Jelentkezz be Regisztrálj
Scott
#2
Posted 2021. June 10. - 11:25
Zseniális ahogy eldugták a tagot a vázban. Biztosan nagyon jó lehet sag-et állítani, meg hallgatni ahogy viszhangzik a szörcsögés a vázban. ...és még meg is magyarázzák, hogy melyik "ajtó" mire van a vázon. Mondom, zseniális... Szerelni is biztosan élmény lehet.Megjelent az új Spark:
https://www.scott-sp...bal/en/spark-rc
Igazából ez egy Bold újracsomgolva, szép e-bike-os beütéssel, de biztos sokaknak fog tetszeni!
Edited by Kisherceg, 2021. June 10. - 11:26.
- ultio likes this
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#3
Posted 2021. June 10. - 10:23
Megjelent az új Spark:
https://www.scott-sp...bal/en/spark-rc
Igazából ez egy Bold újracsomgolva, szép e-bike-os beütéssel, de biztos sokaknak fog tetszeni!
#4
Posted 2019. April 01. - 00:12
A Scott gariról meg van horror sztorim de ide nem írom le. Max priviben aki kéri.
(van most hazai forgalmazója a márkának ?)
Edited by marton, 2019. April 01. - 00:14.
#6
Posted 2019. March 31. - 21:21
Jól van na...
Én csak az a balga kispolgár vagyok, aki hisz még a mesékben. Már ez is baj ?
Hiszem (remélem) hogy tényleg letesztelik a tervezők, gyártók, bárki kinek ez dolga lenne.
Persze hogy becsúsznak tervezési hibák de a néhány hiba mellett miért nem a jól működő dolgokat soroljuk ? Ja tudom, olyan nincs.
Téved mindenki még közülünk is, ők is tévednek "néha".
És persze én is látom hogy kurvúl az egész ipar, már nem tartósra terveznek egy tv-t, mobilt, hűtőt, ...bringát.
Hát akkor döntött a szaktanács: Ne vegyünk Scott-ot, mert törni fog.
Elfogadom.
#7
Posted 2019. March 30. - 16:43
Nem eldöntöttem, csak gondolkodom, de oké. Viszont vannak olyan dolgok, melyek működnek, de attól még nem jók vagy ésszerűek, és szerintem itt erről van szó. Meg pont azért kérdeztem, hogy én hagyok-e ki valamit a számításból, vagy más szerint is legalább egy kicsit fura ez így.Most ezt a legnagyobb tisztelettel és szeretettel mondom. Ok ?
De nehogy már Te döntsd el a monitorod előtt ülve, hogy mit bír egy bringaváz !
Legalább gépészmérnök vagy és évekig tanultál az egyetemen anyagokról, erőátvitelről, forgáspontokról, terhelésekről ?
Mennyi bringavázat terveztél az utóbbi 25 évben ? Mennyit teszteltél ? Mit tudsz anyagok minőségéről, az erővonalakról ?
És a Scott mennyit ??? Komolyan azt hiszed, hogy nem rakják be a nyúzógépükbe és nem tesztelik őket a töréspontig vázak tucatjait ?
A Scott-ról beszélsz nem az Aliexpress-es váz vagy alkatrész gyártókról !
Ez pl a Cube de a Scott-ék is kb biztosan ugyan így tervezik és tesztelik a bringákat, mint ezen a videón:
https://youtu.be/lIMjFtBme74?t=504
Szerinted kiadnák alapos tesztelés és tervezés nélkül ? Ne tréfáljál már ! Nem ennyire hülyék ezek a cégek.
És tényleg Peace !! De ne ítélkezzünk már olyan dolgokról amihez (nagy valószínűséggel) nem nagyon értünk.
(20 év tapasztalatom, számtalan tesztlehetőségem, vitainditó képességem és mérnökdiplomám éppen van, de béke is, ütköztessünk csak tovább, tanulok belőle!)
#8
Posted 2019. March 30. - 10:24
Mars, remélem, ezek után tudod a helyed! Még hogy te itt kérdezgetsz, meg gondolkozol?! Mit képzelsz!
Közben marton csendben felállítja a bringaipari TERVEZŐK-nek szentelt házi kisoltárját és elrebeg pár fohászt megtévedt lelked üdvéért....
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#9
Posted 2019. March 30. - 09:52
Á, az alapos tesztelések és tervezések ideje többnyire már régen lejárt. Tesztelgetnek meg tervezgetnek.
Meg feltöltik a promót.
Amikor a 2011-es Anthem X vázam elrepedt (2 éves volt) a felső- és a nyeregcső találkozásánál és ennek tényét
beírtam a gugliba, jó sok találatot hozott. Kiderült, hogy az egész széria hibás. Kicsit aláméretezték.
Nem volt egy olcsó váz, nem is nagyon örültem.
A M8000-es fékem a korábbi M785-ös nyomába sem ér.
A 737 MAX-ok lezuhannak, a 2011-2017 közötti 520-530d-k meg kigyulladnak.
Alapos tervezés...
Most ezt a legnagyobb tisztelettel és szeretettel mondom. Ok ?
De nehogy már Te döntsd el a monitorod előtt ülve, hogy mit bír egy bringaváz !
#10
Posted 2019. March 29. - 23:01
A karbon verzióknál nem kérdés, kimozogja.
De az alu akkor sem járja, ha működik. Mi az ésszerű érv, most komolyan? 100g-al se lenne nehezebb a váz, ha lenne ott még 1 forgáspont.
A trek az 4 ponton forog, a hátsótengely körül van a 4. A giant meg alul is link-el kapcsolódik szóval az is 4 ponton forog.
Most ezt a legnagyobb tisztelettel és szeretettel mondom. Ok ?
De nehogy már Te döntsd el a monitorod előtt ülve, hogy mit bír egy bringaváz !
Legalább gépészmérnök vagy és évekig tanultál az egyetemen anyagokról, erőátvitelről, forgáspontokról, terhelésekről ?
Mennyi bringavázat terveztél az utóbbi 25 évben ? Mennyit teszteltél ? Mit tudsz anyagok minőségéről, az erővonalakról ?
És a Scott mennyit ??? Komolyan azt hiszed, hogy nem rakják be a nyúzógépükbe és nem tesztelik őket a töréspontig vázak tucatjait ?
A Scott-ról beszélsz nem az Aliexpress-es váz vagy alkatrész gyártókról !
Ez pl a Cube de a Scott-ék is kb biztosan ugyan így tervezik és tesztelik a bringákat, mint ezen a videón:
https://youtu.be/lIMjFtBme74?t=504
Szerinted kiadnák alapos tesztelés és tervezés nélkül ? Ne tréfáljál már ! Nem ennyire hülyék ezek a cégek.
És tényleg Peace !! De ne ítélkezzünk már olyan dolgokról amihez (nagy valószínűséggel) nem nagyon értünk.
Edited by marton, 2019. March 29. - 23:13.
#11
Posted 2019. March 29. - 11:23
ez a megoldas nekem kicsit olyannak tunik, mint egy ht es ossztelos hibridje, tehat a finomabb rezgeselnyeles a vazra van bizva, a nagyobb bemozgasok meg a tagra. valszeg nem veletlenul xc bringaknal nepszeru.
Edited by arn, 2019. March 29. - 11:23.
#12
Posted 2019. March 29. - 11:15
A karbon verzióknál nem kérdés, kimozogja.
De az alu akkor sem járja, ha működik. Mi az ésszerű érv, most komolyan? 100g-al se lenne nehezebb a váz, ha lenne ott még 1 forgáspont.
A trek az 4 ponton forog, a hátsótengely körül van a 4. A giant meg alul is link-el kapcsolódik szóval az is 4 ponton forog.
biztosan kiszámolták azt, hogy hogyan éri meg nekik. a többi (észérvek? ugyan!) nem számít.
jaja, a trek tulajdonképpen egyforgáspontos rendszer "bonyolítva", azaz módsoított faux-bar, mint a régi konák. a giant meg egy alaposan módosított horst linkes cucc, extrarövid láncvillával (alsó "kutyacsont"). tulajdonképpen valahol vicces, hogy kétféle rendszer (egyforgáspontos és horst-link) az alapja az összes megoldásnak, csak az arányok/pozíciók eredményezik az eltérő karakterisztikát és hátsó-tengely utakat.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#13
Posted 2019. March 29. - 10:01
enyém is
https://superiorbike...ellow-black-red
konák is
http://www.konaworld...i_hei_trail.cfm
működik az.
(giant mongy vpp de ott is egyben mozdul a hátsó 3szög)
A karbon verzióknál nem kérdés, kimozogja.
De az alu akkor sem járja, ha működik. Mi az ésszerű érv, most komolyan? 100g-al se lenne nehezebb a váz, ha lenne ott még 1 forgáspont.
A trek az 4 ponton forog, a hátsótengely körül van a 4. A giant meg alul is link-el kapcsolódik szóval az is 4 ponton forog.
#14
Posted 2019. March 29. - 02:36
A 2019es epic vazak gyonyoruek.
Ps: ra is neztem a specikre, hogy milyen piszkosul draga... 4100 euros bringan nx szett
Edited by arn, 2019. March 29. - 02:44.
#15
Posted 2019. March 29. - 00:22
A canyon lux is ilyen, a speci epic is, trek top fuel, giant anthem.
enyém is
https://superiorbike...ellow-black-red
konák is
http://www.konaworld...i_hei_trail.cfm
működik az.
(giant mongy vpp de ott is egyben mozdul a hátsó 3szög)
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#16
Posted 2019. March 29. - 00:06
Edited by arn, 2019. March 29. - 00:16.
#17
Posted 2019. March 28. - 18:34
#18
Posted 2019. March 28. - 16:44
en nem latok semmit mechanikailag, ami ne mukodhetne.
Hiányzik egy forgáspont... tudja ezt a scott is, a nagyobb rugóutaknál odarakja hátulra... de ettől még a 100 mm-s spark is mozogna ott, így meg feszül, aztán meg majd jól eltörik...
Edited by Mars, 2019. March 28. - 16:46.