
Jelentkezz be Regisztrálj

Ketten egy bringán - tandemekrõl mindent
#781
vendég_Charon_*
Írta 2006. április 18. - 12:18

#782
vendég_Charon_*
Írta 2006. április 18. - 11:56

Fotók, amint kész lesz.
Vészmegoldásnak alkalmaztunk szombaton a TT-re szállítás végett (a két tartósínes normál tartó helyett) egy olyan trükköt, hogy
egy szimpla osanos vázcsõfogós tartót teljesen hosszúra kihúztunk
a telót a legrövidebb útra állítottuk és felraktuk a tartóra - váz rögzít kicsit lazán
a hátsó kerék kiszed - pedálok vízszintbe
hátsó középcsapágy elõttig elér a tartósín - ahova a hátsó keréknek kellene kerülni egy normál bringán
ott két húzó-rögzítõvel fixálható
a tetõn levõ keresztrúdnak a lehetõ leghátrább kell lennie, így a váltó lóg csak a levegõbe (fotó errõl is csak holnap)
#783
vendég_Charon_*
Írta 2006. április 18. - 11:50

Fékpofa - eszi rendesen, ha fékezel, és hihetetlenül fel is hevül. Meg kell tanulni minél kevesebbet fékezni, és minél jobban irányítani. A hétvégén bejátszott a Lemaradás 100 TT a Naszály meredélyeivel és jííííháááááááá akkora csapatást lefele még szimplával sem csináltam sosem. A lejtõ felénél megálltunk és egy falevelet a tárcsához érintve az elkezdett füstölni.
Ketten 120 kilót nyomunk, a tandem egy huszas, az egyéb cucc (víz, szerszámok, kaja, ruha - 5-6 kiló max). Ez azért nem kicsi terhelés.
Slick gumival keskenyet is fel lehet rakni (1.7-ig tesztelve) és suhhhhhhan az aszfalton ellenállás nélkül. Kanyarvétel csak tudás és tapasztalat kérdése. Idõvel majd cseréljétek Ti is keskenyebbre, megéri.
A tempó erõsen terep és összeszokás kérdése. A nagy lendület, lomhább gyorsulás és gyakori váltások (kamion effekt) megszokást kíván, viszont síkon, enyhe emelkedõn verhetetlen állóképességet ad az, hogy ketten enyhén pörgettek - fáradtság nélkül. Persze a leggyorsabb fokozatban, amit még elbír a lábatok.
Lejtõn és síkon mi néha kezdünk arra állni, Û(30-35 felett) hogy a kazánfûtõ törökülésbe helyezkedik, míg a kapitány pörgeti 45 körül (felett), vagy láb a teló vállán és a kazánfûtõ tolja a gépet ezerrel.
Enyhe emelkedõn, ha van ellenállás, a 42-43 nem akadály.
Gurulva bátorságpróbának javaslom a Dobogókõ-Pilisszentkereszt-Pomáz útvonalat (aszfalton). 80+ garantált.
#784
Írta 2006. április 18. - 10:56

masik mondanivalom:
Kineztem a neten a Bontrager Select Tandem hajtokarszettet.
A Nellaban aszontak hogy "tobb honap is lehet" amig megjon de ugy tunt hogy nem is tettek lepeseket a cel erdekeben..
Kintvoltam multheten Deutschlandban, probaltam beszerezni ott.
Eredmeny:
Europaba (azaz a kontinensre) de facto nem hoznak, a Bontrager europai nagykerjeben (asszem tan Hollandiat mondta a srac) nincs. Megprobaljak hatha be tudjak hozni Angliabol. Egyelore itt tartunk, varom hogy mit valaszolnak.
Szoval nehez ugy..
Nem latom be hogy miert nemlehet itt (ertsd Europaban) tandemes cuccokat kapni??
udv,
gergo
#785
Írta 2006. április 18. - 10:51

nos, megmutattuk a bicajnak a Pilist vasarnap.
(csak aszfalton, erdoben nem mentunk)
Nagyon hasznos tapasztalatokat szereztunk:
1. Az atmenetileg rajtahagyott -eleg alap- hajtomu nem birta a kikepzest.
Egyik elindulasnal (nagytanyeron indultunk) a 48-as lanckerek kihajlott oldalra, nemileg lehantva a bort kedvesem bokajarol.. Szerencse hogy kifele mert igy a masik ket lanckereken siman hazaertunk. Porgetos volt.
2. Ugylatszik jol valasztottam fûtõt mert mar a masodik hosszabb utunkon a Csepel-Ujpest tavon faragtunk 5 percet a 40 perces egyeni csucsombol.
Ugyhogy az 'elejen ugyis lassabbak lesztek' megallapitas rank nem ervenyes.
3. A 203-as tarcsa is durvan meg bir sulni meg a Lepence-Szentendre tavon is ha nem vigyaz az ember. En a sima bicajomon 185-os BB7est hasznalok elol es eddig max 2 osztasnyit birtam koptatni a fekbetetbol 1-1 lejtozessel, most elfogyott a betetbol 6 (igen, hat) katt-nyi Szentendreig.
A kormanyt fogo kezemen ereztem a fek meleget, a szagat meg me'g a kedvesem is hatul.
Najo, direkt nyuztam hogy mit bir, de azert meglepett hogy ennyire igenybe van veve..
4. A 2.0-as Schwalbe Big Apple aszfaltra siman elviseli a tandemet is, majdnem akkorakat fordultunk mint egyedul. Fekezesre is tobbet tud mint a 203as tarcsafek. Mindez persze tiszta, szaraz aszfalton.
5. A dupla suly nekunk Lepencerol lefele 76 km/h-ra volt eleg.
Tenyleg halados.

Tovabbra is ez az egyik legjobb buli bicajos temaban!
udv,
gergo
#786
Írta 2006. április 05. - 10:05

Az egész összeszerelhetõ kényelmesen a földön, majd ha megvan, akkor fellehet hajítani a kocsi tetejére jól.
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#787
Írta 2006. április 04. - 16:36

zefyr: A legolcsóbb megoldások közül való a most éppen futó apróhirdetések
között található ezüst színû érdekes formájú masina 130 ropiért.
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#788
Írta 2006. március 27. - 21:11

segítsetek! Mi a legjobb megoldás?
üdv: Zefyr
#789
vendég_Charon_*
Írta 2006. március 16. - 16:22

Tényleg nem olcsó, de legalább nem 4szögtengely.
#790
Írta 2006. március 16. - 15:23

Hajtómûhöz javaslom ezt beszerezni:
http://www.bikemanne...g/c/COMPCRNKTDM
Nagyker is behozza, csak meg kell beszélni.
Lattam. De melyik az a nagyker amelyik behozza?
A sugino XD-t kart neztem ki de nem talaltam sehol hogy melyik nagykerrel kellene egyezkedni hogy hozzanak.
Az FSA MegaExo is tetszett amig le nem esett hogy a 191$ az csak a hatso szett, a masik 121 meg az elso..
A tarcsafekkel kapcsolatban nem is attol felek hogy kicsi a fekero hanem hogy megsul a nagy kanyargasban.
A szimpla bringan a 160assal volt neha olyan erzesem hogy csokken a fekero. Soha nem volt gaz de erezhetoen jobban kell huzni hogy megalljon a lejto aljan.
Elfer az a V ott hatul es remelem hogy soha nem fogjuk hasznalni..
#791
vendég_Charon_*
Írta 2006. március 16. - 13:26

Elöl 203, hátul 185 tárcsa is megfogja a két embert seperc alatt, csak gyõzzél kapaszkodni, mert a kazánfûtõ a nyakadban lesz. Nem kell hátulra bónusz V - fék.
Hajtómûhöz javaslom ezt beszerezni:
http://www.bikemanne...g/c/COMPCRNKTDM
Nagyker is behozza, csak meg kell beszélni.
#792
Írta 2006. március 16. - 13:18

Azért mielõtt lefele 82-t vállalsz tandemmel, nézd meg jól, hogy mit bír a váz a villa meg a fékek.
--Trifo
Nyilvanvalo...
Bar ugy gondolom hogy az Author A-gang nem egy gyenge villa, az Avid BB7 203 meg nem egy gyenge fek. A Schwalbe Big Apple meg tapad aszfalton mint a pioca.

Szoval egyedul a vaz ami meg kerdeses de addig meg azt is meg fogjuk gyotorni nehanyszor.
Majd ha lesz tapasztalat a Bringanti vazrol, megirom ide is.
udv,
gergo
#793
Írta 2006. március 16. - 11:02

Mondjuk egyszer régen én is ereszkedtem lefelé az alpokban 80 felett jól megpakolt csomagtartóval és cantifékkel, de ott csak az én életem volt kockán. Ugyanazon a túrán egy másik hágón egy másik srác villája a fékezéstõl úgy elhajlott, hogy majdnem beleért a vázba. Kézzel huzogattam vissza neki és utána még jöttünk hazafele sokszáz km-t...
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#794
Írta 2006. március 15. - 10:32

Nem kell 4 tányér, elég a nagy helyére összekötõt rakni és a közepes/kicsi helyére használható áttételt adó fogszámúakat.
Szvsz csak mi voltunk olyan õrültek, hogy teljes montis tartományt szereltünk fel. (Ellenben nem volt olyan emelkedõ, amin ne tudnánk felmenni.)
Szia!
Hat, nekem egy teljes orszaguti tripla tartomany a celom. (30-42-52 hatul meg pl 28-11-es sor.)
Nyaron a svajci Alpokban kell helytallnia es valoszinu hogy folfele szukseg lesz a 30-ra, lefele meg az 52 sem lesz eleg.
Legalabbis a szimpla bringammal igy volt. (folfele: 6, lefele 82km/h

Ugy kezdem erezni hogy ez a hajtokar tema meg a korabban elgondoltnal is bonyolultabb lesz..
udv,
gergo
#795
vendég_Charon_*
Írta 2006. március 13. - 09:28

Szvsz csak mi voltunk olyan õrültek, hogy teljes montis tartományt szereltünk fel. (Ellenben nem volt olyan emelkedõ, amin ne tudnánk felmenni.)
#796
Írta 2006. március 10. - 11:20

>Vagy Bringantiék Columbus csöveket hegesztenek? :-)
A multkor asszem Reynoldsot mondott..

Na, szoval szerintem erdemes beszelni veluk meg megnezni 1-2-t amit csinalnak. Lattam mult 7vegen egy keszulo vazat naluk, nagyon jol nezett ki!
Nem akarlak ra- vagy lebeszelni de szerintem latatlanban ne vesd el..
Kokemeny montizasra talan tenyleg meggondolando de utcara/turara sztem jo. En azert veszem toluk.

Trifo: Koszi, de a 2 db hagyomanyos kar nekem nem jo mert valszeg baloldalon viszem elore a hajtast, leven hogy a 4. tanyer mar nem fer el az orszaguti karon sehogyse. (vagy?)
De ha vegul tenyleg orszaguti lesz akkor lehet hogy bejelentkezek az 52-es tanyerodra. Meglattyuk.
A Sugino elerhetosegre nincs 5let?
FSAmegaexo csak Hollowtech II-vel letezik?
udv,
gergo
#797
Írta 2006. március 10. - 10:39

Agyváltóval kész gépet nem nagyon hiszem, hogy találsz. Ellenben van ember, aki megcsinálja neked. Bringantinál szerintem simán lehet ilyet is csináltatni, érzésre 150-200 körül jönne ki alaphangon. http://www.bringanti.hu aztán ott van telefonszám a telefon végén meg ember akivel egyezkedni lehet. A vázakat õk maguk csinálják.
--Trifo
Ahemm, nézegettem ezt az oldalt, és õszintén szólva éppen az nem tetszik, hogy õk hegesztik a vázakat, bár lehet, hogy semmi gond velük, én mégis valahogy jobban bízom egy ismert gyártó ismert vázában, anyagában és geometriájában egyaránt. Vagy Bringantiék Columbus csöveket hegesztenek? :-)
Avagy ha ilyen sznob vagyok, vegyem meg a Cannondale tandemjét egy misiért? :-)))
#798
Írta 2006. március 10. - 10:27


Szoval, ha érdekel, akkor viheted a háromtányéros RSX kart a hosszú monoblokkal. Megvan még hozzá az eredeti 52-es nagytányér is.
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#799
Írta 2006. március 10. - 10:16

Ugy nez ki mi is belepnenk kedvesemmel a 2ember-1bicaj csapatba. Egyelore a bicajepitesi fazisban vagyunk. Bringanti-fele 26-os acelvaz lesz, slick gumikkal orszagutra. A fek elol-hatul mechanikus Avid 203-as, de asszem hatra felteszunk egy V-feket is V-eszhelyzetre

A valton meg gondolkozom de hajlok a SRAM fele az 1:1 miatt. Meglatjuk.
Amit igazan problemasnak talalok, az -meglepo modon- a hajtokar. Nem szeretnek 52 ala menni a lenagyobb tanyerral es a tripla hajtokarrol sem akarok lemondani. Tehat vagy orszaguti tripla, vagy MTB es kulon veszek (ha letezik, de hallottam olyat hogy talan igen..) hozza nagytanyert. Az a baj, hogy -mint Trifonak is ahogy olvastam- az orszaguti kar+MTBvaz parositashoz kell egy XXL monoblokk, tehat az Octalinkes kiesett (Shimano nem gyart eleg hosszut, mas meg nem gyart Octalinket.) Hollwtech II megintcsak (Vagy nemis? Lehet hogy valamit nemtudok?) , tehat a kerdes lecsupaszitva:
Orszaguti tripla Tandem hajtokarszett ISIS vagy negyszogtengelyes monoblokkal. Elfogadhato aron. (Apropo, lehet meg kapni 127-es negyszogtengelyes monoblokkot?)
Vagy MTB hajtokarszett + 52-es nagytanyer.
Talaltam a neten Sugino XD tandem szettet egesz elfogadhato aron (nem olcso, de legalabb nem kerul annyiba mint az autom) de nem talaltam elerhetoseget sehol a kornyeken (ertsd: Europaban).
Tehat ha van barkinek barmilyen epito jellegu javaslata a problema (tripla, 52-es, 175-os hajtokarszett) megoldasara, megkoszonnem.
Illetve a Sugino karok minel egyszerubb beszerezhetosegeert is halas lennek.
Koszi,
gergo
#800
Írta 2006. március 09. - 11:49

--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt