Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Merida
Indította
yalaman
, 2003. április 07. 18:16
#1141
Írta 2007. június 04. - 15:45
Sziasztok!
Pár hónapja használok egy Trans-Mission Race vázat. Nagyon meg vagyok vele elégedve. A hátsó Manitou rugostag tág határok között állítható a kényelmestõl a kõkeményig, még alám is (92kg vok). Pogózásra való hajlam szintén állítható szeleppel, ha felpumpálom (spv) tekeréstõl alig mozog. Szép hosszú monoblock kell bele - 126mm. Régebbi ill. középkategóriás cuccokkal kb. 13.5-14kg a bringa súllya.
Elötte egy 2003-as Matts Speed vázzal mentem amirõl szintén csak jókat mondhatok, még megvan, hibátlanul müködik és hamarossan újra csatasorba áll.
Pár hónapja használok egy Trans-Mission Race vázat. Nagyon meg vagyok vele elégedve. A hátsó Manitou rugostag tág határok között állítható a kényelmestõl a kõkeményig, még alám is (92kg vok). Pogózásra való hajlam szintén állítható szeleppel, ha felpumpálom (spv) tekeréstõl alig mozog. Szép hosszú monoblock kell bele - 126mm. Régebbi ill. középkategóriás cuccokkal kb. 13.5-14kg a bringa súllya.
Elötte egy 2003-as Matts Speed vázzal mentem amirõl szintén csak jókat mondhatok, még megvan, hibátlanul müködik és hamarossan újra csatasorba áll.
#1142
Írta 2007. május 31. - 17:08
Most beváltom korábbi életveszélyes fenyegetésemet és fotókat teszek közzé. Néhány kép számomra érdekes részletekrõl alább.
Maga a táltos:
A kormány kicsit zsufi a két remote lockouttal:
A hátsó rugóstag lockout kábelét nehéz nem csúnyán vezetni:
A gumik aszfalton csapnivalóak, zajos és nagy a gördülési ellenállás:
Egy kis meglepi: a váz a katalógussal ellentétben nem préselt hanem hydroform 66-os alu:
És egy kis hülyeség: a gyári "vázvédõ" pont ott véd ahol nem kéne, azaz a gumírozott részét a váltónak:
A feszítõ viszont elvégzi a "piszkos munkát", szépen gyilkolja a vázat/magát. Ide nyilván kell egy hosszabb neoprén (a fölsõ oldalon úgyis egy rusnya mûanyag matrica védi a lánctól, félig már levált).
A gyári nyereg SZVSZ nem ilyen stílusra való, zavaróan hossúnak találom (meg kényelmetlen is ) Le fogom cserélni:
Viszont a Revelation állító csavarját nem kell eltennem mert a tengely gyorskioldója pont megvédi az elvesztéstõl:
Maga a táltos:
A kormány kicsit zsufi a két remote lockouttal:
A hátsó rugóstag lockout kábelét nehéz nem csúnyán vezetni:
A gumik aszfalton csapnivalóak, zajos és nagy a gördülési ellenállás:
Egy kis meglepi: a váz a katalógussal ellentétben nem préselt hanem hydroform 66-os alu:
És egy kis hülyeség: a gyári "vázvédõ" pont ott véd ahol nem kéne, azaz a gumírozott részét a váltónak:
A feszítõ viszont elvégzi a "piszkos munkát", szépen gyilkolja a vázat/magát. Ide nyilván kell egy hosszabb neoprén (a fölsõ oldalon úgyis egy rusnya mûanyag matrica védi a lánctól, félig már levált).
A gyári nyereg SZVSZ nem ilyen stílusra való, zavaróan hossúnak találom (meg kényelmetlen is ) Le fogom cserélni:
Viszont a Revelation állító csavarját nem kell eltennem mert a tengely gyorskioldója pont megvédi az elvesztéstõl:
...Öööö... És hogy veszem LE a lábam a pedálról?...
#1143
Írta 2007. május 30. - 17:04
Korábban igértem képeket az AM 800-aomsról, most biz'isten erõt veszek magamon és felteszek párat... Én nagyon szeretem, bár alapállapotban nem az a kimondotan pehelysúlyú versenyzõ de egy AM gépre az vesse az elsõ követ... Én magam 93 (na jó, most ebédeltem, 94) kiló vagyok és meg sem nyekken alattam amolyan "kemény XC" használat közben. (Télleg, van ilyen? Már annyi kategória van hogy belehülyül az ártatlan szemlélõdõ, én meg még jelzõket rakok elé...) Szóval BNP túristautak, "toronyiránt, jöjjön aminek jönnie kell" stílusban mintha neki teremtették volna. Igazi tökös DH/dirt/FR nekem már nem való, megöregedtem hozzá, ilyen használatban biztos kifeküdne
Én két lényeges módosítást végeztem el rajta:
1. Hátsó teló csere egy DT Swiss 190-esre, mert az eredeti Ario 2.1 nem lockoutos. Enélkül meg idegesített a pogózása - én az a tipus vagyok aki addig mászik amíg beledöglik, utána ha viszabootolt a pacemakerem megint felülök rá és mászok tovább. Szóval halál a pogóra Azért DT mert ezt kaptam, vszleg olcsóbban meg lehetett volna úszni hasonlóan jó eredménnyel ha egy MC 2.3 kerül bele. (Idióta méret, 7.5x2").
2. Elsõ teló csere, egy Revelation Air U-Turn LO lett. Az eredeti Tora LO medium rugóval túl lágy, a Te súlyodhoz is minimum rugócsere (F/XF bele). A Revelation amúgy tökéletes választás, olyan finom mint a szitált egérsz@r, egy pumpálás és olyan amilyennek én akarom - de vszleg overkill. A Tora rugócserével is elég jó lett volna, de hibbant vagyok és ez lett belõle
Én két lényeges módosítást végeztem el rajta:
1. Hátsó teló csere egy DT Swiss 190-esre, mert az eredeti Ario 2.1 nem lockoutos. Enélkül meg idegesített a pogózása - én az a tipus vagyok aki addig mászik amíg beledöglik, utána ha viszabootolt a pacemakerem megint felülök rá és mászok tovább. Szóval halál a pogóra Azért DT mert ezt kaptam, vszleg olcsóbban meg lehetett volna úszni hasonlóan jó eredménnyel ha egy MC 2.3 kerül bele. (Idióta méret, 7.5x2").
2. Elsõ teló csere, egy Revelation Air U-Turn LO lett. Az eredeti Tora LO medium rugóval túl lágy, a Te súlyodhoz is minimum rugócsere (F/XF bele). A Revelation amúgy tökéletes választás, olyan finom mint a szitált egérsz@r, egy pumpálás és olyan amilyennek én akarom - de vszleg overkill. A Tora rugócserével is elég jó lett volna, de hibbant vagyok és ez lett belõle
...Öööö... És hogy veszem LE a lábam a pedálról?...
#1144
vendég_Zsoltti_*
Írta 2007. május 29. - 19:43
Írtam emailt, olvasd el!
Hali McGywer!
Van tapasztalatod Trans Missionnal?
Fullyn töröm a fejem, de a nehezebb riderek közé tartozom/95-100 kg).
várnék érveket pro és kontra a trans mission és az AM szériák vonatkozásában.
Thx
#1145
Írta 2007. május 19. - 13:26
Sziasztok! Nemrégiben kaptam egy Merida matts miamit, és véleményeket, tapasztalatokat kérnék a bicóról ,mennyire vigyázzak vele, meg satöbbi
#1146
Írta 2007. május 12. - 08:44
Közérdekû közlemény:
Merida HFS 4000-es váz, 20"-as méretben, kulacstartócsavarok nélkül, V-féktüskével és a gyári kormánycsapágy bevert csészéivel együtt is csak 1622g.
Merida HFS 4000-es váz, 20"-as méretben, kulacstartócsavarok nélkül, V-féktüskével és a gyári kormánycsapágy bevert csészéivel együtt is csak 1622g.
#1147
Írta 2007. május 09. - 10:09
Szerintem rendben vannak. az XT cuccokkal nem lehet nagy gond (agyak+váltás), azok eléggé megbízható dolgok. az LX hajtókar is rendben van, merev, erõs, bár kicsit nehéz, de nem vészes. az avid juicy 5 fékek jól fognak, én is egy ilyen szettel (185/160) szemeztem, de aztán V-fékes kerekeim lettek (ez volt kihagyhatatlan áron). a telót nem ismerem, a puding próbája az evés, ha nem jön be, akkor az aprón biztos el tudod passzolni vagy cserélni pl. egy reconra. de a fõbb alkatrészek egyben vannak, tehát ha van rá $, akkor nyugodtan vedd meg.
(meglátod, téged is elkap majd a gépszíj, és fejleszteni akarsz:D:D)
(meglátod, téged is elkap majd a gépszíj, és fejleszteni akarsz:D:D)
#1148
Írta 2007. május 07. - 22:50
Lánc, fogaskoszorú, pedál ezek viszonylag apróságok, könnyen cserélhetõ az elején is. Ha "csak" ennyi, és a nagyobb elemek rendben vannak az nem akkora gond.
#1149
Írta 2007. május 07. - 20:53
és tényleg! a Relic Supert olvashattam rock shoxnak:D
az összeget én is sokallom, de ha fred megengedheti magának és nagyon tetszik neki,(nekem is bejön az az antracitszürke) akkor úgyis nehéz lesz lebeszélni errõl a bringáról..
talán pyxis xt van ilyen árban, de azon meg truva firex hajtómû van (ha jól emlékszem), az pedig nagyon cserés egy ilyen árkategóriájú bringában...és akkor már inkább ezen egy lánc+fogassorcsere...
az összeget én is sokallom, de ha fred megengedheti magának és nagyon tetszik neki,(nekem is bejön az az antracitszürke) akkor úgyis nehéz lesz lebeszélni errõl a bringáról..
talán pyxis xt van ilyen árban, de azon meg truva firex hajtómû van (ha jól emlékszem), az pedig nagyon cserés egy ilyen árkategóriájú bringában...és akkor már inkább ezen egy lánc+fogassorcsere...
#1150
Írta 2007. május 07. - 20:41
a telót (RS relic) sajnos nem ismerem
azt nem csodálom, mert nem RS, hanem indián féle;)
http://www.hbsuspens...tid=1&itemid=17
én kicsit sokallom érte ezt az összeget. a fogaskoszorú csak deore, a lánc csak lx, a pedál is egy régi típus...
#1151
Írta 2007. május 07. - 19:14
a tfs 900 d szerintem eléggé rendben van, és valóban jól néz ki.
...
ha van rá $, akkor szerintem nyugodtan vedd meg.
Szia!
Köszi a választ. Még kicsit rágódom rajta, de vszinu ez lesz...
#1152
Írta 2007. május 07. - 17:46
a tfs 900 d szerintem eléggé rendben van, és valóban jól néz ki.
XT váltás és agyak, LX meghajtás, avid juicy 5 fékek, ez így egy elég jó összeállítás...talán a felnit cserélném le, meg a kormányszárat és a kormányt meg a nyerget sajáz ízlésnek megfelelõen, de eléggé egyben van a gép, csak apróságokat cserélnék le rajta. a merida saját x-mission cuccai is jó minõségûek, csak nincsenek agyonkönnyítve...
a telót (RS relic) sajnos nem ismerem, az lehet még a gyenge pont, de ha nem jön be, akkor elég jó áron el lehet adni szinte újan, és venni egy másikat (recon pl.).
ha van rá $, akkor szerintem nyugodtan vedd meg.
XT váltás és agyak, LX meghajtás, avid juicy 5 fékek, ez így egy elég jó összeállítás...talán a felnit cserélném le, meg a kormányszárat és a kormányt meg a nyerget sajáz ízlésnek megfelelõen, de eléggé egyben van a gép, csak apróságokat cserélnék le rajta. a merida saját x-mission cuccai is jó minõségûek, csak nincsenek agyonkönnyítve...
a telót (RS relic) sajnos nem ismerem, az lehet még a gyenge pont, de ha nem jön be, akkor elég jó áron el lehet adni szinte újan, és venni egy másikat (recon pl.).
ha van rá $, akkor szerintem nyugodtan vedd meg.
#1153
Írta 2007. május 07. - 17:33
Sziasztok!
A fenti darabról mi a vélemény ? Nem tapasztalatira gondolok, hanem ár / érték arány, van-e benne ránézésre gyenge láncszem, stb...
Esetleg ebben a kategóriában érdemesebb lenne más (márkát) venni ? Bár ennek az antracitszürke desing-jába kicsit beleszerettem ))
Köszönöm
A fenti darabról mi a vélemény ? Nem tapasztalatira gondolok, hanem ár / érték arány, van-e benne ránézésre gyenge láncszem, stb...
Esetleg ebben a kategóriában érdemesebb lenne más (márkát) venni ? Bár ennek az antracitszürke desing-jába kicsit beleszerettem ))
Köszönöm
#1154
Írta 2007. május 06. - 11:59
Hellotok.!!
1 Kérésem lenne
Dirt/street bringát szeretnék vásároolni. És nem nagyon tudok dönteni...
Segítséget szeretnék kérni!!
3 lehetõség áll fent
1: UMF Hardy 4 2006
2 Hardy 4 2007
3 Univega RAM XF-902 .
Vagy ha esetleg ijen Árkategóriában(max 100,000 HUF) jobb Bringa is akad azt is szívesen fogadom..
Kérlek titeket segítsetek nekem !!!
Elõre is kössz
Gergõ
1 Kérésem lenne
Dirt/street bringát szeretnék vásároolni. És nem nagyon tudok dönteni...
Segítséget szeretnék kérni!!
3 lehetõség áll fent
1: UMF Hardy 4 2006
2 Hardy 4 2007
3 Univega RAM XF-902 .
Vagy ha esetleg ijen Árkategóriában(max 100,000 HUF) jobb Bringa is akad azt is szívesen fogadom..
Kérlek titeket segítsetek nekem !!!
Elõre is kössz
Gergõ
#1155
Írta 2007. május 04. - 19:38
sziasztok
Merida Trans Mission Speed röl mi az általános vélemyény? nem törnek meg ilyenek? ilyesmi cc-s fullyt keresek. Az olcsobb váltaoztaba lévö German A tagrol sajnos semmit nem tudok. mennyire mozog ez jol és mennyire megbizhato?
thx az infot elöre is / bocsi de nincs idöm visszakeresni mert megyek ki rallyra :)/
üdv
Írtam emailt, olvasd el!
#1156
Írta 2007. április 28. - 09:23
sziasztok
Merida Trans Mission Speed röl mi az általános vélemyény? nem törnek meg ilyenek? ilyesmi cc-s fullyt keresek. Az olcsobb váltaoztaba lévö German A tagrol sajnos semmit nem tudok. mennyire mozog ez jol és mennyire megbizhato?
thx az infot elöre is / bocsi de nincs idöm visszakeresni mert megyek ki rallyra :)/
üdv
Merida Trans Mission Speed röl mi az általános vélemyény? nem törnek meg ilyenek? ilyesmi cc-s fullyt keresek. Az olcsobb váltaoztaba lévö German A tagrol sajnos semmit nem tudok. mennyire mozog ez jol és mennyire megbizhato?
thx az infot elöre is / bocsi de nincs idöm visszakeresni mert megyek ki rallyra :)/
üdv
#1157
Írta 2007. április 13. - 08:53
Na, összeállt a gép !
Elsõ benyomásaim alapján remek váz az idei hfs.
http://pix.bikemag.h...0&ppuser=186603
Elsõ benyomásaim alapján remek váz az idei hfs.
http://pix.bikemag.h...0&ppuser=186603
#1158
Írta 2007. április 12. - 21:12
ha felfújod a tagot akkor szarul mozog de még pogozik és nem is tesz jót a tagnak
itthon kapható tagok közül a RS pearl 3,1*el érdemes próbélkozni....asszem 60 körül van....
itthon kapható tagok közül a RS pearl 3,1*el érdemes próbélkozni....asszem 60 körül van....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1159
Írta 2007. április 12. - 20:20
Csory: Willkernél Én is kiprobáltam a 3000et.
Engem érdekelnek képek..
Atöbbi rugóstag mennyibe kerül amire ki kellene cserélni?
Ha felfújod a tagot akkor is pogózik?
Engem érdekelnek képek..
Atöbbi rugóstag mennyibe kerül amire ki kellene cserélni?
Ha felfújod a tagot akkor is pogózik?
#1160
Írta 2007. április 10. - 14:59
Erre voltam kíváncsi. De tag cserével remélhetõleg ez a probléma orvosolható.másrászt baromira hiányzik belõle a lockout vagy a propedal (vagy akármi,mert mászáskor az agyamra megy úgy pogózik). .