Jelentkezz be Regisztrálj
Agydinamó
#41
Írta 2010. június 26. - 17:25
A hátsó lámpa vezetéke nem jó. Kötözõdróttal helyettesítve felvillant a lámpa. : )
#42
Írta 2010. június 26. - 15:54
A dinamó csatlakozójánál is hasonlóan meg kell tisztítani az esetlegesen keletkezett oxid rétegtõl.
Azután világít-e?
Ha nem akkor nézd meg a vezetéket, hogy nincs-e megtörve.
Húzd meg finoman a szigetelésbõl kilógó réz huzalt. Ha nem jön ki a rézbõl egy darab akkor a dinamó közelében nincs törés a vezetékben.
Aztán nézd meg ugyanezeket a lámpánál is, de ha mindkettõ lámpával gond van egyszerre akkor nem valszínü, hogy a lámpa a baj.
Még olyan is elképzelhetõ, hogy a közös testelés nem jó valahol.
A dinamó fém burkolatának fémesen érintkeznie kell a bringa vázzal.
Ehhez benne szokott lenni egy fém csavar a felerõsítõ konzolban, amit kicsit agresszívabban meg kell húzni,
hogy a fémbe bele nyomódjon (a festéket és az esetleg idõközben keletkezett oxid réteget áttörve fémes kontaktust adjon).
Jó keresgélést !
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#43
Írta 2010. június 26. - 15:35
Szóval olyan dinamóm van, amit a kerék dörzshajtással forgat. A lámpák nem égnek. Hogyan állapítsam meg a probléma forrását? (Vezeték vagy dinamó-e a ludas.) Amikor letettem a biciklit egy évvel ezelõtt, még jó volt.
#44
Írta 2010. június 21. - 12:27
Van valakinek ezzel a termékkel tapasztalata?
#45
Írta 2010. március 02. - 13:54
#46
Írta 2010. március 01. - 21:15
http://lh3.ggpht.com...size of 032.JPGNem rossz ötlet, de hogy keressem, hol lehet ilyet kapni? Van valami típusjelzése? Megköszönném ha leírnád.
http://lh6.ggpht.com...size of 033.JPG
Így néz ki. A típúsát nem tudom, de ha nagyon kell megnézem, csak ahhoz le kell szerelnem, mert a hátára van írva, azt meg nem bírom elolvasni. Nekem a helyi bringaboltos ajánlotta, hozta, addig nem is tudtam, hogy van ilyen.
http://picasaweb.google.com/Bigtibike
#47
Írta 2010. február 27. - 15:30
#48
Írta 2010. február 27. - 13:14
az agydinamómat akkor vettem hozzá egy gyári aut. be-ki sötét-világos kapcsolót ami azóta is kivállóan mûködik.
http://picasaweb.google.com/Bigtibike
#49
Írta 2010. február 27. - 11:27
Én a múlt héten fûztem be életem elsõ kerekét egy egydinamós elsõ agyra (Shimano Nexus dinamós elsõ agy 3W (DH-3N-71)) Nagyon jól sikerült, meghagytam az eredeti halogén elsõ lámpafejet, 2.4 W az égõ, a hátsó világítást is agydinamóval használom. Most csak az a baj, hogy nincs kapcsoló a lámpafejben, így az agydinamóból kell kihúzni, visszadugni a vezetéket. Kellene valami jó kis kapcsolótípus, ami jól is mutatna a biciklin. (Egy Hercules országútim van.)
Gondolkodtam rajta, hogy kellene egy jó LED-es elsõ lámpa, de ami igazán jó az nagyon drága. Van valinek itt LED-es agydinamós világítása?
#50
Írta 2009. december 06. - 00:15
Egy jó minõségû agydinamó, már alacsony sebességnél is leadja a maximális feszültségének 65-75%-át. (Alacsony sebesség, úgy gyaloglás közeli tempó, vagy kicsit több.)
Egy agydinamóval egyszerre kettõ-három lámpát kell mûködtetni.
A mechanikai áttétel is lassítólag hat, persze ez most csak elméleti fejtegetés, de ma már nagyon könnyedén futó, nagy teljesítményû agydinamókat gyártanak. (Pl. SON 20R kevesebb, mint 0,4W-ot igényel 28"-os kerékkel szerelve.)
Megint elmélet. A lendkereket egy gyorsító áttétellel kell meghajtani, hogy a változó fordulatszáma mellett állandó feszültséget generáljon, ez viszont mint mechanikus fék dolgozik visszafelé, kicsit, de lassít.
Ötletelj, de létezik már ilyen holmi, csak - még - nem a kerékpár alkatrész gyártásban használják.
#51
Írta 2009. december 05. - 15:08
igen tényleg nagy:) egy darab küllõmágnes egy darab tekercs kb mint a hüvelyk ujjam fele és 2 db ledes lámpa ami még jól is világit te biztos ügyes okos vagy és mindenhez értesz . Csak azt nem értem miért nem tervezed meg gyártod és forgalmazod és máris gazdag lennél, csak egyet ne felejts el a te álmod tele van mechanikus alkatrészekkel amik elromolhatnak és el is fognak amit én mondtam abban az egyedüli mozgó alkatrész az küllõmágnes( az meg nem igazán romlékony.)Az drága,nagy méretû,és állandóan mûködik,ha be van kapcsolva,ez meg felpörög elindulásnál,a lendkerék aztán mindig megelõzi a meghajtást,mert szabadonfutós.És egy olyan lámpa 2-300 ft.Átszerkesztve se lenne sokkal több.Akkora szerkezet,mint egy gyufásdoboz,pár gramm,hangtalan,én már szétszedtem egyet.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#52
Írta 2009. december 05. - 12:52
Ez a kondenzátor ill. akkumulátor mechanikus változata lenne.A világ legegyszerûbb dolga lenne ... építeni egy kis lendkerekes mechanizmust,
...aztán egy mini tengelykapcsoló,ami kézi,vagy automatikus is lehet,
kapcsolná,az energiaszükségletnek megfelelõen.
Kíváncsi vagyok,mikor jut már eszébe a tervezõknek.
Akkor már egyszerûbb agydinamóval akkut tölteni.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#53
Írta 2009. december 05. - 12:49
#54
Írta 2009. december 05. - 12:40
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#55
Írta 2009. december 05. - 10:51
#56
Írta 2009. május 16. - 23:01
Annyit egy bringa szervízben is meg tudnak nézni biztosan, de egy villanyszerelõ is segíthet.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#57
Írta 2009. május 16. - 11:48
Köszi! Van ötleted esetleg ilyen javításával hol foglakoznak?
#58
Írta 2009. május 15. - 17:36
K.G.: A rövidzár az amikor nem az izzón keresztül záródik, hanem a vezeték közvetlen a testre (a vázra), fém a fémhez.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#59
Írta 2009. május 15. - 16:38
#60
Írta 2009. május 14. - 22:42
Még egy kérdés: hogyan lehet rövidre zárni az agydinamót? (nem mintha ez lenne a célom ; inkább csak azért kérdem, hogy mekkora a rövidrezárás lehetõsége)