kiváló írás, nagyon szép összefoglaló, köszönjük! sok örömteli km-t a bicajjal!
Edited by Kisherceg, 2023. October 12. - 12:36.
50mm-es karbonfelnik 21,5 mm-es belső szélességgel, alu küllőanyák, húzott küllők, 12x100-as első átmenőtengely, két ipari csapágy. A felnik mind elől, mind pedig hátul nagyon szépen megmunkáltak, gyönyörűen futnak, és nagyon pontosak. Kézzel, erőlködés nélkül felmentek rá a tényleg első osztályú minőségű gumik, és minden további nélkül tudtam felfújni sima kézipumpával őket tej nélkül is (persze csak próbából) és még így sem engedték a nyomást.
Hátul is megegyezik a felnimagasság, valamint a belső felniszélesség, az anyák, küllők, az agy pedig 12x142-es, átmenőtengelyes, 4 ipari csapággyal, és Shimano kompatibilis aluminium rotortesttel, mely 12 sebességes sorral is kompatibilis, valamint bemaródás gátlóval is rendelkezik.
A sima felniszalag meglepően nehéz, 45gramm a pár. Helyét a DT tubeless szalagja vette át mindkét keréken. Tubeless szelepből a Schwalbe 60mm-es verziójára esett a választás, melyek nagyon szépen megmunkáltak, és a csomagolásuk is kifejezetten minőségi. (ez utóbbi nem túl lényeges, de szívet melengető főleg úgy, hogy ezek kifejezetten olcsó alkatrészek (16euro a pár))
Gumiból nagyon elégedett voltam a Continental GP5000-el, ezért ennek tubeless verziójára esett a választás, 32-es méretben az 5000S TR-re. A nyomást még állítgatom, most éppen 3,46 bárnál járok elől és hátul is, de szerintem elől 3,1 hátul pedig 3,2 bár környékére szerintem nyugodalmasan mehetek majd le úgy, hogy érdemi lassulást még nem fogok tapasztalni. Talán itt megemlítendő, hogy 80 kiló vagyok, ami bár nem sok a 195cm-es magasságomhoz, de azért mégis csak 80 kg az nagy súly. önmagában. Már a jelenlegi nyomásra is igaz, hogy hihetetlenül komfortos így a bringa, álmomban nem gondoltam volna, hogy egy ilyen bringával, ilyen tempóban lehet majd közlekedni ilyen menetkomforttal úgy, hogy a gumik futása, stabilitása minden általam országúton eddig tapasztaltnál fényévekkel jobb. Eleinte gondolkodtam, hogy nem lesz-e gond a lefordulás kérdése, de ezalatt az alig 120 kilométer alatt, amit eleddig a bicajon töltöttem minden kételyem elillant, annyira várakozáson felül teljesít a rendszer.
A teljes képhez kellett még két kulacstartó, ezek Elite-ek lettek, illetve feltettem a stucnira egy garmin konzolt is, ami az órával együtt szépen palástolja azt a csúnya kéményt a kormányszár felett, melyet nem akartam levágni még annak ellenére sem, hogy biztosan nem fogom feljebb tenni a kormányt. Pedig nagyon szép, formázott ahed kupak jár a kormányszárhoz ám, de erről egyelőre lemondtam még.
Tapasztalatok: A bringa számomra nagyon könnyű lett, érzésre mindenképpen, le még nem mértem, ezt még pótlom majd. Az biztos, hogy a valaha volt eddig legkönnyebb országútim. Ami pedig talán még ennél is fontosabb, hogy a legstabilabb is. Ez biztosan fakad a geometriából is, de ezekkel a kerekekkel olyan szépen tartja az irányt a bringa, hogy kanyarban, 50-es tempónál sem okoz gondot elengedni a kormányt félkézzel pl., mert egy pillanatnyi megingás nem érződik. Nem tudom, hogy ki, hogy van vele, de én eddig mindig éreztem ilyenkor némi bizonytalanságot, vibrációt más bringák esetében.
Hátra van még a féktárcsák esetleges cseréje, de pusztán csak azért, mert méltatlanúl egyszerűek a bringa egészéhez képest, viszont tökéletesen működnek, úgyhogy egyelőre maradtak még.
Innentől a fő cél a kilométerek gyűjtése, aztán még az is lehet, hogy később megosztom majd hosszabb távú tapasztalataimat is.
Edited by Mars, 2023. October 12. - 09:37.
Megvolt a reacto felavatása, gondoltam, készítek egy nem túl rövid, de talán érdekes összefoglalást a tudnivalókkal kapcsolatban, elsősorban a módosításokról, felszereltségről, viselkedésről.
A bringa konkrétan egy Merida Reacto 4000, mely a reacto-k között a legolcsóbb modell. A reacto ezen szériája kizárólag karbon vázzal és villával készül, ráadásul ezt komplett vázszettként árulja a merida, mert a karbon nyeregcső, a kormánycsapágy és a stucni rendszer is a szett részét képezi. Persze, utóbbi kettőt az FSA gyártja, ugyanakkor a mindent integráljunk a vázon belülre trend jegyében a Merida választott egy megoldást és aköré tervezte meg a kábelek bevezetését a vázba, villába. Egyébként a választott kormánycsapágy és stucni olyan megoldás lett (a kormánnyal egyetemben), hogy lényegében teljesen eltűnteti a kábeleket úgy, hogy az állíthatóság, szerelhetőség nem csorbult a kelleténél jobban. Nem mondom, hogy nem bonyolódik így a szerelés, de ahhoz képest, hogy ez egy dedikáltan aero bringa, ahol pont az az elsődleges szempont, hogy ne legyenek feleslegesen lobogó kábelek mindenfelé, nagyon is jól sikerült ötvözni a szerelhetőséget és a rejtett kábelvezetést. Nem mellékesen használat közben nincsenek szoruló/surlódó, nyöszörgő, megtörő pontok, így ezzel én teljesen elégedett vagyok.
Azt már megszoktam, hogy egy komplett bringa vásárlásakor mindig hozzá fogok nyúlni a gyári összeállításhoz és beállításhoz, és ez persze most is így történt. Azért azt is be kell valljam, hogy én az ilyesmit nagyon kedvelem, szóval örömmel álltam neki. A 4000-es modell egy teljes Shimano 105-ös szettet takar (2x11 (39/52 és 11-30)), természetesen tárcsafékekkel, Merida Expert kerekekkel, 25mm-es belsővel használható Continental gumikkal, Merida expert CC nyereggel, valamint a hozzá tartozó Merida kiegészítőkkel (szerszámkészlet, imbusz fejű kerék kioldó kar)
A kiegészítők bár okos megoldások, de mivel mindkettőre van egyéb megoldásom, így ezzel máris jelentős grammokat spóroltam, mert, hogy első dolgom volt őket leszerelni a bicikliről.
A nyereg egy szuper darab, de országútra kissé túlzásnak érzem, így áttettem a gravel bringámra, arról pedig felkerült ide a full karbon, így jelentősen könnyebb nyergem.
A karbon nyereg felszerelése okozott némi fejtörést, mert a pálcája ovális, szemben a gyári nyereg cro-mo pálcájával, ami kör keresztmetszetű. Egy éjszakányi forgolódás után rájöttem, hogy nem új nyeregcsőfejre lesz szükségem, Mert a Merida okosan megoldotta, hogy a nyeregrögzítő elemek forgatásával a karbon nyeregpálcákat is fogadja a cső, gyárilag.
A bringa természetesen pedál nélkül érkezett, nem volt könnyű megtalálni rá az ideálisat. SPD-t akartam, mert csak ezért nem szerettem volna cipőt és új szabványú országútis pedált vásárolni. De bennem volt, hogy erre a bringára valami könnyebbet kellene tenni. Szerencsére megtaláltam az Ultegra szintű SPD rendszerű, de csak egy oldalas pedálját a Shimanónak, így nagyon jó áron lett egy nagyon jó minőségű és még az XTR pedál súlyánál is 50 grammal könnyebb pedálom.
A hajtásban/váltásban az egyetlen nem Shimano alkatrész a lánc. Ez egy KMC X11. Elöljáróban ezt egyből cserélni gondoltam Ultegrára, de aztán a tesztkörökön kiütközött, hogy (szemben a gravel bringán lévő 10 sebességes rendszerrel) szépen, hangtalanul teszi a dolgát, így maradt.
A bringa egyértelműen leggyengébb pontja a kerékszett. Ezek a gyári, Jalco felnis, jelöletlen, iparicsapágyas agyas, átmenőtengelyes kerekek, húzott küllővel, réz anyával, sima felniszalaggal 30mm-es felnimagassággal és 19mm-es belső felniszélességgel érkeznek, de legalább tubeless kompatibilisek, és igen szépen megmunkáltak, szőröstűl-bőröstűl. 1800 grammot nyomnak párban Shimano rotortesttel. Volt egy pár Continental GP5000-es külsőm otthon, 32mm-es méretben, belsős kivitelben. A gyári, 25mm-s gumikat gyorsan leszedtem a kerekekről, mert azzal semmiképpen sem szerettem volna használni a bringát, öreg vagyok én már a magas nyomáson, kényelmetlenül pengeélen táncoláshoz, főleg a jó Magyar, hát még a budapesti és környéki utakon. Feltettem a 32mm-eseket, belsővel. Az is kérdés volt, hogy elfér-e majd a vázban, mert a Merida maximum 30mm-es gumit ajánl. Nos, szerencsére a 32-es még úgy is bőven elfér (nagyon bőven), hogy 4,5 báron inkább 33-34mm széles a gumi. Fogalmazódni kezdett bennem a gondolat, hogy az egész bringa egy más szintet képvisel a kerekekhez viszonyítva. A gyári kerekeket is mindenképpen belső nélkülire kellett volna alakítani, nekem pedig sehogy sem akart tetszeni, hogy úgy fektessek erőforrást még ezekbe a kerekekbe (tubeless szalag, szelep, tej, gumi), hogy valójában nagyon kilógnak a sorból.
Végül túrni kezdtem az internetet magasperemes, karbonfelnis kerékszett után, mely megbízható és viszonylag könnyű is. Alapvetően a súly miatt, és azért, mert azt gondolom, hogy egy ilyen bringába ilyen kerék való (mármint nem csak könnyű, hanem magasperemes is), ez pedig egyébként az első teszteken is bebizonyosodott, hogy így van. Szerettem volna egy olyan megoldást, mely teljesíti a fentieket, de nem kell elköltenem rájuk még egyszer a bringa árát. Azt hiszem, ez sikerült, magam sem gondoltam, hogy találok egy jó ár/érték arányú megbízható darabot a sok, 1500-2000 eurós ajánlat tengerében. Úgy gondoltam, hogy minimum 50mm-es felnimagasságot szeretnék, mert bárhol próbáltam kutakodni a témában, mindenhol ezt találták arany középútnak a súly, szélérzékenység, aero tulajdonságok szentháromságban. A Zipp-nek volt egy ígéretes modellje 1000 euro környékén, ami bár 45mm-s felnimagassággal rendelkezett, de bízva a márka hírnevében, nagyon elgondolkodtam rajta. Végül nagyon sok felhasználói tapasztalatot olvastam erről a konkrét szettről, és szinte mindenki panaszkodott a gyenge minőségű, nagyon hamar kotyogni kezdő ipari csapágyakra, így lassan, de biztosan elvetettem ennek a kerékszettnek az ötletét. Ennyi pénz még mindig elképesztően túl sok ahhoz, hogy bármi gond felmerüljön, mint probléma. Végül egy olyan irányba fordultam, ami lehet, hogy kicsit rizikós, de remélem, hogy rácáfol erre majd az idő és a tapasztalat. Az biztos, hogy a „gyártó” is nagyon bízik magában, vicces a GMBH., aki jegyzi a DXC nevet. Valójában ezek Novatech kerekek, Novatech agyakkal, felnikkel és Pilar (húzott) küllőkkel, csak valamiért el akarták rejteni a Novatech márkanevet. Abban bízom, hogy sok évig használtam már Novatech agyakat gondtalanul, remélem, hogy ez most sem lesz másként. Mindenesetre a szett szépen csomagolva érkezett, nem tubeless kompatibilis szalagokkal, ami azért már bőszebben hírdeti, hogy itt bizony Novatech-ről van szó.
Meglepően részletesnek tűnő adatlapot mellékeltek a kerekekhez, melyek láttatnak/feltételeznek némi minőségellenőrzést, és a szettre vonatkozik 3 év garancia is.
Edited by Mars, 2023. October 12. - 09:36.
Érdekes volt ez a beszélgetés, amit linkelt az elején, bár ebben is volt egy-két furcsaság, például mikor elkezdték többször felsorolni montis kategóriákat, meg a playstationt kikiáltani okként, hogy hova tűnhettek 2009 környékén a fiatalabb generáció.
nem lenne baj a Thommey podcast-jével, ha nem kérne máris patreonon pénzt.
talán kellene letenni egy-két évad komoly tartalmat, és utána lehetne adakoztatni. szerintem.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
Ezt is megertuk, bringas cikk a totalcaron :) amugy egesz jo, en kooperalnek veluk.
totalcar.hu/belsoseg/2019/12/14/merida_one20_9600_2019/
Érdekes volt ez a beszélgetés, amit linkelt az elején, bár ebben is volt egy-két furcsaság, például mikor elkezdték többször felsorolni montis kategóriákat, meg a playstationt kikiáltani okként, hogy hova tűnhettek 2009 környékén a fiatalabb generáció.
ilyesmin kár idegeskedni, szvsz. (vagy nem kell olvasni) az ő írásai a jobbak között vannak.
valamicskét javult azért a helyzet
kb 1,5 éve volt egy skoda fulli (ami egy átmatricázott 2017-es xf 969 superior 6 kilóval hosszabban), na az még vállalhatlan volt. de legalább az ordító hibákat javították a komment után.-
Csak eléggé idegesítő a futóművezés, most csak háromszor írta le. Legalább a középagy most kimaradt... Persze meg lehet érteni, hogy mire gondolt, de ha van valaminek valami meghonosodott kifejezése, akkor mé nem lehet azt írni.
ilyesmin kár idegeskedni, szvsz. (vagy nem kell olvasni) az ő írásai a jobbak között vannak.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Ugyesen ir, talan most a legjobb cikkeket irja ott. Bringazni meg szokott, minden adott.
Csak eléggé idegesítő a futóművezés, most csak háromszor írta le. Legalább a középagy most kimaradt... Persze meg lehet érteni, hogy mire gondolt, de ha van valaminek valami meghonosodott kifejezése, akkor mé nem lehet azt írni.
Ezt is megertuk, bringas cikk a totalcaron amugy egesz jo, en kooperalnek veluk.
https://totalcar.hu/...m_campaign=link
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Köszönöm a bikefun-os linket, vak voltam, nem láttam meg!
@Gaboca, a fül típus érdekelt, a tengely X12-es átütős, menetes.
Köszi a válaszokat!
Sziasztok!
A Merida BIGNINE 1500-nak milyen váltópapucsa van? A BikeFun honlapján ezt nem találom!
Előre is köszi a segítséget!
F
pedig fent van
Edited by Bikertigger, 2013. December 15. - 14:54.
Sziasztok!
A Merida BIGNINE 1500-nak milyen váltópapucsa van? A BikeFun honlapján ezt nem találom!
Előre is köszi a segítséget!
F
Váltótartó fül típusára vagy vagy arra vagy kíváncsi milyen tengelyt fogad?
http://www.topgear.r...-1500?imageNo=7
Edited by gaboca1, 2013. December 15. - 12:49.
Sziasztok!
A Merida BIGNINE 1500-nak milyen váltópapucsa van? A BikeFun honlapján ezt nem találom!
Előre is köszi a segítséget!
F
Olyat kérdeznék hogy pontosan milyen fejcsapágy is kell a Merida One five O bicóba? Avataromon látni melyik kecaj.
MErt hozattattam én már többfélét de egyiksem volt bele jó. Vagy ha van vkinek és nemkell neki szóljon lehet megegyezünk.