Így kell menetet rajzolni, ha jól emlékszem. Kell még hozzá jelölni a menet fajtáját/méretét (pl: M6) és kell a menetkifutás, vagy beszúrás a csavarfej alá, különben nem lehet legyártani.
Nem fikázni, szabadkézi mspaint rajz, úgyhogy nem teljesen szimmetrikus. Esetleg még lehet rá tenni pontvonalból egy tengelyvonalat.
--Trifo
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Ketten egy bringán - tandemekrõl mindent
Started by
trifo
, 2004. July 30. 15:51
#981
Posted 2005. June 28. - 10:31

#982
Posted 2005. June 28. - 10:17

Charon: mit kell ilyen 3 részesre bonyolítani azt a csavart? Vidd el egyszerûen a szakihoz és mondd meg, hogy csináljon belõle egy 6mm-rel hosszabbat (az anyából). A csavar meg maradhat ugyanaz.
A 6mm-nek meg utána kell azért járni: ez a negyedik lánckerék vastagsága, plusz a hely a kér lánckerék között (alátét vastagsága). Amibõl mondjuk egy mûködõ méretet mérhetnék is neked, ha nem döglött volna meg a villanytolómérõm.
--Trifo
A 6mm-nek meg utána kell azért járni: ez a negyedik lánckerék vastagsága, plusz a hely a kér lánckerék között (alátét vastagsága). Amibõl mondjuk egy mûködõ méretet mérhetnék is neked, ha nem döglött volna meg a villanytolómérõm.
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#983
vendég_Charon_*
Posted 2005. June 28. - 09:41

http://pix.bikemag.h.../plan1.JPG.html
Csak egy vázlat. Bal oldalt a csavar, jobb oldalt az anya, ami rámegy, és az anya részre ráhúzható spacer középen.
Csak egy vázlat. Bal oldalt a csavar, jobb oldalt az anya, ami rámegy, és az anya részre ráhúzható spacer középen.
#984
vendég_Charon_*
Posted 2005. June 28. - 09:34

Egy szóval igen.
Rövidek a csavarok, jobb lenne hosszabb anya is, hogy átmenjen az egészen, és mindent központosítson, pluszba meg a hosszú menet is stabilizál, és végül kell egy olyan távtartó alátét (tömb), ami rámegy az anyára kívülrõl.
A másik gond az volt, hogy réz...
Meg, hogy akkor, ha már gány, akkor legyen kövér.
Ha pontos értelmes embert tudsz, az jöhet. Ha gyors, az bónusz EZERjó lenne. Az ár pedig nem hiném, hogy többe lenne, mint két új lánctányér, vagy egy fsa gossammer crankset.
Ja, a hely az elvileg okés bárhol. Örs-Stadionok-Keleti-Blaha-Üllõi út-Boráros-ELTE, Valamint Móricz, esetleg Batyi környéke, de most már mászkálok Árpád híd fele is.
Dél Pest szimpibb. 9-es busz hmm. Yozsefváros? Az a piac? Mondcsak a címet,telt,kenõpénz méretét?
Autcadhoz ért valaki komolyabban? Menetet hogyan rajzoljak?
Rövidek a csavarok, jobb lenne hosszabb anya is, hogy átmenjen az egészen, és mindent központosítson, pluszba meg a hosszú menet is stabilizál, és végül kell egy olyan távtartó alátét (tömb), ami rámegy az anyára kívülrõl.
A másik gond az volt, hogy réz...
Meg, hogy akkor, ha már gány, akkor legyen kövér.
Ha pontos értelmes embert tudsz, az jöhet. Ha gyors, az bónusz EZERjó lenne. Az ár pedig nem hiném, hogy többe lenne, mint két új lánctányér, vagy egy fsa gossammer crankset.
Ja, a hely az elvileg okés bárhol. Örs-Stadionok-Keleti-Blaha-Üllõi út-Boráros-ELTE, Valamint Móricz, esetleg Batyi környéke, de most már mászkálok Árpád híd fele is.
Dél Pest szimpibb. 9-es busz hmm. Yozsefváros? Az a piac? Mondcsak a címet,telt,kenõpénz méretét?
Autcadhoz ért valaki komolyabban? Menetet hogyan rajzoljak?
#985
Posted 2005. June 28. - 08:59

Ha van kész rajzod vagy legalább koncepciód,h mit akarsz csinni,és megmondod,milyen környéken mozox sokat,akkor tudok még 1-2 címet adni.Van pl. 1 nagyon yó és gyors a kínai piacnál a 9es busz vonalán.Az óbudaival az a gond,h kergetniük kell mindig az Mberüket,h dolgozzon.Maga a bolt és a szervíz az nagyon zsír,de az ilyen kisebb,nagy mûszaki érzéket nem igénylõ munkáknál 1szerûbb saját esztergályost felkeresni.
Visszaolvasva; Yól értem,h csak annyi a gond,h rövidek a lánctányérok csavarjai?
Visszaolvasva; Yól értem,h csak annyi a gond,h rövidek a lánctányérok csavarjai?
#986
vendég_Charon_*
Posted 2005. June 28. - 08:36

#987
vendég_Charon_*
Posted 2005. June 28. - 08:32

#988
vendég_Charon_*
Posted 2005. June 28. - 08:31

A szinter az nagyon jó dolog. Erõs, jól tapad, jól fed. A gyári festéseim többségénél két kormányfordítás után kopás volta bowdenházak miatt, de ennél még semmi, és még a szerszámok ráejtését is jól bírja.
Egy tandem váz szinterezése kerek 3e a Bozsérnál, már mondhatjuk, hogy van gyakorlatuk benne :-). A színskálát pedig érdemes kivinni a napra és ott megnézni, nem pedig bent mesterséges fénynél.
Saját project:
Eddig két ujjamat gyalultam le, amikor a torx csavarokat húztam meg az elsõ és hátsó tárcsán, most egy hajtókar leszedéskor sikerült a bõrt még egyrõl.
Még van két ép ujjam a jobb kezemen, ha azok is sérülnek, abbahagyom as tandem szerelgetését.
Szóval tegnap megpróbáltam eljátszani, hogy csak három fogaskerék legyen összesen a hajtómûvön. A nagy helyén a gebhardt összekötõ 42-es, a középsõ - azonos lyukkörû - helyére meg anagy 44-es hajtási.
Aki jól megnézett már hajtókart, annak sem feltétlen tûnik fel, de a lyukkör azonossága mellett nem ugyanakkora szabad hely van a karon a fogaskeréknek. A külsõ oldalon kb két milcsi, a belsõ oldalon kb egy milcsi a tengely irányába, így a nagy külsõ fogaskerék nem fér fel belülre. Hurrá!
Az utángyártottak egyébként lazán, mert azok a bentire vannak tervezve.
Tehát, ha 2+1 rendszert szeretnék, akkor vehetek egy nagytányért, meg egy 30as kicsit is.
A hab a tortán az, hogy ennél (+shimano XT, +összes truva montis kar) a lánctányérok közötti távolságok kicsik, így az egymás melletti fogaskereken futó láncok szemei összeérnek és összeakadnak. Ide is kellene alátét, akkor pedig megint csak ott vagyunk, hogy rövid a csavar. Nem vészesen, de rövidebb.
Tanulság:
Marad a 3+1 rendszer, és irány egy esztergályos. Megnézek egy pesti címet, aztán a Kala féle ajánlottat óbudán és van egy mogyoródi címem is, akik szimpatikusak. Ha az utóbbi beválik, velük csináltatok majd tetõtartók is, és elrakatom a terveket, meg fix árasra lebeszélem, mert úgy tudom, hogy lenne rá igény rajtunk kívül is.
A mogyoródi egyébként: www.raczfiai.hu
Egy tandem váz szinterezése kerek 3e a Bozsérnál, már mondhatjuk, hogy van gyakorlatuk benne :-). A színskálát pedig érdemes kivinni a napra és ott megnézni, nem pedig bent mesterséges fénynél.
Saját project:
Eddig két ujjamat gyalultam le, amikor a torx csavarokat húztam meg az elsõ és hátsó tárcsán, most egy hajtókar leszedéskor sikerült a bõrt még egyrõl.
Még van két ép ujjam a jobb kezemen, ha azok is sérülnek, abbahagyom as tandem szerelgetését.

Szóval tegnap megpróbáltam eljátszani, hogy csak három fogaskerék legyen összesen a hajtómûvön. A nagy helyén a gebhardt összekötõ 42-es, a középsõ - azonos lyukkörû - helyére meg anagy 44-es hajtási.
Aki jól megnézett már hajtókart, annak sem feltétlen tûnik fel, de a lyukkör azonossága mellett nem ugyanakkora szabad hely van a karon a fogaskeréknek. A külsõ oldalon kb két milcsi, a belsõ oldalon kb egy milcsi a tengely irányába, így a nagy külsõ fogaskerék nem fér fel belülre. Hurrá!
Az utángyártottak egyébként lazán, mert azok a bentire vannak tervezve.
Tehát, ha 2+1 rendszert szeretnék, akkor vehetek egy nagytányért, meg egy 30as kicsit is.
A hab a tortán az, hogy ennél (+shimano XT, +összes truva montis kar) a lánctányérok közötti távolságok kicsik, így az egymás melletti fogaskereken futó láncok szemei összeérnek és összeakadnak. Ide is kellene alátét, akkor pedig megint csak ott vagyunk, hogy rövid a csavar. Nem vészesen, de rövidebb.
Tanulság:
Marad a 3+1 rendszer, és irány egy esztergályos. Megnézek egy pesti címet, aztán a Kala féle ajánlottat óbudán és van egy mogyoródi címem is, akik szimpatikusak. Ha az utóbbi beválik, velük csináltatok majd tetõtartók is, és elrakatom a terveket, meg fix árasra lebeszélem, mert úgy tudom, hogy lenne rá igény rajtunk kívül is.
A mogyoródi egyébként: www.raczfiai.hu
#989
Posted 2005. June 27. - 17:11

#990
Posted 2005. June 27. - 16:55

boon: szinterezni olcsóbb és ellenállóbb. Igaz, nem csúszig seggre a légy a fényezésen, de azért nem rossz az.
--Trifo
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#991
Posted 2005. June 27. - 16:31

hello
projekt elindulva.
kérdés: acélvázat sima festés-lakkozás helyett miért érdemes szinterezni?
...azt mondták, hogy ezzel jobban járok.
charon: én is ettem abból a birkából ott a múzeumparkban, szombaton.... vicces
bún
projekt elindulva.
kérdés: acélvázat sima festés-lakkozás helyett miért érdemes szinterezni?
...azt mondták, hogy ezzel jobban járok.
charon: én is ettem abból a birkából ott a múzeumparkban, szombaton.... vicces

bún
#992
vendég_Charon_*
Posted 2005. June 27. - 13:18

#993
Posted 2005. June 27. - 13:13

Hejj!
Meg kell legyen a telszám Lméletileg a privi archívumok között,meglássuk!Én is csak a tandem kapcs beszéltem vele,amúgy nem ismerem.
Yeee megvan:) Privi megy.
Meg kell legyen a telszám Lméletileg a privi archívumok között,meglássuk!Én is csak a tandem kapcs beszéltem vele,amúgy nem ismerem.
Yeee megvan:) Privi megy.
#994
vendég_Charon_*
Posted 2005. June 27. - 12:54

Ja, szal mókus = rövid. Oka, ez nem volt tiszta.
Otthon lemérnéd nekem az átmérõjét a 30nak? Köfe.
Otthon lemérnéd nekem az átmérõjét a 30nak? Köfe.
#995
Posted 2005. June 27. - 12:47

Elöl 30 hátul 34.
--Trifo
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#996
vendég_Charon_*
Posted 2005. June 27. - 12:37

#997
Posted 2005. June 27. - 12:31

Nekünk 11-34-es fogaskoszorú van fenn hátul, elöl pedig 30-44 vagy 30-42. Nem tudom. Azt viszont tudom, hogy a 30/34-es legrövidebbel minden megmászható, amit meg kell mászni.
A 9 fokozatból szerintem a középsõ kerékrõl végigváltható ugyan mind, de nagy terhelésre szerintem nem igazán egészséges. Ez fõleg a rövidebb fokozatoknál lehet problémás: láncpattogás, meg ilyesmi. Viszonylag könnyû így egy szép láncszakadást összeszedni szerintem.
--Trifo
A 9 fokozatból szerintem a középsõ kerékrõl végigváltható ugyan mind, de nagy terhelésre szerintem nem igazán egészséges. Ez fõleg a rövidebb fokozatoknál lehet problémás: láncpattogás, meg ilyesmi. Viszonylag könnyû így egy szép láncszakadást összeszedni szerintem.
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#998
vendég_Charon_*
Posted 2005. June 27. - 12:02

Csak réz volt, örültem, hogy egyáltalán megcsinálta, egy próbát megért. A köv. természetesen acél.
Az anya és az alátét is spéci lesz. Az anya átmegy a középsõ tányéron, és megfogja + átmegy a karon + átmegy a nagyon + a sépci alátéten + beleér az összekötõbe. A csavar tehát majdnem két centi hosszan menetben lesz. Plusz az alátét az anya belsõ átmérõjével rendelkezik, hogy a nagy és összekötõ fogaskerekeket megfelelõ távol tartsa. Macerás, de ez lesz a végsõ megoldás per egy.
Megoldás per kettõ. A 30-asnál igazad lehet... méricskélek egyet otthon... Nektek 30-as van? Mekkora annak az átmérõje?
Végül egy kérdés: 44 középen (montis geometriánál) 32-11 szabadon használható elvileg? Igazából nem tudom, hogy mondjuk egy Margit utcát meg tudunk-e így mászni vele, vagy hanyagoljuk? 44-32, hmm. 30-32 szebb lenne sokkal. Ugye?
Asszem Kala Te ismered Balázsékat, ugye? Már ha õk vannak Tandemánia néven. Szólnál egy szót az érdekemben? Mondjuk, ha telcsiszámot szerzel, vagy felcsõdíted ide....
Köfike!
Az anya és az alátét is spéci lesz. Az anya átmegy a középsõ tányéron, és megfogja + átmegy a karon + átmegy a nagyon + a sépci alátéten + beleér az összekötõbe. A csavar tehát majdnem két centi hosszan menetben lesz. Plusz az alátét az anya belsõ átmérõjével rendelkezik, hogy a nagy és összekötõ fogaskerekeket megfelelõ távol tartsa. Macerás, de ez lesz a végsõ megoldás per egy.
Megoldás per kettõ. A 30-asnál igazad lehet... méricskélek egyet otthon... Nektek 30-as van? Mekkora annak az átmérõje?
Végül egy kérdés: 44 középen (montis geometriánál) 32-11 szabadon használható elvileg? Igazából nem tudom, hogy mondjuk egy Margit utcát meg tudunk-e így mászni vele, vagy hanyagoljuk? 44-32, hmm. 30-32 szebb lenne sokkal. Ugye?
Asszem Kala Te ismered Balázsékat, ugye? Már ha õk vannak Tandemánia néven. Szólnál egy szót az érdekemben? Mondjuk, ha telcsiszámot szerzel, vagy felcsõdíted ide....
Köfike!
#999
Posted 2005. June 27. - 11:41

Hejj! Gratula a próbához! Nekünk ennél valamivel simábban sikerült az összeszokás... Mondtam Jenõnek, hogy "Egyenesen ül, nem mocorog, csak teker és esetleg sikítozik!"
Bevált. Sikítozás a gyorsabb döntõsebb kanyarokban és szûk helyeken azért maradt 
A 4. tányér csavarjait komolyan rézbõl csináltattad meg??? Ejj, hiba volt... Akkor most jöhet a következõ menet acélból. Esetleg át lehetne tervezni úgy, hogy szélesebb felületen feküdjön fel. Vagy meg kellene keresni Tandemánia urat, aki csinált már ilyet és állítása szerint mûködõképes.
A kistányér helyére szerintem nem fog elférni a 30-as lánckerék a váz miatt. Nekünk is úgy fér csak el, hogy kúúúúúrva hosszú monoblock van benn. Bár az egy outi hajtókar.
A cigányok meg bekaphatják!
--Trifo


A 4. tányér csavarjait komolyan rézbõl csináltattad meg??? Ejj, hiba volt... Akkor most jöhet a következõ menet acélból. Esetleg át lehetne tervezni úgy, hogy szélesebb felületen feküdjön fel. Vagy meg kellene keresni Tandemánia urat, aki csinált már ilyet és állítása szerint mûködõképes.
A kistányér helyére szerintem nem fog elférni a 30-as lánckerék a váz miatt. Nekünk is úgy fér csak el, hogy kúúúúúrva hosszú monoblock van benn. Bár az egy outi hajtókar.
A cigányok meg bekaphatják!
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#1000
vendég_Charon_*
Posted 2005. June 27. - 10:28

Plusz dolog. A tárcsákban eleve voltak pici nyolcasok, amiket kocogtatással ki lehetett szedni, de pl. az elsõ fékpofa belóg (mágnes/rugó nem elég erõs?) és cicceg végig. Q.ra idegesítõ.
Megoldás?
A neve pedig CSÕCSACSI lesz (by Para design), Plusz két név rajta. (Nem Charon és Dawn, hanem Nyuszifül és Plüssmaci.)
Megoldás?
A neve pedig CSÕCSACSI lesz (by Para design), Plusz két név rajta. (Nem Charon és Dawn, hanem Nyuszifül és Plüssmaci.)