bikeradar.com/mtb/news/article/cush-core-tire-inserts-49758/
Most vettem csak észre, hogy létezik ilyen izé is. Jó drága (150 dollár vagy 120 font) és nehéz is (255, illetve 268 gramm).
bikeradar.com/mtb/news/article/cush-core-tire-inserts-49758/
Most vettem csak észre, hogy létezik ilyen izé is. Jó drága (150 dollár vagy 120 font) és nehéz is (255, illetve 268 gramm).
,,Ha csekkolod a sulyat grammmerlegen, kb latod mennyi veszett, par tiz grammnyi csokkenes mar szembetuno."
Persze csak, ha ki dolgozol egy algoritmust, ami kiszámolja neked, hogy adott terep, adott kövei milyen mértékű gumi lemorzsolódást fognak okozni, adott kilométer megtételénél, adott súlynál, akkor tudni fogod a súlyveszteségből mennyi a gumi és mennyi a lötyi veszteség, ne má, NASA biztosan dobna ki rá valami számot...
Falusi gyerek meg kipattintaná a gumi oldalát 20cm-en oszt jól belenézne, kell e még löttyintenie bele"
gaboca1 módosította - 2017. május 01. - 10:36
arn módosította - 2017. május 01. - 09:26
Haverék most vannak Izraelben egy versenyen (túrán), az ország északi végéből kell lemenni a déli végig, a Vörös tengerig, sátrazva. http://holylandmtbch...route/tracking/
Szerény 1400km, főleg terepen. Namost, 1000 km-nél fel kellett adniuk, mert annyi királydinnye (helyi megfelelője) volt az úton, hogy a gumik sündisznók lettek. A Continental lötty a gumiban szintén föladta, nem tömített egy idő után. A Continental Protection-ös gumik azt hittem jobbak defekt ellen, bár ott még olyan gond is volt, hogy a brutál köves tereptől elkezdtek leszakadni a külsőről a minták.
Kérdésem:
Szerintetek milyen gumival kellett volna ide menni ? Mondjuk olyannal, amiben van olyan plusz defektvédő réteg ? (DoubleDefense)
És a löttyel mi lehetett a gond ? Elfogyott benne a tömítőanyag ? Pl. Stans folyadék jobb lett volna ?
Jelzem, én belsővel járok és abba rakok löttyöt. És egyszer vettem én is Conti löttyöt - és néhány hónap után ugyan úgy jártam, mint ők: Csak folyt ki a lé de nem csinált semmit. Kb mintha Mizó tej lett volna benne.
Viszont mióta OKO cuccot lötykölök a belsőbe, azóta nincs ilyen gondom, teszi a dolgát tökéletesen. (mondjuk ez egy jóval sűrűbb anyag)
lehet utána kellett volna tölteni a löttynek ennyi szúrás után
Haverék most vannak Izraelben egy versenyen (túrán), az ország északi végéből kell lemenni a déli végig, a Vörös tengerig, sátrazva. http://holylandmtbch...route/tracking/
Szerény 1400km, főleg terepen. Namost, 1000 km-nél fel kellett adniuk, mert annyi királydinnye (helyi megfelelője) volt az úton, hogy a gumik sündisznók lettek. A Continental lötty a gumiban szintén föladta, nem tömített egy idő után. A Continental Protection-ös gumik azt hittem jobbak defekt ellen, bár ott még olyan gond is volt, hogy a brutál köves tereptől elkezdtek leszakadni a külsőről a minták.
Kérdésem:
Szerintetek milyen gumival kellett volna ide menni ? Mondjuk olyannal, amiben van olyan plusz defektvédő réteg ? (DoubleDefense)
És a löttyel mi lehetett a gond ? Elfogyott benne a tömítőanyag ? Pl. Stans folyadék jobb lett volna ?
Jelzem, én belsővel járok és abba rakok löttyöt. És egyszer vettem én is Conti löttyöt - és néhány hónap után ugyan úgy jártam, mint ők: Csak folyt ki a lé de nem csinált semmit. Kb mintha Mizó tej lett volna benne.
Viszont mióta OKO cuccot lötykölök a belsőbe, azóta nincs ilyen gondom, teszi a dolgát tökéletesen. (mondjuk ez egy jóval sűrűbb anyag)
miben sikerult ekkorat perecelni? lesodrodtal?
Valamilyen bunkó oda borította ki az erdőben az épitési sittjét, a széléről pont benyúlt egy darabból az a jó éles fajta ferdén lefűrészelt PVC csődarab, ami annak rendje és módja szerint végigszántotta az oldalfalat. Olyan volt mint egy durr defekt, azonnal elkezdtem korcsolyázni. Ha 50-nél hirtelen csak a felnit dobálják a kövek nincs időd komótosan fékezgetni
mindennapi gramm-számolás. egy-egy kerékhez (monti, nagykerekű) kb hány gramm lötty kell?
en mindegyikbe 60mlt raktam a 35os cxbe, es a 2.25os 29erbe is (meg most a 27.5osbe is).
Nem úgy értettem, hanem hogy ha beleraksz egy teljes, felfújt belsőt akkor még nem kuka a gumi De foltoztam már versenyen szanaszét szakadt UST-s gumit talált gumidarabbal, óvatosan de vissza tudtam vele tekerni a rajthoz
miben sikerult ekkorat perecelni? lesodrodtal?
ez a cx mufaj mindig a guminal juttatja eszembe, hogy azert ez nem monti... amikor a terep engedi es az ember elkapatja magat, normal helyzetben van rendes tapadas - node amikor fekezesre kerul a sor, vagy sodros kanyaroknal, nah ott kijon, hogy a 35mm (semislick) az nem 55-60. ha oldaliranyban megindul, vege - es a letezo legartatlanabb helyzetekben kell driftelni. ilyenkor mar inkabb tovabbengedem, lesz, ami lesz. mar szantottam be 2mes gazba, doltem be toltesoldalba, es mentem bokorba.
Ne belsovel ragaszd meg a kiszakad kulsot, mert az erre alkalmatlan
Nem úgy értettem, hanem hogy ha beleraksz egy teljes, felfújt belsőt akkor még nem kuka a gumi De foltoztam már versenyen szanaszét szakadt UST-s gumit talált gumidarabbal, óvatosan de vissza tudtam vele tekerni a rajthoz
Hat nem, de egy probat megerhetett volna :DD
Ne belsovel ragaszd meg a kiszakad kulsot, mert az erre alkalmatlan, mivel nyulik, igy a lyukon kituremkedik. Van tobb fele kulso foltozo is, eddig a Rema TipTop foltjat probaltam, vegulis mukodik, de azert lehetne nagyobb, mert csak 3 centi atmerojut kaptam. De ugy latom, hogy letezik nagyobb is, 50x25 mm-es. Bar mikor vettem, akkor nem volt ekkora a forgalmazonal, mar azon is neztek, hogy mihez keresem. Harom kek alju folt es a 12 grammos special cement BL vulkanizalo talan 6-700 Ft lehetett, nem pedig 8 euro...
Seth-nek tetszett a Parktool TB-2 Reifenflickenje is, foleg a neve. Mar vettem ilyet is, de me'g nem volt ra szuksegem, bar a hatul levo evo Racing Ralph-ra raferne mar par tapasz. Nem tul eros az oldalfala :/
A zefalnak volt régebben tubless javító készlete amiben volt egy nagy méretú kocka alakú, vágható folt, de most már nem találom, szerintem ez a Panaracer ugyan olyan: http://www.biker.hu/...keszleGJ04.html
A mostani Zefalban azért vannak jő nagy foltok: http://bikepro.hu/ke..._gumileszedovel
gaboca1 módosította - 2017. április 24. - 08:40
arn módosította - 2017. április 24. - 07:20
Szvsz nem gondolta komolyan :)
Hat nem, de egy probat megerhetett volna :DD
viszont ha nem lehet megragasztani belsővel még nem kuka. Van egy pár ilyenem (pontosabban mivel volt tartalék még nem próbáltam ragasztani), ha nem sikerül akkor mennek a másik bringára belsővel, ahol már majdnem 20000 km van az elsőben és szerintem mégegyszer annyit simán elbír (Nobby EVO, nem UST).
Ne belsovel ragaszd meg a kiszakad kulsot, mert az erre alkalmatlan, mivel nyulik, igy a lyukon kituremkedik. Van tobb fele kulso foltozo is, eddig a Rema TipTop foltjat probaltam, vegulis mukodik, de azert lehetne nagyobb, mert csak 3 centi atmerojut kaptam. De ugy latom, hogy letezik nagyobb is, 50x25 mm-es. Bar mikor vettem, akkor nem volt ekkora a forgalmazonal, mar azon is neztek, hogy mihez keresem. Harom kek alju folt es a 12 grammos special cement BL vulkanizalo talan 6-700 Ft lehetett, nem pedig 8 euro...
Seth-nek tetszett a Parktool TB-2 Reifenflickenje is, foleg a neve. Mar vettem ilyet is, de me'g nem volt ra szuksegem, bar a hatul levo evo Racing Ralph-ra raferne mar par tapasz. Nem tul eros az oldalfala :/
qrva grammánia (nem neked úgy általános)
első generációs még igazi ust nobby nic-el 2 szezont (s akkor még relatív sokat mentem) gurultam, minden lötty és egyéb nélkül , a felni repedése vetett véget a sztorinak. igaz 820 gramm volt per darab.
Pont azon filózom én is hogy mivel már nem lehet kapni UST-ben, a TLE/snakeskin verziót elől vagy hátul próbáljam ki először. Hátul jóval nagyobb az esély a defektre, 5 év alatt egyszer volt elől defektem és már nem is emlékszem hogy akkor már tubeless-el mentem e. Viszont a szokásos repesztésemnél ha mégis elől száll el akkor nagy a bukta. Valamikor nem úszom meg elől se persze.
@arn: viszont ha nem lehet megragasztani belsővel még nem kuka. Van egy pár ilyenem (pontosabban mivel volt tartalék még nem próbáltam ragasztani), ha nem sikerül akkor mennek a másik bringára belsővel, ahol már majdnem 20000 km van az elsőben és szerintem mégegyszer annyit simán elbír (Nobby EVO, nem UST). Ugyanígy a hátsóra, amikor elfogy a Smart Sam mennek rá az versenyen leamortizált UST Racing Ralph-ok
arn módosította - 2017. április 23. - 18:36
sikerult rekonstrualni az esetet... valszeg belementem a ket resz koze, es az kivagta az oldalat. eloszor nem is talaltam meg a nyomat - belsovel felfujtam, es 6 baron talaltam egy nagyon enyhe kidudorodast, de ugy voltam vele ezt kaphatta korabban is, mert tobb horzsolas is van az oldalfalon a koves reszek miatt. ha 6 baron dudorodik ennyire, 2.5-3 baron nem lesz gond vele.
nem volt kedvem a szappanos vizhez, ezert az egyik felet bepattintottam belsovel. utana sem tartotta a nyomast, azt hittem meg mindig a peremnel veszit vhol, de tettem bele tejet, es elkezdtem forgatva pumpalni. igy mar azonnal kibujt a szog a zsakbol, spriccelt a kidudorasnal a tej. megprobalom megragasztani belulrol, ha ugysem az igazi, akkor kuka. egy alig kopott futofeluletnel sajnalom azt a 35 eurot...
qrva grammánia (nem neked úgy általános)
első generációs még igazi ust nobby nic-el 2 szezont (s akkor még relatív sokat mentem) gurultam, minden lötty és egyéb nélkül , a felni repedése vetett véget a sztorinak. igaz 820 gramm volt per darab.
sikerult rekonstrualni az esetet... valszeg belementem a ket resz koze, es az kivagta az oldalat. eloszor nem is talaltam meg a nyomat - belsovel felfujtam, es 6 baron talaltam egy nagyon enyhe kidudorodast, de ugy voltam vele ezt kaphatta korabban is, mert tobb horzsolas is van az oldalfalon a koves reszek miatt. ha 6 baron dudorodik ennyire, 2.5-3 baron nem lesz gond vele.
nem volt kedvem a szappanos vizhez, ezert az egyik felet bepattintottam belsovel. utana sem tartotta a nyomast, azt hittem meg mindig a peremnel veszit vhol, de tettem bele tejet, es elkezdtem forgatva pumpalni. igy mar azonnal kibujt a szog a zsakbol, spriccelt a kidudorasnal a tej. megprobalom megragasztani belulrol, ha ugysem az igazi, akkor kuka. egy alig kopott futofeluletnel sajnalom azt a 35 eurot...
Igy meg sose szivatott meg a tubeless, a racsnal valszeg valszeg volt egy bofoges, elvesztette a nyomast, es eleresztett az oldalfal. Nana, hogy nem vittem magammal semmit. Ket srac segitett, de nem tudtuk zsebpumpaval felfujni. Szerencsere csak egy orat kellett tolnom.
nem tudom pontosan mi tortent, mert hasonlo racsokon mar sokszor mentem at, elotte meg gyokeres reszen is jottem - talan epp sikerult a ketto koze vhogy, es rossz helyen nyomta be, pillanatok alatt tortent. serulest nem talaltam a kulson, de majd atnezem. a tolastol teljesen kiugrott a gumi, szep kis latexcsikot huztam magam utan.
probald meg igy:
Hátha szétrobban a felnije,. nagyon okos, csak ne reklámozd.