Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Nyeregcsövek

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3018 hozzászólás a témában

#2701
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 hozzászólás

de en ugy tudom ,hogy a karbon elobb torik mint hajlik.


Dante: en is ezt irtam :D :D :D

thx ,hogy helyre raktad az ismereteimet igy ,mostmar pontosabban tudom az anyagok szerkezetet es viselkedeseit. ;)
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey


Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:

#2702
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.613 hozzászólás
valami ilyesmirõl írtak a bikemag karbonos cikkekben, hogy azért valamilyen mértékben lehet rugalmasságot csempészni karbon cuccokba is, azáltál, hogy bizonyos irányú szövésû karbonszövetbõl több réteget tesznek valahová, és akkor az abba az irányba merev, rá merõleges irányba rugalmasabb...

#2703
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Gui!
A karbon SOSEM hajlik. Legfeljebb az alucsõ, amire a karbont rádolgozták. Azért van ez, mert a folyási határfeszültsége megegyezik a szakítószilárdságával. (mint pl az üveg ilyen anyag)

#2704
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Persze még ez sem igaz teljesen. A cromoból azonos geometriával készült csõ SOKKAL merevebb mint az aluból. (azt hiszem 76 és 206 MPa a határfeszültség, aminél az adott anyg duplájára nyúlik (nyúlna, ha nem szakadna)) Csak hát aluból nagy falvastagság, nagy átmérõ, cromoból meg kis falvastagság, kis átmérõ (ráadásul így is nehezebb). Ezért az imént említett igazságok. Trükkös dolog az anyagismeret, amit a marjetingesek alaposan ki is használnak. A karbonról meg annyit, hogy bár az elemi karbonszál iszonyaterõs (acél 10szerese), addig a karbonszövetben lévõ szálak sokszor nem folytonosak, nem taadnak meg a gyantába eléggé, vagy más módon sérült a lánc. Szóval gyakorlatban azért ANNYIVAL nem erõsebb. És nyírószilárdsága gyakorlatilag nincs neki, szóval elég egy horzsolás, s a felhorzsolt szálak többé nem vesznek részt a teherbírásban.

#2705
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
crmo/acel rugalmas
alu merev

terhelhetoseget nezve acel/crmo jobb, mint az alu
csak megint az aranyok amik kozbeszolnak


de az alu is tud hajlani meg a crmo is tud torni/repedni

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#2706
conor1326

conor1326

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.055 hozzászólás
nem úgy van elvileg hogy a cromo hajlik, az alu törik?
Autist Team:)



#2707
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
regebben nemetek teszteltek kormanyokat
es volt olyan karbon ami a farasztason tulelte az alukat!!!
(vagy csak 1-2 volt jobb nala, mar nemtom)

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#2708
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 hozzászólás
lor ... asszem igy delutan (en most fekszem le ;) )
egyetertek veled. es leginkabb a megmunkalason mulik.

hajlasrol : annyit nekem a cr-mo csoveim inkabb tort ,mint hajlott volna. Az alum meg egybol hajlott ezert gondoltam :P
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey


Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:

#2709
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
hmm
az alu sem a rugalmassagarol hires.
eleg rideg

karbon akar rugalmas is lehet
(tervezes fuggo)
ha akarod barom merev ha akarod rugalmas.

a szal minosegetol persze nagyon sok fugg meg a gyantatol is.

orszagutin nemtom mennyire nagy a faraszto igenybevetel.
nemtom, hoyg azonos sulynal melyik tartosabb.
mert ugy ken nezni

oszt mingya alszom mert keszen vagyok

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#2710
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 hozzászólás
koran kelunk koran kelunk ?

presze f1 igazd is van csak anyag milyenseg nem mindegy . en csak az elso fo ertekeket neztem a sok szazbol :ops:

de en ugy tudom ,hogy a karbon elobb torik mint hajlik. az aluk meg elobb hajlanak es utana tornek.
(jo tudom eloszor minden fem "uszik" valami remlik anyagszerkezettanbol :) )
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey


Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:

#2711
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
öööö
?

miert is?
szertem karbon szovetbol
(ha akarnak) csinalnak olyan csovet ami ~veri az acelt is akar szakitoszilardsgban.


egy alu otvozet ~200-300MPa szakitoszilardsaggal rendelkezik
egy atlag acel ~1000MPa
a kulonbseg az, hoyg az ecel aranyaiban nehezebb, mint az alu.
(fajlagos suly? talan, koran van)
karbon meg iszonyat eros es konnyu
gondolj pl az F1-re

de attol fuggetlenul lehet, hogy hamarabb a farodba fog allni.
mert meg is kell tudni epiteni
sot tervezni.

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#2712
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 hozzászólás
schnelltomas:

megneztem a femek katologusat ,de mivel nem tudok pontos adatokat ezert csak sacc per kobo tudom mondani ,hogy a carbonos csoved ,kb olyan eros ,mint a magnezium lenne ,de gyengebb lesz az alutol kb 10-20% ban
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey


Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:

#2713
schnellthomas

schnellthomas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.671 hozzászólás
hehe!ok akkor tévessen olvastam!csapj bele és semmi hari!!!Hát igen az lehet hogy sose fogok errõl véleményt kapni
Még jó hogy szóltál!Köszi!

#2714
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.613 hozzászólás
???
semmi cikizés nem volt benne, egyszerûen arra gondolok, hogy ez a cucc ára miatt annyira ritka lehet, hogy nehezen fogsz találni olyat, aki be tudna számolni tapasztalatokról...
aztán lehet, hogy tévedek, és mindjárt jön 3 ember, aki elmondja, hogy milyet vegyél és miért...


de hogy valami értelmeset is mondjak, itt van egy szép:
http://www.use1.com/...n_seatposts.htm

#2715
schnellthomas

schnellthomas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.671 hozzászólás
Most mit cikizel áruld már el?vagy rossz hangnemben olvastam a soraidat?

#2716
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.613 hozzászólás

Juppé enyém a 300. üzenet!!!A hallgatásból megítélve senki nem tud semmit az aero-s karbon nyeregcsövekrõl?


gondolom az 50E-hez közelítõ árképzés miatt elég kevés a tapasztalat, szerintem még az is lehet, hogy az egész fórumon sincs olyan, akinek ilyen lenne...

#2717
schnellthomas

schnellthomas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.671 hozzászólás
de nem ám,csak esetleg nem fog belerohadni... :)

#2718
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Na igen, sokszor nem is a váz recseg, csak trükkös módon a csõ levezeti a hangot...

Ja és zsíííír - akár be is lehet kenni vele, az sem rossz dolog. (a félreértések elkerülése végett: neeem, nem fog becsúszni :) )

#2719
rott3n

rott3n

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás

=-']Kösz a tanácsot!


nincsmit. Jah es persze a nyeregcsorol szedd le a nyerget es ugy pucold meg a cekkert! (ha nem lett volna egyertelmu) :chin:

Mosolyogj a vilagra es a vilag visszamosolyog rad :w_morde:


#2720
schnellthomas

schnellthomas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.671 hozzászólás
Juppé enyém a 300. üzenet!!!A hallgatásból megítélve senki nem tud semmit az aero-s karbon nyeregcsövekrõl?