Ahhoz meg menni kel vele. Ahhoz meg az kell, hogy a csemete elviselje. Nem nagyon van, akire rá lehetne bízni...
Amúgy miért nem koptatják be a pofákat gyárilag? Egy Pihips borotvagyárban láttam automatát, ami összejáratta a frissen elkészült késeket a maszkkal, hogy ne a júzer nyûglõdjön vele. Fékkel ez miért nem megy?
--Trifo
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Ketten egy bringán - tandemekrõl mindent
Started by
trifo
, 2004. July 30. 15:51
#741
Posted 2006. May 25. - 19:33

#742
vendég_Charon_*
Posted 2006. May 24. - 17:34

Nem feltétlen csak a Te esetedre mondtam a tippet, csak úgy általában. :-)
Másrészt meg majd bekopik.
Másrészt meg majd bekopik.
#743
Posted 2006. May 24. - 16:06

Charon: elsõ fékrõl van szó, nincs extra hosszú bowden. A kar beállítása félúton van a "Canti" és a "V" között, ahogy már a GT-n bevált régóta. És mégis...
--Trifo
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#744
vendég_Charon_*
Posted 2006. May 24. - 15:12

Apró trükk...
A fékkaron állítható ált., hogy v-fékes húzás legyen (fele húzás után felfekszik és újra sokat húz), vagy cantis (egyre kevesebbet húz).
Nos a rohadt hosszú bowden miatt egyrészt a féktesten a rugóerõt jó erõsre kellett állítani, másrészt meg az ajánlott canti állás helyett V-fékesre. Legalábbis hátul. A bowdenházakat meg annyira minimalizálni kell, amennyire csak lehet. Az nem gáz, ha nem fordul el teljesen vissza a kormány (csak hatalmas esésnél lenne gáz, ami meg tandemmel ugye eleve földrengést okoz).
A fékkaron állítható ált., hogy v-fékes húzás legyen (fele húzás után felfekszik és újra sokat húz), vagy cantis (egyre kevesebbet húz).
Nos a rohadt hosszú bowden miatt egyrészt a féktesten a rugóerõt jó erõsre kellett állítani, másrészt meg az ajánlott canti állás helyett V-fékesre. Legalábbis hátul. A bowdenházakat meg annyira minimalizálni kell, amennyire csak lehet. Az nem gáz, ha nem fordul el teljesen vissza a kormány (csak hatalmas esésnél lenne gáz, ami meg tandemmel ugye eleve földrengést okoz).
#745
Posted 2006. May 24. - 12:05

Hát nálunk még elég trágya a fékerõ, pedig rendes karok is vannak hozzá. Mondjuk nem ment még csak kb 8km-t, vagy annyit se és nem nagyon volt benne erõs fékezés.
--Trifo
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#746
vendég_Charon_*
Posted 2006. May 23. - 09:49

egyengetni NEM szabad
Ha nagy az ütés akkor talán picit - én is megtettem, de a minimálisakat sosem szabad, mert maga is kivasalja fékezés közben. A ciccegés meg azért van mert egy mágnes és egy rugó (amit adnak a pofákhoz, igen) nyomja vissza a pofákat. A rugó viszont V alakban tud csak nyomni - ha megnézed, látod te is. Ezért mindig ferdén rázódik a tárcsához, de kopásilag nem gáz, csak az idegesítõ cincogás.
Tegnap este szétszedtem apró darabokra a féktestet és elég meglepõ helyeken is találtam sarat. Zsírzás egy picsit, meg pucova és összerakás...
Bekopásilag pedig tandemen elég drasztikus a fékerõ növekedése. Egy normál városi bringázás is elég hozzá. Nem kell "kifejezetten bekoptatás miatt" fékezni.
Ha nagy az ütés akkor talán picit - én is megtettem, de a minimálisakat sosem szabad, mert maga is kivasalja fékezés közben. A ciccegés meg azért van mert egy mágnes és egy rugó (amit adnak a pofákhoz, igen) nyomja vissza a pofákat. A rugó viszont V alakban tud csak nyomni - ha megnézed, látod te is. Ezért mindig ferdén rázódik a tárcsához, de kopásilag nem gáz, csak az idegesítõ cincogás.
Tegnap este szétszedtem apró darabokra a féktestet és elég meglepõ helyeken is találtam sarat. Zsírzás egy picsit, meg pucova és összerakás...
Bekopásilag pedig tandemen elég drasztikus a fékerõ növekedése. Egy normál városi bringázás is elég hozzá. Nem kell "kifejezetten bekoptatás miatt" fékezni.
#747
Posted 2006. May 22. - 19:37

Koszi az otletet, majd kerdezoskodok fekpofailag, remelem sikerul..
Ehhez adnak rugot is? Ugy vettem eszre hogy 2 garnitura utan mar a rugo is eleg gyenge, akkor jon a fent emlegetett cicceges. (Ha ugyanarra gondolunk)
En azt talaltam hogy a tarcsa eleg kicsi gorbesege mar azt okozza, hogy hozzaer itt-ott a fekbetethez, ettol van a hangja. Nekem eddig mar tobbszor sikerult kezzel 'kicentiroznom' :-) a tarcsat hogy ne erjen hozza es akkor csondben van. Bicajt kezbevenni, fekpofak es tarcsa kozotti resbe benezni es ahol hozzaer, ott kezzel picit (!!!) a tarcsat meghajlitani. Nehany probalkozas utan egesz jo az eredmeny.
Persze nem lehet tok dzsuvas-saros mert akkor persze hogy nem nyomja szet a rugo a beteteket.
Viszont ha megmelegszik, akkor olyan hangja van mintha az Intercity allna be a Keletibe :-)
Mentsegere legyen mondva akkor is ugyanugy lassit.
Bekoptatashoz BB7nel szerintem eleg 3-4 izmos fekezes csak az egyik fekkel tandemen ugy 30-rol.
Utana mar jo kellene legyen.
udv, g.
Ehhez adnak rugot is? Ugy vettem eszre hogy 2 garnitura utan mar a rugo is eleg gyenge, akkor jon a fent emlegetett cicceges. (Ha ugyanarra gondolunk)
En azt talaltam hogy a tarcsa eleg kicsi gorbesege mar azt okozza, hogy hozzaer itt-ott a fekbetethez, ettol van a hangja. Nekem eddig mar tobbszor sikerult kezzel 'kicentiroznom' :-) a tarcsat hogy ne erjen hozza es akkor csondben van. Bicajt kezbevenni, fekpofak es tarcsa kozotti resbe benezni es ahol hozzaer, ott kezzel picit (!!!) a tarcsat meghajlitani. Nehany probalkozas utan egesz jo az eredmeny.
Persze nem lehet tok dzsuvas-saros mert akkor persze hogy nem nyomja szet a rugo a beteteket.
Viszont ha megmelegszik, akkor olyan hangja van mintha az Intercity allna be a Keletibe :-)
Mentsegere legyen mondva akkor is ugyanugy lassit.
Bekoptatashoz BB7nel szerintem eleg 3-4 izmos fekezes csak az egyik fekkel tandemen ugy 30-rol.
Utana mar jo kellene legyen.
udv, g.
#748
Posted 2006. May 22. - 19:33

Na, ma nem szerette a kiscsaj a biciklizést. 3 részletben mentünk kb 5 km-t, de olyan szirénaszóval, hogy ihaj. Még jó, hogy a tandem eleje messze van a végétõl
Nem tudjuk mi volt a bibi, de egyébként is nyügös volt eléggé, úgyhogy nem sok esélyünk, volt, csak nagyon be voltunk indulva.
mount: az az össztelós nem az enyém. Másvalaki problémája.
--Trifo

mount: az az össztelós nem az enyém. Másvalaki problémája.
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#749
Posted 2006. May 22. - 17:12

Na, gyerekek, ma elõször felült a _CSALÁD_ a tandemre
![]()
--Trifo
Ja, akartam is kerdezni, miert nem teszitek fel a tandemre a gyerekulest, hamar az osszteloson nem fer... :-)
Nagyon allat lehet. Foleg ha mar kicsit nagyobb lesz, es hosszabb utra is el fogtok tudni indulni.
Irigykedes... :-D
#750
vendég_Charon_*
Posted 2006. May 22. - 15:04

"mintha" nem ciccegett volna :-)
Szokjál hozzá. Már mindent megpróbáltam, rugót feszegettem, messzebb állítottam a pofákat, de nem szûnt meg igazából. Néha tünetmentes, de nem örökké.
Hova került a gyerekülés?
Más: Nehogy vegyetek utánfutót!!!! Critical Massen csapott belénk a felismerés, hogy ilyet azért mégse, amikor láttunk egy gyereket benne pattogni az út egyenetlenségein (és ez még nem kátyú!).
Szokjál hozzá. Már mindent megpróbáltam, rugót feszegettem, messzebb állítottam a pofákat, de nem szûnt meg igazából. Néha tünetmentes, de nem örökké.
Hova került a gyerekülés?
Más: Nehogy vegyetek utánfutót!!!! Critical Massen csapott belénk a felismerés, hogy ilyet azért mégse, amikor láttunk egy gyereket benne pattogni az út egyenetlenségein (és ez még nem kátyú!).
#751
Posted 2006. May 22. - 13:54

Na, gyerekek, ma elõször felült a _CSALÁD_ a tandemre
Mentünk is vagy 2 km-t, de mivel a pici elaludt a gyerekülésben, inkább visszajöttünk. Majd ha kialudta magát, megpróbáljuk újra. De azért nagy érzés így az egész família 2 keréken 
A 203-as Avid fékkel mennyit b@aszódtatok, mire a ciccegést sikerült kiküszöbölni? Vagy felejtsem el és szokjak hozzá? Bár mintha Charonék bringája nem ciccegett volna, mikor láttam...
Montin a 160-as tárcsánál már megszoktam, hogy az egy ilyen. Néha cicceg egy kicsit, aztán általában megnyugszik. de ez nem! Bár még mondjuk a bekopási perióduson se jutott túl.
--Trifo


A 203-as Avid fékkel mennyit b@aszódtatok, mire a ciccegést sikerült kiküszöbölni? Vagy felejtsem el és szokjak hozzá? Bár mintha Charonék bringája nem ciccegett volna, mikor láttam...
Montin a 160-as tárcsánál már megszoktam, hogy az egy ilyen. Néha cicceg egy kicsit, aztán általában megnyugszik. de ez nem! Bár még mondjuk a bekopási perióduson se jutott túl.
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#752
vendég_Charon_*
Posted 2006. May 22. - 12:28

Golden Fren pofa háromféle anyagból is van. (Ha nem találsz, akkor adott boltossal a Neuzer-bõl hozass!) Különbözõ összetétellel és meglehetõsen olcsón, a legnagyobb hõtûrésû és üzemi hõmérsékletû kell. (Azt hiszem 450C és 600 C a két magas hõtûrésû.)
Csak kapitány naná, hogy ki tudja emelni a hátulját... nem kunszt ;-)
Javaslom továbblépésnek, hogy ultrabrutálmeredek lejtõn kazánfûtõvel, és nélküle is próbáljátok ki az ereszkedést. Ahol egy normál bringával már átesnek a kormányon, ott tandemen "csak" kapaszkodni kell kegyetlenül kézzel-lábbal (=spd). Tengelytáv rulz.
Csak kapitány naná, hogy ki tudja emelni a hátulját... nem kunszt ;-)
Javaslom továbblépésnek, hogy ultrabrutálmeredek lejtõn kazánfûtõvel, és nélküle is próbáljátok ki az ereszkedést. Ahol egy normál bringával már átesnek a kormányon, ott tandemen "csak" kapaszkodni kell kegyetlenül kézzel-lábbal (=spd). Tengelytáv rulz.
#753
vendég_rainman_*
Posted 2006. May 20. - 23:22

#754
Posted 2006. May 19. - 19:22

Udv!
Ugyan mi csak kirandulos turakra jarunk, de a 'csak' itt ne szoljon a teljesitmeny lekicsinyleserol.. :-)
Hat, egyelore hatul valoban csak egy -meg csak nem is tul jo- V-fek van.
Ezekszerint meg fontosabb a tarcsa hatra mint gondoltam..
Schwalbe Big Apple 2.0 + szaraz aszfalt + ures hatso ules + BB7-203 elol mar elegendo hogy meg lehessen emelni a hatuljat fekezeskor :-)
Igaz, nagyot szol amikor visszaesik.
>Új pofát (márka, típus) ajánlani majd tudok, ha akarsz venni.
Kivancsian varom. Mar akarok is venni. (Illetve hat kell..)
Eddig csak Avid, Jagwire meg Baradine(asszem. Valami fekete cucc) volt a BB7eseimben de rettento kulonbsegeket nem talaltam kozte.
Szoval melyik a jo fekpofa?
udv,
g.
Ugyan mi csak kirandulos turakra jarunk, de a 'csak' itt ne szoljon a teljesitmeny lekicsinyleserol.. :-)
Hat, egyelore hatul valoban csak egy -meg csak nem is tul jo- V-fek van.
Ezekszerint meg fontosabb a tarcsa hatra mint gondoltam..
Schwalbe Big Apple 2.0 + szaraz aszfalt + ures hatso ules + BB7-203 elol mar elegendo hogy meg lehessen emelni a hatuljat fekezeskor :-)
Igaz, nagyot szol amikor visszaesik.
>Új pofát (márka, típus) ajánlani majd tudok, ha akarsz venni.
Kivancsian varom. Mar akarok is venni. (Illetve hat kell..)
Eddig csak Avid, Jagwire meg Baradine(asszem. Valami fekete cucc) volt a BB7eseimben de rettento kulonbsegeket nem talaltam kozte.
Szoval melyik a jo fekpofa?
udv,
g.
#755
vendég_Charon_*
Posted 2006. May 19. - 10:27

Két láncból van összerakva az összekötõ, mert elég nagy a hossz. Az illesztést két darab patentszemmel érdemes megoldani, hogy ne gyengüljön a szerelés helyén. A fél láncszemre nincs szükség, az nem igazi megoldás - a két középcsapágy távolságától függ, hogy páros (általában ilyen kell), vagy páratlan fogszámú összekötõ lánctányérok kellenek. (40-42 ált)
A lánc feszességét az excenterrel lehet állítani - érdemes feszesre rakni, mert gyorsan kopik - nyúlik - lazul és nem jó, ha leesik.
A beállításhoz ha kell trükk, amivel pár perc alatt bárhol sikerül profin, akkor szólj, elmagyarázom.
A kazánfûtõ hölgy pedig kikéri magának, hogy csak kirándulós túrákra mennénk. A TT-ket (Beac maci 110, Lemaradás 100, országúti TT-k), idén meg maratonokat (Flash, Duna, Bükk) is nyomunk teljesítménycentrikusan.
Aszfaltos edzés 1000 körüli szinttel 90 kilcsi távval jelenleg 28 körüli átlaggal megy.
Fékpofa - ha hátul nincs tárcsa, akkor elképzelhetõ ilyen mértékû fogyás, egyébként pedig nem. Akkora a terhelés a kerekeken, hogy se az elsõt, se a hátsót nem lehet blokkolni 203/185 felállásban sem - legalábbis nagy sebességnél. (Mostanában jutottunk oda, hogy laza talajon megállás elõtt sikkesen kifaroltatom a hátulját.)
Lényeg a lényeg mindkét féket - fõleg a hátsót - lehet igen bátran használni. Erõsebb kopás csak cudar körülmények között = sár, erõs por jöhetne. Nekünk 75%-50%-os a pofa, pedig a második szezont kezdjük és télen is használtuk (sõt télen gyakorlatilag csak tandemeztünk).
Új pofát (márka, típus) ajánlani majd tudok, ha akarsz venni.
A lánc feszességét az excenterrel lehet állítani - érdemes feszesre rakni, mert gyorsan kopik - nyúlik - lazul és nem jó, ha leesik.
A beállításhoz ha kell trükk, amivel pár perc alatt bárhol sikerül profin, akkor szólj, elmagyarázom.
A kazánfûtõ hölgy pedig kikéri magának, hogy csak kirándulós túrákra mennénk. A TT-ket (Beac maci 110, Lemaradás 100, országúti TT-k), idén meg maratonokat (Flash, Duna, Bükk) is nyomunk teljesítménycentrikusan.
Aszfaltos edzés 1000 körüli szinttel 90 kilcsi távval jelenleg 28 körüli átlaggal megy.
Fékpofa - ha hátul nincs tárcsa, akkor elképzelhetõ ilyen mértékû fogyás, egyébként pedig nem. Akkora a terhelés a kerekeken, hogy se az elsõt, se a hátsót nem lehet blokkolni 203/185 felállásban sem - legalábbis nagy sebességnél. (Mostanában jutottunk oda, hogy laza talajon megállás elõtt sikkesen kifaroltatom a hátulját.)
Lényeg a lényeg mindkét féket - fõleg a hátsót - lehet igen bátran használni. Erõsebb kopás csak cudar körülmények között = sár, erõs por jöhetne. Nekünk 75%-50%-os a pofa, pedig a második szezont kezdjük és télen is használtuk (sõt télen gyakorlatilag csak tandemeztünk).
Új pofát (márka, típus) ajánlani majd tudok, ha akarsz venni.
#756
Posted 2006. May 19. - 09:51

Hali!
Szerintem nincs kulon tandem-lanc, normalbol lehet osszetoldani.
Kulonlegesseg a 'fel-lancszem' arra az esetre ha +1 tul sok, -1 tul keves.
Bar oszinten szolva en meg nem lattam, eddig nem kellett..
udv,
g.
Szerintem nincs kulon tandem-lanc, normalbol lehet osszetoldani.
Kulonlegesseg a 'fel-lancszem' arra az esetre ha +1 tul sok, -1 tul keves.
Bar oszinten szolva en meg nem lattam, eddig nem kellett..
udv,
g.
#757
vendég_rainman_*
Posted 2006. May 18. - 23:01

Jók ezek bringák, meg nézegettem a képeiteket...
A tandemnek van külön lánca, vagy többet raknak össze egybe?
Bnõvel, feleséggel tandemeztek, vagy van a fórumon olyan aki fif-fif összeállításban edz és versenyzik is... Gondolom a hölgyekkel "csak" kirándulós túrákat csináltok...
Tigger: most a sárga bringákat kedveled?
A tandemnek van külön lánca, vagy többet raknak össze egybe?
Bnõvel, feleséggel tandemeztek, vagy van a fórumon olyan aki fif-fif összeállításban edz és versenyzik is... Gondolom a hölgyekkel "csak" kirándulós túrákat csináltok...
Tigger: most a sárga bringákat kedveled?

#758
Posted 2006. May 18. - 22:24

Hali!
Megnezegettem a feket es megallapitottam hogy kb 1 honap alatt (legyen mondjuk 5-800 km) elfogyasztottunk egy garnitura fekpofat a 203-as BB7esen elol.. :-(
Ez nektek is ennyire fogy vagy csak nem vagyok eleg ovatos?
udv,
g.
Megnezegettem a feket es megallapitottam hogy kb 1 honap alatt (legyen mondjuk 5-800 km) elfogyasztottunk egy garnitura fekpofat a 203-as BB7esen elol.. :-(
Ez nektek is ennyire fogy vagy csak nem vagyok eleg ovatos?
udv,
g.
#759
vendég_Charon_*
Posted 2006. May 17. - 09:58

Ha tényleg ilyened lesz, gyûlölni foglak! :scared:
Mellesleg nincs is rajta Kona felirat.
Mellesleg nincs is rajta Kona felirat.

#760
Posted 2006. May 17. - 07:52

Ultimate tandem össztelós: http://www.ellsworth...tness/index.cfm
Az ár persze "csak a váz".
.
pont 2 hete találtam ki ilyenünk lesz jövõre .......csak elõl fox 36-al....
majd az építésnél jövök tanácsokat kérni

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való