A gyorszáras elvileg igen (elég erõsen kell meghúzni), a csõtengelyes rögzítés tutira meg tudja tartani a kanyarokban az eldõlni szándékozó bringát. A bringa hátulsó támasztójának gyakorlatilag dõlésbõl származó erõt nem kell elviselnie.
Ami érdekes még, az az, hogy a két kereszttartó távolságát igenis növelni kell, mert a tetõnek és a kocsinak nem tesz jót, ha hatalmas erõkarral húzza az amúgy is dög nehéz tandem fara.
Ugyanezen okból kifolyólag kell egy kis keresztirányú támasztás is az elsõ rögzítésnél, ahogy Trifo meg is rajzolta.
Asszem sidewindert csinálok - legalábbis ami a bringa rögzítési pontjait illeti.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Ketten egy bringán - tandemekrõl mindent
Indította
trifo
, 2004. július 30. 15:51
#821
vendég_Charon_*
Írta 2006. február 16. - 11:20

#822
Írta 2006. február 15. - 17:06

És itt van a Sidewinder:
--Trifo
figyu.
Biztos ki van ez találva, de.
Mivel a hátsó rögzítési pontnál elfurdulhat a váz, így az elsõ tengely az egész bringát megtartja kanyarokban? Az oké, hogy ez a módszer mûködik karbonvázas országúti (nem tandem) gépeknél ahol semmi súly, de az acélvázas tandemnek van súlya.
Én a váz felsõ részét a tetõ másik oldalához még rögzíteném 45 fokban egy rúddal.... csak akkor mégegy bicaj (vagy box) nem fér föl.
#823
Írta 2006. február 15. - 11:53

És itt van a Sidewinder:



--Trifo



--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#824
Írta 2006. február 15. - 10:44

Na, itt a kert:
Vázlatos tartó elképzelés:

Pontosabb elképzelés:

--Trifo
Vázlatos tartó elképzelés:

Pontosabb elképzelés:

--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#825
Írta 2006. február 15. - 10:36

Igen. Az általam emlegetett Yakima tartónál is lehet egymástól 60cm-re a két keresztrúd. És az elforgathatóság is ott van legszebben megoldva: egy csap amin elforog a cucc (a csõr elejében) és egy csavar ami ténylegesen rögzít a szállítási pozícióban.
--Trifo
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#826
Írta 2006. február 15. - 10:20

ez vérprofi.
...és figyelitek hogy milyen közel (is) lehet a két kereszttartó?
...és figyelitek hogy milyen közel (is) lehet a két kereszttartó?
#827
vendég_Charon_*
Írta 2006. február 14. - 15:17

#828
vendég_Charon_*
Írta 2006. február 14. - 11:24

Idén tavasszal megcsinálom a tetõcsomitartót, mert kelleni fog már márciusban is. Dobd át vagy fel a terveidet Trifo!
Amennyiben jól sikerül, akkor szívesen összedobok még egyet belõle gyorszáras agyhoz is. (A miénk csõtengelyes)
Azon gondolkodjatok el, hogy hogyan lehet megoldani a villa rögzítését úgy, hogy elfordítható de még kellõen merev legyen. (Tehát elsõ kerék kikap, tandem eleje felemel, tengely rögzít, majd felemel a hátulja is. Asszem ilyen az elõzõ kép is.)
Szal technikailag egyszerûen hogyan lehet megoldani ezt?
Amennyiben jól sikerül, akkor szívesen összedobok még egyet belõle gyorszáras agyhoz is. (A miénk csõtengelyes)
Azon gondolkodjatok el, hogy hogyan lehet megoldani a villa rögzítését úgy, hogy elfordítható de még kellõen merev legyen. (Tehát elsõ kerék kikap, tandem eleje felemel, tengely rögzít, majd felemel a hátulja is. Asszem ilyen az elõzõ kép is.)
Szal technikailag egyszerûen hogyan lehet megoldani ezt?
#829
Írta 2006. február 10. - 22:34

Egyszer felhívtam a Thule magyarországi képviseletét, hogy hallottak-e a fenti tartóról, de leginkább csak körberöhögtek...
--Trifo
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#830
vendég_Charon_*
Írta 2006. február 10. - 12:48

Hév szerelvényekbe éppen befér keresztben, és hosszában is a bringaszállító részbe - az utasok nagy örömére.
Közlekedési forgalomirányító rendõr kell ahhoz, hogy áttereljünk mindenkit a fel és leszállásnál.
Vonatnál csak külön szállító részbe engedik fel az embert, ha nem bunkó a kalauz.
Tetõcsomagtartóra fel lehet rakni simán és elég stabil, ha a kersztrudak maximálisan elöl és hátul vannak, valamint a tartósínhez összesen két teszkós tartót kell összerakni, hog elég hosszúl legyen. (hosszra egyébként alig 50 centi kell egy normálhoz képest, de ezek valami lemezfémbõl készülnek, ami siralmasan gyenge.)
A Trifo által említett megoldás tûnik a legjobbnak szerintünk is.
Ettõl annyiban tér el...

hogy nem a hátsó kereket rögzíti, hanem a vázat támasztja meg hátul.
Közlekedési forgalomirányító rendõr kell ahhoz, hogy áttereljünk mindenkit a fel és leszállásnál.
Vonatnál csak külön szállító részbe engedik fel az embert, ha nem bunkó a kalauz.
Tetõcsomagtartóra fel lehet rakni simán és elég stabil, ha a kersztrudak maximálisan elöl és hátul vannak, valamint a tartósínhez összesen két teszkós tartót kell összerakni, hog elég hosszúl legyen. (hosszra egyébként alig 50 centi kell egy normálhoz képest, de ezek valami lemezfémbõl készülnek, ami siralmasan gyenge.)
A Trifo által említett megoldás tûnik a legjobbnak szerintünk is.
Ettõl annyiban tér el...

hogy nem a hátsó kereket rögzíti, hanem a vázat támasztja meg hátul.
#831
Írta 2006. február 09. - 11:25

mi csak vonatoztunk vele, Budapest-Nagykanizsa és Szombathely-Budapest külön bicajos félkocsiban gond nélkül, egy szót se szóltak, Budapest-Verõce odavissza pedig épphogy elfér a Bombardier kocsiban, de szintén nem szóltak érte.
Ismerõs tandemes külföldre is vitte már (Ausztria/Szlovénia) a tandemet MÁV-on, elõzõ héten megkereste a kalaúz urat a vonaton, és adott neki egy pár ezrest.
Ismerõs tandemes külföldre is vitte már (Ausztria/Szlovénia) a tandemet MÁV-on, elõzõ héten megkereste a kalaúz urat a vonaton, és adott neki egy pár ezrest.
#832
Írta 2006. február 09. - 09:09

Hali!
Nekünk kerekek és nyergek nélkül éppen befért a Renault Lagunába. Charon 2-3 Tesco gazságos tartóból eszkábált össze egy hosszú tartót, amit fel tudodd tenni a kocsijukra. Mondjuk ehhez az kell, hogy jó messze lehessen egymástól tenni a kereszttartókat.
Kapni is lehet készen tandem szállítására alkalmas cuccokat, de persze csak messze földön, és ot is olyan 70kHUF környéki szörny-árakon. A kedvencem a Yakima tandemcipelõje, de az tényleg csak Ámerikában van.
Én is tervezgettem egy tartót, ami a keréktelenített bringa szállítására alkalmas, de aztán megépítve nem lett (még). Ez kb 110cm hosszú, elöl az elsõ agy helyén csatlakozik a villához, hátul meg a két hajtókar közti csövet támasztja meg. Idelinkelem már majd mindjárt a rajzokat amiket annak idején csináltam.
--Trifo
Nekünk kerekek és nyergek nélkül éppen befért a Renault Lagunába. Charon 2-3 Tesco gazságos tartóból eszkábált össze egy hosszú tartót, amit fel tudodd tenni a kocsijukra. Mondjuk ehhez az kell, hogy jó messze lehessen egymástól tenni a kereszttartókat.
Kapni is lehet készen tandem szállítására alkalmas cuccokat, de persze csak messze földön, és ot is olyan 70kHUF környéki szörny-árakon. A kedvencem a Yakima tandemcipelõje, de az tényleg csak Ámerikában van.
Én is tervezgettem egy tartót, ami a keréktelenített bringa szállítására alkalmas, de aztán megépítve nem lett (még). Ez kb 110cm hosszú, elöl az elsõ agy helyén csatlakozik a villához, hátul meg a két hajtókar közti csövet támasztja meg. Idelinkelem már majd mindjárt a rajzokat amiket annak idején csináltam.
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#833
Írta 2006. február 08. - 20:36

Heyhó
szétkapva belefér 1 7személyesbe PONT, illetve a kocsi tetejére is raktak már fel 1esek ilyen dögöt

vasút mókásabb, eddigi tapasztalatok szerint legtöbbször nem is engedik a vonat közelébe
igazából csak kifejezetten biciklik szállítására alkalmazott vagonra fér fel, más kocsik nem bírnak olyan ajtó/bejáró kialakítással,h fel lehetne rakni
de hivatalosan a MÁV ilyent NEM szállít...
szétkapva belefér 1 7személyesbe PONT, illetve a kocsi tetejére is raktak már fel 1esek ilyen dögöt

vasút mókásabb, eddigi tapasztalatok szerint legtöbbször nem is engedik a vonat közelébe
igazából csak kifejezetten biciklik szállítására alkalmazott vagonra fér fel, más kocsik nem bírnak olyan ajtó/bejáró kialakítással,h fel lehetne rakni
de hivatalosan a MÁV ilyent NEM szállít...
#834
Írta 2006. február 08. - 20:29

Sziasztok!
Egyelõre még csak a fórumon vagyok új tag, de hátha hamarosan a tandemesek között is.
Örömmel hallanám bárkinek a tapasztalatát tandem szállítása ügyében.
Tudom, két keréken a legegyszerûbb, de ha mégis messzebb akar tekeregni a páros, akkor Ti miként oldjátok meg.
Elõre is köszi az ötleteket.
Egyelõre még csak a fórumon vagyok új tag, de hátha hamarosan a tandemesek között is.
Örömmel hallanám bárkinek a tapasztalatát tandem szállítása ügyében.
Tudom, két keréken a legegyszerûbb, de ha mégis messzebb akar tekeregni a páros, akkor Ti miként oldjátok meg.
Elõre is köszi az ötleteket.
#835
vendég_Charon_*
Írta 2006. február 07. - 11:13

#836
vendég_Charon_*
Írta 2006. február 02. - 15:41

Két oldalas normális nincs az országban, amit meg rendelni lehet, az nagyon drága.
Tehát egy oldal - ha meg tudod oldani egyszerûen - akkor jó, olcsó és egyszerû.
A 3 lánctányéros megoldásnál (1 összekötõ - 2 hajtásban) sima ügy, csak a középcsapágyaknál kell odafigyelni a tengelyhosszra.
Nekik ilyen van.
Mi trükköztünk, és megoldottuk a teljes montis áttételtartományt 3 hajtó+1 összekötõvel és némi esztergályos munkával. De ez terepre van szánva.
Más: Idén maratonozunk is már. Flash nevezés megvolt, Szilvás, Duna, Zemplén tervben. Plusz teljesítménytúrák aszfalton és terepen: BEAC, Lemaradás, K90, etc. :-)
Extra meglepetésnek, ha sikerül, akkor egy osztrák maratonon is indulunk, friss házas kategóriában.:-)
Tandemezni jó.
Tehát egy oldal - ha meg tudod oldani egyszerûen - akkor jó, olcsó és egyszerû.
A 3 lánctányéros megoldásnál (1 összekötõ - 2 hajtásban) sima ügy, csak a középcsapágyaknál kell odafigyelni a tengelyhosszra.
Nekik ilyen van.
Mi trükköztünk, és megoldottuk a teljes montis áttételtartományt 3 hajtó+1 összekötõvel és némi esztergályos munkával. De ez terepre van szánva.
Más: Idén maratonozunk is már. Flash nevezés megvolt, Szilvás, Duna, Zemplén tervben. Plusz teljesítménytúrák aszfalton és terepen: BEAC, Lemaradás, K90, etc. :-)
Extra meglepetésnek, ha sikerül, akkor egy osztrák maratonon is indulunk, friss házas kategóriában.:-)
Tandemezni jó.
#837
Írta 2006. február 02. - 15:30

#838
Írta 2006. február 01. - 22:49

ácsi
sokat zúztunk már tandemmel, de szétesett alattunk.
(alap sziti svinn...)
Ezt akartam update-elni, aztán rájöttem hogy el ell adni.
Szóval tabula rasa.
Kösz a tippeket, valaki elbizonytalanított ma, ti pedig nem válaszoltatok az egyoldali/kétoldali hajtással kapcs.
Nektek mi van?
sokat zúztunk már tandemmel, de szétesett alattunk.
(alap sziti svinn...)
Ezt akartam update-elni, aztán rájöttem hogy el ell adni.
Szóval tabula rasa.
Kösz a tippeket, valaki elbizonytalanított ma, ti pedig nem válaszoltatok az egyoldali/kétoldali hajtással kapcs.
Nektek mi van?
#839
Írta 2006. február 01. - 13:49

Boon: ha rám hallgatsz inkább összerakod a gépet nyárig abból, ami elérhetõ, aztán majd cserélgetsz, mikor van valami lehetõség. Nincs annál szomorúbb, mint mikor egy használhatatlan bringa árválkodik a szoba közepén egy verõvényes hétvégén, mert még nem érkezett meg valami áhított alkatrész.
--Trifo
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#840
Írta 2006. február 01. - 00:24

Köszi skacok, nagyon hasznos infók.
Remélem nyárra kész lesz a gape.
Dear Charon, ha rendelek thudbustert, akkor mennyiért van a kezemben?
Mennyi idõ alatt hoz(at)od, stb...
Ja, persze szorozz kettõvel.
DT = double trouble.
Remélem nyárra kész lesz a gape.
Dear Charon, ha rendelek thudbustert, akkor mennyiért van a kezemben?
Mennyi idõ alatt hoz(at)od, stb...
Ja, persze szorozz kettõvel.
DT = double trouble.