Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Veszélyben a Pilisi montizás, avagy Ne hagyd magad becsapni!

- - - - -

  • Please log in to reply
399 replies to this topic

#221
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
Mielõtt megköveztek, nem az M0-ást fikázom, hanem az M0-M3 összekötõt. Képzeld el Magyarországot, autópálya szempontból - na ez ideális esetben egy sugaras-körutas szerkezet. Most nincs körút - ezt hivatott betölteni az M0. Szerintem teljes idiótizmus a sugarak és a körök közé még egy harmadik "húrt" is bevonni, hogy az egyik sugárról hamarabb lehessen rámenni a másik sugárra, mert nyilvánvaló, hogy ennek így nem lesz vége. Ez nem javít semmiféle életminõséget, csak pl annak a kamionosnak a járulékos költségeit csökkenti, aki mondjuk lejön Miskolcról Székesfehérvárra, s így nem az M3-M0-M7 (asszem az megy arra, ugye?) útvonalat követi, hanem már hamarabb letérhet az M3-ról, megy az M30-ason, rá az M0-ra és így tovább. Spórol 15 km-t, ami sok pénz benyában és idõben, de ezért nekem 1000 km2 erdõ ésszerûtlenül nagy ár. Fõleg úgy, hogy ott hever sokezer km2 parlag-terület, ahol saját szemmel látom, hogy 5 éve már semmi sincs, csak gazos rét. Az a kijelölés egy vicc - ami abból is adódott, hogy az erdészet (jól tudjuk) anyagilag nincs a helyzet magaslatán, s minden profitszerzési lehetõséget megragad.

"Qrva kemény hatástanulmányok" és társaik pedig nem léteznek. Valamennyire szakmabeli vagyok (építészmérnök), dolgoztam már pár rendezési terven, igencsak beleláttam már ezekbe a dolgokba; szóval azt kamuzul amit akarsz és amit a megrendelõ akar - az autópályaépítésben különösen így van ez. Hagy idézzek egy mondatot az M30 elkerülõ mondhatni kiagyalójától, egy településinfrastruktúra szakitól, válaszként a feltett kérdésekre: "Nem okoz környezeti kárt egy tájidegen akácos tarvágása." Tájidegen akácos. Nab@zz... Ezzel a hozzáállással kemény lesz a következõ pár év.

#222
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts
Az erdõkivágásokhoz is engedélyek kellenek, csak az a gáz hogy sok erdõgazdaság gyakorlatilag önmagát szabályozza. Teljesen "legális" sajnos, ha egy nagyobb területen kivágják az erdõt, a magánerdõmmel azt csinálok, amit akarok, az erdõgazdaságok viszont általában tényleg erdõgazdálkodást végeznek, vagyis telepítenek is erdõket. Ez a gyakorlatban sokszor egyenlõ azzal, hogy tarvágás, és a természetre bízzák a többit (akácosok).

Nálunk is volt ilyen kb 10-12 éve, és még mindig nem néz ki igazi erdõnek a terület, pedig az akác elég gyorsan nõ.

Szal akié az erdõ, az figyel is rá (minimálisan), hiszen abból van a bevétele. Viszont itthon rengeteg falopás van, és ugye a tolvajt nem érdekli az erdõ jövõje. Ezek a lopások pedig összesen szerintem elég nagy mennyiséget tesznek ki, csak vessetek egy pillantást pl. Csobánka "afromagyar negyedére", de a mátrai faluban is láttam már rosszarcú embereket frissen vágott fát szórni egy zsuk platójáról:(

A szemetelés visszaszorítása pedig utópia szerintem. A magyar társadalom jelentõs része még qrva messze van ezen a téren (is) Európától:(
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#223
lensver

lensver

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,944 posts
Én az ésszerûségnek vagyok a híve. Ha máshogy nem lehet, és ha emberi egészségek, életek függnek tõle, akkor épüljön meg az MO. De ettõl még ne higgye mindenki, hogy neki is mindent szabad. Az erdõkivágásokat, szemeteléseket, stb...súlyosan kellene büntetni, és csak speciális engedéllyel lehetne erdõt pusztítani! Nem jöhetne bármely marha azzal, hogy ez az õ területe és azt tesz vele amit akar.
Kérlek SEGÍTSETEK!!! Ellopták Giant Anthem 1 (2008-as) 18 colos bringámat. Fekete/bronz színben - ebbõl csak ez az egy volt MO-on! Ez a bringa volt az: http://bikemag.hu/teszt/giant-anthem-1 Ha láttok ilyet apróban, légyszi szóljatok! Megtalálónak jutalom.

#224
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts
Dante:
Az M0-ás dologgal nem igazán értek egyet. A társadalom jelentõs része autóval közlekedik, nem is fognak egyhamar átszokni semmi másra (ezt is megértem), az M0ásnak pedig réges-rég meg kellett volna épülnie, több új Duna híddal együtt.
Mellesleg nem 1918ban élünk a Szovjetúnióban, hogy egy autópálya-nyomvonalat két háromszögvonalzóval el lehessen intézni. Qrva kemény hatástanulmányok, környezetvédelmi bírálatok készülnek, míg végül elfogadnak egy nyomvonalat.

Persze nem lehet mindenkinek jó, de a TÖBBSÉG érdekei elõnyt élveznek ilyenkor. Ezen lehet hõbörögni, akkor is így lesz.

Gondolom sokan nem értetek egyet már az eddig leírtakkal sem, de akkor jöjjön még egy kis olaj a tûzre:
Solymáron lakom, (mondjuk most pont Pesten) és állítom hogy aki a környéken lakik tudja mirõl beszélek: a 10es úton lehetetlen közlekedni bármely idõpontban.
Mondjuk solymáron pont nem megy át a 10es, de ahol igen, azokat a településeket teljesen "kettévágta", folyamatosan dugó van, akkora zaj mint a körúton, és pl. Pilisvörösváron már a lakosság egészsége is folyamatosan romlik (légúti megbetegedések, stb.)
Nagynehezen összehozták az új 10es nyomvonalát, amely elkerüli a településeket, környezetvédelmi engedéllyel rendelkezik a terv, már kezdõdhetne a munka.
Ekkor került a képbe a levegõ munkacsoport, és megtámadta az egészet. Mint civil szervezet, joga van ehhez, noha pontosan tisztába vannak vele, hogy semmit nem fognak elérni, viszont amíg a per húzódik nem kezdõdhet el a kivitelezés. Mire véget ér az egész hercehurca, lejárnak az engedélyek, új pályázat és tervek kellenek, ez pedig súlyos 10-100 milliókba kerül az államnak.

Az érveik szánalomraméltóak, tipikus "szélsõséges zöld" hülyeségek. A lényeg, hogy több 10 000 környékbeli elesik a lehetõségtõl, hogy életminõsége javuljon, azért mert ez a kis civil szervezet reklámot szeretne, és mûbalhét.

Az M0ás hasonlóképpen lehetne "mentõöv" a fõvárosnak és a környezõ településeknek, de biztos vagyok benne, hogy azt is meg fogják támadni, ha másért nem hát azért, mert egy üreginyúl család lakik a nyomvonalon.

A VÉGTELENSÉGIG nem lehet környezetvédõnek lenni, illetve fel kéne tudni mérni egy ilyen beruházás várható elõnyeit és hátrányait, majd mérlegelni, és utána lehet beleszólni ha kell.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#225
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
lensver;
A Valkó erdészet a Juharos régiót egészében lezárja, novembertõl áprilisig, DE oda van írva, hogy márciús 13-14-15-én lehet benne lenni (na köszke...). Ez a Gödöllõ TK kábé 50%-a. Az Isaszegi hátságot kerítéssel zárják le, augusztustól februárig, oda még kerítés és zárt kapu is van rakva, jó nagy halom lánccal. De az a vicc, hogy most (június) is belénkkötnek. Áááááá...ez háború. Egyszerûen semmi tekintélyük nem maradt elõttem.

A Mátrában lévõ pusztítás ismerõs. Ide építik azt a rohadt M0-ást, s az M30-as (M3-M0 összekötõt, nehogy szegény autósoknak 20 km-el többet kelljen az M0-n menni, hogy az M3-ra jussanak) fõutat lassan, s ez az erdészet gazdálkodási politikájában is jelentkezik. A Kerepes-Gödöllõ közötti erdõt (Bolnóka) egészében kiírtják, mert néhány suttó paraszt több pénzt akart az egyébként parlagon heverõ földjéért mint az erdészet ezért a hatalmas (kábé 1000 km2) erdõségért. Ezért aztán a nyomvonalat úgy jelölték ki, hogy ha a térképet nézed, reflexbõl be is rajzolhatod a legsötétebb "zöld" kellõs közepébe. És ugye tudjuk, hogy egy erdõn keresztülmenõ sztráda nem csak azt a 30 métert veszi el, hanem sokszáz méteres távolságban teljesen tönkretesz mindent. Na ezekben az írtásokban is csak a jelet hordó fákat tartották meg - fura dolog jelölt turistaúton fák holtestjei között gázolni - elég bizarr látvány.

Más - pár tényadat:
-a középkori Mo-n 70% erdõs terület volt, pl az Alföld 90%-át kocsánytalan tölgyes borította (nem pedig a nagy puszta mint a Honfoglalás c. filmben látható...pfff...)
-török háborúkban nagyon sok erdõ leégett, elpusztult - a 18. századra Mo mai területén belül az erdõarány 30%-ra csökkent
-az elsõ vh után csupán a mai területen 9% (!) maradt
-89-ig fokozatos telepítéssekl, 18-19%-ra lehetett felnövelni az erdõtakarót
-ma 16% az erdõtakaró és folyamatosan csökken

Elgondolkodtató, nem? :scratchhe
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#226
ZSIROSMACSKA

ZSIROSMACSKA

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,931 posts
még szép, hogy a fiatalok nem az aszfalton csilleznek. az erdõben riogatták a túristákat. e.
Too many times your body can't take
Too many times you've made a mistake
Too many times you haven't realized
Too many times your mind became paralyzed

A biciklim. Saját konstrukció.

vmi állást én is keresnék. esetleg ha vki tudna vmi testhezállót, egészen nyugodtan ne fogja vissza magát...

#227
Lovas_Gabi

Lovas_Gabi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,725 posts
Én már összevesztem az ÉSZAKERDÕ Rt-vel és megmondtam nekik, hogy az erdõbõl nem tilthatják ki az embereket. legyen az gyalogos, vagy bringás.
Érdekes, hogy a természetvédelmisek nem tiltakoztak az erdei bicajozás ellen, csak akkor foglalkoznak vele, ha a bringás tiltott helyre megy be, vagy védett növények vannak nála.

Az erdõ irtása nálunk is napirendi pont, erõsen fotózok, és az egyik fórumon van egy illetõ, aki egy jó kis sajtócikket fog kerekíteni belõle.
Törvény van arra is, hogy az erdõgazdaságoknak a fakitermelés miatt megrongált utakat helyre kell állítani. Ezt még sehol nem láttam.
A Mátra valóban siralmas.

Még annyit:
A köszönés, vagy pár szó valóban csodákat mûvel a gyalogosok között.

Szombaton Egerbe mentem át autóval. Rengeteg bicajost láttam fönt a Miskolc- Eger közötti úton.Ami érdekes volt, hogy 40 év alattiak alig páran voltak. Mind idõsebb mamika és papóka volt. Nyomták rendesen.
-Fel kell szerelni egy légfüggönyt, hogy kisebb legyen a légcsere
-Ez a légfüggöny átlátszó???
/idézet egy Miskolci egyetemi kollégium mûszaki vezetõje és köztem zajlott beszélgetésbõl./ Kimentem a kocsiba röhögni)

#228
lensver

lensver

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,944 posts
Dante! Hol is zárják le a területet egy fél évre??

Azzal meg totál egyetértek, hogy az a vadász, aki tévedésbõl embert öl meg, az üljön dutyiban egy ideig. Szerintem túlontúl lazán kezelik az ilyen dolgokat. Egy emberéletet vesznek el, azt az embert tengernyi élménytõl, lehetõségtõl, stb-tõl fosztják meg, nem is beszélve a családjáról. Az,aki mindezt elköveti, csupán a vadászengedélyét veszti el, s azt is csak egy idõre? De még ha totál el is vennék tõle, ugyan miféle büntetés ez? Szerintem nevetséges. Gondolj bele, ha a te édesanyádat ölnék meg az erdõben, vagy a te házastársadat! Mit éreznél?? Ha az én barátom lõne le valakit az erdõben, vegyesek lennének az érzéseim. A megijedés után csalódnék benne, mert átgondolatlan, felelõtlen volt.
(Persze az már más kérdés, hogy nekem sose lehetne olyan párom, aki állatokat lõ halomra, mert egyszerûen ki se jönnénk!)

Szerintem pedig akkor se a CM-esek a hunyók. Most jöttem meg a Mátrából, ahol 2 napot töltöttünk a barátokkal. Na azt a pusztítást, ami ott van, ismét totál ledöbbentem és felháborodtam. Akkora erdõirtások vannak, hogy km-ekre akadály nélkül átlátni a Kékesre! Undorító, amit gátlástalanul mûvelnek az erdõben egyesek, és mindezt az "ésszerû erdõgazdálkodással" magyarázzák. Hát menjenek a jó k**va anyjukba és a p...-ba. Mindkét nap lecsupaszított hegyoldalakon tekertünk, ahol nem a fél erdõ hiányzott, hanem az egész! Csak pár fa úszta meg, az, amelyen jel volt! Ilyenbõl volt összesen kb. három. A másik helyen nem volt jel, úgyhogy egy fa se úszta meg! A CM-esek lehet, hogy büdösek, zajosak, és lehet, hogy tönkreteszik az ösvényt, de az õáltaluk okozott pusztítás valóban semmi az erdészethez képest.
Ma már nagyon tele volt velük a hócipõm, gyönyörû bükkök, tölgyesek tûntek el nyomtalanul. :(:(

Más. Hori most mesélt el egy esetet, aminek szemtanúja volt a Pilisben, ott ahol Pilismarótról jön föl a betonút Dobikövire.
Állt ott egy nõci bringával, meg egy erdész. Az utóbbi éppen arról világosította föl a nõcit, hogy az erdõbe tilos bringával behajtani - szóval meg se próbálja, de igazándiból a pilismarót felé vezetõ betonútra se szabadna bringával behajtani.
Na erre szóljatok valamit. Én nem tudtam a döbbenettõl! És most se tudok.
Kérlek SEGÍTSETEK!!! Ellopták Giant Anthem 1 (2008-as) 18 colos bringámat. Fekete/bronz színben - ebbõl csak ez az egy volt MO-on! Ez a bringa volt az: http://bikemag.hu/teszt/giant-anthem-1 Ha láttok ilyet apróban, légyszi szóljatok! Megtalálónak jutalom.

#229
Pitechus

Pitechus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 660 posts
Biztos lelassitanak melletted.
Ha valami elromlik, félvállról kell venni!

#230
vendég_fac€_*

vendég_fac€_*
  • vendég
meg egy bicaj zúgását nem kell hallgatnod kilóméterekrõl. És mástészta ha egy bicajos üt el mintha egy motoros...
én ha úgyvan néha szoktam beszélgetni túrásokkal is.

#231
Pitechus

Pitechus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 660 posts
Azért van különbség.
Mert biciklin olyasmire vagy képes, amire motorral sose.
Tudsz mosolyogni és köszönni.
Ez már nagyban befolyásolja a túrázó véleményét rólad, és a bringásokról. Onnantól kezdve már mindegy mennyivel nyomtad neki lefelé.
Ha valami elromlik, félvállról kell venni!

#232
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10,884 posts

csak nem mindegy, hogy egy bringával vagy egy motorral vagy fasz


Nekem tök nyolc, ugyan úgy idegesít és rontja a közvéleményt.
Az hogy most egy fasz motoros jobban erodál egy ösványt mint egy fasz bringás, mellékes.
Tök mindegy melyik a kisebb rossz.
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.

#233
vendég_pier_*

vendég_pier_*
  • vendég
Ma a Bakonyban rendõr motorosokkal találkoztam.Az annó emlegetett endurósokkal.Na , erre varjatok gombot....

#234
vendég_fac€_*

vendég_fac€_*
  • vendég
csak nem mindegy, hogy egy bringával vagy egy motorral vagy fasz

#235
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10,884 posts
Oké, bár a 10 bõl hármat bõven túlzónak tartom:)
De mindegy, a probléma úgyis a faszokkal van akik mindenhol ottvannak, legyenek bringások vagy motorosok.
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.

#236
RobesPierre

RobesPierre

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 276 posts
Dig: Ok. Nekem is van olyan motoros ismerõsöm, aki felrakja az utánfutóra a mociját és kimegy egy legális motocross pályára és egész nap ott ugrat. És ez így van rendjén! De 10 motorosból max. 3 ilyen. A maradék 7 motorozni nem tud, csak annyira, hogy kárt tegyen az erdõben, meg hogy az milyen menõ és még ráadásul a modern idõk kereszteslovagjainak képzelik magukat: nyomulás az erdõben, mindenki takarodjon le az útról, aztán ha megunták egykerekezés a városközpontban (rendszám az nuku), utána pedig motormosás a szokásos benzinkúton. És így megy nap mint nap és senki nem tesz semmit! Mondjuk, ha én sem fizetnék semmit a kocsim után (átiratás, súlyadó, kötelezõ biztosítás stb.) évente egy százast spórolnék, a hatóságoknak meg üzenném, hogy kapjanak el ha tudnak. Õszintén, meddig jutnék? Persze abban igazad van, nem egyformák, így mi -kerékpárosok- sem vagyunk egyformák. Ha beleolvasnánk egy gyalogtúrás fórumba, ott meg minket a motorosokkal együtt szidnának. Nekem is szóltak már be túrázók, hogy ez túristaút és nem biciklipálya. Jelen esetben nem a profi motorversenyzõkkel van a gond, hanem az odavonzott sallangról.

#237
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10,884 posts
Az Enduro bajnokság-ra van engedély.
Bringás versenyekre is van szóval ezeket ne vegyük már egy kalap alá a sok nyomorékkal akik a turisták között nyomják az erdõben.
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.

#238
RobesPierre

RobesPierre

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 276 posts
Visszatérve a motorosokhoz: a környezõ erdei ösvények még ki sem heverték a kb. egy hónapja megtartott motoros találkozó nyomait, ahol a motorosok fele Cm-es volt, már itt is a következõ "kedvezmény": Nemzetközi Endúró Bajnokság. Fasza! Ismét tekerésmentes hétvégém lesz. Sajnos, azt kell mondjam, kéne már egy nagy port felkavaró esemény (erdõbe ovodás csoporba való gázolás), ami megbotránkoztatná a közvéleményt és egy hétig a parlamentben az összes politikus ezen lovagolna. Úgy látszik hazánkban ártatlan áldozatok kellenek ahhoz, hogy szigorítsák a törvényt (pl. az állatkínzás is már bûncselekmény).

#239
Pitechus

Pitechus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 660 posts
Mit sírtok, valahogy meg kell murdálni.

Amúgy a jogi szabályozást nem én találtam ki. A taxisra nem tudom, mi vonatkozik, és azt sem tudom, hogy van-e olyan jogi kifejezés, hogy "leszorított a g*ci!"
Ha valami elromlik, félvállról kell venni!

#240
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

khm...
szóval tényleg szezon van. vigyázzatok!
És a turista ösvényeken kék sárga stb . yelzés talán-talán biztonságosabb..:(

üdv

az se biztos...olyan 2-3 hete kb vasárnap kora délután, mondom mutatok asszonynak egy kis erdei biciklizést....no lényeg kék jelzés sikáros felé, lövések nem is túl messzirõl...no felérünk az erdészház mellé, belûl a kerítés mellett kis zöld emberke távcsöves puskával lövöldöz a kert hátsó felébe...most ebben az a szép hogy a túristaút az a telek sarkánál fordul, ugyanarra amerre emberünk lövöldöz (tehát a túristaút é a lövések iránya párhuzamos)..namost én elhiszem hogy emberünk q. jól lõ meg kis kaliber (hangból itélve) de láttam én már félszemû embert, gellert kapott lövedéktõl..és az csak légpuskától volt (jó tudom ez nagyobb erõvel csapodik be, nem nagyon pattan el...de...)...mindenesetre sietõsebbre vettük a tempót....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való