mimnél nagyobb terhelést nyomsz rá annál jobban fékez mondjuk ha rövidre zárod rendesen megfogja a kereket de ha csak 1 lámpát járatsz róla és nem 10-et semmit nem fogsz érezni
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Agydinamó
Started by
juhé
, 2004. May 26. 15:07
#61
Posted 2009. May 06. - 21:36
#62
Posted 2009. May 06. - 21:26
Az utóbbi pár napban adtunk el jópár agydinamós gépet, mindig be szoktam mutatni egy pörgetéssel mennyit fog vissza, de szinte semmit, gyakorlatilag nem érezhetõ 10% alatti ellenállása van, bekapcsolva kb. 25%, de ez is kevesebb mintha egy szoros agy, vagy egy beleérõ fékkkel menne a kerék.
Bekapcsolni az elsõlámpán kell, van olyan amelyik automata, sötétben kapcsol be.
Bekapcsolni az elsõlámpán kell, van olyan amelyik automata, sötétben kapcsol be.
Ride everywhere.
.
#63
Posted 2009. May 06. - 21:15
Sziasztok,
tudnátok segíteni? Azt olvastam, hogy az agydinamó valamennyire fékezi a kereket. Akkor is, ha ki van kapcsolva? Vagy hogyan mûködik: van egyáltalán olyan, hogy kikapcsolt-bekapcsolt állapot? Csak annyit tudok róla, hogy az elülsõ kerékagyban van a dinamesz.
u.i.: tud valaki valamit a Kenzel trekking biciklikrõl (modelpontosítás nélkül)
Köszi
tudnátok segíteni? Azt olvastam, hogy az agydinamó valamennyire fékezi a kereket. Akkor is, ha ki van kapcsolva? Vagy hogyan mûködik: van egyáltalán olyan, hogy kikapcsolt-bekapcsolt állapot? Csak annyit tudok róla, hogy az elülsõ kerékagyban van a dinamesz.
u.i.: tud valaki valamit a Kenzel trekking biciklikrõl (modelpontosítás nélkül)
Köszi
#64
Posted 2008. November 08. - 22:44
Én már két bicómon is agydinamót használok, és nagyon jól szuperál! (Bár rendelkezem Hozé Féle Lámpával!)
Mindkét gépen SON agydinamó van, B&M világítással. Ezek elöl-hátul ún. állóhelyzeti világítással rendelkeznek, plusz feszültség szabályzó van bennük. Valóban fékezi valamennyire a kereket, de mivel túragépekben van, nem számít.
Mindkét gépen SON agydinamó van, B&M világítással. Ezek elöl-hátul ún. állóhelyzeti világítással rendelkeznek, plusz feszültség szabályzó van bennük. Valóban fékezi valamennyire a kereket, de mivel túragépekben van, nem számít.
#65
Posted 2008. November 08. - 22:35
amikor állsz, a dinamó nem sokat ér. (pl, térképnézés v. defektjavitás ... ) És téged sem látnak !
A B&M csinál olyan hátsó világítást (agydinamós), ami megállás után is világít. Ilyen van pl. az idei Cube Touring-on.
Én egyébként az agydinamós rendszert sisak (fej) lámpával kiegészítve használom a trekkingen. Az a legjobb szereléshez is, mert mindkét kezedet szabadon hagyja.
#66
Posted 2008. November 08. - 22:09
Az agydinamó remek dolog....nemrég ideig óráig volt szerencsém egyhez egy angol raleigh bringán hihetetlen volt.........viszont fékezi a kereket és ami a gyengéje ezeknek , hogy ha netalán v.hogy rövidrezárod nem forog onnan a kerék satufék..........és 10pengõbe fáj a pénztárcádnak.Szerintem az akkus dolog használhatóbb:)
Wha daurs meddle we me?
#67
Posted 2004. June 01. - 16:33
Kössz az eddigi infót mindenkineki.Úgy látom azért ötletek akadnak, majd csak össze szedek belõllük valamit:-)
JUHI!
Az agydinamókat az idei shimano katalógusban megtekintheted.
JUHI!
Az agydinamókat az idei shimano katalógusban megtekintheted.
#68
Posted 2004. May 28. - 20:51
nemtom mennyire valos gond az, hoyg a dinamo fordulatszam fuggvenyeben adna tapot.
nyilvan van egy tartomany ahol igen.
de tulfeszultseget csak nem ad!
ha igen akkor szar.
csinalni kell egy kis feszultseg szabalyzo/stabilzalo elektronikat.
es kesz.
egy villogot vigyel ami elemes.
ledes lampakat en nem preferalom.
izlesek pofonok.
szal vmi elemes lampa megallasra is
melle akar agydinamo
ha kell egy kis elektronikaval.
kozben akar a kis lampa akksiait is toltheti
az egeszre pedig egy halogen lampat raakasztasz es kesz.
minden attol fugg hany voltot kpesek leadni az agydinamok.
es persze mindezt mekkora terhelessel birjak.
nyilvan van egy tartomany ahol igen.
de tulfeszultseget csak nem ad!
ha igen akkor szar.
csinalni kell egy kis feszultseg szabalyzo/stabilzalo elektronikat.
es kesz.
egy villogot vigyel ami elemes.
ledes lampakat en nem preferalom.
izlesek pofonok.
szal vmi elemes lampa megallasra is
melle akar agydinamo
ha kell egy kis elektronikaval.
kozben akar a kis lampa akksiait is toltheti
az egeszre pedig egy halogen lampat raakasztasz es kesz.
minden attol fugg hany voltot kpesek leadni az agydinamok.
es persze mindezt mekkora terhelessel birjak.
#69
Posted 2004. May 28. - 18:29
Az totál igaz, hogy egy elemes, villogó megoldásra mindenképp szükséged lesz. A kondenzátorok csak nagyon rövid idejû feszültségingadozás áthidalására használatosak, ezért marad az akksi, ami bazi nehéz, de világíthatunk vele, mint atom. Az akkutöltés megoldható szerintem dinamóval, kérdés, melyik akksis bringalámpa képes dinamórol is fogadni töltést. Láttam én is a Cateye oldalán a lámpáit, de erre a funkcióra nem figyeltem. Félek, itt mély zsebbenyúlás következik majd. :-\
Juhi:
szerintem legjobb, ha mindkét variánst beszerzed, mert egymást tökéletesen kiegészítik (kontakthiba egy éjszaka közepén, és nincs világításod). Az akksielemek, amiket ma mindenütt lehet kapni, eltérõ teljesítményt nyújtanak. Elsõsorban az számít ugye - mint minden akksinál -, hány amperórás (Ah). Vannak már elég combos kis akksik (közel 2 A-t képes leadni, amit eddig legnagyobbat láttam). Persze a ceruzaelem-szabványú akksikról beszélünk, azt hiszem, ez kell a nagyobb teljesítményû bringalámpákba.
Minél nagyobb Ah-s értéke van egy akksinak, annál több teljesítményt visz magával az utadra, ritkábban kell töltened ugyanannyi használat mellett.
Én is sok siker kívánok!
Arra pedig én lennék kíváncsi, hogy ilyen agydinamó hol tekinthetõ meg? ???
Juhi:
szerintem legjobb, ha mindkét variánst beszerzed, mert egymást tökéletesen kiegészítik (kontakthiba egy éjszaka közepén, és nincs világításod). Az akksielemek, amiket ma mindenütt lehet kapni, eltérõ teljesítményt nyújtanak. Elsõsorban az számít ugye - mint minden akksinál -, hány amperórás (Ah). Vannak már elég combos kis akksik (közel 2 A-t képes leadni, amit eddig legnagyobbat láttam). Persze a ceruzaelem-szabványú akksikról beszélünk, azt hiszem, ez kell a nagyobb teljesítményû bringalámpákba.
Minél nagyobb Ah-s értéke van egy akksinak, annál több teljesítményt visz magával az utadra, ritkábban kell töltened ugyanannyi használat mellett.
Én is sok siker kívánok!
Arra pedig én lennék kíváncsi, hogy ilyen agydinamó hol tekinthetõ meg? ???
#70
Posted 2004. May 28. - 13:58
Sokkal tovább. Ha villogó üzemmódban van, iszonyú sokáig jók. Folyamatosan kicsit kevesebb.
Nézd meg a www.cateye.com oldalt, van táblázat, mennyi ideig világitanak. Az 500-as már brutál fényerejû, azért világit kicsit rövidebb ideig, de az alatta lévõ 400-as már sokkal tovább tart.
sok sikert
MARCI
Nézd meg a www.cateye.com oldalt, van táblázat, mennyi ideig világitanak. Az 500-as már brutál fényerejû, azért világit kicsit rövidebb ideig, de az alatta lévõ 400-as már sokkal tovább tart.
sok sikert
MARCI
#71
Posted 2004. May 27. - 18:16
Kb mennyi idõ alatt fogyaszt le egy elemet?Tudom ez elem függõ, de,kb.10-20-30 óra alatt?
#72
Posted 2004. May 27. - 15:48
JUHÉ !
Te valamit félreértesz. Nem 5-6száz, hanem 5-6ezer forintos LED-es lámpára gondolok. Azok világitanak folyamatosan is. A legkomolyabb Cateye 5 bazi erõs leddel van ÉÉÉÉÉss nem is tud villogni.
Nézd meg õket a boltban.
1 egyszerûbbet mindenképp vegyél, mert amikor állsz, a dinamó nem sokat ér. (pl, térképnézés v. defektjavitás ... ) És téged sem látnak !
Te valamit félreértesz. Nem 5-6száz, hanem 5-6ezer forintos LED-es lámpára gondolok. Azok világitanak folyamatosan is. A legkomolyabb Cateye 5 bazi erõs leddel van ÉÉÉÉÉss nem is tud villogni.
Nézd meg õket a boltban.
1 egyszerûbbet mindenképp vegyél, mert amikor állsz, a dinamó nem sokat ér. (pl, térképnézés v. defektjavitás ... ) És téged sem látnak !
#73
Posted 2004. May 26. - 19:47
A súly nem számít, amikor az ember igen csak rendesen meg van pakolva akkor már nem sokat jelent az a 10-20dkg, kivéve ha a vállán kell vinnie:-)
Helyzet jelzõnek én is tudnék venni egyszerût, 5-6 száz ft-ért.De nekem folyamatos világítású kell(valamikor éjszakákat tekerek át, nem ritkán), oda pedig kell az elem(fõleg halogénnek).Ezt akarom kikerülni dinamóval, de nem a hagyományossal mert azzal már egy párszor meggyûlt a bajom.És ezek mellett meg a akarom tartani a halogén fényerejét, ugy, hogy nekelljen egy túrára egy szatyor elemet beszerezni, ami nem kis pénz.
Ugyhogy a kérdéseim a továbbiakban is ugyanaz, mint az elõzõekben.
Helyzet jelzõnek én is tudnék venni egyszerût, 5-6 száz ft-ért.De nekem folyamatos világítású kell(valamikor éjszakákat tekerek át, nem ritkán), oda pedig kell az elem(fõleg halogénnek).Ezt akarom kikerülni dinamóval, de nem a hagyományossal mert azzal már egy párszor meggyûlt a bajom.És ezek mellett meg a akarom tartani a halogén fényerejét, ugy, hogy nekelljen egy túrára egy szatyor elemet beszerezni, ami nem kis pénz.
Ugyhogy a kérdéseim a továbbiakban is ugyanaz, mint az elõzõekben.
#74
Posted 2004. May 26. - 15:43
Agydinamó nehéz mint a KÕ !! Kõ ez neked ??
Vegyél 1 frankó fehér ledes lámpát ! Szerintem olcsóbb mint a dinamó , könnyû, alig fogyasztja az elemet.
Gondold meg
MARCI
Vegyél 1 frankó fehér ledes lámpát ! Szerintem olcsóbb mint a dinamó , könnyû, alig fogyasztja az elemet.
Gondold meg
MARCI
#75
Posted 2004. May 26. - 15:07
A hagyományos dinamó szar, esõben legtöbbször csak fütyül de nem forog, sárban berakodik.
A halogénes elsõlámpa drága, ezen kívül zabálja az elemeket.De ha tölthetõ elemet veszünk akkor nincs gond.De mivan akkor ha 1-2 hetes túrán vagyunk ahol még véletlenül sincs 220v-os hálózat, ahová a töltõt betudnánk nyomni.Ezen kívül az elemek töltõvel, legalább 7-8 ezer ft.
Az agydinamóval lehet- e halogén izzót üzemeltetni?
Van-e benne feszültség elosztó (aszem kondenzátor tölti be ezt a szerepet más elektronikai cuccokban)
pl:hegyrõl szaggatok lefele 50-60-nal akkor sem fakad el az izzó, vagy hogyha éppen felfelé megyek 5-10km-mel akkor is normálisan világít?
Ha nincs benne kondenzátor, akkor ellenállást raktak bele, vagy rakni kell bele?
A csapágyazás milyen?Ipari?
ÉS nem utolsó sorban mennyibe kerül, milyen fajtái vannak, melyik a jobb?
A halogénes elsõlámpa drága, ezen kívül zabálja az elemeket.De ha tölthetõ elemet veszünk akkor nincs gond.De mivan akkor ha 1-2 hetes túrán vagyunk ahol még véletlenül sincs 220v-os hálózat, ahová a töltõt betudnánk nyomni.Ezen kívül az elemek töltõvel, legalább 7-8 ezer ft.
Az agydinamóval lehet- e halogén izzót üzemeltetni?
Van-e benne feszültség elosztó (aszem kondenzátor tölti be ezt a szerepet más elektronikai cuccokban)
pl:hegyrõl szaggatok lefele 50-60-nal akkor sem fakad el az izzó, vagy hogyha éppen felfelé megyek 5-10km-mel akkor is normálisan világít?
Ha nincs benne kondenzátor, akkor ellenállást raktak bele, vagy rakni kell bele?
A csapágyazás milyen?Ipari?
ÉS nem utolsó sorban mennyibe kerül, milyen fajtái vannak, melyik a jobb?