Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Nyeregcsövek

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3018 hozzászólás a témában

#641
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

sajnos még a sima torx-ot sem lehet beszerezni, csak rendelésre, nagy tételben


egyedi kulcs + csavar? :) csinaltatsz egy nem szabvanyosat.

#642
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

a thomsonból is legalább annyi lógjon bele a vázba mint a másikból, és emellett egy centivel sem érjen ki több.
az erõkar számít, ha nem ahhoz tervezték a vázat, akkor nem egy 20 ezres törött nyeregcsöved lesz hanem egy 200 ezres törött vázad. ;)


felreertesz - nem azert csereltem ki, mert erosebb, hanem azert mert hosszabb, hogy nagyobb resz legyen a vazban. hogy thomson, az csak a valasztas eredmenye, ki akartam probalni.

arn, mekkora volt a gyári csõ? a mostani jobban ki van húzva?

érdekes ez a milyen hosszú nyeregcsõhöz tervezik a vázat dolog. ha a gyári, sokszor 375mm vagy rövidebb csövekbõl indulok ki, akkor nem egészen értem, milyen testalkat lebeg a tervezõk szeme elõtt. a másik, a vázhoz adott 8-10 cm hosszú átalakító betét...


375os jobban ki van huzva, mert a mostani speci phenom nyereg eleg lapos. vazbol kb 20as lenne az idealis, viszont a hosszban passzolo l-es bringak gyakran 19esek. a speci hosszban pont jo volt, viszont a mostani gianten eggyel rovidebbre csereltem a stucnit, igy lett optimalis.

korabban beszeltunk errol az egyenes-hatranyulo csovekrol, hogy mi ertelme, kinek mi passzol. vhol okosan annyit irtak, hogy a hosszabb combu embereknek praktikusabb a hatranyulo, mert rossz pozicioba kerul a terded.

#643
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház
Sok értelme nincs.

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#644
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
nem tudom mennyit ér meg a dolog, de
ZEFAL LOCK N'ROLL GYORSKIOLDÓ KÉSZLET NYEREGSZÁRHOZ - Bringa Butik Webáruház

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#645
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

stellaz; én ilyennel próbálkoznék:

Tamperproof Screw Company: Security Screws, Fasteners & Spanners


sajnos még a sima torx-ot sem lehet beszerezni, csak rendelésre, nagy tételben

#646
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
stellaz; én ilyennel próbálkoznék:

Tamperproof Screw Company: Security Screws, Fasteners & Spanners

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#647
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

arn, mekkora volt a gyári csõ? a mostani jobban ki van húzva?

érdekes ez a milyen hosszú nyeregcsõhöz tervezik a vázat dolog. ha a gyári, sokszor 375mm vagy rövidebb csövekbõl indulok ki, akkor nem egészen értem, milyen testalkat lebeg a tervezõk szeme elõtt. a másik, a vázhoz adott 8-10 cm hosszú átalakító betét...


pontosan
igazából a 17-es specihez meg a konához is nekem rövid a gyári csõ. - és nem nyer a vegyél 18-ast, mert az meg hosszú- .
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#648
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Aha, ahogy te azt hiszed, nekem még a S-TORX-ost is kinyitották egyszer. Az a "lyukas TORX". Aztán miután kiderült, hogy 1500 Ft egy S-TORX készlet, naívság is feltételezni, hogy a tolvajok nincsenek felszerelve...


hmmm... most azt találtam ki, hogy a csavarfejbe belepréseltem alufóliát, így olyan mintha be lenne forrasztva, a kulcs nem megy bele, de egy tûvel kipiszkálható persze egy pillanat alatt, ha tudod mi az ami benne van

vagy csináljam az eddig módszert, hogy gyorszár és nyereget mindig kivenni? a nyereg már szakadt kicsit, szóval nem túl piacképes, inkább csak az alkalom szüli a tolvajt típusú arcok ellen akartam védekezni

#649
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás
arn, mekkora volt a gyári csõ? a mostani jobban ki van húzva?

érdekes ez a milyen hosszú nyeregcsõhöz tervezik a vázat dolog. ha a gyári, sokszor 375mm vagy rövidebb csövekbõl indulok ki, akkor nem egészen értem, milyen testalkat lebeg a tervezõk szeme elõtt. a másik, a vázhoz adott 8-10 cm hosszú átalakító betét...

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#650
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

kitaláltam azt a nagy okos dolgot, hogy, vettem egy 500 ft-os, imbuszcsavaros nyeregcsõbilincset és én majd ebbe jól belerakok egy torx csavart, így elejét véve a nyereg instant tolvajlásának

hát....botor feltételezés volt részemrõl, hogy budapesten tudok venni egy darab szaros torx csavart egy csavarboltban......

(rendelésre, 200 darabos kiszerelésben, valahol a város túloldalán, talán)


Aha, ahogy te azt hiszed, nekem még a S-TORX-ost is kinyitották egyszer. Az a "lyukas TORX". Aztán miután kiderült, hogy 1500 Ft egy S-TORX készlet, naívság is feltételezni, hogy a tolvajok nincsenek felszerelve...
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#651
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

van egy gyari nyeregcsovem is a rajta levo jelolessel :) azt adtak a vazhoz. mivel azt is maxra huzva hasznaltam, gyorsan ki is csereltem egy 410es thomsonra, jobb a bekesseg.

a thomsonból is legalább annyi lógjon bele a vázba mint a másikból, és emellett egy centivel sem érjen ki több.
az erõkar számít, ha nem ahhoz tervezték a vázat, akkor nem egy 20 ezres törött nyeregcsöved lesz hanem egy 200 ezres törött vázad. ;)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#652
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
van egy gyari nyeregcsovem is a rajta levo jelolessel :) azt adtak a vazhoz. mivel azt is maxra huzva hasznaltam, gyorsan ki is csereltem egy 410es thomsonra, jobb a bekesseg.

#653
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

nincs jelolve a csovon?


az csak egy dolog, azt mutatja mit bir ki a csõ.
és ez fogja majd eltörni a vázad, ami adott esetben nagyobbat igényelt volna, de te a nyeregszáron nézted a feliratot...
mindennapos garanciát elutasító magyarázat, több gyártó ugyanigy jár el. ha nem a gyári csövet használod a vázban és annak a jelölésére támaszkodsz ahelyett, hogy a gyári mélységig lent lenne a nyeregszár akkor bukod a garit.

szóval ezt az elméletet tessék elfelejteni mielõtt valaki visszakapja a törött vázát, hogy nem garanciális hiba.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#654
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Olyan hosszúm nincs, de lehet gyártani. Tönkreteszed valamelyik puhább imbuszosnak a fejét, utána meg beleütsz egy eggyel nagyobb torxot.


azért köszi

lehet ezt a módszert választom

#655
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.513 hozzászólás

Kis biszbasz? Konkrétabban? Innen valamelyik?


igen, felülrõl lefelé a harmadik. köszi szépen!

#656
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

5-ös, 25 mm-es kellene


Olyan hosszúm nincs, de lehet gyártani. Tönkreteszed valamelyik puhább imbuszosnak a fejét, utána meg beleütsz egy eggyel nagyobb torxot.


A sebesség mindent megold.

 


#657
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Mekkora kell?


5-ös, 25 mm-es kellene

#658
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

kitaláltam azt a nagy okos dolgot, hogy, vettem egy 500 ft-os, imbuszcsavaros nyeregcsõbilincset és én majd ebbe jól belerakok egy torx csavart, így elejét véve a nyereg instant tolvajlásának

hát....botor feltételezés volt részemrõl, hogy budapesten tudok venni egy darab szaros torx csavart egy csavarboltban......

(rendelésre, 200 darabos kiszerelésben, valahol a város túloldalán, talán)

Mekkora kell?


A sebesség mindent megold.

 


#659
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
kitaláltam azt a nagy okos dolgot, hogy, vettem egy 500 ft-os, imbuszcsavaros nyeregcsõbilincset és én majd ebbe jól belerakok egy torx csavart, így elejét véve a nyereg instant tolvajlásának

hát....botor feltételezés volt részemrõl, hogy budapesten tudok venni egy darab szaros torx csavart egy csavarboltban......

(rendelésre, 200 darabos kiszerelésben, valahol a város túloldalán, talán)

#660
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

túlméretes szabványt is el lehetne feljteni

a merida tervezõje megmondta, hogy ha a népnek az kell, hogy fasza "vastagvázas" legyen a paripa, akkor azt gyártanak, akkor is, ha mûszakilag jobb lenne mondjuk egy vékonyabb nyeregcsõ


Mûszakilag nem lenne jobb. Sokkal vastagabb falvastagság kell, koncentráltabban terheli a vázat, kisebb a súrlódó felület stb. Persze nem is a 31.6 a tuttiság, de nem is a 27.2-es. Valahol kettõ között lehet az igazság.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)