Jelentkezz be Regisztrálj
Nyeregcsövek
#2061
Posted 2007. January 22. - 00:35
#2062
Posted 2007. January 21. - 20:35
Köszönöm, lehet élek alehetõséggel, szerzek be átalakítót és próba!
MJani01:
Öhm... másik bicómon van a B+nál sokkal gagyibb, és az nem pogózik... a tekerésnél amennyire változik a súlyom annyira ahogy néztem nem fog bemozogni... sysspo, neked szokott?
Igen, mászásnál én is úgy gondoltam hogy ugyanúgy megakad, csak nem üt (meg gondoltam hogy elvileg nem is pattanok akkorát, mert nem tud annyira kilõni engem az úthiba/ág az elnyelõdõ energia maitt) akkorát.
Lefeléken meg ált ülök, rázosaknál nem, elõzõ nyereggel soxor nagyon fini volt amit elnyelt. És annak is be kellett volna pogóznia akkor, de nem pogózott be.
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#2063
Posted 2007. January 21. - 20:35
Csinált már valaki ilyen "csõ a csõben" rendszert esetleg?? Olyan vázba kellene, amelyikben nem lehet letolni a csövet, mert beverne a rugóstagba, viszont én meg szeretek egész nap is tekerészni a Bükkben(kihúzott csõ) meg szeretek úgy levágatni a hegyrõl, ahogy csak bírok, használva a letöréseket, meg ugratókat, hogy használva legyen a 14-14 cm ruganyút...(betolt csõ). Ha valakinek tapasztalata, véleménye van, szívesen fogadnám...Kötty!
#2064
Posted 2007. January 21. - 19:26
közben állandóan változik a nyergen lévõ súly. A mászás hatékonysága meg romlik és a kerék ugyanúgy megakad mindenben csak nem üt olyan nagyot. Lefelé meg nem kell ülni.
A sebesség mindent megold.
#2065
Posted 2007. January 21. - 18:58
Úgy véltem többen nyomják azért itt ilyennel mint 0, és ezért is kérdeztem utána. De jelexerint MTB felhasználásra szánttal nem nagyon találkozott itt (se) senki
Látom közel laksz T.bányához. Én egy RS MTB (26,8mm) nyeregcsövet szívesen kölcsönzök Neked hosszabb idöre is, hogy kipróbáld. Csak el kell jönnöd érte.
#2066
Posted 2007. January 21. - 16:10
akkor má inkább giáns, márha nem durvulsz.
Charon-ra meg én nem akartalak ráuszítani, de ha magadtól mész, akkor hajrá..
on?
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#2067
Posted 2007. January 21. - 13:02
össztelós vázat kell venni :-)
Meg hátsó rugóstagot, de akkor vmi facát, hogy kormányrol lockolhassan/ne pogózzon, és máris 2× annyit (vagy3×) ér a bicóm :-).
Néztem hogy olcsóbb endurók mennyitõl vannak, de ahogy elnézem 300K-t be kell hozzá tárazni .
szerk: vagy ehhez (Giant '05 NRS 4) dobok elõre egy BB7est és jó is
Vagy inkább ezt (Magellan '06 Scutum) kéne rögtön (egy kormánycserével)...
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#2068
Posted 2007. January 21. - 12:04
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2069
Posted 2007. January 21. - 11:43
MCPite:
nem konkrétan a rugós nyeregcsõre értettem, hanem úgy általánosságban gondolom úgy, hogy (xcben meg talán úgy általánosságban is) a minél merevebb nyeregcsõ a jobb a gyakori felhasználásra, mert egy rugalmas és sz*r anyagból készült nyeregcsõ elõbb-utóbb elhajlik/eltörik, ha hetente 4x-5x használod keményebb terepen...és merevség szempontjából szvsz a jól megmunkált carbon az egyik legjobb...
anyunak van ilyen rugós nyeregcsöve, múltkor kölcsönkértem egy körre (budaörs-normafa-janihegy-nagyhárs és vissza), és nemtudom...rövid távon, amíg felértem normafáig, még élveztem, hogy mozog, de valahogy én olyan vagyok, hogy már 5 km után a bokáimban és a térdeimben megjelenõ "fájdalom" képében érzem azt, ha a nyergem 0,5 centivel is lejjebb/feljebb van a megszokottnál...azt meg fõleg, ha folyamatosan változik a nyeregmagasság, és nem csak fél centiket..nekem nem jött be xc-re.
ha ezzel kezdted volna, akkor lehet, hogy nem kötünk bele ilyen hevesen a rugós nyeregcsõbe, mert azért ez így akkor érthetõ..az egészség mindenek felett...
de szerintem vegyél nyugodtan egy ilyen b+ rugós nyeregcsövet, próbáld ki, aztán oszd meg velünk is a tapasztaltakat...elvégre hiába ilyen-olyan tesztek meg számítógépes rajzok meg grafikák meg animációk, ha a puding próbája végsõ soron az evés..
Úgy néz ki az lesz, 3,5K-ba nem halok bele...(Elvi síkon meg a komolyabb kinézet/plusz súlyon kívûl sok egyéb elõnyét a paralleogrammásnak nem látom.) Úgy véltem többen nyomják azért itt ilyennel mint 0, és ezért is kérdeztem utána. De jelexerint MTB felhasználásra szánttal nem nagyon találkozott itt (se) senki, a sima hokihoz meg nekem is van szerencsém.
Meg a 'makacsságom' abból is adódik, hogy ismerõsök elötte hasonlóan reagálak a rugós nyeregre, hogy az nem montira való; de egy montira való kipróbálása után ellenérzésük elszállt; és reméltem hogy lesznek itt még 'reformerek'/kíváncsiak rajtam kívûl, de csak az ellenzõk tábora szaporodott.
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#2070
Posted 2007. January 21. - 11:31
ezekután vegyél rugós/paraleogrammás nyeregcsõvet.
ennyi
számomra a pgrammás komolyabbnak sejtödik, ha szerencséd van és Charon erre tolja az arcát, akkor õ tud gyakorlati tapasztalatokat mondani.
Erre rásegíthetünk egy privivel
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#2071
Posted 2007. January 21. - 03:41
Ez szép, de hova a rákba veszik energia egy rugós nyeregcsõnél hajtáskor???
nem konkrétan a rugós nyeregcsõre értettem, hanem úgy általánosságban gondolom úgy, hogy (xcben meg talán úgy általánosságban is) a minél merevebb nyeregcsõ a jobb a gyakori felhasználásra, mert egy rugalmas és sz*r anyagból készült nyeregcsõ elõbb-utóbb elhajlik/eltörik, ha hetente 4x-5x használod keményebb terepen...és merevség szempontjából szvsz a jól megmunkált carbon az egyik legjobb...
anyunak van ilyen rugós nyeregcsöve, múltkor kölcsönkértem egy körre (budaörs-normafa-janihegy-nagyhárs és vissza), és nemtudom...rövid távon, amíg felértem normafáig, még élveztem, hogy mozog, de valahogy én olyan vagyok, hogy már 5 km után a bokáimban és a térdeimben megjelenõ "fájdalom" képében érzem azt, ha a nyergem 0,5 centivel is lejjebb/feljebb van a megszokottnál...azt meg fõleg, ha folyamatosan változik a nyeregmagasság, és nem csak fél centiket..nekem nem jött be xc-re.
Azt még tegyük hozzá, hogy rejtett gerinchasadékom (spina bifida occulta) és kopott térdeim vannak (bal bõ egy centit :-(), így a biorugó mellett nem árt ha minden elkerülhetõ rezgést kiiktatok, ami nem megy pl a hajtás rovására.
....
szeretnék kényelmesen tekerni
ha ezzel kezdted volna, akkor lehet, hogy nem kötünk bele ilyen hevesen a rugós nyeregcsõbe, mert azért ez így akkor érthetõ..az egészség mindenek felett...
de szerintem vegyél nyugodtan egy ilyen b+ rugós nyeregcsövet, próbáld ki, aztán oszd meg velünk is a tapasztaltakat...elvégre hiába ilyen-olyan tesztek meg számítógépes rajzok meg grafikák meg animációk, ha a puding próbája végsõ soron az evés..
#2072
Posted 2007. January 21. - 03:34
OK, kevesebb pattogás elvét fügesszük fel/hagyjuk ki.
.
.
szeretnék kényelmesen tekerni
ezekután vegyél rugós/paraleogrammás nyeregcsõvet.
ennyi
számomra a pgrammás komolyabbnak sejtödik, ha szerencséd van és Charon erre tolja az arcát, akkor õ tud gyakorlati tapasztalatokat mondani.
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#2073
Posted 2007. January 21. - 03:19
http://forum.bikemag...9&postcount=436
Emellett (zselé+elasztomer) egyébként nem tartom valószínûnek hogy a karbon csõbõl sokat éreznék. Vagy tévednék?
M-a-TT:
OK, kevesebb pattogás elvét fügesszük fel/hagyjuk ki. Természetesen nem vok annyira mesüge, hogy amiket látok elõre hibákat lehetõleg ne csillapítsam minél jobban testtel, segget felelmelem 5 centire, karomat jobban hajlítom, a biciklivel együtt igyexem minél jobban elnyelni. De ettõl még vannak olyanok amiket nem látok elõre/nincs idõm/nem látom/x sebesség felett nem akarok végig kiállva lenni, és inkáb arra koncentrálok hogy egy-egy kevésbé szép mélyedés/repedés/vízmosás/ágon ne perreceljek, itt másodlagos a komfort, de ezen/ezek körül is vannak alattomos 'seggrázók'.
Nagy gumi alacson nyomáson jóval nagyobb felületen érintkezik a talajjal, így hajtani is nehezebb, és mivle 40Km alatt szinte sose megyek, azt azért megérezném, pláne az aszfaltos részeken. Bükkön is inkább fújtam a gumiba full keményig, mert jobb volt hajtani úgy mint kis/közepes nyomáson komfortosítva a kövek miatt.
DaveRider:
"mert akkor hajtásnál nem a nyeregcsõ ferdítgetésébe fordítodik az energia" Ez szép, de hova a rákba veszik energia egy rugós nyeregcsõnél hajtáskor??? Kérdem, mert a másik gépemen ugye van, és azon sem tapasztalok, és ezen elven a rugós nyereggl is vesztenem kellett volna?
Vannak akik tized/századmásodpecre mennek, de sokan nem ebbe a kategóriába tartozunk. Ha lenne lóvém, akkor a falevelet is kimozogja kategóriás telót vennék. De nincs sok, így J2õm van :-).
Azt még tegyük hozzá, hogy rejtett gerinchasadékom (spina bifida occulta) és kopott térdeim vannak (bal bõ egy centit :-(), így a biorugó mellett nem árt ha minden elkerülhetõ rezgést kiiktatok, ami nem megy pl a hajtás rovására.
Másik belsõt azért, mert ez 1,7-1,95ös belsõ az 1,8-2,1es gumijaimhoz. Mondjuk ez részletkérdés, csak a grammokat számolgattam.
Binyigli súlyát tippelem, Sirmiumhoz hasonlítom ami 14,5kg. Treknél nem láttam súlyadatokat, egy 3500as+J2+BB7, durván 15kg lehet gondolom.
Köszönöm az eddigi véleményeket, egy részét már körbejártuk, csak a másikfelét nem még.
Azt már tudom hogyha elférne jó lenne ballonosabb gumi (amit azért inkább keményen használnék, mert szeressük ha nem fog, ill Mátrán elég sok embert láttam ezért az út mellett mert nem fújták elég keményre, ez elég intõ jel volt nekem), azt is tudjuk hogy vesztek 60-70grammot, meg azt is tudjuk hogy faca a karbon nyeregcsõ - ami egyrész elég drága, másrész a nyergemmel semmit nem éreznék a fincsi rugalmasságából, hisz az elasztomer kb fél centit enged, meg a zselé is csillapít. Remélem ez nem megy a teljesítményem rovására :-/... Tudom hogy testel is dolgozni kell, és szoktam is, de pl városban som fogok kiállni minden keresztezõdésnél, ill terepen sem tudok mindenütt.
Azt még nem tudom hogy hol veszne el energia a rugós nyeregcsõnél[1], hogy mi a gyakorlat különbség a paralelogrammás és sima között[2], és hogy a B+/egyébb másikból melyiket érdemes kipróbálni[3]. Azt sem hogy ki próbált már olyan dolgokat, amiben több rezgéselnyelõ dolog van, mint a rugalmasabbfém/karbon, hogy milyen fain mikor lightos(terepre, nem sebességre vonatkozik) DHzás közben a 2-3cm rugóút dolgozik[4]. Ill még mindig nem tudom az ellenérzéseket a súlyon, és az elvileg vhol elveszõ energián kívûl[5]... Mert hogy egyszerûbb hátsó rugóstagnál ami nem lockolható mászásnál veszik energia az okés. De hogy rugós nyereg(csõ)nél hol, azt esküszöm nem vágom, és komolyan nem kötözködni akarok, csak annak ellenére hogy június óta terepen mentem 1400Km-t (nem sok, de vmi) és a kinematika mindig is a kedvencem volt, van amit nem értek/máshogy látok, és a miértekre is kíváncsi vagyok ha nem veszitek tolakodásnak.
Nem vagyok annyira teljesítmény centrikus hogy...mittomén karbon nyeregcsõ vagy nem tudom mennyire, de szeretnék kényelmesen tekerni, persze addig amig ez nem megy más (hajtás, irányíthatóság, súlytöbblet 100gr fölött pl,egyéb...) rovására.
Thx! :respect:
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#2074
Posted 2007. January 21. - 01:29
a karbonnak pedig pont van egy olyan tulajdonsága, ha jól tudom, hogy a kívánt irányba (vázaknál pl. ez ugye oldalirányú merevség, és függõleges irányú rugalmasság) rendkívül merevre lehet alakítani a szálrétegek rendezgetésével, de mégis rugalmas marad...és szerintem tigrincs azért próbált már pár karbonos cuccot, vagy tévednék?:chin:
és nem értem, hogy a 2.1-2.4es váltásnál miért kellene új belsõt venni? én az 1.6os slickhez és a 2.1-es gumihoz is ugyanazt a belsõt használom..
#2075
Posted 2007. January 21. - 01:24
arra meg h ráz az ut tényleg a legalkalmasabb az ha kiállsz. nem kell magasra csak éphhogy ne a seggeden támaszkodj. ha erdõben mész lefele ugyis végig állsz.. ha betonoson ott azér meg jol kivehetõ egy-egy úthiba és észreveszed idõben.
szal szerintem azért mert leginkább felesleges teljesitmény szempontjából. komfort érzet szempontjából egy vastagabb gumi (ha beférne) alacsony nyomáson mind állva mint ülve "rugozik" ráadásul pontosan ott ahol kapja az ütést.
#2076
Posted 2007. January 21. - 01:16
...
Megmondanátok az ekkora ellenérzés okát is? Inkább 2,4es gumi és karbon nyeregcsõ?
Nem kötözködésbõl, csak kíváncsi vagyok! (Sznob) MTB-s ismerõs is teljesen madárnak nézett a rugós nyereggel, hogy az mekkora ****, kipróbáltattam vele pár km-en, és azt mondta hogy ez nem is rossz. Elõítéletei voltak, bár nem tudom pontosan miért, ezt keresem itt is.
Ennek a rugóútnak a tizedét sem tudják a merev nyeregcsövek...
Suxx, módosítani akartam
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#2077
Posted 2007. January 21. - 01:11
én a helyedben, vennék egy 2,4-es racing ralphot vagy nobby nic-et /persze csak ha befér a vázadba - az enyémbe röhögve/ meg egy karbon nyeregcsövet...nem hiszem hogy sokkal drágább mint mondjuk az a cane creek cucc, és kb megoldottad a problémát......az meg pont nem igaz hogy az alacsonyabb nyomásu ballonos gumit könnyebben felütöd.....nekem még sosem volt felütéses defektem ezekkel, és amit irtam 2 tipust kifejezetten könnyûek, és nagyon csekély a gördülési ellenállásuk is....
1, nem fér be, amúgy kb jó lenne
2, súlyba kb ott vagyok, mert násik belsõ is kell
3, ha ahogy javasoltátok kis nyomással járnék, ara mondtam a felütéses defektra való nagyobb esélyt
4, egy carbon nyeregcsõ szted hasonlítható egy rugóshoz komfortban?
Meg 16ezret egy nyeregcsõre nem áldozok, de 4K-t a nagyobb kényelemért változatlan gördülési ellenállás/sártûrés mellett még igen. Ha tutkó a parallaleogrammás, és jobb annyival hogy megérje a 10-12K-t, akkor esetleg még egy olyat. De hogy 2-3 centi alatt nem mozgat meg a dolog az hót zicher, tehát a karbon engem nem hat meg, sorry. Lehet bennem van a hiba. Karbonos/paralelogrammás azonos árból megint egy másodperc dillemmát sem okozna...
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#2078
Posted 2007. January 21. - 00:58
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2079
Posted 2007. January 21. - 00:18
Szar már van az oútimon, de az egész bicikli ér vagy 10-15ezret, arra nem veszek drága cuccokat, meg ott nem is nagyon kell combbal tartani.
De a montira pont ezért lérdezgetek utána hogy ne vegyek rá xart!
megnéztem ma a biciklisnél, 3,9@3,4K, egyáltalán nem mozog oldalra, és relatíve kemény, de ezt hittem az elõzõ rugós nyergemre is, de 'sportolásra' végülis jobb, nagy sebességnél nagy errõnél jó, tötymörgésnél ugyan nem igazán érezni, de akkor durvulásnál meg állandóan lekoppanna és az nem lenne jó. De legalább ráülé sután még van a 3,5bõl 3centi rugóutam.
LL:
3 centi rugóutat gumival??? És 3 centi rugóutam is van és nem nõ az esély felütéses defektre sem? Az azért sok szvsz! (Mátrára nem mennékel úgy az fix :-).) De írtam, beleérne a villámba, súlyba elhanyagolható különbség lenne, és a sártûrésem is elég rossz lenne, pláne hogy hátul V-fékem van, és néha terven fellül beszúszik 1-2 olyan szakasz hogy vannak akiknek nem forog el a kerék már. Szerencsére Duna Maratonból és 1-2 dologból okulva óvatosabb vagyok és elöl tárcsa van, így jobban bírja a gép a kiképzést, ha meg látom hogy menthetetlenül tapadni kezd, inkább a hátamra veszem; ha meg elõre tudom hogy sár lesz, felrakom az 1,8as Maxxis Medusákat.
Az IRC-im is 2,1es létükre volt mikor kiálltam 1-2 süppedõs talajos mászáskor és hallottam hogy nekiér a villának, amúgy kb 1 mili hely van még köztük.
Azt nem tudom még hogy tényleg úgy van-e az hogy elvileg nem pattogna el annyira a hátsó kerék, de tuti hogy nem pogózik. Oútimon hamarabb pogózik az elsõ teleszkóp mint a nyeregcsõ(ami egyáltalán nem), és itt nincs a vázban újabb forgáspont sem.
Kisebb elpattogást úgy képzelem, hogy nem a 90 kilónak (15+75) pattan el a faág miatt, hanem mivel elnyel mondjk 200-300Nm erõt a rugó, akkor olyan már csak mintha 60-70kg pattanna el, hisz a többi erõt a rugó felemésztette.
PTamás:
Igen, ezen is gondolkoztam, hogy megevszem és leírom mi lett; de akkor érdeklene hogy milyet érdemesebb venni. Itt sokan már a rugós nyerget is eretnekségnek tartják(pedig milyen jó volt!), nemhogy a rugós nyeregcsövet. Az még elképzelhetõ hgy gyakorlatban nem veszek észre mászásnál a kis sebesség miatt szinte semmit, max ott is a komfortosítást, de végülis csodát nem lehet várni ilyen cuccoktól sem. Csak elmélkedtem, de akár kihagyható az elõnyök közül.
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#2080
Posted 2007. January 21. - 00:09
Ez mondjuk általánosan igaz. Én is így kezdtem...+10Kg, elöbb azt kéne leadnom.
Azt nem firtatom, hogy nagyobb tempónál mûködik, de hogy mászásnál (márpedig ezt vettem ki a szavaidból valamiért) mûködik-e, az kérdéses.
Ha gondolod (plusz látom milyen szilárd az elképzelésed), vedd meg, és használd, és majd oszd meg velünk a tapasztalataidat. De ez kb értelmetlen vita, mivel a többség itt a fórumon elzárkózi a rugós nyeregcsõ használatától, így konkrét tapasztalat kevés van.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.