Jelentkezz be Regisztrálj
Tubeless - a belsõ nélküli rendszer
#1021
Posted 2013. May 09. - 22:47
Keresek Bontrager UST szelepet (2 db). Ha van valakinek és már nem kell, akkor szívesen átvenném jutányos áron!
Köszönöm: Matej
#1022
Posted 2013. May 08. - 22:55
---
Tegnap raktam fel hátra egy új Crossmarkot, szinte azonnal elindultam vele. Szerelés után a max nyomás alatt fél bárral (4.1 vs. 3.5) pattintattam helyére a gumit, majd a tejelés után 2 bárra fújtam. Elképzelhetõ szerintetek, hogy az elején, míg rendesen elhelyezkedik, beáll a gumma, picit csökken benne a nyomás? (Direkt nem azt írtam, hogy elengedi a levegõt, arra gondolok, hogy a külsõ "tágul" valamennyit, a gyûrött, "hepehupás" oldalfal szépen beáll ívesre.) Éreztem egy köves részen, hogy ez már kevés, megálltam gyorsan, fújtam bele hamar. Ma indulás elõtt 1.9-et kapott, nem volt vele egész úton semmi baj, pedig volt köves szakasz.
Elõlre felraktam egy 2.25-ös Ront, s részben a ballonossága, részben az elsõ kerék miatt abba csak 1.6 ment. Hibátlan volt, igaz a sárban nagyon nem tudtam gyötörni, max azzal játszottam, hogy ferde, saras partoldalon mennyire tart oldalra. Nem voltam szomorú cseppet sem, sõt.
---
Az eddig használt Crossmarkokban is notubes tej volt. Pár hete újraszereltem õket, akkor láttam, hogy az egyikben van egy kisebb szög. Kiszedtem, letakarítottam, belsõhöz hasonlóan megpucoltam a környéket, s egy hagyományos belsõs folttal javítottam, utána ment vissza bele a tej. Ma néztem, semmi baja a foltnak.
Miért árulnak külön TL foltot? Csak szerencsém volt, hogy nem esett le a belsõre való? Vagy a TL folt felmegy kevésbé megpucevált, tejes külsõre is?
#1023
Posted 2013. May 08. - 22:36
Valakinek van ezzel kapcsolatban tapasztalata?
#1024
Posted 2013. May 08. - 20:43
#1025
Posted 2013. May 08. - 20:16
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1026
Posted 2013. May 08. - 10:43
Mekkora nyomásra illik fújni tömlõnélküli kereket? Rendes UST a felni is, a gumi is. Van különbség elöl hátul? Számít a gumi ballonossága?
Kösz elõre!
#1027
Posted 2013. May 05. - 10:12
Sziasztok!
Elkopott gumiból több mint 15 hónap után öntöttem ki a tejet (joe's no flats)
Ezt az ipari hulladékot hogyan lehet környezetkímélõ módon megsemmisíteni/elhelyezni?
Amúgy még mûködött ennyi idõ után is, igaz kb 130-150 ml lett beletöltve anno.
Elsõ gondolatom volt hogy elküldöm a Coca-Cola-nak hogy dolgozzák fel gumiarábikumnak
Én beöntöttem a kukába azt a pár köbcentit. Nem láttam a flakonon veszélyes hulladékra utaló piktogramot.
#1028
Posted 2013. May 04. - 14:24
Elkopott gumiból több mint 15 hónap után öntöttem ki a tejet (joe's no flats)
Ezt az ipari hulladékot hogyan lehet környezetkímélõ módon megsemmisíteni/elhelyezni?
Amúgy még mûködött ennyi idõ után is, igaz kb 130-150 ml lett beletöltve anno.
Elsõ gondolatom volt hogy elküldöm a Coca-Cola-nak hogy dolgozzák fel gumiarábikumnak
#1029
Posted 2013. April 25. - 21:50
Back to the topic!
Stans tejjel mi a tapasztalat? Milyen gyakran kell után töltögetni? Mennyire hajlamos beszáradni?
Gumifüggõ a dolog. Az alap drótos és a protection conti is kiszáradt 2-3 hónap alatt, a vágásvédett maxxisom 1év után sem volt száraz. Szintén a jobbak közé tartozik a wtb és a kenda. Schwalbét nem próbáltam még.
#1030
Posted 2013. April 25. - 09:13
Back to the topic!
Stans tejjel mi a tapasztalat? Milyen gyakran kell után töltögetni? Mennyire hajlamos beszáradni?
Nekem volt WTB (Stans) tej a kerekekben, elég gyorsan eltûnt belõle, az elsõ töltés. Holott a gumikat hazsnáltam vettem, s volt már bennük tej.
Most elõl Joe's hátul WTB van, s lötyög mindkettõ.
#1031
Posted 2013. April 25. - 08:28
Stans tejjel mi a tapasztalat? Milyen gyakran kell után töltögetni? Mennyire hajlamos beszáradni?
#1032
Posted 2013. April 24. - 22:19
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1033
Posted 2013. April 24. - 15:17
Van a Schwalbe-nak olyan belsõje, aminek kivehetõ a szelep magja. + kapható olyan slime gumi, amiben alapban van lötyi.
Igen, ez mindkettõ jobb megoldás szerintem is, mint a felnit fúrkálni. Kösz!
#1034
Posted 2013. April 24. - 15:14
Van a Schwalbe-nak olyan belsõje, aminek kivehetõ a szelep magja. + kapható olyan slime gumi, amiben alapban van lötyi.Nem-nem.
Egy közös ismerõsünk szenved rengeteg defekttel, az UST nem jött igazán szóba, így javasoltam tejet a belsõbe. Prestán keresztül beönteni meg nehézkes, ezért lehetne jobb az autószelepes.
#1035
Posted 2013. April 24. - 15:07
Fúrható, kerék építés topicbam volt talán szó róla, remélem nem az UST mavicot akarod megfúrni!
Nem-nem.
Egy közös ismerõsünk szenved rengeteg defekttel, az UST nem jött igazán szóba, így javasoltam tejet a belsõbe. Prestán keresztül beönteni meg nehézkes, ezért lehetne jobb az autószelepes.
#1036
Posted 2013. April 24. - 13:13
Fúrható, kerék építés topicbam volt talán szó róla, remélem nem az UST mavicot akarod megfúrni!Úgy emlékszem volt téma mostanában, bár lehet nem ebben a topikban, s mivel akkor pont nem voltam érintett, a válasz se maradt meg (most meg nem találom)...
Szabad (illik) presta szelephez való felni a szelep furatot felbõvíteni, hogy az autós szelep is átférjen rajta? Nekem elsõre nem szimpi, de semmilyen tapasztalatom nincs vele kapcsolatban.
#1037
Posted 2013. April 24. - 13:00
Szereznék be a helyedben yellow tape-et és cserélném arra, biztos ami biztos.
Szelepnél szivárgást BOR tubeless szalaggal tapasztaltam csak, amit gyári DT X1800-as kerékszett felnijeire tettünk. A szelepanya alá vágtunk ki belsõbõl egy apró darabot és a szelepanya alá tettük. Pár mp múlva megfogta a lötyi egyébként, megszûnt a szivárgás.
Van stans Yellow tape is, wtb is. Ezt csak próba képpen raktam össze. Többektõl hallottam, hogy így mennek gond nélkül. Egy próbát megér. Versenyen nem ezzel megyek (csak Budán, de ott közel leszek gyalog is )
A tej mindegyiknél megfogta, csak fura volt
#1038
Posted 2013. April 24. - 12:55
Szabad (illik) presta szelephez való felni a szelep furatot felbõvíteni, hogy az autós szelep is átférjen rajta? Nekem elsõre nem szimpi, de semmilyen tapasztalatom nincs vele kapcsolatban.
#1039
Posted 2013. April 24. - 12:50
Szelepnél szivárgást BOR tubeless szalaggal tapasztaltam csak, amit gyári DT X1800-as kerékszett felnijeire tettünk. A szelepanya alá vágtunk ki belsõbõl egy apró darabot és a szelepanya alá tettük. Pár mp múlva megfogta a lötyi egyébként, megszûnt a szivárgás.
#1040
Posted 2013. April 24. - 12:13
A grammmániás kókányolt rendszereknél lehet nagyobb rizikó (semmi sem ust-s vagy tl ready benne, "a lötty biztos összetartja")
Én épp most raktam össze egy ilyet. Nem gramm mániás a cucc: Tl ready gumik, de nem tl ready a felni. (DT 485D, ez elvileg pont ugyan olyan mint az DT X470). Semmi pontosat nem találtam arra vonatkozóan, hogy ez most tl ready vagy sem. De végül is soso bepattan a helyére, ha elmegy a nyomás fent marad. És ami az érdekes, hogy szigetelõ szalaggal szigeteltem le az eredeti felni szalagot. Most raktam össze, délután kiderül hogy mi lesz. eddig tartja a nyomást. (edzõs bringa, és tuti viszek magammal pótbelsõt )
Ami érdekes, hogy eddig 3 kerékszettet raktam össze az utóbbi egy hétben. Ebbõl 3 keréknél eresztett a szelep mellett, 3 nál meg nem. És ebbõl 2 szetnél rendes szalagot használtam, stans, és a szelep is stans volt. Az utolsónál wtb (az is stans . De végül a tej megfogta mindnél. Kinek mi a tapasztalata?