ROOX S4 nyeregcsõ 430 mm hossz, 5 év garival:
http://www.roox.at/C...s_Startpage.htm
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Nyeregcsövek
Indította
ggx
, 2003. november 14. 02:42
#2881
vendég_Berger_*
Írta 2004. március 01. - 21:49
#2882
Írta 2004. március 01. - 21:38
azert maszik jol mert jol maszik.
az, hogy elore van tolva az akkor jon nagyon jol amikor mar emlene el az orrat.
olyankor szoktak kiulni a nyereg orrara.
amivel persze vigyazni kell! :-))))
jah felso cso also kontur az a max amig ajanlatos kihuzni.
szertem is.
az, hogy elore van tolva az akkor jon nagyon jol amikor mar emlene el az orrat.
olyankor szoktak kiulni a nyereg orrara.
amivel persze vigyazni kell! :-))))
jah felso cso also kontur az a max amig ajanlatos kihuzni.
szertem is.
#2883
Írta 2004. március 01. - 19:55
Nekem is Konám van, de még a Cro-mo csöves. Azoknál is elõfordulhat a vázrepedés ??? nyeregpozícióról: nekem vízszintes és elõre van tolva a nyereg majdnem csutkán, a stucnim hosszú 130 mm-es, így tapasztalataim szerint jobban megy felfelé, mert a háccsó keréken kevesebb a súly.
#2884
Írta 2004. március 01. - 15:55
addig bõven bent van!
a gyári max-vonalhoz képest még kb 1 cm-t bennhagytam....
a gyári max-vonalhoz képest még kb 1 cm-t bennhagytam....
#2885
Írta 2004. március 01. - 15:41
ggx:
Remélem hogy jó csövet választottál, mert nekem is ilyen van!
Szerintem a kihúzásnál a felsõcsõ tetejét érdemes figyelembe venni, fõleg a kona-stílusú vázaknál.
Remélem hogy jó csövet választottál, mert nekem is ilyen van!
Szerintem a kihúzásnál a felsõcsõ tetejét érdemes figyelembe venni, fõleg a kona-stílusú vázaknál.
#2886
Írta 2004. március 01. - 10:55
NYeregbeállításhoz: a nyeregsínt érdemes kb. középre állítani, mert ha valamelyik szélén van, arra felé bedõl egy kicsit némi használat után. A vertikális állításnál egy picit jó ha lefelé áll (legnemesebb testrész miatt), fõleg ha a kormány mélyen van. Ha nem sokkal van lejebb a nyeregnél, jó a tök vizszintes pozíció is (így jobban lehet tekerni elengedett kézzel is).
A súly még magában nem veszélyes, hanem az adott gyártó teljesítménye, ill. a kerékpáros tömege / nyeregcsõ viszonylat már kérdéses. 140gr.-os karbon nyeregcsövek is biztonságosak lehetnek, de esetleg nem 80 kg-mal.
A súly még magában nem veszélyes, hanem az adott gyártó teljesítménye, ill. a kerékpáros tömege / nyeregcsõ viszonylat már kérdéses. 140gr.-os karbon nyeregcsövek is biztonságosak lehetnek, de esetleg nem 80 kg-mal.
#2887
Írta 2004. március 01. - 09:37
Viszont ha túl kevés csõ van a vázban nem csak a nyeregcsõ csoffadhat le, hanem akár a váz is megrepedhet. Fõleg akkor ha nem jó minõségû, vagy agyonkönnyített.
#2888
Írta 2004. február 29. - 01:27
a gyártó által megjelölt max-vonalhoz képest még kb egy centit bennhagytam a vázban...
remélem nemcsak egyszezonos cucc lesz...
remélem nemcsak egyszezonos cucc lesz...
#2889
Írta 2004. február 29. - 01:24
7075 eleg jo
szerintem ha marad vagy 10 cm a vazban akkor OK ,
5cm-nel alabb ne kockaztass
szerintem ha marad vagy 10 cm a vazban akkor OK ,
5cm-nel alabb ne kockaztass
#2890
Írta 2004. február 28. - 17:00
hát ja...
csak azé kicsit félek a 240g-os 400-as csõtõl...
7075 alu csak törik, vagy hajolhat is?
csak azé kicsit félek a 240g-os 400-as csõtõl...
7075 alu csak törik, vagy hajolhat is?
#2891
Írta 2004. február 28. - 16:38
egy alkatresz vasarlasnal nem csak a penzed hagyod ott , hanem a bizalmad is,az ar nem mindegy ha nem erzed magad biztonsagban.
szal nem kellene felned attol hogy hol a sulypont, a gyar tervezte a -tol -ig allitast,gondolom tudjak mit csinaltak.
de ugye tudod mit vasaroltal ..?
szal nem kellene felned attol hogy hol a sulypont, a gyar tervezte a -tol -ig allitast,gondolom tudjak mit csinaltak.
de ugye tudod mit vasaroltal ..?
#2892
Írta 2004. február 28. - 13:53
a regebbi konyvek minidg ugy kezdtek, hogy
pedal visszintes allasban akkor a terd kalacs tengelye es a pedal tengely fugolegesen egy vonalban legyen.
patent pedal tengelye ugye a labfej legszelesebb reszenel legyen. (ez a parnas resz ~ )
nyereg elore hatra doles
mindig a vizszintessel kell kezdeni.
es midnez csak kiindulas
ahogy elkezded hasznalni a brinyot allitgass egy kicsit rajta de csak egy valamit.
es akkor hamarosan megtalalod a neked tetszo helyzetet
...
pedal visszintes allasban akkor a terd kalacs tengelye es a pedal tengely fugolegesen egy vonalban legyen.
patent pedal tengelye ugye a labfej legszelesebb reszenel legyen. (ez a parnas resz ~ )
nyereg elore hatra doles
mindig a vizszintessel kell kezdeni.
es midnez csak kiindulas
ahogy elkezded hasznalni a brinyot allitgass egy kicsit rajta de csak egy valamit.
es akkor hamarosan megtalalod a neked tetszo helyzetet
...
#2893
Írta 2004. február 28. - 12:36
ja hát persze idáig én is eljutottam...
csakhát gondolom azért nem mindegy, hogy hol van a súlypontom...
pl ha hátratolva a nyerget kényelmes, de egy hónap után elhajlik a csõ, mert annyira hátul van a súlypontom, akkor az azé elég bukó.
csakhát gondolom azért nem mindegy, hogy hol van a súlypontom...
pl ha hátratolva a nyerget kényelmes, de egy hónap után elhajlik a csõ, mert annyira hátul van a súlypontom, akkor az azé elég bukó.
#2894
Írta 2004. február 28. - 12:00
szerintem az azért van csak, hogy jobban be tudd állítani a nyvcs szögéhez a nyerget -> kényelmi szempontok.
#2895
Írta 2004. február 28. - 00:23
ja még azt szeretném megkérdezni, hogy a nyereg elhelyezése a nyeregcsövön az csak simán próbálgatás/kényelmesség alapján jó ha beállítom, vagy van valami célszerû kikötés, hogy pl a súlypontomnak hova kell esnie nyeregcsõ fejéhez képest?
(állítani az elõre-hátra csúsztatást, illetve föl-le irányú dõlését tudom a nyeregnek...)
(állítani az elõre-hátra csúsztatást, illetve föl-le irányú dõlését tudom a nyeregnek...)
#2896
Írta 2004. február 26. - 18:45
ez gyárilag 220g-nak van írva, konyhai mérleg 240g-ot mondott
azé az is szép egy 400-as csõtõl...
egyébként meg boldog vagyok, mert jó lett ez a 27.2-es B+!!!!!!!!!!!
basszus fél évig 27.0-s volt benne 27.2-es helyett... :-[
namindegy azalényeg, hogy talán most megoldódott a nyeregcsõ problémám...
ja és nem is kellett nagyon erõltetni, csak kisikáltam a nyeregvázcsõ belsejét, + egy kis olaj, és tök szépen belecsusszant a csõ!
hurrá!
azé az is szép egy 400-as csõtõl...
egyébként meg boldog vagyok, mert jó lett ez a 27.2-es B+!!!!!!!!!!!
basszus fél évig 27.0-s volt benne 27.2-es helyett... :-[
namindegy azalényeg, hogy talán most megoldódott a nyeregcsõ problémám...
ja és nem is kellett nagyon erõltetni, csak kisikáltam a nyeregvázcsõ belsejét, + egy kis olaj, és tök szépen belecsusszant a csõ!
hurrá!
#2897
Írta 2004. február 26. - 17:42
Hali!
Szal 27-es nyeregcsõ. Még a Scott-nak is sajátja volt régebben, hogy ezt a mértetet használta. Onnan tudom, hogy régebben-2001- még Scott Comp Race vávam volt. Ha kéne valakinek a nyeregcsõ még mindig megvan.
A Bike+ nyeregcsõhöz: Nekem is ilyen van 31,4X400mm méretben. Tényleg kovácsolt, meg ovális, meg 3D meg minden . A fejszerkezet kicsit nehéz, de kikönnyíthetõ. Ebben az ár és súlykategóriában szerintem abszolút jó. Én nem húzom ki tökig. Ráhagytam egy 4-5 cm biztonsági tartalékot. A katalógus szerint csak XC-re ajánlják. Ha nem érdekel a májer faktor és jót akarsz venni szerintem jó választás. Ja és a gyárilag mért súlyadat ha jól emlékszem nem járt közel a valósághoz ui. 278 gr. Ha jól emlékszem a kissebb átmérõjû sem sokkkal könnyebb a nagyobb falvastagság miatt.
Szal 27-es nyeregcsõ. Még a Scott-nak is sajátja volt régebben, hogy ezt a mértetet használta. Onnan tudom, hogy régebben-2001- még Scott Comp Race vávam volt. Ha kéne valakinek a nyeregcsõ még mindig megvan.
A Bike+ nyeregcsõhöz: Nekem is ilyen van 31,4X400mm méretben. Tényleg kovácsolt, meg ovális, meg 3D meg minden . A fejszerkezet kicsit nehéz, de kikönnyíthetõ. Ebben az ár és súlykategóriában szerintem abszolút jó. Én nem húzom ki tökig. Ráhagytam egy 4-5 cm biztonsági tartalékot. A katalógus szerint csak XC-re ajánlják. Ha nem érdekel a májer faktor és jót akarsz venni szerintem jó választás. Ja és a gyárilag mért súlyadat ha jól emlékszem nem járt közel a valósághoz ui. 278 gr. Ha jól emlékszem a kissebb átmérõjû sem sokkkal könnyebb a nagyobb falvastagság miatt.
#2898
Írta 2004. február 25. - 18:50
B+ 7075, CNC, 3D, ovalis belsõ:
Ha véletlenül valaki már használt ilyen nyeregcsövet, legyen szíves, és ossza meg velem a tapasztalatait...
leginkább az érdekel, hogy mennyire erõs, nem hajlik e meg attól, hogy tökig ki van húzva! thx!
Ha véletlenül valaki már használt ilyen nyeregcsövet, legyen szíves, és ossza meg velem a tapasztalatait...
leginkább az érdekel, hogy mennyire erõs, nem hajlik e meg attól, hogy tökig ki van húzva! thx!
#2899
Írta 2004. február 25. - 17:23
Hát télleg tiszta szopás ez a 27.0 csõ, nekem is ilyen van a Konában? Ez az idióta méret csak a Kona meg a Jamis dilije, vagy más gyártó is használ ilyet. Amúgy a Mali honlapján van Acor, az 2500 HUF, nekem is olyan van és túrázni jó (meg másra is, ha nem durvulsz!). Ja, asszem az 40 centis.