem jövök, az az izomláz miatt lesz. :-P

Juj-juj. Megjegyzés, tanulság, etc.: Hátra a 185-ös tárcsa a maximum, ami befér!!!! Ezzel is necces volt, de éppen jó. 203 semmiképp. Még jó, hogy nem estem túlzásba.

#1004
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
1: Oké - Te leszel a sárga angyal. :-)
2: Giga méretû kép van fent, vaalmi 3 megapixeles, nagyíts rá.
3: Lehet, hogy nem is jó a csavar - otthon megnézem úgyis. Utólag kellett kérni hozzá egyébként is!!!

#1005
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Errõl eszembe jut a vicc:
A nõ bemegy a henteshez a kisgyerekével, és megkéri, hogy mérje meg, mennyi a súlya.
A hentes hátramegy a gyerekkel, nagy sívítás, csapkodás, majd elõre jön és azt mondja:
- Nyolc kiló csont nélkül.

#1006
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
charon: van egy ügyes mozdulat, amivel kb 3-5 centiket tudsz haladni. Ha összefutunk egyszer, akkor megmutatom.

Az az excenteres csavar - maga a csavar - végig menetes? Mert lehet, hogy csak egy másik csavar kell simán. Nekünk olyat adtak hozzá, ami elejétõl a végéig menetes.

De ha mégis a váz menetével van a bibi, akkor a mostani méretnél 1 mm-rel nagyobbat fúrnék. Vagy max 2-vel. De meg kell nézni, hogy mennyi anyag van ott körülötte. Asszem M6-os csavar van benne, ahhoz képest az M8-as már brutál nagy.

--Trifo

#1007
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.703 hozzászólás
2155g a pike ;) - 1920volt a psylo :'( hüpp
meg asszem üreges mindegyiknek a válla
de most jól megnézem:
SLen felül external flúdgéjt+
Upgrade Over Race: Hollow Crown and Aluminum Steerer
bicó meg 17-18 kiló lesz saccra, persze nélkületek ;)

#1008
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Meg az üreges váll asszem. De nem számít az sem sokat súlyban.
Asszem az egyik az elsõ utak közül a henteshez vezet majd.... lemérjük a kicsit.

Ki mire saccol?
(Módosítottam az elõzõ postjaimat.)

#1009
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.703 hozzászólás
végülis teljesen mind1 hogy team vagy sl, úgyis csak a poplock a különbség, amit az elsõ pakolásnál letör bárki :D

#1010
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Költségvetés szumma kb háromésfél, ha belszámolom a leendõ IRC Trailbear és Kujo XC külsõket és két darab Michlein DH belsõt is.

@Trifo:

A végére rájöttem, hogy csak milcsinként haladva megy fel rá a külsõ... De felmegy. Asszem veszek olyan trutymót defekt ellen :-)

Én minden menettel szívok. A Black Super airem anno - -postmountos menetét kézzel kitéptem. Lazán csavartam befele az Avid tárcsa csavarjait, és elforgott. :-(

Mekkorát fúrassak bele szerinted? Furcsa módon mintha csak a menet egy része lenne valahol (nem látom) elnyalva. Sötétedéskor már nem akartam vele többet foglalkozni.
Na jó, akartam, de Dawn behívott vacsizni.Feltöltött kép

#1011
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Mellesleg kiváncsi vagyok, hogy meddig fogja bírni a váz fejcsöve a hosszú telót meg a nagy tárcsát... (ugyanez vonatkozik a saját gépünkre is).

Ja, éee egy órája eladtam a Mozo telót. Buktam rajta 6000-et de szarok már én rá.

--Trifo

#1012
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég

ember...
gyapinál van SL, 80ér
ezekután szívhatod a fogad hogy 100ér vettél team-et


Nem volt száz, csak mondom... Sõt nyócvan senem. :D De majdnem annyi.
De azért vigasztal, hogy sl árban van egy teamem.

#1013
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
zolle: nincs elég baja szegénynek? Mé' szívod még ezzel is a vérét? :)

Charon: na, akkor az excenterbe menetfúrás és nagyobb csavar. A pászentos gumik felrakása meg külön tudomány. Nekem már megvan rá a kész technológiám, mert a városi bringámon én is jól megszenvedtem elsõre és miszáj volt kitalálni valami használhatóbbat. Most már ugyanaz a felni/gumi páros megy simán müanyag leszedõvel erõlködés nélkül!

Csekkolom a képeket.

--Trifo

#1014
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.703 hozzászólás
ember...
gyapinál van SL, 80ér
ezekután szívhatod a fogad hogy 100ér vettél team-et:D

#1015
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Szívok ezerrrrrrrel.
Képek egyébként: http://pix.bikemag.h...k_pek/album421/

Na modify:
Amire nem volt idõm: bowdenezés, fék-váltó beállítás, pedál felrakása, meg rugócsere a telóban.
Ami megnyugtató: a geometria (a két elsõ kép a két végállás), a pilótafülke hossza centivel mérve (menet közben úgyis más lesz az érzés).
Ami meglepõ, de marhára tetszik: a hossssssssssssssssssssssszzzzzzzzzzzzzzzz, meg a kanyarodási ív. Lakásba bevinni se volt semmi, meg végleges helye sincs még. Két és fél méter basszus!! Feltöltött képFeltöltött kép
Amivel szívtam: az elsõ váltó direkt down swinges, de ez nem jó a vázhoz. A bowdenház-szem és a váltó maga olyan szögben áll, hogy a bowdennek majd 80 fokos szöget kellene elviselnie -> csere upswingesre. Azt viszont csak deore-t tudtam szerezni.
Aztán az excenter csavarjainak meghúzásakor szerencsésen megszakadt az egyik menet. FAKK!!! És még csak nem is erõbõl húztam meg!!! Egyszerûen elforog benne a csavar, de csak teljesen becsavart állapotban.
Az összekötõ láncnál meg, ha a legközelebbiben van az excenter, akkor nem passzolna a láncszemek, csak lazára lehet rakni, ha megfeszítem, akkor meg a képen is láthatóü majdnem teljesen elöl levõ állás lesz. Pff. Talán ha nyúlik, akkor ki tudok venni egy szemet.
A Kenda slick - Singletrack felni párosítás pedig gyilkos. Lefordulni tutira nem fog, mert qrva nehéz volt felrakni (cirka fél óra per kerék). Közben eltörtem két leszedõt. Feltöltött kép

#1016
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Na megérkeztem a beszerzõ körútról.
Hazafele már csak 2x2 méter bowdenházat kell vennem, de minden más úgy tûnik, hogy megvan. Elsõ fékbowden is, stucni, teló, rugó.
A telóval szívtam egy nagyot. Nem volt SL, csak Team, meg mindenféle dualaires cucc... és árban ez volt a legjobb (Team). Cserébe van egy csúcsmodellem, mondjuk nem ér annyit a többlet, mint amibe került lóvéügyileg, de hát ez van. Szívtam a fogamat, de ha tekerni akarunk, akkor a zsebbe kell nyúlni.
A stucni 90mm-es FSA lett, FR-230. Drága ez is, de cserébe gyönyörû, könnyû és erõs. Meg mondjuk az életünk lesz rábízva!
Amin kénytelen voltam spórolni az a középcsapágy (altrix valami), de megnyugtattak, hogy azért nem szétesik egyszer csak, hanem szép lassan (gyorsan) kikopik, és lóg majd. Tanulófázisba így is jó lesz.
Van még egy kis stucniemelõ spacer, meg jófajta láncocska is (kájemcé zé9000), meg cerecére occsó középcsapiszerszám. Valahogy nincs kedvem szervizbe menni.
Na meg otthon egyértelmûen rugócsere, mert kézzel lazán tudom nyomogatni a telót. De így is plüssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss.................

Kikaptsssss....Feltöltött kép

#1017
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Zolle: a rugót akkor is ki kell cserélni, ahhoz meg szét kell szedni.

--Trifo

#1018
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.703 hozzászólás
És mi együtt tekertünk éveken át...
Pikeben felesleges olajt cserélni, csak ügyesen kell jáccani a mósünkontrollal ;)
GL

#1019
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
T-1 nap

Ma megyek telóért meg apróságok, oszt ha minden megvan akkor irány haza és szerelés. Este próba, állítgatás, és meglátjuk, hogy merünk-e bejönni pénteken vele, vagy túl félelmetes.
:scared: :matrix:
A középcsapágy beszerelése okozhat gondot, és a Pike szétszedése - rugó és olajcseréje esetleg. Az olajat lehet, hogy elhagyom egyelõre. Mármint nem cserélem le sûrûbbre. Az ISIS-es monoblokk meg akkora sz.pás, hogy na. Nem igaz, hogy kétféle szerszám kell hozzá, és egyik se kompatibilis a régivel. Pfff.

Cserébe tegnap a tárcsa felrakásakor legyalultam két ujjamat. Pontosabban a bõrt a kézfejemrõl, amikor meghúztam a torx csavarokat...

Én a véremet adtam neked, és az árából vettünk egy tandemt. Feltöltött kép

#1020
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Charon: Holnapután próbaút?