Írtam pár helyre, három helyről kaptam választ. Ebből kettő elvállalta a rendberakást, az előzetesen leírt ár kb. megegyezett:
http://mariuszawihegesztes.hu/
http://www.bringanti.hu/
Az utóbbi mellett döntöttem, mert addigra vettem BKK-bérletet és nem kellett kimennem vidékre (igaz, Máriusz műhelye sincs messze a fővárostól).
Nagyon jó választás volt, mert kb. 5000 Ft-omba került a hegesztés, a végeredmény:
http://imgur.com/a/eAmtU
Antal nagyon gyorsan (azt hiszem, már másnapra) megcsinálta. Szimpatikus, korrekt, minden sallangtól mentes szakembert ismertem meg, csak ajánlani tudom.
És hogy kerek legyen a kép, idézem kicsit szerkesztve a harmadik helyről kapott, hosszú de korrekt választ:
"Bár a műhely felkészült alumínium építésre és javításra, ezzel mégsem foglalkozunk. Ennek alapvetően az az oka, hogy tanultunk anyagismeretet, gyártástechnológiát, fémszerkezettant és számos olyan fémipari ismerettel (legalább elméleti szinten) rendelkezünk, aminek birtokában, több, mint húsz év kerékpár építési tapasztalattal a hátunk mögött nagy bizonyossággal elmondhatom: az alumínium nem alkalmas a mindennapi halandó kerékpárjának alapanyagául.
Ennek oka a ciklikus terhelésekkel szembeni ellenálló képességének alacsony értéke. Ez alapvetően az alumínium és ötvözeteinek metallurgiai tulajdonságaiban gyökerezik. Hallatlan előnye a nagy fajlagos merevség, a viszonylag jó korrózióállóság. A többi kiemelkedő tulajdonsága inkább a gyártó részére jelent előny, a felhasználó számára közömbös. Ilyen a jó forgácsolhatóság, eloxálhatóság, relatív magas szakítószilárdság és az alacsony szerszámkopás. De a legkiemelkedőbb tulajdonsága mégis az, amit a művelt angol a "planned obsolescence" kifejezéssel jellemez. Szó szerint tervezett avulást jelent, de a mi esetünkben inkább "visszatérő fogyasztót" kellene, hogy értsünk alatta.
A te esetedben a nyeregcsőnél fellépő repedés, törés a váz élettartamának végét jelenti. Javítható. Könnyedén. De nem javaslom! Ugyanis ez csak a szerkezetben összegyűlt stressz kritikus értéket elért szintjét jelzi. Ha kijavíttatod, bárhol és bármikor, egyre gyakrabban felléphet a következő, esetleg fatális következményekkel járó károsodás! Annyit nem ér az egész...
Az alumíniumból nagyon jó vázak építhetők. Erősek és könnyűek. Azonos tömeg mellett merevebbek, mint egy acél, olcsóbbak, mint egy kompozit. De az élettartamuk korlátozottságával és a "jó memóriájukkal" (vagyis, hogy minden őket ért hatást megjegyeznek, összegyűjtenek- szemben pl. az acéllal) számolni kell! Azt szoktam mondani, hogy egy átlagos alumínium CC váz, ha arra használják, amire készült három-öt év után már nem biztonságos. Vonatkozik ez a legtöbb alkatrészre is. A tengerentúl például amatőrszint felett a kormányokat félévente, évente cserélik... Léteznek persze drága, nagyon jó alapanyagból, komolyabb odafigyeléssel (tervezés, jobb gépek, szakemberek, szigorúbb MEO) készített alu típusok, ezeknek az élettartama és ezzel együtt ára is lényegesen magasabb, de ezek sem kivételek a fizika általános szabályai alól.
Nem szeretnélek elkeseríteni, de a legfontosabb a kerékpársportban a biztonság! Próbáld elengedni a gépet! Ha mégis ragaszkodsz hozzá, a fentiekre emlékezve keresd fel Szilversán Máriusz kollégám. Ő jó szakember, megfelelő rutinja van alu javítása terén."