Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Ketten egy bringán - tandemekrõl mindent

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1322 hozzászólás a témában

#881
C15D

C15D

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
Hali ! Feltöltött képFeltöltött kép Üdv. Mindenkinek !Hát, kevesen vagyunk ketten egy bringán, sajnos.
Én tavasszal vásároltam egy Csepel alu vázasat, széria felszereléssel.
Charonék tandeme nagyon tetszik, leginkább a kazánfûtõ rugós nyeregcsövét
irigylem, ha megírod hol és mennyiért vásárolható érdekelne.
Eddig 600 km-t tekertünk aszfalton, az elsõ kilóméterek természetesen,
nehezen mentek nekem (kapitány) Feleségem (kazánfûtõ) nagyon élvezte, nincs bringás elõélete.

A topik süllyedését ellenzem, sok haszos infót olvastam benne,irni keveset fogok, de üdvözlet Nektek
C15D.

#882
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
http://home.hu.inter...ass/nortura.htm

#883
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Végre lehet majd mozogni a lakásban. :-) Felviszem a padlásra.
Most szinte minden éjjel gyomronvág a kormány, vagy belerúgok valamibe, ha ki kell mennem....

#884
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Elöte meg majd egy fél éven át csak megsimogatod a tandemet nap mint nap, de nem ültök rá.

#885
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
A TT: K90: http://ttt.tr.hu/nap...tura.php?id=510

Amit sajnálunk az a 24h tandemmel. Majd jövõre.

Edit: A TT-n viszont még így is szétültük a hátsónkat. Kb féltávnál öt percet pihenni kellett, hogy azért majd nekünk is lehessen utánfutónk valamikor.Feltöltött kép

#886
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Gratula a TT-hez. Mondom ezt egy picike irigységgel. Na de majd...

Amúgy milyen rendezvényrõl van szó?

--Trifo

#887
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég

Annamariék
Charonék
Mi
azért szervezzük tovább a dolgot, nagyon buli lenne ha ez így összejönne. :)


Szorri, hogy végül nem jött össze, de fõleg lé nem volt rá, meg féltünk is egy kicsit olyan nagy tömegben tekerni, de Dawn azóta meggyõzött, hogy jövõre menjünk ki, mint ifjú házasok. Feltöltött kép

:para:

#888
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
A topic süllyed, de azért még beírom, hogy megvolt az elsõ 115 km-es túra is - K90-en.
TT-nek volt hirdetve, 480m szinttel és 90 kilcsinek, 4 óra szintidõvel. Ehhez képest 2.25-ös terepgumikkal 3:15 alatt lenyomtuk 27.1-es átlaggal. Síkon végig 27-33 között pörgetve, emelkedõkön szinte mindenhol izomból 20 felett, a lejtõkön pedig csak gurulva (helyenként 60).
Plusz az oda és visszaúttal lett 115 végül.
A slusszpoén: nem fáradtunk el :-)

#889
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Emerre találsz pár képet.

http://pix.bikemag.h...k_pek/sauh2005/

A síneket kellett összecsavarozni és a teló magassága miatt máshova szerelni a vázfogó karokat.
A gumnik vastagsága miatt viszont le is kellett engedni belõlük....
Mûködõképes megoldás, de nem az igazi azért.

#890
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
Charon: amúgy pontosan hogy is raktad össze azt a tartó vackot a tandemnek az autóra? És mindkét kerék benne maradt a gépben? És milyen messze van a 2 tetõtartó rúd? És nincs róla fénykép véletlenül? És... ilyesmi :)

Amúgy egy vázlatos rajzom van azok alapján, amiket neten itt-ott láttam. Mindjárt felteszem valahova, mert sajna csatolásként nem tudom elhelyezni, pedig az volna az igazi jóság.

--Trifo

#891
trifo

trifo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.175 hozzászólás
zolle: tandemen a kazánfûtõ nem mocorog, nem korrigál, nem tesz hirtelen mozdulatot, fõleg bejelentés nélkül. Ellenben bízik a kapitányban és követi az utasításait.

Az összeszokás meg leginkább azt jelenti, hogy a fent említett bizalom erõsõdik és az utasítások a verbális jellegbõl átkúsznak meta jellegbe. Pl hogy mikor hagyjuk abba a tekerést, vagy hogyan tehermentesítsünk váltáskor. Satöbbi, satöbbi.

És még egy, csak a te kedvedért: AVID FÉK VAN A TANDEMÜNKÖN! :)

--Trifo

#892
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Ha már it tartunk: mondottam olyat Páromnak, hogy na akkor rántsd jobbra a kormányodat, vagy balra. És rántá, és a bringa mozdult vagy 10 centit abba az irányba. És megnyugodának vala, hogy stabil a binyigli vala. :-)
És huppogának vala az ülésen a köves lejtõkön vala.

Tandem DH rulz vala.

#893
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.703 hozzászólás
hát ha vki bringázott, nem nehéz megtanulni sztem hogy milyen hátul ülni, mozogni, korrigálni.
én ezt második motoros hátulülésemnél vettem észre :)

#894
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Ha összeszoktak, akkor szerintem nem gond megtartani. Egyre kevésbé fáradok el én is, ahogy az idõ telik. Az elsõ alkalmakkal nem felejtem el, hogy mennyire fájt másnap az egész karom a nagy szorítástól meg ellentartástól - most meg már egy kézzel is megy, mert a kazánfûtõ prímán leköveti a mozgásomat.

Tegnap is döntögetõs kanyarosat álmodtam. :-D

#895
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
miért?:) csak 4*4*4 állás:)
illetve csak a fele mert itt külön vettem h alsó v felsõ
illetve yól vettem mert itt nem mind1,h alsó v felsõ,mert alsó-alsó más lánchosszt ad,mint alsó-felsõ :)
aztaaaa
mondjuk pilóta se le7 piskóta,ha 4 Mbert tart meg

#896
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Na ennél az excenterek beállítása fél nap.

#897
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
vannak erre érdekes dolgok...
csak képzelem,mit kap ott 1 hátsó tengely...
a minimum a vasbeton telikerék tömör gumival és kireszelni a papucsot h tudja fogadni a csavaros 12milis tengelyt
a fejcsõ korrekt,yó hosszú és szép nagy felületen kapcsolódnak hozzá a csövecskék
meg az össztelós vázuk is egész érdekes

#898
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
A tandem végképp felavatva terepen is. RULZ! Valahogy nem vágyom most vissza az együléses nyergébe egy ideig. 90 kilcsi, 3 helyen aszfaltos 10%-os emelkedõ, isteni terepakrobatika fel, Pikegyilkoló köves lefelék (hátul ugráló kazánfûtõ :-)), a második fele Hollóházától szakadó esõben és egy szál mezben / ujjatlan topban. Amikor Dawn éppen nem nézett ki mögülem és nem húztam olyan erõsen a féket, pillanatok alatt 60-on voltunk. Kanyarok döntve jíííííháááááá!!!
Befejezésnek meg tekertünk síkon másfél órát 35-40 között pörgetve.
A slusszpoén: nem fáradtunk el. :-X

Két normál osanos tetõbringatartóból eszkábáltam egy hosszú szimplát, végülis csak egy fél napig tartott összesakkozni, hogy kellõen merev legyen, meg kellõen hosszú is. A bringa úgy alapból az elsõ és hátsó szélvédõre rálóg.
A gumik sajnos túl szélesek ehhez, szal engedni kellett belõle, meg duplaannyi húzózárszerû bigyót kell felhasználni, hogy ott is maradjon. Viszont egy darab vázat fogó csavaros kar (vagy hogy nevezik ezt) bõven elég, és még 120-nál is tartja a tandemet rendesen.

Az igazi tandemes tetõcsomagtartóhoz pedig szinte minden terv megvan már. Zártszelvénybõl készül. A hátsó keréknek a helye ki lesz vágva, bele lesz süllyesztve, hogy a 2.4-es gumi is elférjen, az elsõnél pedig csõtengelyes rögzítés fog bejátszani, csak szereznem kéne egy megzakkant csapágyazású agyat.
A fordítós felrakáson még erõsen gondolkodok, hogy hogyan lehetne jól megoldani. (hátsó kerék még a földön és úgy fel az elejét, rögzít és utána fel a hátulját)

#899
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Valakinek van egy akármilyen (klasszikus) tetõre való kerékpártartó modulja? az olcsó fajta is elég lenne pár napra kölcsönbe, hogy lássam a mûködési elvét, meg nekiállhassak tandemes replikát gyártani. Talán már SAUHra.
Ha Trifo úrnak vannak tervei ilyenre, akkor szóljon, és írjon részletesen.
Holnap nekilátnék délután/este a gyártásnak, ha jól megy.

#900
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Azt nem mondtam, hogy engedem majd dhztatni. :-)
Ha meg leszakad, ami nem hirtelen lesz úgysem, megcsináljuk erõsebbre. Pont.