Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

V-fékek - általános eszmecsere

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
4041 hozzászólás a témában

#1721
ViktoRider

ViktoRider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 993 hozzászólás
Csak most olvasom..
Jobbulást, nem lettem volna a helyedben. Nekem a kormányom tört ~2 hete, piszok nagy mázlim volt, kb esés nélkül megúsztam..
Remélem az enyémmel ilyen nem fog történni, ugyanilyenem van.

#1722
Marchello 007

Marchello 007

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás
Csáó!

Ez nem semmi, jó szarul kezdõdik az éved.......
Képek alapján nehéz eldönteni, hogy miért adta meg magát a fékkar.....

Jobbulást!

Marchello

#1723
zsolesz777

zsolesz777

    vendég

  • fórumtag
  • 137 hozzászólás
Sziasztok!

Most néztem, hogy a sh alivio és deore v fékei között alig pár száz forintnyi különbség van. Elvileg a deore magasabb kategória, viszont nem nagyon fényezték, ahol olvastam róla. Az aliviot viszont dícsérték...tud valaki véleményt mondani ezekrõl a cuccokról? Fékvásárlás elõtt vagyok, fõleg városi guriga néha terep...

Jobbulást dante!

#1724
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Na, kicsit megvizsgáltam:
-túl nem húztam, mert sokszor menet közben is le-föl tologattam a szögét - mivel új bicaj (új-régi :) ) s a fékkart is csak pár hónapja tettem fel rá (ami éppenséggel vadonat új volt) - a gyûrûzések a belsõ felületén szerintem az állítgatások miatt vannak (magyarul - koszos volt talán a kormány, de teljesen ép egyébként)
-ficergés nem volt, nagyon spontán történt - tegyük hozzá, hogy tök izomból húztam (pánik), mert az gógyer hátsó fék nem fog valami fényesen, s tépni kell a kart (XT-hez, XTR-hez képest) rendesen (elvileg, hogy költségkímélõ legyen, elõre SD5, hátulra Bike+ féket tettem ezzel a fékkarral - ez így kevesebb, mint egy normális fékkar - akkor jó üzletnek tûnt...)
-a törés homogén, csak a fény csalóka, nem volt elõtte elrepedve (sohasem estem vele stb...)
-az egyik (alsó) törés szerintem elõbb következett be (de lehet, hogy mondjuk csak fél másodperccel), mivel a törés széle ott mindkét peremén éles - míg a felsõ törésnél kicsit kitompult, mintha jelentõsen deformálódott volna a hirtelen erõhatástól, mielõtt eltört - ettõl persze igazad lehet Peti, hogy mindkét törés közel egy idõben, jobbról-balra történt

Mindegy mostmár persze. Beszereztem egy kék LX-kar / XT fék-kombót, majd az megfog rendesen, ha újra rá tudok ülni. Azért jegelem a sérüléseket rendesen, úgyhogy remélem azért ez max egy 2 hét múlva bekövetkezik. Annyit mindenesetre tanultam belõle, hogy még ha "ócsózunk" is, ha már ilyen állat módjára közlekedem, a féken nem kellene spórolni.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1725
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
hu.
vizslatom az sd7esem...
Eleinte nem ficergett fékezéskor?
A bilincs fékkar felõli oldalán baloldalt belül mintha lenne 3-4 ilyen gyûrûszerûen körbefutó csik, mintha szép lassan csiszolódott volna...uszkve picikét mocorgott a kormányon... kormányon nem látszik vmi?

#1726
sajtosp

sajtosp

    vendég

  • fórumtag
  • 200 hozzászólás
Azt nem értem, hogyan tört el mind a két oldalon? Mivel anyaghiba igy nem fordulhat elõ. Mindenesetre:
  • A fékkar bilincsének ott van a legvékonyabb része. Tehát üzemszerûen ott van a leggyengébb pontja.
  • Így ránézésre oda hat a legnagyobb terhelés. De ezt csak a mûszaki érzékem mondatja (a legtávolabbi pontja a meghúzástól).
  • Mindha a töret felülete nem egyenletesen matt lenne, bár ezt a képrõl nem látni egyértelmûen. Dante! megnéznéd ezt nekem? Lsz. Ez azt jelenti, hogy volt korábban kialakult repedés az anyagban. (a repedésnek és a hirtelen törésnek más a felülete)
  • Egyszerûen csak egyféleképpen tudom elképzelni, hogy egyszerre mind a két oldalon kezdõdjön el egy törés. Mivel a fék húzása közben történt az eset, emiatt a törés valószínûleg jobbról balra történt. De ez csak 2 repedéstõl indulhatott el, amit csak egy féleképpen lehetséges. Ez pedig csak az üzemszerû használattól képzõdhetett a kormányon meghúzás okozta feszültségbõl és a rendszeres fékezéskor fellépõ erõtõl.
  • Különben csak az egyik oldalnak kellett volna eltörnie!
Kérek valakit, hogy erõsítsen meg a véleményemben, vagy kritizáljon. Mindenesetre mindenki vonja le a következtetést. Én nem akarom mások helyett.

Sp

#1727
N_Vitya

N_Vitya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás
Ha jól látom ez egy fr5-kar, vki kérdezte. Nekem sd7em van, eddig(...) nem volt vele probléma. viszonylag lájtosan nyomom, úh nekem remélem nem fog meglepetést okozni... És láttam már esésnél elhajlott, aztán visszahajlított ilyet. Még mûködik.
Jobbulást!

#1728
raycoon

raycoon

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.206 hozzászólás
Upsz, jobbulást. Ha izomrost szakadás, akkor jobb, ha kipihened.. Gondolom, orvos nem látott.. :chin:

(Most szerelik fel a gépre az SD7-es szettet...)

#1729
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Nincs neked véletlenül egy SEBÉSZ ISMERÕSÖD?

gy.k. Pitechus

Úgyis felváltva megyünk hozzá mindenféle bringás sérüléssel a kórházba :-)
Amíg nincs vizitdíj :D

#1730
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Te voltál, csak csigalassan. Furcsálltam is, hogy miért nem forgalomban.


Hát jah. Ott sem mentem még 20-as átlag alatt...

Bár OFF, de hogyan tudom megállapítani, hogy iozomrot szakadásom van-e? Iszonyat meg van duzzadva a combom, de felületi (bõr alatti) szakadást nem tudok kitapintani. Belsõ rostszál is szakadhat zúzódástól, vagy csak egy eldurvult vérömleny / bevérzés lehet?
(nyilván a felületi (bõr) sérüléseket letojom...)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1731
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
"Az a fékkar nem biztos, hogy túlságosan meg volt húzva, az esésnél játszott volna be. De itt még fékezésnél maradt csak a kezében. Lehet selejt példány is!!!
"
Pont, h nem. Ha kevés benne ott az anyag, és durván túl van húzva, akkor megreped, és onnantól a Szentléleken múlik, hogy mikor adja meg magát, ha az embernek nincs szerencséje, akkor egy helyzetben, mint Dantéé... ( akinek mihamarabbi gyógyulást kívánok! - és több szerencsét az alkatrészekhez )

Edit; félreérthetõ voltam.Lehet selejt, de a túlhúzás okozta stressznek nincs nagyon köze az esésekhez, de még a fékhúzáshoz sem.

#1732
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Áttételfüggõ, én anno 70-el követtem egy kamiont 42-11-ben és ez volt a limit. Piros buszok az 50-et szokták stabilan tartani, max 60, ha nagyon sietnek.

Mátyásföldön fél hét fele láttunk a kerékpárúton vánszorogni. Dawn megesküdött rá, hogy Te voltál, csak csigalassan. Furcsálltam is, hogy miért nem forgalomban.

Jobbulást!

ON:
Az a fékkar nem biztos, hogy túlságosan meg volt húzva, az esésnél játszott volna be. De itt még fékezésnél maradt csak a kezében. Lehet selejt példány is!!!

#1733
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Lehet, hogy megvolt. Bár felraktam már pár fékkart, szóval passzolok. De az SD5 fékpillangók sem fogtak éppenséggel, ezért téptem annyira. Nomeg az ijjedtség.

Kicsit bosszantó,hogy ilyen szép idõben BKVzhetek, de talán vasárnapra már kiengedem magam egy nagyon lite körre. Ma még járni sem tudok, de majd rendbejövök valahogy.

McGywer - már van rajta egy Mity3as...de valóban nem volt PONT 60, valahol 52-53 körül lehetett. Egyébként az Asztóriától eléggé meghúzott egy 173-as, bár az ütközéskor már jó messze volt.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1734
sajtosp

sajtosp

    vendég

  • fórumtag
  • 200 hozzászólás
Nem volt aza fékkar túlságosan meghúzva?

Jobbulást kívánok én is.

#1735
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

dante, jobbulást. ez akkor egy sd5ös fékkar volt? én most vettem sd7et, hát majd meglátjuk...egyenlõre még nincs hozzá egy rendes fék, csak itt pihen a polcon...de elgondolkodtató...:chin:


Szerintem nem kell parázni, Dante egyedi eset, szerintem még nem volt olyan cucca amit nem tört meg, rossz hatással van az alkatrészekre.
Én arra a 60km/h-ra nem vennék mérget, tudtommal az edzõgépen nincs sebességmérõ és az eddigi tekeréseink alkalmával sem produkált városban 60as tempót, buszsávban sem, valahol 40-50között lehetett az. :)
Vagy tám busz mögött volt a kolléga szélárnyékba és onnan kijövetelkor történt a "koccanás"?
Buszsávban, 40fölött, ejnyebejnye.:D

#1736
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
dante, jobbulást. ez akkor egy sd5ös fékkar volt? én most vettem sd7et, hát majd meglátjuk...egyenlõre még nincs hozzá egy rendes fék, csak itt pihen a polcon...de elgondolkodtató...:chin:

#1737
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Õ nagyon jól megúszta. Mindketten hibásak voltunk. Õ bejött, de én meg nem mûködõ fékkel száguldoztam a buszsávban. Most már nekem is LX fékkarom van. (sikerült felhajtani egy régi jófajta LX-et) :) (a másikon meg XT) Bringán nagy baj nem történt (fékkar + értelemszerûen a fékbowdenezés behalt) - bár be voltam tojva, mert iszonyat repedtfazék hangja lett a váznak - de csak egy kulacstartó csavar lazult fel.

Köszi, igyekszem rendbejönni.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1738
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás

Biztos azért, mert sokat szidtam, de ma hazafelé menet, a standard "60-al tépünk a buszsávban" jelenetemnél egy motoros futár lejött elém - én meg satuféket húztam. A fékkar meg a kezemben maradt. Telibe is kaptam, pont oldalról, kábé kettészakadt a motor. Én is kábé kettészakadtam. Soha a büdös életbe ne vegyetek Avid fékkart vagy féket - én befejeztem velük. Szóval most, hogy fekszem a gép elõtt ezernyi borogatással, s azt se tudom, hogy hogyan fogok innen felkelni, már leszarom azt a pénzkülönbözetet, ami mondjuk egy Avid SD5 és egy Shimano LX között lett volna.

Ez történt:
http://heartofwinter...hu/Mtb/avid.jpg


gyönyörû sztori .. :-/

futárral mi lett?
meg ki a hibás hivatalosan, bringád hogy élte túl?
és kezdjek örülni, hogy LX fékkarom van?

jobbulást
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#1739
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Biztos nem volt véletlen, hogy a Sram felvásárláskor az Avid SD széria ára a felére esett.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1740
KisOcsike

KisOcsike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.090 hozzászólás

Nem, nagyrészt megvagyok (járni speciel nem tudok...), de ilyet sem karamboloztam még alkatrészhibából...


Jajjj Dantém..... mit mondhatnék.. úgy is tudod... :) most inkább csak jóbúlást! :ok:

KisÖcsike
Aláírásom nem lehet 3 sornál terjedelmesebb, ezért nem is írok ide semmit....