Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Nyeregcsövek

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3018 hozzászólás a témában

#2681
Shaman

Shaman

    vendég

  • fórumtag
  • 237 hozzászólás
hm. lemértem mindent. minden 27,2. gondoltam belenyomom.. kb a felénél beszorult, csõfogóval szedtem ki. marad a csiszolás..
Keep hands on bike at all times....

#2682
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.613 hozzászólás
smirgli segít, ráadásul gondolom egy zoggie esetében még annyira nem is fáj az ember szíve, ha neki áll lecsiszolni az eloxálást

#2683
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás

az alsó pedig ferdén van vágva

de széltiben akkor is ugyanakkora, nem? meg hátha a nyeregcsõ nem 27,2

#2684
Shaman

Shaman

    vendég

  • fórumtag
  • 237 hozzászólás

esetleg arra gondoltak hogy bele lehet flexelni egy 27.2est
amúgy a tolómérõ csodákra képes!


csodákra sajnos nem, mert a váz nyeregcsõvénél a felsõ rész tágabb, mert azt a bilincs húzza össze, az alsó pedig ferdén van vágva, szal ott se könnyebb.
Keep hands on bike at all times....

#2685
zolle

zolle

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.703 hozzászólás
esetleg arra gondoltak hogy bele lehet flexelni egy 27.2est
amúgy a tolómérõ csodákra képes!

#2686
Shaman

Shaman

    vendég

  • fórumtag
  • 237 hozzászólás
ha a vázam gyári katalógusába nyeregcsõméretre ez van írva: max 27,2 , és
vettem egy 27,2 es zoggiet, akkor miért lehet az hogy nem akarják egymást??de nagyon nem
Keep hands on bike at all times....

#2687
rollingwheels

rollingwheels

    vendég

  • fórumtag
  • 117 hozzászólás

Off:

srácok, mint vegyipari technikusnak az a gyanúm, hogy k@rvára keveritek a Magnéziumot a Nátriummal.

On.

Aha, a nátium is hasonlóképp (sõt hevesebben reagálva) viselkedik, de a magnézium is eléggé intenzív reakciót ad vízzel vagy oxigénnel - gondolj a régi idõkre, mikor még nem voltak elektromos vakuk, magnéziumfény adta a lobbanást. Igaz, ehhez be is kell gyújtani...
Egyébként nyilván nem tiszta fém magnézium alkotja a telólábakat, vázakat, hanem ötvözet.
Másrészt eléggé le vannak festve kívül- belül ahhoz, hogy ne történehessen ilyesfajta baleset.

#2688
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Off:

srácok, mint vegyipari technikusnak az a gyanúm, hogy k@rvára keveritek a Magnéziumot a Nátriummal.

On.

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#2689
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 hozzászólás
off [vázak,fényezés]
en azt gondolom ,hogy ha ennyire korrodal ,akkor az megfeleloen le van vedve elvegre nem csak az anyag miatt kerul egy vaz eleg sokba. Lattam en mar olyan fenyezest amit egy konnyen nem szedsz le a vazrol es baratom merida matts disc alu vazarol egyaltalan nem akart lejonni a fenyezes. Szal en azt gondolom ,hogy ha
[on]
Mg bol csinalnak egy nyeregcsovet az biztos ,hogy sokaig kibirna.Emellett meg konnyu is ,de en meg nem nagyon lattam ilyet piacon ,valaki tud belinkelni egy kepet ha van ilyen?
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey


Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:

#2690
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 hozzászólás
JA ja csak elõtte állj tõle messze :-) Egyébbként a sûrûsége alapján tényleg kerály a magnézium (majdnem fele az aluénak és a szakítószilárdsága meg szinte azonos lehet megfelelõen ötvözve), de én az életben nem vennék magnézium vázat. Tényleg ha levered a festést és kapsz egy esõt akkor (kicsit túlozva) mire hazaérsz lesz egy baszom nagy lik a vázadon! A teló még hagyján. Ott a lábnak a falvastagsága kicsit durvább (vastagabb) mint pl. egy húzott vázcsõnek a közepe felé.
Dante fent nem a kúszásra gondoltam hanem a rugalmas alakváltozásra, csak nem voltam elég pontos.

#2691
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Miértre a válasz - dobj be egy magnéziumdarabkát egy pohár vízbe, s meglátod. :D

#2692
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Jé az enyimen is :) na nálam lábcsere volt a vége...A festék lejön, de az alapozó nem (ami mellesleg sokszor 1 mm vastag is lehet), akkor még okés. De ha a nyers fémet látod, hááát, kezdj el imádkozni.

#2693
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Miért is?
A telóm 2 éve kicsit viseletes lett (lejött itt-ott a festék) de azóta sem romlott az állapota...

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#2694
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
magnézium - hááát - szóval egy alucucc elkopik, odacsapod, lejön a festés és még mindig jó - egy magnézium alkatrész esetében pedig végig retteghetsz a korróziótól

#2695
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 hozzászólás
szerintem a carbon az az anyag ,amit versenyben es szponzorok altal tamogatott reszeken hasznalnak. Azert biztos nem tartana addig nekunk ,mint amennyibe kerult.

Ha jol olvasgatok akkor ,tartossag es suly es talan erosseg (de javitsatok ki ha nem) a Magnezium lenne a nyero.

Mind vazbol es mind nyeregcsobol bar nem tudom ,hogy abbol gyartanak e.
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey


Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:

#2696
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 hozzászólás
ha alu akkor jo lenne tudni a szamat is ... de sulyra eleg komoly :D... ebbol tippelem a 35cm et :S
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey


Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:

#2697
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.613 hozzászólás
a súlya és az ára is elég jó, vajon milyen hosszú lehet?
http://www.yetistore...Category_Code=C


ez meg érdekesség képp, cinelli, nem semmi kinézet, ja és ár, 170font (60E felett)
http://www.chickency...am_seatpost.jpg


ja meg volt szó aero karbon csövekrõl, itt láttam egy kis leírást:
http://www.mdt-produ...ro-seatpost.htm

nem aero-s vázhoz szerintem kicsit idétlenül néz ki:
http://www.mdt-produ...spost/spost.jpg

#2698
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás
És akkor még nem beszéltünk a Cannondale Skalpel vázakról, ahol a hátsó rész forgáspont nélkül mozog, csak a carbon láncvilla hajladozik.
Vajon hány évig birja ??
Marci

#2699
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Dante: en is ezt irtam :D :D :D


Nem tudok olvasni úgy tûnik! :-D

potty;
Az nem hajlás anyagtechnikai értelemben, hanem kúszás. Azaz kompletten megváltozik a szövet geometriája - sajna sok karbonváz hátsó támvillájában láttam már ilyet: ha közelrõl megnézed, 1-2 év használat után, láthatsz bennük "egyenetlenségeket" a szép sakkmintában, amik nem voltak ott mikor újak voltak. Mondjuk ez télleg a gyanta hibája.

#2700
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 hozzászólás
Azért az így nem igaz hogy a karbon sosem hajlík. Pontosabban maga a carbon szál az nem is, de a hordozó gyanta azért elég rugalmas tud lenni. Maga a karbon szövet meg tervezés kérdése, hogy rugalmas van piszok merev. a karbonnal még mindig az a baj hogy rohadt macerás a megmunkálása (értsd: drága), így csak a nagyobb gyárak engedhetik meg a tökéletes minõséget (elõnyújtás, levegõbuborékok kiküszöbölése, tökéletes szálelrendezés stb.), õk meg el is kérik az árát.