Trifo próbálj meg elszabadulni vasárnap és akkor talán...
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Ketten egy bringán - tandemekrõl mindent
Indította
trifo
, 2004. július 30. 15:51
#861
vendég_Charon_*
Írta 2005. október 18. - 10:26

#862
Írta 2005. október 18. - 10:25

Jelenlegi toplista 3. helyezett:
http://www.nicolai.n...s-st-tandem.jpg
2. hely:
http://www.santana-t...ualmotogebr.jpg
1. hely:
http://www.ellsworth.../witness/01.htm
http://www.ellsworth...tness/index.cfm
A telóútra elvileg a pike is jó lenne bele (140), mert kérdéses, hogy egy boxival hogyan lehetne mászni... na meg mennyit emel...
(Upsz Charon voltam)
http://www.nicolai.n...s-st-tandem.jpg
2. hely:
http://www.santana-t...ualmotogebr.jpg
1. hely:
http://www.ellsworth.../witness/01.htm
http://www.ellsworth...tness/index.cfm
A telóútra elvileg a pike is jó lenne bele (140), mert kérdéses, hogy egy boxival hogyan lehetne mászni... na meg mennyit emel...
(Upsz Charon voltam)
:love:
#863
Írta 2005. október 18. - 10:13

Hali!
Kala: Mifelénk is lenne érdeklödö: a sógorom van rákattanva a témára mostanában eléggé.
Charon: én meg csak a nyálamat csorgatom. Vaze már montin se ültem közel egy hónapja.
--Trifo
Kala: Mifelénk is lenne érdeklödö: a sógorom van rákattanva a témára mostanában eléggé.
Charon: én meg csak a nyálamat csorgatom. Vaze már montin se ültem közel egy hónapja.
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#864
Írta 2005. október 18. - 09:08

az én régim
tökéletes állapot
~120e
érd MSN: jayahari.mari@hotmail.com
többgyermekes családnál volt hû társ,de most mennie kell :-/
és igen,én is örülnék neki természetesen,ha viszontlát6nám...
tökéletes állapot
~120e
érd MSN: jayahari.mari@hotmail.com
többgyermekes családnál volt hû társ,de most mennie kell :-/
és igen,én is örülnék neki természetesen,ha viszontlát6nám...

#865
vendég_Charon_*
Írta 2005. október 18. - 09:04

ááááááááááááá Kiírtam cédére a déhás vidijókat oszt a benti gépem, amin van net, csontra fagy tõle, nem is tudom feltölteni :-(
Kala: Hogy mondod? Lett, és megint eladod, vagy azért sírsz, mert nem veheted meg? Részleteket mondasz? Környezetünkben lenne rá talán pár érdeklõdõ. (Mondjuk, aki ült már a miénken, az mind szeretne magának egyet.)
Kala: Hogy mondod? Lett, és megint eladod, vagy azért sírsz, mert nem veheted meg? Részleteket mondasz? Környezetünkben lenne rá talán pár érdeklõdõ. (Mondjuk, aki ült már a miénken, az mind szeretne magának egyet.)
#866
Írta 2005. október 17. - 17:08

#867
vendég_Charon_*
Írta 2005. október 17. - 09:50

Hú de elsüllyedtünk...
Mostanában minden tekerés elõtt vitázunk mi ketten és a kísérõ tekergélõs társaság, hogy szimpla bringa, vagy tandem legyen a jármûvünk, és igen gyakran a kétüléses nyer, még akkor is, ha állandóan szerelgetni kell oda-vissza a pedálokat és üléseket.
A hétvégén bepróbáltunk egy két dh-lejtõt, egy két terminátort és siratófalat, ahol nem mindenki mert lemenni, és nekünk is nagyon para volt (fõleg nekem, mert a meredekség miatt a kormány elõtt voltam!), de a kazánfûtõ hátul kellõen lesúlyozza a bringát.
A csúszós lejtõk viszont egyelõre kezelhetetlenek, mert amint megcsúszik az elsõ kerék, nem lehet korrigálni a kormánnyal, mert nagyon tolja az elejét a bringa. A súlypontáhelyezéssel meg a kazánfûtõt kellene ilyenkor megbízni, de õ meg nem érzi azt, ha a bringa eleje csúszik, meg dõl. Majd rájövünk a nyitjára.
Addig meg rendszeresen leülünk oldalra, vagy a kormányos széles terpeszben egyensúlyoz a lábaival.
A sártûrésünk is érdekes. A fröcsögõs sár az nem zavar, mert ami rátapad a bringára, azt könnyûszerrel elcipeljük, a ragadós-agyagos viszont a széles és agresszív mintájú gumik miatt halálos.
Murva és köves lejtõk: párom egyre jobban tolerálja a nagyobb sebességeket, és a rázkódást, de a klipsz már kezd kevés lenni, erõsen érik az spd valami platform kerettel. (A hátsó embert minden gödör és hupli váratlanul ér, még akkor is, ha tudja, hogy mi fog jönni. Próbálj meg egyszer normál bringával csukott szemmel és ÜLVE!! lemenni valami extra köves lejtõn!)
A hosszú lejtõk végére már remegni szokott a lábunk, az adrenelintól, a fáradtságtól és a rázkódástól. Harminc körül lefele pörgetve elfogynak az áttételek (44-11), és ennél gyorsabb pörgetésnél már nem tudunk szinkront tartani, úgy érezzük, hogy szétszakad a lábunk, ha nincs egy kis terhelés, egy kis ellenállás.
Azért ne tûnjön úgy, hogy nem élvezzük az egészet. Ha van rá lehetõség, akkor ráhajolok a kormányra és mondjuk 63-al gurulunk, és döntögetjük a kanyarokat, vagy Lensver szuperlámpásával 70 felett a sötétben. Ha terepen hirtelen jön egy közepes lejtõ, akkor a hullámvasútról ismerõs érzés révén gyakran sikítás tör elõ mindekettõnkbõl. :-)
Mászás tekintetében igen jó választás volt, hogy egy teljes montis áttételtartományt választottam, mert egy-két fokozattal könnyebbet kell használni ugyan, de mindenhol felmegyünk, ahol egy szimpla merevfarúval. Igen, ezt ki kell emelni, hogy merevvel, mert amíg a normál bringánál, ha a hátsó kereket át kell emelni, húzni, rántani valami akadályon, például egy faágon, nedves kövön, akkor ezt gond nélkül meg lehet tenni, a tandemnél ez lehetetlen. Ha az eleje lazán át is megy rajta, mert tolja a lendület és kimozogja a teló, a hátulja néha fennakad. Kellemetlen tud lenni, ha nem figyelünk.
Manõverezés tekintetében is olyan, mint egy kamion. Hosszú, lomhább, és tekintélyt parancsoló. Ha tandemet elõznél, gondolj bele, hogy a kormányos nem lát hátra rendesen és könnyen a bozótosban találhatod magad, ha túl közel jössz. :kacsint:
Most hétvégén sikerült egy igen kacskaringós singletracken végigvinni a járgányt, helyenként viccesen meredek lejtõkkel és ugyanilyen emelkedõkkel (a tandem eleje már lent volt, a hátulja még fent), gond nélkül, de erõsen limiten.
Az idei maratonokat is megjárt minket kísérõ társaság egybehangzó véleménye szerint simán teljesíthettük volna bármelyik hazai marcit, és még ha a rendezõk (és egyéb hitetlenek) le is beszéltek róluk, ennek a tandemnek igenis van létjogosultsága rajtuk.
Jövõre - már amennyire az esküvõ/lagzi szervezés mellett lesz rá idõnk - hazai marcikon és (Danténak hála) külföldi maratonokon is indulni fogunk. Külföldön mellesleg van külön tandemes kategória is. Csak edzeni kell, hogy bírjuk erõvel. A lelkesedés és az összhang megvan.
Mostanában minden tekerés elõtt vitázunk mi ketten és a kísérõ tekergélõs társaság, hogy szimpla bringa, vagy tandem legyen a jármûvünk, és igen gyakran a kétüléses nyer, még akkor is, ha állandóan szerelgetni kell oda-vissza a pedálokat és üléseket.
A hétvégén bepróbáltunk egy két dh-lejtõt, egy két terminátort és siratófalat, ahol nem mindenki mert lemenni, és nekünk is nagyon para volt (fõleg nekem, mert a meredekség miatt a kormány elõtt voltam!), de a kazánfûtõ hátul kellõen lesúlyozza a bringát.
A csúszós lejtõk viszont egyelõre kezelhetetlenek, mert amint megcsúszik az elsõ kerék, nem lehet korrigálni a kormánnyal, mert nagyon tolja az elejét a bringa. A súlypontáhelyezéssel meg a kazánfûtõt kellene ilyenkor megbízni, de õ meg nem érzi azt, ha a bringa eleje csúszik, meg dõl. Majd rájövünk a nyitjára.

A sártûrésünk is érdekes. A fröcsögõs sár az nem zavar, mert ami rátapad a bringára, azt könnyûszerrel elcipeljük, a ragadós-agyagos viszont a széles és agresszív mintájú gumik miatt halálos.
Murva és köves lejtõk: párom egyre jobban tolerálja a nagyobb sebességeket, és a rázkódást, de a klipsz már kezd kevés lenni, erõsen érik az spd valami platform kerettel. (A hátsó embert minden gödör és hupli váratlanul ér, még akkor is, ha tudja, hogy mi fog jönni. Próbálj meg egyszer normál bringával csukott szemmel és ÜLVE!! lemenni valami extra köves lejtõn!)
A hosszú lejtõk végére már remegni szokott a lábunk, az adrenelintól, a fáradtságtól és a rázkódástól. Harminc körül lefele pörgetve elfogynak az áttételek (44-11), és ennél gyorsabb pörgetésnél már nem tudunk szinkront tartani, úgy érezzük, hogy szétszakad a lábunk, ha nincs egy kis terhelés, egy kis ellenállás.
Azért ne tûnjön úgy, hogy nem élvezzük az egészet. Ha van rá lehetõség, akkor ráhajolok a kormányra és mondjuk 63-al gurulunk, és döntögetjük a kanyarokat, vagy Lensver szuperlámpásával 70 felett a sötétben. Ha terepen hirtelen jön egy közepes lejtõ, akkor a hullámvasútról ismerõs érzés révén gyakran sikítás tör elõ mindekettõnkbõl. :-)
Mászás tekintetében igen jó választás volt, hogy egy teljes montis áttételtartományt választottam, mert egy-két fokozattal könnyebbet kell használni ugyan, de mindenhol felmegyünk, ahol egy szimpla merevfarúval. Igen, ezt ki kell emelni, hogy merevvel, mert amíg a normál bringánál, ha a hátsó kereket át kell emelni, húzni, rántani valami akadályon, például egy faágon, nedves kövön, akkor ezt gond nélkül meg lehet tenni, a tandemnél ez lehetetlen. Ha az eleje lazán át is megy rajta, mert tolja a lendület és kimozogja a teló, a hátulja néha fennakad. Kellemetlen tud lenni, ha nem figyelünk.
Manõverezés tekintetében is olyan, mint egy kamion. Hosszú, lomhább, és tekintélyt parancsoló. Ha tandemet elõznél, gondolj bele, hogy a kormányos nem lát hátra rendesen és könnyen a bozótosban találhatod magad, ha túl közel jössz. :kacsint:
Most hétvégén sikerült egy igen kacskaringós singletracken végigvinni a járgányt, helyenként viccesen meredek lejtõkkel és ugyanilyen emelkedõkkel (a tandem eleje már lent volt, a hátulja még fent), gond nélkül, de erõsen limiten.
Az idei maratonokat is megjárt minket kísérõ társaság egybehangzó véleménye szerint simán teljesíthettük volna bármelyik hazai marcit, és még ha a rendezõk (és egyéb hitetlenek) le is beszéltek róluk, ennek a tandemnek igenis van létjogosultsága rajtuk.
Jövõre - már amennyire az esküvõ/lagzi szervezés mellett lesz rá idõnk - hazai marcikon és (Danténak hála) külföldi maratonokon is indulni fogunk. Külföldön mellesleg van külön tandemes kategória is. Csak edzeni kell, hogy bírjuk erõvel. A lelkesedés és az összhang megvan.
#868
vendég_Charon_*
Írta 2005. szeptember 12. - 09:05

Jaj. Túlzásba vittük a tandemezést. Most, hogy visszaültünk az együlésesekre, szédelgünk rajta, mint egy részeg. És totál más a terhelés is, meg minden.
És ráz. Pedig nrs.
Már várjuk a Critical MAss-t, hogy visszaülhessünk rá.
És ráz. Pedig nrs.
Már várjuk a Critical MAss-t, hogy visszaülhessünk rá.
#869
Írta 2005. szeptember 05. - 15:37

Méééé van az, hogy a nõk mindig álló formátumba filmeznek a digi gépekkel??? 
Mert a fû zöld, a víz nedves... Amúgy gratu!

Mert a fû zöld, a víz nedves... Amúgy gratu!
"nem vagyok senki csak ûzöm a vadat
másnak hajtok, mások hajtanak"
másnak hajtok, mások hajtanak"
#870
vendég_Charon_*
Írta 2005. szeptember 05. - 14:32

Nem látszik, de a teló felkoppant! Normál bringánál ez már bukfenc. Csóványosról lefele kazánfûtõ nélkül olyan helyeken lehet lejönni, ahol együlésessel nem sikerült még. Szlalom no problem, kazánfûtõvel és anélkül sem. Kisinóci vágás, oly jó-jó-jóóóó. Megkóstólhatóóóóó!
http://falco.elte.hu...ron/beac/dh.avi
Jövõre ugyanitt tandemmel tutira és végig.
http://falco.elte.hu...ron/beac/dh.avi
Jövõre ugyanitt tandemmel tutira és végig.
#871
vendég_Charon_*
Írta 2005. szeptember 05. - 09:29

Túléltük a BEAC maxit. Részletek hamarosan. Addig is Beac topic megmozdulás, és Bringás lányok majd.
Köbö délután.
Kisinóci vágás tandemmel jíííííháááááááááá.
Köbö délután.
Kisinóci vágás tandemmel jíííííháááááááááá.
#872
Írta 2005. szeptember 05. - 09:07

Ha ismerõs és nem nõnemû, akkor tuti semmi gond
Amúgy meg van még a bringán pár pejáratós fékpofa, és annak a bejáratásához lehet, hogy kötélidegekre lesz szükség 
--Trifo


--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#873
Írta 2005. szeptember 02. - 21:48

Hát, az én kazánfûtõm nem adná a helyét, még ideiglenesen sem.
Megkérdezted errõl az illetékest ?-)
Megkérdezted errõl az illetékest ?-)
#874
Írta 2005. szeptember 02. - 10:46

Na most már nekem is kell egy ideiglenes kazánfûtõ, amíg a hivatalos alkalmazott ismét kazánfûtésképes lesz!
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#875
vendég_Charon_*
Írta 2005. szeptember 01. - 10:47

A tegnapi nappal új tapasztalatot szereztem a tereptandemezésben.
Egyrészt egyre jobban összeszokunk, így könnyebb irányítani lefele és felfele is, valamint a rázkódások is kevésbé viselik meg a kazánfûtõt, másrészt - és ez a lényeg, amit kívülállóként nem gondoltam (ennyire) - gyors lejtõzésnél az irányítás lehetetlen a testsúly áthelyezésével (ergo jobbra ránt - balra ránt), hanem csak a kormánymozdulatok irányítják a kétüléses szörnyet.
Kalának meg üzenem, hogy véletlenül 90 mm-es állásban tekertünk tegnap és bár jól lehet irányítni így is, azért észrevehetõen másképpen viselkedik, mint 140-nél. Maradok a hosszúnál, ha törik, ha szakad. (a fejcsõ
)
Egyrészt egyre jobban összeszokunk, így könnyebb irányítani lefele és felfele is, valamint a rázkódások is kevésbé viselik meg a kazánfûtõt, másrészt - és ez a lényeg, amit kívülállóként nem gondoltam (ennyire) - gyors lejtõzésnél az irányítás lehetetlen a testsúly áthelyezésével (ergo jobbra ránt - balra ránt), hanem csak a kormánymozdulatok irányítják a kétüléses szörnyet.
Kalának meg üzenem, hogy véletlenül 90 mm-es állásban tekertünk tegnap és bár jól lehet irányítni így is, azért észrevehetõen másképpen viselkedik, mint 140-nél. Maradok a hosszúnál, ha törik, ha szakad. (a fejcsõ

#876
vendég_Charon_*
Írta 2005. augusztus 30. - 15:59

Az, hogy milyen magasan ül az fix kellene, hogy legyen!!!!!! A nyereg és a középcsapágy távolságot meghatározza a láb hossza. Ha túl alacsonyan ül, és nem nyúlik ki teljesen a lába, nem tud elég erõt kifejteni, és a térde is megfájdul. Ha meg túl magason ül, az se nem jó, bár azt rögtön érzi az ember, hogy kényelmetlen.
A rugós nyeregcsövek nagy hátránya, hogy vagy beülnek rögtön, vagy csillapítatlanok, vagy túl gyorsan mozognak.
A Thudot be lehet lõni, hogy csak ha rajta ülsz és jön egy ütés, akkor mozogjon, és azt is viszonylag lassabban. Éppen a kellemetlen és váratlan döccenõket, gödröket szedi ki.
Egyébként most azon gondolkodok, hogy esetleg puhábbra cserélem benne az elasztomereket, és könnyebben mozog majd, de gondolom jobban be is ül. (Most kék-fehér kombó van.)
A rugós nyeregcsövek nagy hátránya, hogy vagy beülnek rögtön, vagy csillapítatlanok, vagy túl gyorsan mozognak.
A Thudot be lehet lõni, hogy csak ha rajta ülsz és jön egy ütés, akkor mozogjon, és azt is viszonylag lassabban. Éppen a kellemetlen és váratlan döccenõket, gödröket szedi ki.
Egyébként most azon gondolkodok, hogy esetleg puhábbra cserélem benne az elasztomereket, és könnyebben mozog majd, de gondolom jobban be is ül. (Most kék-fehér kombó van.)
#877
Írta 2005. augusztus 30. - 08:54

Hali!
Azokból a tengelyirányban mozgó rugós bizbaszokból nem nagyon hozható ki semmi használható. Illetve kevés kivétel van, de...
A Thudbuster valóban köríven mozog, ennek az az elönye, hogy a lengés hatására kevésbé változik az ülés-középcsapágy távolság. A rugóerö állítás úgy megy, hogy adnak hozzá 3 vagy 4 pár különbözö keménységü elasztomer rudat, amivel egészen jól be lehet löni a cuccot a rider súlyához (van hozzá táblázat). Tisztességes csillapítás nincs benne, csak dörzscsillapítás, de az jobbára elég is.
Kerekek... Nem kell egy pár WTB DualDuty kerék?
--Trifo
Azokból a tengelyirányban mozgó rugós bizbaszokból nem nagyon hozható ki semmi használható. Illetve kevés kivétel van, de...
A Thudbuster valóban köríven mozog, ennek az az elönye, hogy a lengés hatására kevésbé változik az ülés-középcsapágy távolság. A rugóerö állítás úgy megy, hogy adnak hozzá 3 vagy 4 pár különbözö keménységü elasztomer rudat, amivel egészen jól be lehet löni a cuccot a rider súlyához (van hozzá táblázat). Tisztességes csillapítás nincs benne, csak dörzscsillapítás, de az jobbára elég is.
Kerekek... Nem kell egy pár WTB DualDuty kerék?

--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#878
Írta 2005. augusztus 30. - 00:25

Igen. Arányosan nézve a fotót, a rugós rész 10cm-nél is nagyobb kb. az én párom még, nem mer ilyen magasra ülni, pedig tudna.Amit nem pontosan értek, ez a nyeregcsõ körívben mozog, illetve az ülés ?
Láttam itthon olyat ami csak függõlegesen rugózik, olyan mint egy teleszkóp,
spirálrugó van a csõben, aminek az erössége, még állítható is, de ez igazán nem
tetszett.
A Csepel Tandi nagyon jó, a küllõkkel van bajom, már kétszer kellett feszíteni,
a szerelõ szerint "postás" küllõ gagyi, ha megint megnyúlik nézek valami jobbat.
Mi is csak hétvégén tekerünk, kedvenc a Jánoshegy, ha több idõnk van,
Pilisvörösvár-Szentkereszt-Csobánka kör 27km. vagy ha a kazánfûtõ is rábólint
Dobogókõ. Ami felfelé komoly folyadékvesztéssel jár, le irányban viszont, a tandem tömeg miatt, nagyon gyors lehetne, ha nem húznánk a fékeket.
Üdv. C15D !
Láttam itthon olyat ami csak függõlegesen rugózik, olyan mint egy teleszkóp,
spirálrugó van a csõben, aminek az erössége, még állítható is, de ez igazán nem
tetszett.
A Csepel Tandi nagyon jó, a küllõkkel van bajom, már kétszer kellett feszíteni,
a szerelõ szerint "postás" küllõ gagyi, ha megint megnyúlik nézek valami jobbat.
Mi is csak hétvégén tekerünk, kedvenc a Jánoshegy, ha több idõnk van,
Pilisvörösvár-Szentkereszt-Csobánka kör 27km. vagy ha a kazánfûtõ is rábólint
Dobogókõ. Ami felfelé komoly folyadékvesztéssel jár, le irányban viszont, a tandem tömeg miatt, nagyon gyors lehetne, ha nem húznánk a fékeket.

Üdv. C15D !
#879
vendég_Charon_*
Írta 2005. augusztus 29. - 14:09

Greenfish nevû hely lenni jól, és ott nemhogy 129, vagy mint máshol sok helyen 100 dolcsi, hanem asszem 80+posta volt. Plusz postaköltség usán belül és valaki, aki kint van és hazahozza.
Azzal viszont számolni kell, hogy a lengõ rész relatíve nagy, ezért a vázból kilógó rész kicsi. Ha a jelenlegi nyeregcsõ hosszan ki van húzva, akkor jó, ha nincs kihúzva, akkor nem lehet majd használni. Centiket most nem tudok mondani, csak ha komolyan érdekel. (Lemérjük.)
http://www.greenfish...PROD&ProdID=756
Azzal viszont számolni kell, hogy a lengõ rész relatíve nagy, ezért a vázból kilógó rész kicsi. Ha a jelenlegi nyeregcsõ hosszan ki van húzva, akkor jó, ha nincs kihúzva, akkor nem lehet majd használni. Centiket most nem tudok mondani, csak ha komolyan érdekel. (Lemérjük.)
http://www.greenfish...PROD&ProdID=756
#880
Írta 2005. augusztus 29. - 10:20

Üdv!
Hogy teljesít a széria Csepel? A mi gépünk nem széria, de nem is mozog sokat mostanában. Majd jövõre, mikor már lehet az utódot vontatni utánfutóban
Az a nyeregcsö amúgy ámerikai és sajnos kappni is csak ott lehet. 129USD az ára újonnan, de lehet belöle találni az eBay környékén is használtan. A miénk zsebimporttal érkezett és asszam Charoné is.
További infó: http://www.thudbuster.com/
--Trifo
Hogy teljesít a széria Csepel? A mi gépünk nem széria, de nem is mozog sokat mostanában. Majd jövõre, mikor már lehet az utódot vontatni utánfutóban

Az a nyeregcsö amúgy ámerikai és sajnos kappni is csak ott lehet. 129USD az ára újonnan, de lehet belöle találni az eBay környékén is használtan. A miénk zsebimporttal érkezett és asszam Charoné is.
További infó: http://www.thudbuster.com/
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt