Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Ketten egy bringán - tandemekrõl mindent

- - - - -

  • Please log in to reply
1322 replies to this topic

#841
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Hátul max 180-as fér el, és nem csúszkálunk vele, erre ne is számíts egy tandemnél. Csúsztatáshoz nagyon erõsen kell fékezni és nagyon érezni kell a bringát - szal ne aggódj.
Nálunk a 3. bringán is XT van az utóbbi két évben, és mi ezzel vagyunk tökéletesen elégedettek. Olyan kersztbeváltásokat és terehelés alatti szadizmust kap a tandemen is, hogy csak na és precíz. EGYSZER kell jól beállítani, jó bowdenekkel és akkor nem fog elállítódni.
Kormányból mi is a hajlítottat, de inkább a széleset ajánljuk fõleg elõre. A Hátsónak ami kényelmes, az kell. Lehet hátul keskeny, hogy el tudjon bújni, vagy széles és emelõs, hogy kilásson jobban, de elöl az irányítás miatt (amíg megszokod legalábbis) jó, ha "roma családi fotó szélességû" (by Kalaius).
Aszfaltra, ha nem mész kátyúba, akkor nem kell teló. Ha mész, akkor meg az összsúly miatt az összes boltban kapható alapteló kiesik, és rugócserével indít az ember.
Tanuláshoz javaslom, hogy ne slick gumival kezdjetek, hanem széles, ballonos terepgumival, bár ez merészség kérdése.
A telós nyeregrúd feladata a vészhelyzeti fenékmegóvás. Van rá low budget megoldás, ami mint a katapult kilõ, és van az ultimate solution, amit már ketten használunk (Trifoék és mi): 80 dolcsiért a Thudbuster LT.
Posted Image
Beszerzésben természetesen tudok segíteni, ha érdekel.

#842
zaqrack

zaqrack

    vendég

  • fórumtag
  • 226 posts

kösz.
na ez az, várnám a következõ felsorolásból a hibákat...
-tárcsafékek: passsz... mivel ketten össz 150 kilók vagyunk+gyerek (lassan kipottyan) elõre sztem egy 200-as elkel. Ez esetben viszont nem tudom hogy a megfelelõ fékerõeloszlás miatt hátra mi kell... Nem szeretnénk bebicskázni, vagy folyamatosan hátul csúszni.... Mivel szûz vagyok tárcsa téren, típusra nem tudok konkrétat. (árfüggõ, bár ezen nem spórolnék)
-váltó: vagy új sram X7 cakkpakk asszem, vagy a kéznél lévõ (kicsit használt) Shimano Deore XT. (nem tudom mi a jobb, x7et nem használtam még)
-kétoldalas hajtás persze, maradjon a donor egylõre? (schwnncspl)
-Teló: igen, teló. Nem terepeznénk, inkább aszfalt, max murva. Javaslat? (max 40-45kHUF
-Kormány elõre van ricsi wcs, hátra milyen kell? csopper? passssz.
-Kerekeknél még egyáltalán nem tartok.
A többi kiegészítõ nem érdekel. Ló budget. 1L.õre.


Ha elöl 200-as tárcsa akkor hátra szerintem 185 (nagyobb úgyse fér el asszem), úgy jó lesz a fékerõeloszlás.
X7-et csak ajánlani tudom. Ekkora hosszsgú bowdennél nagyon hasznos dolog az a kis beálítási játék amit megenged. Nálunk 2 év alatt az összes itthoni bicajon Sram váltó lett a shimano helyett. Ennek jó oka van :)

Kormányból szerintem mindenképp hajlított elõre is. De részben ízlés dolga.
Aszfaltra minek teló? Belevágsz egy erõs merevvillát, és egy ducibb gumit (2.0 fölötti slick), és nem fog hiányozni. A megspórolt pénzbõl én inkább hátra vennék egy telós nyeregrudat, a párod értékelni fogja, szerintem sokkal fontosabb.

#843
boon

boon

    vendég

  • fórumtag
  • 46 posts
kösz.
na ez az, várnám a következõ felsorolásból a hibákat...
-tárcsafékek: passsz... mivel ketten össz 150 kilók vagyunk+gyerek (lassan kipottyan) elõre sztem egy 200-as elkel. Ez esetben viszont nem tudom hogy a megfelelõ fékerõeloszlás miatt hátra mi kell... Nem szeretnénk bebicskázni, vagy folyamatosan hátul csúszni.... Mivel szûz vagyok tárcsa téren, típusra nem tudok konkrétat. (árfüggõ, bár ezen nem spórolnék)
-váltó: vagy új sram X7 cakkpakk asszem, vagy a kéznél lévõ (kicsit használt) Shimano Deore XT. (nem tudom mi a jobb, x7et nem használtam még)
-kétoldalas hajtás persze, maradjon a donor egylõre? (schwnncspl)
-Teló: igen, teló. Nem terepeznénk, inkább aszfalt, max murva. Javaslat? (max 40-45kHUF
-Kormány elõre van ricsi wcs, hátra milyen kell? csopper? passssz.
-Kerekeknél még egyáltalán nem tartok.
A többi kiegészítõ nem érdekel. Ló budget. 1L.õre.

#844
zaqrack

zaqrack

    vendég

  • fórumtag
  • 226 posts
na ez itt egy finom dolog :)

http://www.fixedgear...DavidHunter.htm

#845
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Zöldpont, ha alkudni akarsz és olcsó esetleg használt dolgokra van szükséged, valamint az egyetlen lelõhely a tandemes fék és váltóbowdenhez
(Az elsõ váltóhoz egy normál hátsó váltó bowdene is elég, de hátulra.... 3.5 méter :-))
Valamint a frissen újrainduló Bikemag apró.
Ésszel meglesz az.
Milyenre terveztétek? teló/merev, hajtás egy/kétoldal, váltó/fék nagyjából?

Nyugodtan mehetsz részletekbe is :-)

#846
boon

boon

    vendég

  • fórumtag
  • 46 posts
hola

buék buék
(direkt kétszer_topikhoz hûen)

készül a vázunk, schwinn alu geometriával, testre szabva.
Lassan elkezdem beszerezni az alkatrészeket, és kérdeznék, hogy idõt spóroljak. Mely boltokba menjek _célirányosan_mit_ beszerezni.

Részletekbe direkt nem megyek, sok lenne. Nagyjából megvannak a források, de ahogy így tanulmányozom ezt a topikot (cca fél éve) valszeg tudtok új lelõhelyeket mondani.

köszikösz.

csasz,
boon

#847
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Posted Image
"Mûködés" közben.

#848
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
De nincs ennyivel vége - azt hiszem van mit fejlõdnünk!!!!

Posted Image

Posted Image


Posted Image


Posted Image

#849
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Na az õsrégi tandemes topic 2006-os elsõ hozzászólása.

Érdekes felsõcsõ:
http://laurent.such....onic LHOMEL.jpg
http://laurent.such....mdenismonte.jpg

Univega váz:
http://tandems.free....dex/caduniv.jpg
http://tandems.free....Hot-Chilihi.jpg

Ez brutál: http://tandems.free....02/D/Kidshi.jpg

#850
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Random képeknek köszönhetõen találtam még egy tandemes embert a fórumon:
http://pix.bikemag.h...navId=xbe278671

#851
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
:-)
Azért kíváncsi lennék, hogy mennyire fájt...

Amint decemberben megint esik a hó, megyünk hórájdolni a Mátrába. Nincs kedvetek hozzá?

#852
zaqrack

zaqrack

    vendég

  • fórumtag
  • 226 posts
Drága kazánfûtõm itt ült mellettem, mondtam neki:

"Gyere nézd meg ezt a képet!"

nézte fél percig:

"Jéééé, fehér tandem?"

:-)

#853
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Posted ImageMondjuk nem nehéz ilyet összehozni....

#854
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17,297 posts

for the stoker - “I’m Not Pedaling”
for the captain - “I’m Not Steering”


ez aranyos :)

#855
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
for the stoker - “QUIT SHOUTING!”
for the captain - “I’M NOT SHOUTING!”

for the stoker - “I’m Not Pedaling”
for the captain - “I’m Not Steering”

for the captain - “Yes Dear”

for the captain - “If You Can Read This, Then I’ve Lost My Stoker”

#856
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég

Azért látszik hogy milyen meredek abból hogy hova ültek az együléses bicajona többiek. Jók a videók. :).


NRS-sel is olyan, hogy nyereg mögé kell lógatni magad és akkor is csúszik az eleje.

Térdfájásra nincs elméleted?



Mérd le a régi bringának a pilótafülke hosszát (nyeregcsõ-ülés döféspont -- stucni-kormány rögzítés és ezt a távot próbált belõni a nyereg elõre hátra hozásával, de ez csak a derékfájásra jó.
A térdfájás az többnyire a láb hosszával van összefügésben. Tehát alacsonyan ül. emeld meg addig, amíg tényleg magas nem lesz és onnan fél centinként lejjebb, aztán két mm-es lépések. Ha már nem csúszkál a nyeregben jobbra-balra, akkor jó. Fél centin is rengeteg minden múlhat, ezt komolyan megtanultam egy excenter állításnál. :-(

2 derékszögû kanyar, 8 emelet (169 lépcsõfok),16 darab 180 fokos hajtûkanyar.


Ok. Gyõztél.

#857
zaqrack

zaqrack

    vendég

  • fórumtag
  • 226 posts

Az elsõ egy katlanos csúszós, saras, faleveles, köves videócska, a másodikon meg két meredek lejtõ. Utóbbiaknál gyakorlatilag a kormányon kézenálltam, amit sajnos nem ad vissza a videó, ezért kiabáltam állandóan Páromnak, hogy súlypontot hátrább. Féltem, no, tandemmel ktt nagyon durva lenne.


Azért látszik hogy milyen meredek abból hogy hova ültek az együléses bicajona többiek. Jók a videók. :)

Nekünk KTT még nem volt (remélem soha nem is lesz :)), de páromat meg a tandem farát kifordítottam magam mellé egyszer. Nem élveztük. Hülye kivilágítatlan gyalogosok. És csavarodott a váz is mert lepottyant az átkötõlánc

Ha fáj a fenék, nem elég a terhelés, túlzottan ülsz a nyeregben: ez a konklúzióm.

Ebben van valami :)
Térdfájásra nincs elméleted? Mióta páromnak új váza van azóta fáj mindig, akármit állítunk. Spec nõigeometriás váz jó rövid felsõcsõvel, 16-os, mentem vele és nagyon furi, olyan mintha a két kerék között ülnél a földön. :)
Már próbáltunk elõre-hátra tolni nyerget, stucnit fel-le forgatni, de semmi. Mindig fáj, pedig a régi gépen nem volt gond.

Nálunk meg épp engem szokott jobban megviselni. Volt, hogy este a fürdésnél derült ki, hogy azon a két ponton, ahol a nyereggel érintkeztem két akkora dudor nõtt, mint egy fél tyúktojás. Három nap alatt húzódott vissza. :-(

Ez úgy látszik tipikus mellékhatás, Zala-túra után volt nekem is, de akkor szerencsére annyi mindenem fájt hogy nem is foglalkoztam vele .)

CM-en mi is emeltük! (Illetve inkább csak én, mert a lakásba bevitel is három derékszögû kanyarból áll, ami közben változó magasságba kell emelni a bringát...)

Itt csak 2 derékszögû kanyar van, de elõtte még 8 emelet (169 lépcsõfok) cipelés, ami közben van 16 darab 180 fokos hajtûkanyar is

Zemplén túrához majd tudunk ajánlani útvonalat, látnivalót meg olcsó és jó tandembarát szállást Sátoraljaújhelyen. Csak ne felejts el megkérdezni.

Hú az nagyon jó lenne majd, megjegyeztem.

#858
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
http://falco.elte.hu...h/tandemdh1.avi
http://falco.elte.hu...h/tandemdh2.avi

Az elsõ egy katlanos csúszós, saras, faleveles, köves videócska, a másodikon meg két meredek lejtõ. Utóbbiaknál gyakorlatilag a kormányon kézenálltam, amit sajnos nem ad vissza a videó, ezért kiabáltam állandóan Páromnak, hogy súlypontot hátrább. Féltem, no, tandemmel ktt nagyon durva lenne.

Fenék téma: bírjuk, elég jól, sõt egyre jobban. Átlag használat mellett mi is szétüljük a sejhajunkat, a K90-en 28-as átlag mellett is, mert végig pörgetés volt az egész. A beacon viszont nem, ott volt tolás is, meg mászásnál sem ülünk annyira rajta. Terepen sem fáj, ha sokat ülünk, mert huppogunk, lejtõzünk is és hasonlók.

Ha fáj a fenék, nem elég a terhelés, túlzottan ülsz a nyeregben: ez a konklúzióm.

Nálunk meg épp engem szokott jobban megviselni. Volt, hogy este a fürdésnél derült ki, hogy azon a két ponton, ahol a nyereggel érintkeztem két akkora dudor nõtt, mint egy fél tyúktojás. Három nap alatt húzódott vissza. :-(

CM-en mi is emeltük! (Illetve inkább csak én, mert a lakásba bevitel is három derékszögû kanyarból áll, ami közben változó magasságba kell emelni a bringát...)

Zemplén túrához majd tudunk ajánlani útvonalat, látnivalót meg olcsó és jó tandembarát szállást Sátoraljaújhelyen. Csak ne felejts el megkérdezni.

#859
DooM1A1

DooM1A1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 333 posts
barátom (mint már régebben Mlítettem) tandemet épít.. igazából 1 nagggyon régi gép felújításáról van szó....

a legnagyobb problémánk a hajtómûvekkel. van.. muszály lecserélni õket...
2 ötletünk van:

-azt hallottuk, hogy lehet kapni tandemre hajtókarkészletet.. milyen típusokhoz lehet magyarországon hozzájutni , illetve mennyibe kerülnek?

-megoldható-e az, hogy 2db jobbos hajtókart teszünk fel hátra? pl elöl rendes firex h.mû, hátulra pedig ugye 2db jobbos, szal lántányéros kar...


nem túráznánk vele sokat, igazából szüleinek csinálja, ezért olcsó megoldásokra lennénk kíváncsiak...
Már kétszer levágtunk a fejcsövembõl, de még mindig rövid... :D
http://www.kepfeltol...ltoltes.hu_.jpg
http://www.kepfeltol...ltoltes.hu_.jpg

#860
zaqrack

zaqrack

    vendég

  • fórumtag
  • 226 posts
Nálunk most picit passzív a tandem mert páromnak új váza van, és azt kell bejáratni meg tesztelgetni/állítgatni ha épp van lehetõségünk bicajozni. Aztán meg az én új montim is épülget lassan (máár nagyon várom, és tök jó ahogy gyûlik a sarokban. :)), és akkor meg azt kell majd tesztelni.
Utoljára a CM-en ültünk rajta :( Igaz akkor legalább kiviteleztük charon avatarját :)
Ja és persze már készül a tavaly pünkösdi túra folytatásának a terve. A cél valószínüleg a Zemplén, BAZ megye keleti irányban, és aztán a szlovák oldalon vissza.

Charon ti sokat mentek vele. Hogy bírjátok a fenékfájást? Nálunk még mindig ez a fõ probléma. Bucka meg ütõdések csillapítva vannak jól, inkább a folyamatos nyeregben ülés zavaró. Mondjuk mi aszfaltozni szoktunk vele és ha megyünk akkor kapásból úgy 80km körül.
Én még elvagyok de párocskám szenved. Persze mondtam neki hogy tegyen fel zselés nagy nõi nyerget dre az sértené az önbecsülését. :)