Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Nyeregcsövek

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3005 hozzászólás a témában

#21
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 20.813 hozzászólás

ja meg a fogkrém....

 

Urak, ti többet nézelődtetek a témában. melyik a leginkánn ajánlott dropper post mostanság. szempontok, 30,9, 100-125 út elég, 400 körüli hossz, madzag vázban megy. elvárás meg minimál karbantartással működjön soká szépen.

 

köszi


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#22
Szepy_lc8

Szepy_lc8

    fórumtag

  • fórumtag
  • 128 hozzászólás

A karbon paszta a nyeregcsőbe az ugye a becsúszás gátlás miatt kell? 

Azért kérdezem mert a Thomson csövek recések pont ennek a magakadályozása érdekében.

Jön ki a Thomson-nak egy olyan seatback csöve ami nincs megtörve mint a jelenlegi, hanem hagyományosan a fejnél megy hátra ezért felkerestem az oldalukat. Gondoltam elolvasom nem írnak-e valamit az alu cső/karbon vonalon, és lássatok csodát:

Should I grease my seatpost before installation?

A very light coat of grease is okay. Do not use anti-seize, as it can lead to slipping. To prevent sticking the post in the frame, remove, clean, and re-install it every 90 days. Do not use grease in a carbon fiber frame.    

Kifejezetten azt írják, hogy ne zsírozzuk be ha karbon vázba csúsztatjuk. 

Belül is kitakarítottam ronggyal a nyeregvázcsövet még az előző héten, normális, hogy fekete lett a rongy attól amit kiszedtem a csőből?

Szerintem itt van egy kis félreértés.
1. Zsírozni valóban nem kell, sőt nem is szabad a karbont, mert csak még jobban csúszna. :)

2. A karbon paszta nem zsír és igen, a súrlódás növelése a célja - hogy ne kelljen a karbon alkatrészeket brutál erővel meghúzni.

3. Az angolban én még nem láttam, hogy a karbon pasztát zsírnak mondták volna - ezt csak itthon hallottam. 

Ahogy a szöveget olvasom, ők zsír alatt valóban a gépzsírt értik és első körben csak a fém alkatrészekről beszélnek - a karbon nem korrodál, nem "ragad meg" idővel.
Karbon pasztát kifejezetten javasolják, sőt előírják az általam eddig olvasottak alapján a gyártók a karbon-karbon és fém-karbon alkatrészek találkozásához is. Zsírt pedig csak a fém-fém találkozásnál, ahol nehezen oldható korróziónak van kitéve. Igen, az alu is. A vázból kiszedett "feketeség" simán lehet alu oxidáció, ha kezeletlen felületű a fém.


 


Szepy_lc8 módosította - 2017. október 24. - 10:22

Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016


#23
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.019 hozzászólás

A karbon paszta a nyeregcsőbe az ugye a becsúszás gátlás miatt kell? 

Azért kérdezem mert a Thomson csövek recések pont ennek a magakadályozása érdekében.

Jön ki a Thomson-nak egy olyan seatback csöve ami nincs megtörve mint a jelenlegi, hanem hagyományosan a fejnél megy hátra ezért felkerestem az oldalukat. Gondoltam elolvasom nem írnak-e valamit az alu cső/karbon vonalon, és lássatok csodát:

Should I grease my seatpost before installation?

A very light coat of grease is okay. Do not use anti-seize, as it can lead to slipping. To prevent sticking the post in the frame, remove, clean, and re-install it every 90 days. Do not use grease in a carbon fiber frame.    

Kifejezetten azt írják, hogy ne zsírozzuk be ha karbon vázba csúsztatjuk. 

Belül is kitakarítottam ronggyal a nyeregvázcsövet még az előző héten, normális, hogy fekete lett a rongy attól amit kiszedtem a csőből?

 

   



#24
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 660 hozzászólás
  • LocationBad Goisern

6 éve használom a Syntace gyűrűt, kiváló termék. Lehet locsolni nyugodtan, nem egy mosogató szivacs...



#25
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.214 hozzászólás
  • LocationBécs
Zsugorcso? Az enyém nem kattog. De sztreccs anyagból is lehet csináltatni vmit, vagy tepozárasra, és ráhúzni.

arn módosította - 2017. október 22. - 15:46


#26
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.143 hozzászólás

Körbehúzni xilóplaszttal!



#27
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.019 hozzászólás

Erre a vízmegszívásra én is gondoltam, de sokan használják és egy próbát megér. Slaggal kikerülöm majd azért :)

Ezt a megoldást nem tudom miért nem gyártják több méretben: https://www.syntace....m?pid=3&pk=3232

A Canyon elég okos azt gondolom, nála a bevágások oldalt vannak. Ezért nem értem miért és mi lesz koszos. 

Ez a szilikonos lehet jobb mint a szivacs: http://www.chainreac...g/rp-prod113649

 

A belsős trükk kb 200 éves. Mivel én is majdnem annyi vagyok, egyszer régen ki is próbáltam. Egy gond van vele: ha olyan szűk belsőt raksz fel, amihez nem kell gyorskötöző, akkor elég nagy szívás lesz rászenvedni a belsőt a nyeregcső-bilincsre. Ha ilyesmivel próbálkoznék, szerintem latex-szel kezdenék neki.

 

A szivacsgyűrű csak nekem tűnik borzasztó buta ötletnek? Mert ugye szépen megszívja magát vízzel... Ennél jobb, ha a bilincs-nyeregcső közti rést kinyomod zsírral, rá az O-gyűrű, aztán a felesleges zsírt letörlöd. A slicceket meg le kell ragasztani, a nyeregcsőbilincs bevágott részét ugyanúgy. Rettentő "igényesen" fog kinézni (persze fekete bilincs és szigszalag esetén nem vészes), de a belsős trükk sem sokkal szebb.



#28
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.815 hozzászólás

Ja igen, a másik. Valaki tud esetleg olyan bringaboltot (vagy esztergányos), ahol nem hajtanak el, ha a szokásos 8-10cm hosszú szűkítők helyett egy 15cm hosszú darabot szeretnék? Sajnos a keleti-parti összekötőm befuccsolt. :D

 

(@blash: igen, megnézem majd a tejgyár melletti bandát is. :) )

 

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#29
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.815 hozzászólás

A belsős trükk kb 200 éves. Mivel én is majdnem annyi vagyok, egyszer régen ki is próbáltam. Egy gond van vele: ha olyan szűk belsőt raksz fel, amihez nem kell gyorskötöző, akkor elég nagy szívás lesz rászenvedni a belsőt a nyeregcső-bilincsre. Ha ilyesmivel próbálkoznék, szerintem latex-szel kezdenék neki.

 

A szivacsgyűrű csak nekem tűnik borzasztó buta ötletnek? Mert ugye szépen megszívja magát vízzel... Ennél jobb, ha a bilincs-nyeregcső közti rést kinyomod zsírral, rá az O-gyűrű, aztán a felesleges zsírt letörlöd. A slicceket meg le kell ragasztani, a nyeregcsőbilincs bevágott részét ugyanúgy. Rettentő "igényesen" fog kinézni (persze fekete bilincs és szigszalag esetén nem vészes), de a belsős trükk sem sokkal szebb.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#30
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.019 hozzászólás

Akkor ezek szerint nem vagyok egyedül (ettől persze nem lett jobb :) ). Most összeraktam a Syntace cuccal, de ettől még a csavar résznél tiszta kosz lesz minden újra. Lehet meg fogom kérdezni majd őket hátha van valami ami miatt nem kellene fordítani a csavar irányán (ha a Syntace szivacs féleség nem tesz csodát). A Thomson bilincsek használatijában például mást javasolnak bilincs iránynak karbon és mást alu/acél vázak esetében.  

 

A belsős dologra én is gondoltam már, szerintem rá fog az szorulni, nem kell a kötöző sem (fat bike belsővel persze kelleni fog :):) ) 

 

Köszönöm.



#31
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.518 hozzászólás

ez a syntace valami habosított cucc?

Az, de nem spórolták ki belőle az anyagot. Hatékony, nekem bevált, 2 éve használom.


---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#32
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 496 hozzászólás
Mar azon gondolkodom, hogy rahuzok a nyeregcsobilincsre egy 6-8 centis belso darabot, ket vegen meg gyorskotozovel meghuzom. A tok egyszeru, csavaros XLC PC-B02 nyeregcso bilincs pereme alatt gyult ossze a por, de legalabb nem jutott be a vaz es nyeregcso koze, pedig nyomtam bele karbonpasztat is, amitol azt vartam, hogy jo hamar osszegyujti a port.

blash módosította - 2017. október 21. - 13:48

  • Kisherceg kedveli ezt

#33
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.815 hozzászólás

A kérdésemnek nem tudom hol a helye, talán itt. 

Vagy egy Canyon Exceed vázam benne egy Thomson csővel. A gyári bilinccsel van megfogva nagyjából 3.2-3.4 Nm nyomatékkal. Soha nem csúszott be, tehát ennek rendben kell lennie. Viszont 150 kilométerenként elkezd kattogni és ki kell takarítsam. Karbon váz esetén ez normális? A Thomson cső recés, lehet azt nem szeretni a rendszer (belemegy a piszok)? Sok piszkot kap, nekem közel van erdő így betonon annyira sokat nem megyek. Karbonpaszta van a csövön és a bilincs menetén is van Motorex zsír a kattogások ellen. A bilincs csavarja hátrafelé néz (gyárilag így szerelik). Abban az esetben ha oldalt vannak a vázon a vájatok a bilincs környékén, meg lehet fordítani azt, hogy a csavar előre nézzen? Így kevesebb koszt kapna ugye. Ilyen a kialakítás pont, netes kép: http://www.mtbtech.i..._69_2017-16.jpg

Szereztem egy ilyet, bár eddig is használtam egy vastagabb "O" gyűrűt a piszok távoltartására: https://www.syntace....fm?pid=3&pk=540

 

ez a syntace valami habosított cucc?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#34
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.019 hozzászólás

A kérdésemnek nem tudom hol a helye, talán itt. 

Vagy egy Canyon Exceed vázam benne egy Thomson csővel. A gyári bilinccsel van megfogva nagyjából 3.2-3.4 Nm nyomatékkal. Soha nem csúszott be, tehát ennek rendben kell lennie. Viszont 150 kilométerenként elkezd kattogni és ki kell takarítsam. Karbon váz esetén ez normális? A Thomson cső recés, lehet azt nem szeretni a rendszer (belemegy a piszok)? Sok piszkot kap, nekem közel van erdő így betonon annyira sokat nem megyek. Karbonpaszta van a csövön és a bilincs menetén is van Motorex zsír a kattogások ellen. A bilincs csavarja hátrafelé néz (gyárilag így szerelik). Abban az esetben ha oldalt vannak a vázon a vájatok a bilincs környékén, meg lehet fordítani azt, hogy a csavar előre nézzen? Így kevesebb koszt kapna ugye. Ilyen a kialakítás pont, netes kép: http://www.mtbtech.i..._69_2017-16.jpg

Szereztem egy ilyet, bár eddig is használtam egy vastagabb "O" gyűrűt a piszok távoltartására: https://www.syntace....fm?pid=3&pk=540

 

 

 



#35
Szepy_lc8

Szepy_lc8

    fórumtag

  • fórumtag
  • 128 hozzászólás

erdekes, hogy amikor kanadaban mas neven aruljak kb 3x aron, akkor sokkal jobbnak itelik meg :D

 

Nekem még nagy tapasztalatom nincsen vele, amióta beraktam nem jutottam el túl sokszor terepre. Az a 2-3 alkalom viszont tetszett, nagyjából a "hogyan voltam meg eddig nélküle" érzés volt. A csillapított mozgás számomra előny, nem csak a két végállás között állítom és így könnyebb jó pozíciót belőni. A tartása pár óra alatt még nem lett kotyogósabb, meglátjuk hosszabb távon.
Voltam közben a hardtaillel is terepen, fix nyeregcsővel - nem mondom, hogy megoldhatatlan volt, de nekem sokat számít, hogy mászásnál legyen teljesen optimális a magassága, különben sokkal gyorsabban fáradok - nagyjából mindenhol máshol viszont alacsonyabb kell, mert ügyes sem vagyok. 90+ kg mellett pedig az extra súlya nem igazán érdekes számomra.


Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016


#36
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.214 hozzászólás
  • LocationBécs

a cserelheto kazettas csoveknel 150-200 orat adnak meg.



#37
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 389 hozzászólás

Honnan tudható, hogy, milyen időközönként kell karbantartani?

Nem találtam erre nézve infót. Amit Canyon küldött doksit, az is arról szól, hogy szereljük be. De persze beszerelve jött, csak a kart kellett nekem felrakni.

Bő 1 300 km van a bicajban.

Minden tekerés után karbantartod azzal hogy letisztítod. RS Reverb-nek van 50 órás meg 200 órás szervize, de vannak olyanok amik házilag nem szétszedhetôk/szervizelhetôk, ez gyártótól függ.



#38
ultio

ultio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.053 hozzászólás

es a karbantartasigenye - nem olyan bonyolult dolgok ezek.

 

Honnan tudható, hogy, milyen időközönként kell karbantartani?

Nem találtam erre nézve infót. Amit Canyon küldött doksit, az is arról szól, hogy szereljük be. De persze beszerelve jött, csak a kart kellett nekem felrakni.

Bő 1 300 km van a bicajban.


Canyon Spectral AL 5.0 EX (2017)
rasti rusti

#39
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.214 hozzászólás
  • LocationBécs

 

erdekes, hogy amikor kanadaban mas neven aruljak kb 3x aron, akkor sokkal jobbnak itelik meg :D



#40
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.214 hozzászólás
  • LocationBécs

igen, pironkodok is miatta minden alkalommal... :(  :rolleyes:

 

 

 

nem fúrunk semmit. igen, jogos, hogy a fejnél lévő csatlakozás miatt mindig van egy lógó-lifegő hurok. pont emiatt játszik a távirányító nélküli kivitel is (ha választanom kellene, inkább vennék ilyet.)

 

biztosan velem van a baj, de a "mindegyik kotyog" számomra nem magyarázat. miért nem tudják kotyogásmentesre elkészíteni? elvileg ez egy precíz kidolgozású, finommechanikai termék, annyira nem is olcsó. a kotyogás és a "kiemelhető" felsőrész bennem nem sok bizalmat ébreszt, inkább érezném magam béta-tesztelőnek, mint vásárlónak. de mondom, biztosan bennem van a hiba. :(

 

mindegyikben vannak kis csapok, amit lehet cserelni, sot ajanlott is, amik felelosek a nyereg egy helyben tartasaert. sajnos jelenleg ez ilyen... minimalis holtjateka mindegyiknek van, de ez kb az elso percben tunik fel, utana nem.

 

engem inkabb a zavar az ara, es a karbantartasigenye - nem olyan bonyolult dolgok ezek. van nehany cso, amiben ritkabban kell a kazettat cserelni egyben, igy meguszhato a karbantartas egy resze.


arn módosította - 2017. október 18. - 13:05