Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gripshift, avagy melyik váltó a jobb?

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
137 hozzászólás a témában

#1
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Én is ezen agyalok, mert az Acerát ha megrángarom a kanalánál van vagy 1 centi a kilengése. Szal áttérnék a Sram-ra, de nem óccsó dolog, mert fogsort, láncot, váltót, trigger karokat fékart is be kell szereznem. Ja, és lehet hogy hajtómûvet is...Egyébként az X.9-es váltó talán jobban megéri az árát, annak már csapisok a váltógörgõi is.

#2
langferi

langferi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás
Jó hír azoknak, akik nem rajongatk a kompozit anyagokért. A sport kiállításon megtapertam az idei cuccokat, és fémbõl van majdnem az egész.

De azért az új X.7-es megteccett. Ugyhogy talán be is ruházok rá.



#3
andz

andz

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás

Az 5.0 elsõ váltókarja csak 3 fokozatot tud, a másik kettõnél vannak köztes állások is, hogy az elsõ váltót tudd pozícionálni akár a keresztbe váltott lánchoz is.

Nekem is 5.0 van, de az nem csak 3 fokozatú elöl, ugyanúgy ott vannak a köztesek... (kb 4-5 éves)



#4
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Skacok, nekem is shimano cuccosaim vannak és semmi bajom velük. Pl. van egy DX menetes kormánycsapim és venni akarok egy pótcsapit, nem azért mert rossz, csak ha neaggyisten...
Miskolcon a nemmondommeg milyen boltban azt mondta az eladó, hogy ha ez a helyzet, ne vegyek semmit, csak zsírozzak és esetleg néha cseréljek golyót, a csapi tutkó nem megy szét, ha nem déházok.
Melyik hasonló kategóriás csapágyra mondja ezt egy egyébként mindent eladni akaró bótos ??? ???
És ez is Símanó
(bár tény, a régi cuccok tartósabbak voltak, mint a maiak, nem tudom más gyártóknákl ez hogy van ???)

#5
albertfish

albertfish

    Posztolányi Dezső

  • fórumtag
  • 8.749 hozzászólás
  • LocationPécs
nekem volt már ojan markolat válom is,meg most alivió régebbi karral egy még régebbi sachs váltó elöl hátul!a sor hátul 8as a váltó7es a kar meg asszem 9es(mármit sebesség fokozat váltására alkalmas)a váltó full mûanyag aszt tök jól mûködik második éve!hóban sárban,mindenben!pedig a váltókar még meg is repett!oda tölök pár csepp olajat-finoman kevernve zsírral-talán megfogja a kost jobban-sokkal finobbab a váltás
bocs ha kicsit uff volt!! :' :-[

#6
vendég__*

vendég__*
  • vendég
jówan nyertél! ;D de ettöl függetlenül nekm az ég világon semmi bajom a shimano cuccokkal, nem mûködik jobban és ami nem tetszik, az egyedül a villa, arrol pedig csak én tehetek nem a shimano. nekem bevált, egyszer volt nem shimano monoblokkom, nah az is olcsó fajta vole ~3e és sét is ment 3 hét alatt. avyg még annyi se. a shimano meg birja fél éve. úgy látszik én mindig a szerencsés véletlenek fogom ki :P ;)

#7
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
zarhato kormanycsapagy?!
konusz dolog mennyivel konnyebb?
csak azert mert egy darab 6000-es csapagy 19g
ebbol kell ketto.
es akkor meg azt is elmondom, hoyg mivel kozel van a forgastengelyhez ezert az, hogy esetleg 20g-al konnyebb a konuszos megoldas szinte semmit nem szamit, sot egy resze all.
de ha konnyitunk akkor azt is nezhetjuk, hogy ha szabvanyos csapi van benne nem kell menetet vagni a tengelyre.
ezaltal lehet alubol is csinalni.
ami konnyebb.
felfekvo feluletek szempontjabol pedig a konuszos rendszer is ugyanugy negy ponton fekszik fel, mint a melyhornyu. csak a konusz ferdehatasvonalu...

#8
vendég__*

vendég__*
  • vendég
bowdenes tárcsafék: miért hülyeség?
ezt a mûanyag dolgot nem vágom, de gondolom a gagyibbakon van. vagy ha minden mono olyan akkor elég jó lehet, mert az enyém elég alap és kb fél éves.
kónusz: miért szar? pölö könyebb mint az ipari és a shimanoval készült kónuszok már nem rosszak!
az abs meg megtalálható egy rakás gyártó neve alatt, éppen a shimano is csinált egy matricát rá. szvsz az se hülyeség, mert egy kezdõ trekkinges mondjuk vészhelyzetben könnyen eleshet én is voltam már így párszor. szerintem jó lenne megindokolni és tényleg kifejteni, nem csak azt mondani, hogy mert az szar, meg az jobb.

#9
country

country

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 927 hozzászólás
pölö bowdenes tárcsfékek, monoblokkok mûanyag csészével õrült ragaszkodás a kónuszhoz , abs . de mindjár elõveszem a katalógusomat mert nem vagyok egy lexikon


#10
Ranger

Ranger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 748 hozzászólás

ne zavarjon az az ezer kiló smiley.


Mekkora jó duma... ;D ;D

#11
vendég__*

vendég__*
  • vendég
ne zavarjon az az ezer kiló smiley. most mondd, te soha nem kérdeztél hülyeséget? épp nem figyeltem bocs :-X

#12
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
miéret kérdezel hülyeségeket?
8500 forint, és azért, mert ennyi az ára. :-X így árazták be.

#13
vendég__*

vendég__*
  • vendég

link=board=5;threadid=4248;start=120#msg147963 date=1071130029]
a hajduban van is egy új xt féknyereg, meg egy régi xt fékkar, de külön-külön. a nyereg 17.000 a kar meg 12 (ebben nem vagyok biztos) de még venned kell hozzá tárcsát (ha 200-asat veszel, adapterrrel, akkor egybõl saint féked lesz ;)) és fékcsövet is, meg olajat is. a fékcsõrõl öcsémet kérdezzétek, mennyi is, ha jól tévedek 7 ezer, az olaj meg 1-2 lehet, de ha sram tárcsával veszed(gyapinál 10 rugó adapterrel), akkor még olcsón ki is jöhetsz.... mondjuk 50-bõl.

akko' ha fogom magam és rácsippentem a deore fékkarra akkor már jól is fog menni? ;D nem lenne rossz a késöbbi idõkre gondolva ;D
ui: a nagytárcsa mért kerül 10be? adapter mondjuk 2, akkor is 8.. a 180as meg csak 5... a 160as meg 4. miért??? ;D

#14
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás
country:

én is ezt kérdezem: a sh. mikor jött ki hülyeséggel? ???

#15
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
a hajduban van is egy új xt féknyereg, meg egy régi xt fékkar, de külön-külön. a nyereg 17.000 a kar meg 12 (ebben nem vagyok biztos) de még venned kell hozzá tárcsát (ha 200-asat veszel, adapterrrel, akkor egybõl saint féked lesz ;)) és fékcsövet is, meg olajat is. a fékcsõrõl öcsémet kérdezzétek, mennyi is, ha jól tévedek 7 ezer, az olaj meg 1-2 lehet, de ha sram tárcsával veszed(gyapinál 10 rugó adapterrel), akkor még olcsón ki is jöhetsz.... mondjuk 50-bõl.

#16
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás

csak saját magával és faxomnak sincs kedve ilyen BÖSZE xt/xtr kart raknia bicóra. ha lenne rendes fékkaros akkor azt mondanám, hogy zsír.


bármilyen sh hidro fékkarral mûködnek ;)

#17
vendég__*

vendég__*
  • vendég
country: egyet értünk, de mond meg hol a hülyeség!
beg: egyre jobban hangzik ez a center lockos cucc. hügi aggyal régi karral, hmm 8)

#18
Begbie

Begbie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.228 hozzászólás
Megjegyzem az (új) XT/XTR tárcsafékekkel kompatibilis a régi megszokott hidra XT fékkar.

#19
country

country

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 927 hozzászólás
de ugye abban azért egyet érthetünk hogy mondjuk egy kis cég ha hülyeséggel áll elõ abba belebukik mindez egy nagy cég esetében úgy néz ki hogy felvesznek még pár embert a marketing oszályra és dupla annyit adnak el neked abból amit a hátad közepére sem kívánnál.
én nem a nyereségrõl beszélek.
egyébként a minõség és az innováció az két különbözõ dolog.

#20
vendég__*

vendég__*
  • vendég
azért a shimanonak van egy két ötletes újítása. azért meg mert elõvesznek egy két régi dolgot, kicsit megtuningolják, azért nem kell lehurrogni õket. mondjuk tényleg nem õk találták ki, de most õk nyomják és talán még jó is. center lockkal meg csak az a bajom, hogy nem kompatibilis, csak saját magával és faxomnak sincs kedve ilyen BÖSZE xt/xtr kart raknia bicóra. ha lenne rendes fékkaros akkor azt mondanám, hogy zsír.
de mondjuk a sram újításaira kíváncsi lennék. jó ok az esp nagy ötlet, az sh is átvehetné, de másrol nem nagyon hallottam. ez a nagy váltókar õrület, hogy lefelé mozog, jó csak már mióta van dual control? nah az merre mozozg? hát akkor.. nagy újítás.... marokváltó meg kinek mi az izlése, jókat csinálnak az tény. egyébként a sram üzletpolitikája: beharangoznak vmit, elõtünik egy két helyen, aztán hirtelen csönd sehol semmi és fél év mulva ujra elõjön. ez jobb? nameg nem is értem, a sram vkar kopatibilis mással? a plasmat gyártják még? nem tom, szvsz ez egy soha be nem fejezhetõ vita, ez csak egy két gondolat volt még a rsézemröl. bocsa regényért.