de akkor miert hasznalnak hatrahajlot? miert nem egyeneset? erosebb, konnyebb, olcsobb eloallitani. ok, hogy konfekciomeret, de vmiert ugy gondoljak ezek a gyartok, hogy a tomegek reszere igy elonyosebb.
esetemben pl a bringa kicsit hosszu... logikus lenne egyenes csore cserelni, de kiallva is hosszunak erzem, akkor meg egyaltalan nem ulok a nyeregben. probaltam elobbre tolni a nyerget, ami az ulespozicional latszolag jot tett, de amikor tekertem azt vettem eszre, hogy egyre hatrebb akarok csuszni a nyeregben, hiaba hosszu a bringa.
igy inkabb maradt a kormany/stucni. ezzel meg felben vagyok, vettem egy emelt kormanyt, meg majd jon most melleje egy rovidebb stucni. az eredeti stucnihosszal mar vegigzongoraztam a kulonbozo magassagokat. nem gondoltam volna, hogy ilyen 0.5cmen mulik, hogy jo vagy sem. olyan, mintha cipot probalna az ember... az egyenes kormanyt 20asra kicserelve olyan erzesem lett, mintha szemelyautobol teherautoba ult volna at az ember. maszasnal annyit nem is szamitott, mert annyit csinaltam, hogy melyebbre eresztettem a felsotestet, kis ugyeskedessel ugyanugy masztam vele. lefele viszont eleg jol erzodott, hogy eltolodott a sulypont - nagysebessegu sodrodos kanyarokban billegosebb lett a bringa, nemileg csokkent a nagy stabilitas (ami tenyleg elkepeszto, hogy egy meredek villaszogu, merev bringa eseten). kivettem egy 1cmes spacert, ugy meg minta a regi geot kaptam volna vissza, pedig meg mindig magasabbon volt a pozicio. felcmel nem volt teherautos erzes sem, de kenyelmesebb volt. mintha lenne egy holtpont, az egesz rendszerben. a magassaggal persze nemileg valtozik a hossz is, mert elegge magasan van a seggem a kormanyhoz kepest. a nagyobb kormanymagassagot inkabb csak olyan helyen ereztem elonyosnek, ahol ki kellett ulni az ules moge. igy nagyobb biztonsaggal abszolvalta az ember.
majd most jon a 90es stucni - ha bejon a szamitasom, akkor ezzel jobb lesz egyenes kormannyal is. majd hosszabban kell hasznalnom, mert hozza kell szokni nemileg. lefele pl nem is gondoltam, hogy nehol mennyire a hataron megyek, a jol ismert murvas lejton ereztem, hogy megy ki az eleje, tovabbengedtem a kanyarban, aminek az lett az eredmenye, hogy a kovetkezo kiugrot nem tudtam bevenni, es kb fel meteren mult, hogy nem zugtam bele a bokorba. "abseztem" rendesen a murvan