Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Nyeregcsövek
Started by
ggx
, 2003. November 14. 02:42
#1921
Posted 2007. October 13. - 10:18
#1922
Posted 2007. October 12. - 21:19
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala
#1923
Posted 2007. October 12. - 20:34
Sziasztok! 1 kis segítség kéne.
27,2 x400 as nyeregcsövet keresek, valami könnyû félét:) 1-2 tipp jól jönne
27,2 x400 as nyeregcsövet keresek, valami könnyû félét:) 1-2 tipp jól jönne
#1924
Posted 2007. October 12. - 14:50
elkészült.
240g lett, azt hittem kicsit többet tudok még faragni (biztos lehetne, de t*köm tele volt már, annyit dolgoztam vele).
kép1
kép2
Hosszú a csavar. Az legalább 4-5 gramm felesleg még!
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1926
Posted 2007. October 12. - 13:00
Hallott már valaki Sakae Ringyo nevû japán alkatrészgyártóról? Milyen helyre lehet pozicionálni õket a piacon? Gondolkozom az egyik nyeregcsövükön.
Köszi,
Sp
Köszi,
Sp
#1927
Posted 2007. October 10. - 21:27
Ez a 8cm-es is alu, tavaly vettem a fullihoz csak mégsem kellett, de próbálok szerezni egy hosszabbat. A 31,6x400 pazzaz nyeregcsövem 267g.
A sebesség mindent megold.
#1928
Posted 2007. October 10. - 21:25
Hatalmasak. Az élversenyzõk alatt, sprinteléskor akár két centit is hátrahajlanak, nagyon durva, poénból régebben méregettük a görgõn, s viccesen "gumiból vannak", ha az ember igazán megküldi. Sokszor az elhajlás nem is hirtelen ráhuppanás miatt van, hanem a fokozatos "elfáradás" miatt egyszer csak az alakváltozás maradandó lesz. (mérnökagyúaknak - a dinamikus terhelés egy idõ utána folyási határfeszültséget exponenciálisan lecsökkenti, azaz 2-3 év, s elkerülhetetlenül csoffadás lesz a gyengépp anyagoknál) Nem véletlenül az egyik leggyakoribb váztörés.
Csak érdekességként mondom, hogy régesrégen, amikor még Magellan Cruxom volt, kaptam hozzá egy IRD (Interloc) rövid nyeregcsövet. A csõ csak olyan 8-9 centit feküdt be a vázba. 1 év alatt, úgy szétcseszte a nyeregvázcsövet, hogy egy jóval (1 mm!) nagyobb csõ is bement volna az elsõ 3-4 centin. A nyeregvázcsõ iszonyúan kitágult, a képen látszik, hogy a gyorszár iszonyatmód meg van tépve, ezért alatta (a bicikli eleje felé) egy jó nagy púp látható. Azért ez nem egészséges.
Csak érdekességként mondom, hogy régesrégen, amikor még Magellan Cruxom volt, kaptam hozzá egy IRD (Interloc) rövid nyeregcsövet. A csõ csak olyan 8-9 centit feküdt be a vázba. 1 év alatt, úgy szétcseszte a nyeregvázcsövet, hogy egy jóval (1 mm!) nagyobb csõ is bement volna az elsõ 3-4 centin. A nyeregvázcsõ iszonyúan kitágult, a képen látszik, hogy a gyorszár iszonyatmód meg van tépve, ezért alatta (a bicikli eleje felé) egy jó nagy púp látható. Azért ez nem egészséges.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1929
Posted 2007. October 10. - 20:48
Dante: az nem gyenge!!! el sem merem képzelni milyen erõk hatnak a 93kg + 27,2-es nyeregcsõ kombóval a vázra...
#1930
Posted 2007. October 10. - 20:43
Hát, én vennék egy alu adaptert, az könnyû és biztonságos. 8 centi szerintem is kevés, az én gyári adapterem azt hiszem 12 centi volt. Az adapter egyébként valószínûleg 27.3-as, ugyanis általában mindig 0.1-el nagyobbak, mint a bele való csõ. Én elég sokat agyaltam ezzel még annó, s sokszor izgultam emiatt...szóval a hüvely egy picit mindig nagyobb.
Egyébként, érdekességként mondom, hogy Roox csõ esetén ~245 gramm és 316 gramm a súly a két méretben - azaz több, mint 40 gramm...
Egyébként, érdekességként mondom, hogy Roox csõ esetén ~245 gramm és 316 gramm a súly a két méretben - azaz több, mint 40 gramm...
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1931
Posted 2007. October 10. - 20:12
Ettõl tartottam. Úgy néz ki, hogy a vázba, amit kinéztem, 31,6os nyeregcsõ kell és pont van itthon egy könnyû 31,6os nyeregcsövem (lehet kipróbálom, hogy milyen vele). Egyébként van itthon 27,2-31,6 adapterem is (lemérve valójában 27,4-31,6, de egy kis sörösdoboz darabka segít rajta), de csak 8cm hosszú és a nyeregcsöveken általában 9cm-nél van min jel, nem lehet ebbõl gond? És az adapter 40g-os, ami egy könnyû nyeregcsõvel együtt is nehéz (mondjuk ez a legkevesebb).
A sebesség mindent megold.
#1932
Posted 2007. October 10. - 15:55
Igen. Annyira, hogy amikor nekem volt ilyen, becseréltettem 3 nap után, s béléscsöveztem inkább. 27.2-es jól láthatóan 1-1.5 centit mozog elõre hátra, pl görgõn tökre látható.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1933
Posted 2007. October 10. - 15:32
A 31,6os nyeregcsõ érezhetõen merevebb, kényelmetlenebb, mint a 27,2es (természetesen merevfarúban)?
A sebesség mindent megold.
#1934
Posted 2007. September 15. - 19:17
fajin!!
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#1936
Posted 2007. September 15. - 06:52
#1937
Posted 2007. September 14. - 22:48
JÓ, nem sikerült találnom 30.2-es csövet, ami megfelel a fenti igényeknek, még drágát se.
összesen 3 gyártmányban találtam ilyen méretet, de mind hátranyúlós, és olcsó+nehéz.
helyette elszórakoztam egy Acorral:
ilyen volt (400mm, 330g)
ilyen lett (350mm, 260g, de még faragni fogom - eddig jutottam ma)
ráment pár óra, és látszik, hogy az íves bemarást a csõben még elõrébb kéne tolnom, akkor szinte tökéletes lenne.
a megvalósítás nem 100%-os, de az itthoni szerszámokkal ekkora pontosságra futotta.. (igazából bõven belül van minden a szükséges tûrésen.)
a keresztirányú saválló rudacskákon még sok a fölös anyag. a saválló csavarokat valszeg erõsebbre cserélem, biztos ami biztos..
kipróbáltam, mûködik.
összesen 3 gyártmányban találtam ilyen méretet, de mind hátranyúlós, és olcsó+nehéz.
helyette elszórakoztam egy Acorral:
ilyen volt (400mm, 330g)
ilyen lett (350mm, 260g, de még faragni fogom - eddig jutottam ma)
ráment pár óra, és látszik, hogy az íves bemarást a csõben még elõrébb kéne tolnom, akkor szinte tökéletes lenne.
a megvalósítás nem 100%-os, de az itthoni szerszámokkal ekkora pontosságra futotta.. (igazából bõven belül van minden a szükséges tûrésen.)
a keresztirányú saválló rudacskákon még sok a fölös anyag. a saválló csavarokat valszeg erõsebbre cserélem, biztos ami biztos..
kipróbáltam, mûködik.
#1938
Posted 2007. September 09. - 09:43
30as köracélból álljatok neki.. hehe.
nem mondtam, hogy ez a megoldás, csak mint érdekességet említettem
holkapható topicba is mehetne, de nem tudtok 30.2-es nyeregcsövet, ami nem nehéz, nem drága (250g...6e körül max), és kétcsavaros, NEM HÁTRANYÚLÓS? már azon gondolkodom, hogy megbuherem az Acor-omat, az ócsó, csak sanszos hogy elszúrom. az üléspozíció miatt már teljesen elõre van tolva a nyereg, akkor meg már valami könnyebbet szeretnék helyette. (utóbbi idõben sokat csúszott elõre a nyereg, a tekerési stílusom változása eredményeképp...)
#1939
Posted 2007. September 08. - 23:10
nekem Truvativ XR DC-m van 31.6-os 4.5 mátyás volt
jó erõs akkár dh-ra is ajánlom. a festése elég jól bírja.
egyedül a beálltása érdekes oda 2 ember kell:)
jó erõs akkár dh-ra is ajánlom. a festése elég jól bírja.
egyedül a beálltása érdekes oda 2 ember kell:)
#1940
Posted 2007. September 08. - 19:37
(nem tudom, hol olvastam, talán pont itt, hogy valaki meg tömör vasrudat esztergált bele, mert a gyári mindig elhajlott... :D)
30as köracélból álljatok neki.. hehe.
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda