Jelentkezz be Regisztrálj
Tubeless - a belsõ nélküli rendszer
#1041
Posted 2013. April 24. - 08:46
#1042
Posted 2013. April 24. - 08:29
UST-s kerekem van, a mostani gumi is az, s valszeg a következõ is az lesz. Tej nélkül nem nagyon szeretném összerakni, egy erdei ust-s kerékcsere (belsõs mentés, vagy külsõ ragasztás) azért más kategória, mint egy sima belsõs rendszer esetében. Félek egyszerûen...
Viszont 29-ben nagyon szûkös a gyári ust kínálat, ezért játszok a gondolattal.
A valódi ust nagyon nehéz 29-ben, szerintem azért szûkös a kínálat.
Félni szerintem nem kell (nekem még nem volt defektem belsõ nélküli rendszerrel, természetesen van akinek volt). Általában a valódi ust ha kilyukad olyan lassan ereszt le, hogy haza lehet vele jutni. A tl ready külsõknél meg segít a lötty. A grammmániás kókányolt rendszereknél lehet nagyobb rizikó (semmi sem ust-s vagy tl ready benne, "a lötty biztos összetartja")
Ust-t nem lehet megragasztani terepen (belülrõl kell foltozni), mert a kispumpával nem tudod felrakni. Ha belsõt is cipelsz hozzá, az a legnehezebb kombináció (ha még löttyöt is öntesz az ust-be, akkor...)
Löttyös rendszer javítható belsõvel, de nagyon nehéz (minden tiszta ragacs, sanszos, hogy a külsõvel együtt jön le a szalag is /hozzáragadhat/, a külsõ belsejében összecsomósodott eltávolíthatatlan ragacs), ilyen esetben én inkább majd kispumpával tartom benne a lelket, ha nem megy: hazatolom.
Én idén nagy levegõt vettem és úgy döntöttem, hogy többé nem viszek pótbelsõt csak kispumpát (tl ready kerékszett, tl ready külsõ, lötty kombinációhoz). Korábban ust-t használtam, üresen vagy löttyel, ma már nem látom értelmét. Sokat fejlõdtek a tl ready külsõk, kerekek és a löttyök is.
A fentiek normál cc, am hétvégi harcos tapasztalatokon alapulnak. Zúzósabb szakágakban nem tudom mi a helyzet.
#1043
Posted 2013. April 23. - 13:54
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1044
Posted 2013. April 23. - 12:09
UST-s kerekem van, a mostani gumi is az, s valszeg a következõ is az lesz. Tej nélkül nem nagyon szeretném összerakni, egy erdei ust-s kerékcsere (belsõs mentés, vagy külsõ ragasztás) azért más kategória, mint egy sima belsõs rendszer esetében. Félek egyszerûen...Az UST-nek akkor van értelme, ha nem akarsz folyadékot használni, és van valódi UST-s felnid.
Viszont 29-ben nagyon szûkös a gyári ust kínálat, ezért játszok a gondolattal.
#1045
Posted 2013. April 23. - 11:53
No, akkor megéri vajon megvenni az UST-t, vagy "elég" lesz a SS is?
Az UST-nek akkor van értelme, ha nem akarsz folyadékot használni, és van valódi UST-s felnid.
#1046
Posted 2013. April 23. - 11:43
Na fent van hátul a raceking is. Az sem enged már. Az még nem ment terepen, holnap az is kiderül, már kicsit alacsonyabb nyomáson is.Ezek sima verziók? Vagy protection? Érdekelnek majd a tapasztalatok.
A x-king az RaceSport 2.2, a RaceKing az pedig Supersonic 2.0.
#1047
Posted 2013. April 22. - 22:34
No, akkor megéri vajon megvenni az UST-t, vagy "elég" lesz a SS is?Új Schwalbe SnakeSkin ellenben brutál.
#1048
Posted 2013. April 22. - 22:29
Na a X-king racesport összeért, már nem ereszti a levegõt, csak menni kellett vele Most jön a raceking supersonic. Meglátjuk mi lesz használat után.
Lehet, hogy mázlid lesz, ami a Racesportot illeti. Supersonic-kal is ha sikerül, az meg egyúttal lehet, bekerül a jelenések könyvébe, Máriapócson meg jönnek a Szûzanya könnyei, lefele.
Én megint szívok a hátsó 26-os keréken lévõ ProTection verzióval, ma egy lassú defektem volt. Lyukat nem találtam rajta, lehet, az oldalfala kezdett szivárogni megint.
Új Schwalbe SnakeSkin ellenben brutál. Novemberben tettem fel 2.1-2.2 barral, januárban 1.9 volt benne, ekkor felpumpáltam 2.0-ra. Ma szedtem le a kerekekrõl, 1.8-1.9 bar volt még bennük, a defektgátló lötyi nagy része még ott lötykölõdött a külsõkben. Igaz, tél volt, de akkor is, nem sok illant el belõle.
#1049
Posted 2013. April 22. - 21:02
Na a X-king racesport összeért, már nem ereszti a levegõt, csak menni kellett vele Most jön a raceking supersonic. Meglátjuk mi lesz használat után.
Ezek sima verziók? Vagy protection? Érdekelnek majd a tapasztalatok.
#1050
Posted 2013. April 22. - 11:05
Emlékeim szerint csak a ProTection az, de nem néztem utána, lehet, már a RaceSport is az lett 2013-ra. De a Supersonic biztosan nem.
Edit: hivatalosan csak a ProTection az, úgy nézem: Continental Bicycle -*ProTection
#1051
Posted 2013. April 17. - 21:09
Kaptam a helyi embertõl egy adagot, azzal raktam fel délután egy gyakorlós gumit. Könnyen ment, könnyen le is jött utána, könnyû felfújni, a levegõt is jól tartja.
Az nem derült ki egy délután alatt, hogy a tejjel milyen a viszonyuk.
#1052
Posted 2013. April 15. - 13:24
A gyártó szerint ez TL Ready . Ezek szerint csak papíron?
Emlékeim szerint csak a ProTection az, de nem néztem utána, lehet, már a RaceSport is az lett 2013-ra. De a Supersonic biztosan nem.
Edit: hivatalosan csak a ProTection az, úgy nézem: Continental Bicycle - ProTection
#1053
Posted 2013. April 15. - 13:12
Amíg az Univerzum törvényein nem sikerül változtatni, addig nem, a Contik még mindig nem alkalmasak TL használatra. Szívni lehet vele, sokat, sosem lesz jó.
A gyártó szerint ez TL Ready . Ezek szerint csak papíron?
#1054
Posted 2013. April 15. - 13:09
Egyéb ötlet, praktika?
Köszi!
Amíg az Univerzum törvényein nem sikerül változtatni, addig nem, a Contik még mindig nem alkalmasak TL használatra. Szívni lehet vele, sokat, sosem lesz jó.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#1055
Posted 2013. April 15. - 12:28
kerdes hogy van e olyan 24" gumi ami megfelelne erre a celra.
(nem tudom van e belole valasztek ezert egyenlore tovabbi kriteriumokat nem irok (ar tomeg minta))
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#1056
Posted 2013. April 15. - 12:15
A hátsó kereket is összeraktam, de azt még kompresszorral sem tudom fellõni. forgattam, húzogattam (gumit is , de semmi Most feltettem belsõvel, hátha beáll, tágul. Egyéb ötlet, praktika?
A rossz hír az, hogy Contiból a Supersonic esélyes, hogy nem fog menni, egyszerûen túl vékony az oldalfala, túlságosan grammozós. A csak pár 10 grammal nehezebb Racesporttal is szoktak problémák lenni, pont ezen ok miatt. Nekem még a ProTectionnal is 2-3 hónap kellett, mire megszûnt a gyöngyözõdés a gumi oldalfalán és rendesen tartotta a nyomást.
Arra ügyelj, hogy egy kefével és defektgátló lötyivel elõbb alaposan kend át a külsõ belsejét, ahogy a videón is ajánlja a gyártó: Continental Bicycle -Manuals
Esetleg próbáld meg úgy is felfújni, hogy a szelep közepét kiszedted. Így nagyobb löketet tud adni a kompresszor. A fújó fej levétele után igaz, egybõl leereszt, de a lényeg úgyis az, hogy beüljön a gumi a felni peremébe. Ha egyáltalán mûködik, akkor utána már mûhelypumpával is felfújható.
A másik érdekes módszer, amit láttam és valószínûleg csak UST/tubeless ready felnikkel mûködik, az ez volt. Egy próbát talán még ez is megér: How to install a tube tire on a tubeless wheel with sealant and a floor pump - YouTube
#1057
Posted 2013. April 15. - 12:02
Hétvégén elkezdtem összerakni a barátnõm belsõ nélküli kerekeit. 26"-os DT 420SL felnik. Elöl Xking 2.2 RaceSport, hátul 2.0 RaceKing Supersonic. Stans yellowtape 21-es, stans szelep, stans tejjel.
Elsõ kerék összerakva, de mûhely pumpával egyszer sikerült csak felfújni, utána soha többet. Így kúton lõttem fel. Töltöttem még rá tejet, mert az elõzõ próbálkozásoknál sok kifojthatott. Szóval tuti van benne elég. Szépen sikerült felfújni, de az oldal falon még gyöngyözik ki a levegõ (víz alá merítve), pedig forgattam mindenfelé, mindenhogy. Mi a tanács? Menjen vele pár karikát és majd beáll szépen? Az éjjel olyan 0.5 BAR-ra engedett le.
A hátsó kereket is összeraktam, de azt még kompresszorral sem tudom fellõni. forgattam, húzogattam (gumit is , de semmi Most feltettem belsõvel, hátha beáll, tágul. Egyéb ötlet, praktika?
Köszi!
#1058
Posted 2013. March 29. - 17:56
#1059
Posted 2013. February 15. - 13:12
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.