Jelentkezz be Regisztrálj
Veszélyben a Pilisi montizás, avagy Ne hagyd magad becsapni!
#201
Írta 2005. június 27. - 22:13
A Kõhegy meg nagyon durva. Gyakorlatilag házak között mész ki a turistaházig. Gondolom eredetileg nem így volt ez. Az a durva, hogy itt speciel nem is a tehetõsebb lakóparkok vannak, hanem...nah szóval el tudjátok képzelni.
Egyébként tudok ellenpéldát is, te hogy értékelnéd, a Pilis hegy tetején lévõ volt orosz katonai bázist? Nah, azt jól beletették a TK közepébe. A Zengõ ügyet meg nem is hánytorgatom.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#202
Írta 2005. június 27. - 21:59
És végül: arra, hogy valaki oda építsen, még sosem volt példa, mert mindent azért nem lehet megtenni, még egy olyan banánköztársaságban sem, mint Mo.
Hát igen, a kigyúrt furkók nálunk is szaporodnak...Ha nem a transittal megyek, akkor simán leszorítanak az útról a nagyvasaikkal (qrva keskeny utak vannak mifelénk), 80al döngetnek mindenhol, ahol még én is 40el megyek megszokásból, stb.
Ez van, ilyen emberek mindenhol vannak, max nem a8ast, hanem csibészladát hajtanak szét. Néha én is idegesítem magam az ilynek miatt, de mivel semmit nem lehet tenni ellenük, inkább leszarom õket.
#203
Írta 2005. június 27. - 21:58
hát igen, és én meg nem szertném hogy pld Pilisszentkereszt meg szentendre összeérjen, szentlászlóval már majdnem sikerült...a kõhegyi jelenleg minden közmû nélküli zártkertek jó részét már felvásárolta 2 ingatlan nepper..na nem folytatom...Szentendérõl nekem valaha olyan emlékeim voltak, hogy a Skanzennél kitépek a tájba, s 100% természet a Lajos forrásig. Most meg gyakorlatilag fullra be van építve addig... Meg is lepõdtem. :help:
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#204
Írta 2005. június 27. - 21:46
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#205
Írta 2005. június 27. - 21:45
"Az felparcellázható területekbõl pedig hála istennek rövid idõn belül kifogynak az önkormányzatok, a természetvédelmi területek és nemzeti parkok területén pedig SOHA nem fog tudni építkezni senki (már azokból az esetekbõl is nagy balhé szokott kerekedni, ha valaki közel építkezik egy term. védelmi területhez)"
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#206
Írta 2005. június 27. - 21:43
Dante a hozzászólásod végén, kb eljutottál oda, amit hetek óta akarok beírogatni csak mindig lusta voltam...szóval kicsit visszább itt köpködtük az erdészeket, de ha így folytatódik lehet 5 év múlva örülnénk ha az erdészek zavargásznának még az erdöbõl, s nem a 3ajtós szekrények a lezárt "áthajtás csak lakóknak" gazdagok utcájából (szentendrén már van ilyen) miután a sztaravoda forrásból falikutat csináltak valamelyik vityilló nappalijába....szóval engem mérhetetlen dühvel tölt el (nem irigységbõl) ahogy kis városom és a szomszédai lassan mint egy rosszindulatú daganat felzabálják a relatív érintetlen természeti környezet utólsó maradékát is....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#207
Írta 2005. június 27. - 21:42
A 4 emeletes villa nagyon nagy túlzás, mert elég komoly magassági és beépíthetõségi korlátok vonatkoznak az utólag építési területté nyilvánított telkekre mindenütt.
Hehe, mesélek pár durva dolgot:
-szomszédunk 4 méterrel magasabb és tetõbeépített házat épített mellénk (hálistennek nem költözött még be), ablakokat nyitva oldalhatáros udvarunkra - ablakokat leszedettük velük, hatóság megbüntette 800K-ra, kacagva kifizette, s lett egy szinttel nagyobb háza
-budán magasról lesz@rva a terveinket magasabb és zsúfoltabb (ide is benyomtak pár új lakást) - persze megbüntették a kivitelezõt, de kacagva kifizette - még így is megérte neki
-a legkeményebb - építettek a hegy alá egy helyen 4 (négy) garázst, de csak 2-re volt engedély, ezért gipszkartonnal lefalazták, lefestették, leglettelték, s amikor kijött a hatóság a használatbavételit kiadni, nem vette észre a tökéletes álcát; utána persze kibontották - na ez elég durva nem?
Szóval pénz beszél...
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#208
Írta 2005. június 27. - 21:32
A 4 emeletes villa nagyon nagy túlzás, mert elég komoly magassági és beépíthetõségi korlátok vonatkoznak az utólag építési területté nyilvánított telkekre mindenütt.
Az felparcellázható területekbõl pedig hála istennek rövid idõn belül kifogynak az önkormányzatok, a természetvédelmi területek és nemzeti parkok területén pedig SOHA nem fog tudni építkezni senki (már azokból az esetekbõl is nagy balhé szokott kerekedni, ha valaki közel építkezik egy term. védelmi területhez)
A "felelõtlen" lakosság pedig egyre gyakrabban ad hangot annak, hogy nem akarnak több kiköltözõt, és paradox módon ez az "ellenállás" minden egyes kiköltözõvel erõsödik, mert abban a pillanatban hogy valaki kiköltözött, már tiltakozik hogy ne legyen több építkezés:)
Szal nem kell félni, nem tûnik el a Pilis, viszont az tény hogy egyre több olyan ember is oda jár szórakozni, akinek semmi keresnivalója ott (crossmotoros, dzsippes, quados)
#209
Írta 2005. június 27. - 21:14
Egyszerûen csak ignoránsnak és felelõtlennek tartom a Pilis és Budai hegyvidék ésszerûtlen túlépítését úgy, hogy ez beláthatatlan környezeti károkat okoz. Ha nem voltál mostanában a Nagy Szénáson, talán érdemes lenne egy kitérõt tenni oda. Nem mondhatod, hogy a teljesen körülparcellázott - még nincs semmi, csak utak/villanyoszlopok - állapotot normálisnak tartod.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#210
Írta 2005. június 27. - 20:35
Ha én Tápióbicske-alsón lakom egy vájogházban, és nyerek 2 milliárdot a lottón, akkor JOGGAL háborodik fel a szomszédom, ha felhúzok egy 1000 négyzetméteres villát ott, ahol kedvem tartja?!
Ezért nem jut sehova ez az ország, vannak emberek (szép számmal), akik mindig másokkal törõdnek, nagyon rosszul esik nekik ha a másiknak valamiért jobban megy. Ilyenkor elkezdõdik a szóbeszéd/kereszbetevés/ugatás/feljelentgetés.
Mellesleg ha tényleg nyernék 2 milliárdot, eszembe nem jutna hogy az országban maradjak, pont emiatt. És ez szégyen az országra nézve.
#211
Írta 2005. június 27. - 19:34
"Ez a vidd el a szomszédod elv" nem olyan hülyeség, a lakóhelyemen többen, akiket jól ismerek, ezt csinálják már jópár éve. Van, aki lerakja a kocsit Rákosakármin (Örs vezér tere elõtt), hogy legalább a HÉVet meg a tetves volánbuszt megússza, de esze ágában sincs a Kerepesi útona dugóban állni. Szóval én nem az autóhasználat ellen vagyok (bár nincs autóm, sõt jogosítványom se, ráadásul rohadtul frusztrál az a 4-5 köcsög aki naponta leszorít a padkára...), csak szeretném azt látni, hogy végre ésszerûvé válik. Értem ezalatt azt, hogy ahová nem érdemes, nem mennék kocsival. A legkevesebb együttérzésre sem számíthat tõlem az a sok panaszkodó, aki hisztizik például az Erzsébet hídi dugó miatt - mert szerintem oda, kocsival, csakis indokolt esetben kell(ene) bemenni. Ha mégis megteszed, vállald be a következményeit. Hasonlóképpen ha kitelepülsz egy olyan faluba (és a Pilisi falvak ilyenek, bármit is mondaz, az utóbbi 10 évben megsokszorozódott a lakosság, fõleg a fõvárosból kitelepülõk miatt, elég csak Szentendrét megnézni...), ahol nem adott a megfelelõ közlekedési infrastruktúra, nincs jogod hisztizni, hogy nem elég az út áteresztõképessége vagy ritkán jár a vasút - ez egy adottság, s jellegébõl adódóan, csak igen nagy késéssel tud reagálni a változó piaci igényekre. (évek során) Ha nem tetszik, ne költözz oda. Talán lesz jobb is a helyzet, de ismerve államapparátusunk jellegét, jobb, ha nem reménykedsz. Kicsit máshogy látom a már jóideje ott élõk helyzetét, nekik sem lehet kellemes, hogy túlterhelõdtek - az egyébként bõven megfelelõ - útjaik. Csak hát ez az ésszerûtlen településnövekedés következménye - mindenki jó levegõt akar, de persze ha ezért áldozni (neadjisten lemondani) is kellene, azt már nem. Ettõl függetlenül, nem hiszem, hogy Pitének szabadna ilyen jellegû általánosításba belefolynia - de Paul meg kell értened, hogy a város túlfelén lakóknak ez jön le abból, ami a Budai hegyvidéken (+Pilis) folyik.
Képzeld el azt, hogy emberek laknak A-ban és B-ben, s mindketten a C erdõsségeit élvezik, pihenési, sportolási célokra. Az A-ban lakók azonban elégedetlenek a lakóhelyükkel, s kiköltöznek D-be. Namost ez C halálát okozza. Szerinted a B-ben lakóknak nincs joguk felháborodni ezen? Különösen úgy, hogy laknak emberek, mondjuk stílusosan Z-ben, akiknek soha az életben nem lesz esélyük költözni, fõleg nem D-be. (na ebbõl halmazelméleti tanulmány lesz a végén... )
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#212
Írta 2005. június 27. - 18:15
Ok, én fogalmaztam rosszul, úgy értettem hogy a körülmények jobbak. Tisztább jármûvek pl.-Szegeden nem jobb a tömegközlekedés mint Pesten, csak kevesebben laknak. 6 évig laktam Szegeden, és ha dél körül akartam elmenni valahová, néha fél órákat kellett várni a buszra, más kérdés, hogy gyalog mindenhová 45 perc alatt el lehet jutni.
Én nem panaszkodtam, ha rám értetted. Mindenhol vannak gazdagok és szegények, ismerek szegény embert, aki a Rózsadombon lakik. Felejtsd már el a sztereotípiákat. Nem vagyok elégedett, fõleg ha belenézek az indexembe:)Unom már, hogy mindenki panaszkodik. Nézz körûl a pesti nyóckerben lakók sehová sem autóval járnak, a külvárosiak közül pedig ki nem ismer olyan Thaiföldön nyaralót, aki baromira nincs megelégedve a helyzetével.Gondolom Te sem vagy elégedett.
Ühüm. Akkor említenél egy országot/várost/falut, ahol ez a fajta közlekedés bevett szokás? Amerikában valóban vannak olyan sávok, amiket említettél, a NAGYCSALÁDOSOK legnagyobb örömére.-A szomszédokkal együtt utazás meg nem utópia, csak a tipikus magyar irigység és újkeletû individualizmus az, ami ezt megakadályozza. ...
Ezt nem igazán értem... Nem mondtam egy szóval sem, hogy a p.vörösváriak, solymáriak "többek" lennének, viszont úgy veszem észre, hogy Neked elég unszimpatikusak. Mi okod van tõled 40-50 kilométerre lakó embereket lenézni, vagy azt kivánni nekik, hogy legyen rosszabb a helyzetük? Vagy csak én nem találok ebben értelmet? (Biztos azért, mert solymári vagyok) :chin:-Pest megye átlagbéreirõl csak annyit: hahó Ti odaát a Duna másik oldalán elfelejtitek, hogy Pest megye Jászkarajenõig tart (tényleg?). Minden Solymárinak és Pilisvörösvárinak kívánom, hogy költözzenek egyszer oda egy évre.
#213
Írta 2005. június 27. - 16:23
Bár reagálnék még annyit:
-Szegeden nem jobb a tömegközlekedés mint Pesten, csak kevesebben laknak. 6 évig laktam Szegeden, és ha dél körül akartam elmenni valahová, néha fél órákat kellett várni a buszra, más kérdés, hogy gyalog mindenhová 45 perc alatt el lehet jutni.
-Nem kell ahhoz a felsõ 10000-ben élni, hogy 2 autót legyen, és jól élj. Unom már, hogy mindenki panaszkodik. Nézz körûl a pesti nyóckerben lakók sehová sem autóval járnak, a külvárosiak közül pedig ki nem ismer olyan Thaiföldön nyaralót, aki baromira nincs megelégedve a helyzetével. 15 éve boldog volt az ember ha a Balatonra le tudott jutni és volt egy biciklije, most meg a depresszió és öngyilkosság határán van, ha nem tudja 4 évente lecserélni a kocsiját. Gondolom Te sem vagy elégedett.
-A szomszédokkal együtt utazás meg nem utópia, csak a tipikus magyar irigység és újkeletû individualizmus az, ami ezt megakadályozza. Mert ugyebár a szomszédnak még köszönni is elfelejtünk, és napokig szenvedünk ha az vett egy új kocsit. Amerikában azért korlátozottan, de mûködik. Vannak sávok, ugye, ahol csak olyanok mehetnek, akiknél 1nél többen ülnek.
-Különben meg ha az emberek az egészségük és a természetvédelem érdekében sem képesek átmenni a szomszédba, akkor csak szét tárom a karomat... ak koporsószeg majdnem ingyen van.
-Pest megye átlagbéreirõl csak annyit: hahó Ti odaát a Duna másik oldalán elfelejtitek, hogy Pest megye Jászkarajenõig tart (tényleg?). Minden Solymárinak és Pilisvörösvárinak kívánom, hogy költözzenek egyszer oda egy évre.
-Jól van tételezzük fel, hogy megépítik, mindenki boldog. Még több ember költözik oda, az elkerülõ mellett gomba mód nõnek majd a kiköltözõk lakóparkjai, kétszer annyi autó közeledik majd Bp felé. Arról nem is beszélve, hogy egy idõ után az elkerülõ út elkerülõ útját is meg kell majd építeni, hiszen a lakóparkosok borzasztóan fognak tiltakozni.
Különben meg csak azért érint a téma (bár semmi közöm a 10-es út környékéhez), mert Gödöllõn is akarnak egy elkerülõt. Ha belegondolok, hogy egy út nem csak egy utat jelent, hanem környzetszennyezést és hatalmas szemétkupacokat, akkor...grrr
#214
Írta 2005. június 27. - 15:22
Szal a 10es út mellett lakó emberek lennének a felsõ 10.000 (100.000)???
Bravó! Kezdem úgy érezni, hogy hiába is kezdenék el magyarázni neked, semmit nem érne... De azért nem hagyom annyiban
Valóban van egy SZÛK réteg, aki tehetõsebb és a fõvárosból költözött ki. Pár utcányira tõlem is laknak furkó egybenyakú a8al, hummerrel feszítõ emberkék, akik 20 rongyért talán le se hajolnának, de nem ez a jellemzõ.
Ha nem hiszed, nézd meg a statisztikát, vesd össze Pest megye és Budapest átlagbéreit, stb.
Elég szomorú ez az elõítélet, meg az, hogy egyáltalán nem vagytok képesek mások helyzetébe beleélni magatokat. "Megtehetik hogy kiköltöznek Csobánkára? Kapják be, fulladjanak bele a dugóba!". Szép hozzáállás. Nálunk is ez megy, csak itt a fõvárosra hurrognak.
A tömegközlekedés pedig azért nem korszerû, mert semmi fejlesztés nincs, de egyébként így is fullon vannak a 30éves büdös Ikaruszok, és a vonatok. Azért nézik le a tömegközlekedést, mert szaros-hugyos-füstös-huzatos matuzsálemi jármûvek vannak, mûbõr üléssel (persze sokaknak állóhely jut), és be nem tartott menetrendekkel.
Nincs más alternatíva a kocsira, annyira szar a tömegközlekedés. Hogy ez miért van, na ez már inkább elgondolkodtató kérdés...
Ti is megfigyeltétek, hogy pl. a Mátrában vagy Szegeden mennyivel jobb a tömegközlekedés? Újabb jármûvek, pontos menetrendek, stb. Hogy lehet ez, mikor ott kevesebb az utas, és olcsóbbak az árak? Talán kevesebbet lopnak arrafelé...
Szerintem indíts el egy "vidd el a szomszédod" mozgalmat az autósok között, ha ezt komolyan gondolod! A Mónika showba tuti bekerülnél
Most komolyan: nem kéne utópiákat kergetni, ilyen sehol sincs.
Ha az lenne, mint bármely más nagyvárosban (EU), hogy a városban drága lenne a parkolás, DE ki lenne építve NORMÁLIS tömegközlekedési hálózat, akkor sokan letennék a kocsit, hidd el. Senki nem szeret dugóban ülni, aki igen, az tényleg megérdemli hogy a saját füstjét szívja.
Lensver: közel 1 óra bejutni tõlem az Árpád-hídig, reggel 6tól este 6ig kb.
Az elkerülõúttal (nem autópálya) valóban nem oldódna meg a helyzet, de a 10es út az ország legforgalmasabb(!) fõútja, és nem normális, hogy több település lakóinak emiatt bûzben kell élniük. Ekkora forgalmú út minden normális országban elkerüli a lakott településeket. A zaj és légszennyezés messze meghaladja az egészségügyi határértékeket, aki ezekután nem érti meg miért van szükség az új 10esre, az....
#215
Írta 2005. június 27. - 10:02
Paul bácsi, csak 2 dolog: Akik a 10-es út mellett laknak azok nem Kõbányára sietnek havi 40000-ért, hanem a belvárosba napi 20-ért. Ráérnek a dugóban elgondolkodni az élet nagy kérdésein.
A másik: a tömegközlekedés sohasem lesz itthon korszerû, amíg az emberek egy bizonyos szociális réteg fölött lenézik, és nem használják, amíg a buszok nem tudnak lépésben haladni a dugóban, ahol minden autóban csak egy ember ül (pedig lehet, hogy a szomszédból is legalább egy-két ember ugyanarra menne-kicsit gondolkodni kéne, 3 autó több mint 1-vagy nem?...öööö.)
#216
Írta 2005. június 27. - 09:43
Annak hogy nem a "gazos réteken" megy a nyomvonal, bizonyára megvan az oka. Valószínû hogy a tulajdonosok meg szeretnének gazdagodni a beruházásból, és irreálisan nagy árat kérnek a telkekért. Az államnak persze megvan a lehetõsége a kisajátításra, de ez évekbe tellene, de lehet gondolom a válaszások elõtt azért át kéne adni legalább pár km-t, szal maradt az erdõ.
Ez így van - de akkor alapvetõ gond van a rendszerrel.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#217
Írta 2005. június 27. - 09:08
Egyébként hol építenék azt az autópályát, ami a 10-esrõl levenné a forgalmat?
Az emberek valóban hülyék, de sajnos legtöbbször nincs hozzá erejük, hogy életszemléletet váltsanak, vagy bármi mást. Ezek azok, akik csak dolgoznak, mint güzü, de hiába, vagy épp hogy csak megélnek belõle a családjukkal. Rájuk nem is haragszom.
De ott van a gazdagabb réteg, akinek 1-5 autó van a családjában, jólétben él, kényelmesen, beképzelten. Na pont ez az a réteg, aki tehetne valamit a szabadidejével, aki gondolkodhatna és mutathatna jobb példát a többieknek. De nem, õk pöfögtetik a nyugati kocsijaikat, a gyereknek is vesznek, aztán a másiknak is és igy tovább. A fogyasztói társadalom tökéletes példányai. Ezek a szerencsétlenek annyira lusták, hogy még a boltba is kocsival járnak.
Egyébként most mennyi ideig tart a 10-en eljutni Bp-re? Reggel is vannak már óriási dugók? Ha igen, ha nem, du. már biztosan van. Ekkor tuti, hogy nem 20 perc alatt lehet visszajutni. Akkor viszont már inkább a vonat biztos egy órája, ahol nincs bûz, elég szép tájakon is megy (azzal többször is jártam), vagy a bicikli. Föltekersz Csobánka irányába, majd át az Egri vár fölött Pilisborojenõre és Csillaghegy.
Jó persze ez is utópia, hiszen melyik normális ember fog felizmozni a Vörösvár-Csobánka közti betonos emelkedõn reggel 6-7kor???
Természetesen az államnak kéne valamit tennie, de az leszar minden ilyesmit. Az emberek pedig semmit se tesznek, mert lusták, fáradtak, csüggedtek, megkeseredettek, erõtlenek. Viszont az, hogy ilyenek már teljesen az õ hibájuk, mivel õk engedték azt, hogy ilyen lelki állapotban jussanak.
Ismertem már szegény, de jókedvû embereket, és olyat, aki mindenre talált megoldást. Szóval így nézve a dolgot, én is azt mondom, hogy "hát akkor szívják csak a benzint", ha ennyire bénák.
Persze azt is tudom, nem megoldás az, hogy magukra hagyjuk és lenézzük embertársainkat, és nagyon szeretném, ha minden ilyesmi problémára születne megoldás. Mondjuk egy elkerülõ autópálya. De az mit változtatna a dolgokon? Az emberek ugyanúgy kocsiba ülnének és autóznának, szívnák a bûzt. Ok, Vörösvár nyugisabb lenne autó szempontból, de az emberek ugyanúgy fáradtak, lusták és elkeseredettek maradnának.
Sajnos ebben az országban a legeslegjobb orvosság egy alapos agymosás lenne, ami után mindenki pozitívan gondolkodna, a politikusok kevesebbet lopnának, több pénz maradna a beruházásokra, javulna az életszínvonal, stb... Ja, és ami a legfontosabb, hogy mindenki összefogna, és megpróbálná megmenteni azt, ami a természetbõl még maradt.
Na, de egy valós dolog: nagyszüleimnek van kocsija. De õk szinte sose használják, és Bkv-val járnak a városban. Ha nekem lesz majd, én is csak nagy utazásokhoz fogom használni, vagy akkor ha egyébként is kölcsönkérnék kocsit, mert cipelni kell vkit vagy vmit.
Szerintem ha mindenki "csak" ennyit tenne, máris sokkal jobb lenne a helyzet! És nem is kell sok hozzá, csak egy elhatározás és életszemlélet.
A másik. Rokonaim olyanok, hogy nemcsak maguk után, de mások után is összeszedik a szemetet. Na ez még egy könnyû dolog, és ha mindenki csinálná, jujj de jó is lenne a világ!
A harmadik. Családomban mélyen él az élõlények iránti tisztelet és szeretet. Ha ez minden emberben ilyen õszintén ott élne, akkor sok szörnyû dolog nem lenne.
Mindezek a tulajdonságok az én családomban megvannak, és nem csak nálunk, mert létezik még sok ember, aki így érez. Tehát, amikor arról beszélek, hogy mindenki igy meg úgy gondolkodna, az nem utópia, hanem nevelés kérdése!!!
Egy olyan dolog ez, ami lehetséges volna. És nem kell hozzá csoda, nem kellenek hozzá a csillagok az égrõl, olyan egyszerû nézetekrõl van szó, ami bárkiben nevelhetõ.
#218
Írta 2005. június 27. - 00:12
1. A Budapest-Esztergom vasútvonalon (ami a 10es út melletti településeken élõ "hülyéknek" alternatíva lehetne a közlekedésre) a menetidõ UGYANANNYI, mint mikor ezernyolcszáznemtudomhányban átadták! Ez frankón így van, a többszáz millás csilli-villi Siemens vonatok 40el döcögnek rajta, annyira rossz állapotban van a vonal.
Solymárról majd' 1 óra beérnia fõvárosba vonattal, szal ugyanott van az ember.
A menetrendet sem tartják be a vonatok, de ez mellékes.
2. Vidéken vannak ám távolságok is, és a "hülyék" nem hajlandóak 3-5- vagy akárhány kilométert gyalogolni a vasútállomásig. Parkolóhely pedig alig van ezeknél az állomásoknál, szal az sem mûködne ha ott letennék a kocsikat.
3. Gondolom még véletlenül sem a Pilis környékén laksz, különben nem beszélnél ilyen ..... szal ilyen hangnemben biztos nem, na. Folyamatosan jönnek ki az emberek ide a városból, keresik a nyugalmat, a jó levegõt, de mára miattuk alakult ki ez a helyzet, annyian lettünk. Illetve nem miattuk, hanem az állam miatt, ami képtelen alkalmazkodni az igényekhez, nem fejlesztik az utakat, vasutat, semmit.
4. Mielõtt legközelebb lehülyézel párszázezer embert (agglomeráció), szállj magadba egy kicsit! Hajlandó lennél minden nap 1-1.5 órát állni egy büdös volánbuszon, vagy rohadni egy fullextrás, ám 40 fokos vonaton, azért hogy beérj a városba, hogy onnan a BKV Rt. hasonlóm színvonalú szolgáltatásait élvezve végre eljuthass úticélodig, miközben VAN AUTÓD?!
Igen az ember lusta, kényelmes, de ez ez esetben érthetõ. Ha lenne itthon normális tömegközlekedés, akkor többen használnák azt, hidd el. De amíg nincs, addig nem lehet azt várni épeszû emberektõl, hogy szopassák magukat heccbõl.
Mellesleg Neked van autód, és ennek ellenére vonattal jársz? Mert akkor respect
#219
Írta 2005. június 26. - 23:18
-Az összekötõt nem M30-asnak fogják hívni, hiszen olyan már van.
-A megépülésére legalább még 10-15 évet kell várni, de addigra már az összes természetbarát elhagyta azországot.
-A probléma most a gödöllõ elkerülõ út, amit elkezdtek építeni. Természetesen ez is zöld területen megy majd keresztül, és a legrosszabb olyan helyeken is lesznek illegális szemétteléepek, ahol eddig nem volt.
-Nem gondolom, hogy Gödöllõnek jobb lesz ha mégépül az elkerülõ, hiszen az autósok 80%-a nem fogja használni, mert õk csak két három utcányit autóznak.
-Amúgy az elkerülõkkel kapcsolatban (pl 10-es út): ha az ember olyan hülye, hogy éjjel nappal az autójában ül, holott a vonatot is használhatná, vagy bármit, akkor fulladjon meg a saját bûzében. Ha majd nem lesz jó a Föld, tönkretesszük a Marsot. Milyen hozzáállás ez? Szerintem a 10-es út mellett lakó emberkék kertjében ugyanúgy ott áll a két kocsi, akkor milyen joggal akarnak megszabadúlni a bûztõl és a zajtól. Belesz@rnak a saját levesükbe és nem akarják megenni. Hát én lenyomnám a torkukon. (ebben én vagyok szakmabeli) Hú de felb@xtam az agyam.
#220
Írta 2005. június 26. - 23:17
Egy környezetvédelmi engedélyt nem lehet teljes egészében "összecsalni" (ebben félig-meddig én vagyok szakmabeli), inkább a túlszabályozás jellemzõ, mint az engedékenység. Nyilván egy autópályaépítéskor elég nagy pénzek mozognak, és "olajozottabban" megy a dolog, de a tervet el kell fogadtatni a környezetvédelmi hatósággal, ott pedig nem lehet "kenni".
A kivitelezésnél viszont már gyakorlatigal alig van kontroll, az m7-esnél több 10 000köbméter földet hordtak (állítólag) természetvédelmi területre, mocsarakra, stb.
Annak hogy nem a "gazos réteken" megy a nyomvonal, bizonyára megvan az oka. Valószínû hogy a tulajdonosok meg szeretnének gazdagodni a beruházásból, és irreálisan nagy árat kérnek a telkekért. Az államnak persze megvan a lehetõsége a kisajátításra, de ez évekbe tellene, de lehet gondolom a válaszások elõtt azért át kéne adni legalább pár km-t, szal maradt az erdõ.
Az akácos valóban tájidegenként van elkönyvelve Magyarországon. Pontosan erre hivatkoztak, mikor anno nálunk írtották ki az erdõt. Végülis ez részben igaz is, mert Amerikából hozták be az akácok az 1700as években (asszem), de az is igaz hogy "hozzátartozik" a magyar tájképhez (szerintem).
Mind1, a hivatalos álláspont az, hogy "az akácért nem kár". Ez van:(