Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Giant

- - - - -

  • Please log in to reply
3192 replies to this topic

#541
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

ez utobbi mar egy racionalisabb indok olcsobb csoveknel (allithato, carbonnal kevesbe).

mi alapjan allitjatok be az ulespoziciot? hogy allitotok ulesmagassagot, es utana nezitek a szoget, vagy a tengellyel valo egybeesest?


centi (kcs nyereg ülõlap 74 cm a csõ mentén a kiindulás) ráülés, próbaút, finomítás.
nem matekozok :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#542
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
ez utobbi mar egy racionalisabb indok olcsobb csoveknel (allithato, carbonnal kevesbe).

mi alapjan allitjatok be az ulespoziciot? hogy allitotok ulesmagassagot, es utana nezitek a szoget, vagy a tengellyel valo egybeesest?

#543
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts
vagy 100 ezer darab hajlót (mert a virslisbe meg a trekkingbe úgyis muszáj rendelni) 10 cent/db olcsóbb megvenni mint 2 x 50ezret.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#544
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

tudom mirol van szo, de a megnevezesekkel mindig bajban vagyok. de azert az meg erdekelne, hogy miert kizarolag hatranyulot alkalmaznak, mert erre meg sehol nem talaltam valaszt :)


Nem kell feltétlenül racionális válaszokat keresni a gyártóknál. Csak úgy megjegyezném, hogy ugyanaz a nyeregvázcsõszöge a yetinek is, mint a specinek és a giant-nek.
Egyébként erre is van egy elméletem :) , a legtöbb mtb-t nem a montisoknak adják el, hanem a turistáknak és egyéb kerékpárosoknak, akik nem montin tanultak meg kerékpározni és a hajtásstílusuk is csapnivaló, csak rugdossák/tapossák a pedált, emellett még terepen sem bringáznak. Nekik pont jó, hogy jól hátra lehet húzni a nyerget, mert akkor nagyobb erõvel tudják rugdosni a pedált (persze meredekebb emelkedõn jól hanyat vágják magukat :) ). Tehát pont azért használnak hátrahajló nyeregcsövet a gyártók, mint az outijaikon rövid stucnit, hogy az utca emberének is kényelmes legyen.
Persze az is lehet, hogy a statisztikák szerint 5%-kal többen igénylik a 73fokos nyeregvázcsõszöghöz a hátrahajló nyeregcsövet, mint az egyeneseket és ezért használják azokat. :)


A sebesség mindent megold.

 


#545
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
tudom mirol van szo, de a megnevezesekkel mindig bajban vagyok. de azert az meg erdekelne, hogy miert kizarolag hatranyulot alkalmaznak, mert erre meg sehol nem talaltam valaszt :)

#546
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Arn!
Látom, nem kell magyaráznom, a többiek már megtették.

Még annyit, hogy neked valami nagyon nem világos a nyeregvázcsõszöggel kapcsolatban. Az nyeregvázcsõszög és nem a nyeregcsõ szöge.


A sebesség mindent megold.

 


#547
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

az hogy a giant offset nyeregcsovel arulja a vazait nem lejetni azt hogy mindenkinek ugy jo. pont ahogy a tigger irja, amig egy 174cm-s embernek ugyanakkora vazat ajanlanak mint egy 182cm-snek addig ne legyen mar a gyarilag adott stucnimeret meg nyeregcso idealis. azok pont azert vannak hogy a testalkatbol adodo kulonbsegeket korrigalni lehessen.


ez evidens - csak amig stucnibol arul szinte mindenfele meretben, nyeregcsobol nyolc fele van, es mind hatrahajlo, es nem lattam olyan montijukat, amit egyenes csovel szereltek volna. nem azt irtam, hogy mindenkinek ez a jo, hanem azt, hogy a giant szerint a tobbsegnek az fog bejonni az o vazgeometriajukkal. legalabbis ebbol nekem ez jon le, de okosabbak csak akkor lennenk ha megkerdeznenk egy bennfentestol, hogy mi ennek a kizarolagossagnak az oka.

#548
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

[OFF]
Jó a felfüggesztés, valóban, de ha kiadok egy vázért kb. 150-200k forintot, akkor nálam az elsõ három szempont egyike, hogy nekem tetsszen. A festése, a csövek formája. Nyilván ez rendkívül szubjektív dolog, vagy sikerül egy gyártónak vagy nem. De szerencsére sok-sok gyártó van a piacon.
[/OFF]


Ha Trance X, akkor újonnan lesz az ~350e is...

#549
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
az hogy a giant offset nyeregcsovel arulja a vazait nem lejetni azt hogy mindenkinek ugy jo. pont ahogy a tigger irja, amig egy 174cm-s embernek ugyanakkora vazat ajanlanak mint egy 182cm-snek addig ne legyen mar a gyarilag adott stucnimeret meg nyeregcso idealis. azok pont azert vannak hogy a testalkatbol adodo kulonbsegeket korrigalni lehessen.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#550
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,513 posts

de akkor miert hasznalnak hatrahajlot? miert nem egyeneset? erosebb, konnyebb, olcsobb eloallitani. ok, hogy konfekciomeret, de vmiert ugy gondoljak ezek a gyartok, hogy a tomegek reszere igy elonyosebb.

esetemben pl a bringa kicsit hosszu... logikus lenne egyenes csore cserelni, de kiallva is hosszunak erzem, akkor meg egyaltalan nem ulok a nyeregben. probaltam elobbre tolni a nyerget, ami az ulespozicional latszolag jot tett, de amikor tekertem azt vettem eszre, hogy egyre hatrebb akarok csuszni a nyeregben, hiaba hosszu a bringa.

igy inkabb maradt a kormany/stucni. ezzel meg felben vagyok, vettem egy emelt kormanyt, meg majd jon most melleje egy rovidebb stucni. az eredeti stucnihosszal mar vegigzongoraztam a kulonbozo magassagokat. nem gondoltam volna, hogy ilyen 0.5cmen mulik, hogy jo vagy sem. olyan, mintha cipot probalna az ember... az egyenes kormanyt 20asra kicserelve olyan erzesem lett, mintha szemelyautobol teherautoba ult volna at az ember. maszasnal annyit nem is szamitott, mert annyit csinaltam, hogy melyebbre eresztettem a felsotestet, kis ugyeskedessel ugyanugy masztam vele. lefele viszont eleg jol erzodott, hogy eltolodott a sulypont - nagysebessegu sodrodos kanyarokban billegosebb lett a bringa, nemileg csokkent a nagy stabilitas (ami tenyleg elkepeszto, hogy egy meredek villaszogu, merev bringa eseten). kivettem egy 1cmes spacert, ugy meg minta a regi geot kaptam volna vissza, pedig meg mindig magasabbon volt a pozicio. felcmel nem volt teherautos erzes sem, de kenyelmesebb volt. mintha lenne egy holtpont, az egesz rendszerben. a magassaggal persze nemileg valtozik a hossz is, mert elegge magasan van a seggem a kormanyhoz kepest. a nagyobb kormanymagassagot inkabb csak olyan helyen ereztem elonyosnek, ahol ki kellett ulni az ules moge. igy nagyobb biztonsaggal abszolvalta az ember.

majd most jon a 90es stucni - ha bejon a szamitasom, akkor ezzel jobb lesz egyenes kormannyal is. majd hosszabban kell hasznalnom, mert hozza kell szokni nemileg. lefele pl nem is gondoltam, hogy nehol mennyire a hataron megyek, a jol ismert murvas lejton ereztem, hogy megy ki az eleje, tovabbengedtem a kanyarban, aminek az lett az eredmenye, hogy a kovetkezo kiugrot nem tudtam bevenni, es kb fel meteren mult, hogy nem zugtam bele a bokorba. "abseztem" rendesen a murvan :)


kb pontosan ugyanezeket zongorázom most végig az új vázammal (anthem). nekem is jön a 90-es stucni, ülés elõretol, emelt kormány helyett egyenes. aztán majd lehet, hogy még így sem lesz tökéletes. nekem pl a derékfájás már jelentkezik a kelleténél egy cm-rel hosszabb stucni esetén.

#551
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
de akkor miert hasznalnak hatrahajlot? miert nem egyeneset? erosebb, konnyebb, olcsobb eloallitani. ok, hogy konfekciomeret, de vmiert ugy gondoljak ezek a gyartok, hogy a tomegek reszere igy elonyosebb.

esetemben pl a bringa kicsit hosszu... logikus lenne egyenes csore cserelni, de kiallva is hosszunak erzem, akkor meg egyaltalan nem ulok a nyeregben. probaltam elobbre tolni a nyerget, ami az ulespozicional latszolag jot tett, de amikor tekertem azt vettem eszre, hogy egyre hatrebb akarok csuszni a nyeregben, hiaba hosszu a bringa.

igy inkabb maradt a kormany/stucni. ezzel meg felben vagyok, vettem egy emelt kormanyt, meg majd jon most melleje egy rovidebb stucni. az eredeti stucnihosszal mar vegigzongoraztam a kulonbozo magassagokat. nem gondoltam volna, hogy ilyen 0.5cmen mulik, hogy jo vagy sem. olyan, mintha cipot probalna az ember... az egyenes kormanyt 20asra kicserelve olyan erzesem lett, mintha szemelyautobol teherautoba ult volna at az ember. maszasnal annyit nem is szamitott, mert annyit csinaltam, hogy melyebbre eresztettem a felsotestet, kis ugyeskedessel ugyanugy masztam vele. lefele viszont eleg jol erzodott, hogy eltolodott a sulypont - nagysebessegu sodrodos kanyarokban billegosebb lett a bringa, nemileg csokkent a nagy stabilitas (ami tenyleg elkepeszto, hogy egy meredek villaszogu, merev bringa eseten). kivettem egy 1cmes spacert, ugy meg minta a regi geot kaptam volna vissza, pedig meg mindig magasabbon volt a pozicio. felcmel nem volt teherautos erzes sem, de kenyelmesebb volt. mintha lenne egy holtpont, az egesz rendszerben. a magassaggal persze nemileg valtozik a hossz is, mert elegge magasan van a seggem a kormanyhoz kepest. a nagyobb kormanymagassagot inkabb csak olyan helyen ereztem elonyosnek, ahol ki kellett ulni az ules moge. igy nagyobb biztonsaggal abszolvalta az ember.

majd most jon a 90es stucni - ha bejon a szamitasom, akkor ezzel jobb lesz egyenes kormannyal is. majd hosszabban kell hasznalnom, mert hozza kell szokni nemileg. lefele pl nem is gondoltam, hogy nehol mennyire a hataron megyek, a jol ismert murvas lejton ereztem, hogy megy ki az eleje, tovabbengedtem a kanyarban, aminek az lett az eredmenye, hogy a kovetkezo kiugrot nem tudtam bevenni, es kb fel meteren mult, hogy nem zugtam bele a bokorba. "abseztem" rendesen a murvan :)

#552
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

hat jo lenne, ha ennyiert lehetne uj vazat venni :)


lehet. most pl 150ért egész kiválót. persze itt off mrt nem giánt.

[OFF]
Jó a felfüggesztés, valóban, de ha kiadok egy vázért kb. 150-200k forintot, akkor nálam az elsõ három szempont egyike, hogy nekem tetsszen. A festése, a csövek formája. Nyilván ez rendkívül szubjektív dolog, vagy sikerül egy gyártónak vagy nem. De szerencsére sok-sok gyártó van a piacon.
[/OFF]


nálam elsõ a funkció, másodlagos az esztétika . amúgy én simán el bírnék viselni még kis hajlítást a felsõcsövön is.


en akkor ezt meg mindig nem ertem... ez a 12-25mm elteres egy komplett meretbeli ugrast jelent. vannak gyartok akik csak egyenes nyereggel (yeti) aruljak a bringat, es vannak akik csak hatranyuloval (giant, speci). ez szerintem nem veletlen. nagyon drasztikusan valtozik a geometria, ha az hatrahajlo csovet kicsereled egyenesre.
lehet nekem van elcseszett alakom, de mind a giantnel es mind a specinel kellett a normalis ulespoziciohoz a hatrahajlo nyeregcso. a masik oldalrol viszont igy felrevezeto a nyeregcso szoge, mert nem azt kapod, amit ok a geometriai tablazatban megadnak.


ez így állna, egy milire személyre szabva készülõ váznál. amig tömeggyártva 4 féle konfekcióméretet tolnak a user alá 160-210 centiig addig meg .....
nekem pl egyenes csõvel volt a speci, úgy jó volt, hátrahajlóval meg használhatatlan (gyárilag hajóssal lett volna)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#553
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

[OFF]
Jó a felfüggesztés, valóban, de ha kiadok egy vázért kb. 150-200k forintot, akkor nálam az elsõ három szempont egyike, hogy nekem tetsszen. A festése, a csövek formája. Nyilván ez rendkívül szubjektív dolog, vagy sikerül egy gyártónak vagy nem. De szerencsére sok-sok gyártó van a piacon.
[/OFF]


hat jo lenne, ha ennyiert lehetne uj vazat venni :)

#554
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Ne izgulj :) , nem hátrahajlóhoz vannak tervezve.


en akkor ezt meg mindig nem ertem... ez a 12-25mm elteres egy komplett meretbeli ugrast jelent. vannak gyartok akik csak egyenes nyereggel (yeti) aruljak a bringat, es vannak akik csak hatranyuloval (giant, speci). ez szerintem nem veletlen. nagyon drasztikusan valtozik a geometria, ha az hatrahajlo csovet kicsereled egyenesre.

lehet nekem van elcseszett alakom, de mind a giantnel es mind a specinel kellett a normalis ulespoziciohoz a hatrahajlo nyeregcso. a masik oldalrol viszont igy felrevezeto a nyeregcso szoge, mert nem azt kapod, amit ok a geometriai tablazatban megadnak.

#555
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,152 posts

Kissé fura talán, de inkább az a lényeg, hogy elég jó alkatrészekbõl állították össze, plusz a vázra ott a 3 év garancia. Viszont a VPP-s Maestro elég finom anyag! ;-)


[OFF]
Jó a felfüggesztés, valóban, de ha kiadok egy vázért kb. 150-200k forintot, akkor nálam az elsõ három szempont egyike, hogy nekem tetsszen. A festése, a csövek formája. Nyilván ez rendkívül szubjektív dolog, vagy sikerül egy gyártónak vagy nem. De szerencsére sok-sok gyártó van a piacon.
[/OFF]

#556
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

milyen az a VPP-s Maestro?


Na jó, lehagytam a "-szerût" a VPP mögül. Nekem kb. minden ebbéli tudásom innen van, és mivel mindegyik a two link four bar technikához tartozik, azért írok ilyen hülyeségeket. ;-) Ha már itt tartunk, a Maestro inkább a DW-linkhez van közelebb, mint a VPP-hez, jól sejtem?

#557
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

hát akkor is egyenes játszana nálam. ha csutkára elõre kell tolni a nzerget az se jó. a 16os meg kicsi

nem próbáltam de nem is fogom, csak a szivacsot bírom elviselni.utálom a gumikat.


Ne izgulj :) , nem hátrahajlóhoz vannak tervezve.


A sebesség mindent megold.

 


#558
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

a giantek vazakat szvsz direkt hatrahajlo csohoz terveztek. legalabbis nalam egy 15mm hatranyulas szukseges, hogy a terdem es a pedaltengely egybeessen (a giantnel ez 12mm).

esi markolatot probaltad?

hát akkor is egyenes játszana nálam. ha csutkára elõre kell tolni a nzerget az se jó. a 16os meg kicsi

nem próbáltam de nem is fogom, csak a szivacsot bírom elviselni.utálom a gumikat.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#559
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
milyen az a VPP-s Maestro?
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#560
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Kissé fura talán, de inkább az a lényeg, hogy elég jó alkatrészekbõl állították össze, plusz a vázra ott a 3 év garancia. Viszont a VPP-s Maestro elég finom anyag! ;-)


nekem mintha ot evet mondtak volna a boltban, amikor vettem.

Szintén zenész :) Nálam is õ lenne a következõ. Ha lesz ötösöm, akkor a fentebb linkelt :) Csereként egy Talas az orrba és egy Giant Contact Switch állítható utas nyeregcsõ. A Shimano váltással pedig megbarátkozom...

Markolat érdekes, mert évekig R WCS-t használtam. Majd mikor vettem Giant kiegészítõket, felkerült egy Giant XC Grip sima gumi markolat. Meglepõen jó, pedig semmi extra nincs benne...


en kiprobaltam szinte az osszes "legjobbnak" mondott markolatot (esi, odi, ergon, supergripa, etc), es a specihez kapott rocca valt be a legjobban :) epp optimalis az atmeroje, a vegen nincs bilincs, kesztyuvel es nelkule is jo, nem tul kemeny, nem tul puha. most esi van meg teszteles alatt, nem valik be, akkor giant ide vagy oda, de speci markolat lesz rajta.

Feltöltött kép