Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
V-fékek - általános eszmecsere
Indította
eric
, 2003. április 06. 20:04
#361
Írta 2010. június 01. - 17:06
köszi akkor majd még tapasztalgatom, de azért megfontolom egy ilyen kütyü beszerzését is , biztos ami biztos , nehogy mégegyszer blockoljon a kerekem, mert akkor már nem biztos hogy ilyen szerencsés leszek.
#362
Írta 2010. május 31. - 15:35
Szerintem, ne vegyél ilyen hülyeségeket. Egyszerûen hozzá fogsz szokni egy kis idõ után a fékedhez és kész. Sokan tárcsafékkel járnak és az hidd el, hogy az még jobban tud fogni, mint a te féked és mégsem panaszkodik rá senki. Megszokod a fékerõt és boldogan fogod használni, csak még néhány túrát menj kicsit óvatosabban.
Marci
#363
Írta 2010. május 31. - 13:26
Én úgy fékezek, hogy elsõ féket minél erõsebben, és egyszercsak elkezd finoman emelkedni a hátsókerék.
#364
Írta 2010. május 31. - 12:26
köszi a válaszokat, de jelenleg nem szeretnék olyan nagy változásokat eszközölni a bringán, mivel még nincs egy honapos sem , ez volt az elsõ nagyobb turája neki és igy eddig nem tudtam beállitani rendesen .
Max fékbetétet vagy egy Alhonga Power Modulator 90 ilyen cucc beszerelésére gondoltam .
Ezzel a fékerö szabályzoval valakinek van valami tapasztalata, hogy melyik a jobb és hogyan kell beszerelni ,beállitani, hogy a legjobb hatással müködjön?
ill hogy hol lehet ezeket beszerezni az ebikeon kivül van belölük többfajta?
Max fékbetétet vagy egy Alhonga Power Modulator 90 ilyen cucc beszerelésére gondoltam .
Ezzel a fékerö szabályzoval valakinek van valami tapasztalata, hogy melyik a jobb és hogyan kell beszerelni ,beállitani, hogy a legjobb hatással müködjön?
ill hogy hol lehet ezeket beszerezni az ebikeon kivül van belölük többfajta?
#365
Írta 2010. május 31. - 09:27
Van egy olyan érzésem, a hétvégén leamortizáltam a V-fékes bicajom hátsó Alex felnijét - hála az egyébként jó harapósan fogó, cserébe valószínûleg túl kemény Acor fékpofának. A felni oldalában futó bemarás a hátsó kerék jobb oldalán teljesen eltûnt (plusz egészen ívesen, mélyen kikopott) és egyik pillanatról a másikra elment a fékhatás tegnap - szóval, felnicsere lesz... Nem gondoltam volna, hogy 3000-4000 km után cseréltetnem kell, de most már mindegy.
Kicsit visszaolvasgatok még, milyen V-fékes fékpofák váltak (és felnik) be nektek, de gyanítom, a rossz fékpofaválasztással gyaláztam le a felnit.
Kicsit visszaolvasgatok még, milyen V-fékes fékpofák váltak (és felnik) be nektek, de gyanítom, a rossz fékpofaválasztással gyaláztam le a felnit.
_____________________________________________
AM rlz
#366
Írta 2010. május 31. - 00:53
Ilyen fékkarral jobban jársz: Avid SD 7 ftudnátok tanácsot addni nekem, hogy hogyan kéne beállitani a féket hogy nagyobb legyen az a rész amikor már fog a fék, de még nem blokkolja a kereket?Mert most szinte csak 1-2mm van a 2 véglet között a fékkarnál értve.Van valami blokkolás gátlo féleség valaholmintha láttam volna boltokba hasznos cucc vagy csak paraszt vakitás?
Nagyon finoman be tudod állítani a fékerõt. Mi most vettünk ilyet haverral és nagyon imádjuk. Lehet, hogy ki kéne próbálnod más fékpofát is, azzal talán nem harapna úgy a fék. Esetleg állítsd a fékek rugóit erõsebbre, hátha úgy egy kicsit nehezebb vele blokkolni.
Fékezésnél értelemszerûen az elsõ és a hátsó féket használod de pontos tanács, szabály erre nincsen hogyan is "KELL" fékezni. Ezt te magadnak kell kitapasztalnod és kiismerned a saját bringádon. Próbáld megérezni azt a pontot, mikor még nem blokkol a kerék de már nagyon erõsen fog.
Marci
#367
Írta 2010. május 30. - 22:46
tudnátok tanácsot addni nekem, hogy hogyan kéne beállitani a féket hogy nagyobb legyen az a rész amikor már fog a fék, de még nem blokkolja a kereket?
Vagy olyan fékkar, ahol a bowdenhúzás mennyisége állítható. Pl. LX. Itt a fékkar felületén ha L állásba állítod a kis csavart, akkor kicsit kevesebb bowdent húz a kar, így szinte lehetetlen blokkolni a kereket.
#368
Írta 2010. május 30. - 22:06
Lehet szar a fékbetét, találkoztam már olyannal ami nem volt jól adagolható, ,,bekapott" a fék. Anno nekem a három színû Zoggi tetszett.
#369
Írta 2010. május 30. - 21:58
tudnátok tanácsot addni nekem, hogy hogyan kéne beállitani a féket hogy nagyobb legyen az a rész amikor már fog a fék, de még nem blokkolja a kereket?Mert most szinte csak 1-2mm van a 2 véglet között a fékkarnál értve.Van valami blokkolás gátlo féleség valaholmintha láttam volna boltokba hasznos cucc vagy csak paraszt vakitás?
Fontos lenne ha valaki hasznos tanáccsal tudna elöállni, mert volt most egy elég szerencsés esésem ami könnyen végzetes is lehetett volna.Szerencsére megusztam egy medencetályi zuzodással és hátfájással.
Egyébként azt hogy csináljátok hogyha nagy sebességnél kell fékeznetek?MElyik féket(elsö, hátso) használjátok és milyen erösen?Mert én elöször a hátsoval fékeztem és mikor leblokkolt elkezdett kitörni a hátulja és megijedtem , meg meg is kellett volna állnom és behuztam az elsöt is de az elsö kerék berugozott a telonál és szintén blokkolt igy egy szép elöre szaltó sikerült belöle ugy 40es temponál a mákom az volt hogy már nem az utra ékreztem hanem a felázott atlajra.
A fékeim sima gyári merida xmission comp, bontrager felnivel egy sintén merida transmission sport 2006ban.
Fontos lenne ha valaki hasznos tanáccsal tudna elöállni, mert volt most egy elég szerencsés esésem ami könnyen végzetes is lehetett volna.Szerencsére megusztam egy medencetályi zuzodással és hátfájással.
Egyébként azt hogy csináljátok hogyha nagy sebességnél kell fékeznetek?MElyik féket(elsö, hátso) használjátok és milyen erösen?Mert én elöször a hátsoval fékeztem és mikor leblokkolt elkezdett kitörni a hátulja és megijedtem , meg meg is kellett volna állnom és behuztam az elsöt is de az elsö kerék berugozott a telonál és szintén blokkolt igy egy szép elöre szaltó sikerült belöle ugy 40es temponál a mákom az volt hogy már nem az utra ékreztem hanem a felázott atlajra.
A fékeim sima gyári merida xmission comp, bontrager felnivel egy sintén merida transmission sport 2006ban.
#370
Írta 2010. május 25. - 01:09
#371
Írta 2010. május 24. - 23:58
ha megrángatod a kerekedet nem szabad kotyogásnak érzõdnie....legalábbis nekem egyik sem kotyog
#372
Írta 2010. május 24. - 23:26
azért a lógástól messze van.
Minden agynak van 1 pici holtjátéka nem?
Volt szervízbe is már (zsírozás, után húzás) de nem sokat használt.
Gondoltam hátha van még vkinek vmi ötlete...
Minden agynak van 1 pici holtjátéka nem?
Volt szervízbe is már (zsírozás, után húzás) de nem sokat használt.
Gondoltam hátha van még vkinek vmi ötlete...
#373
Írta 2010. május 24. - 21:26
az meg a másik..., ha normális aggyal is csinálja, akkor vagy lazák a perselyek a villában, vagy szimplán rugalmas a kereked.
#374
Írta 2010. május 24. - 20:45
#375
Írta 2010. május 24. - 17:29
A villa egy '09-es Tora Solo Air Race. Nem egy agyon könnyített villa szal nem hinném h az lenne a ludas.
#376
Írta 2010. május 24. - 17:19
#377
Írta 2010. május 24. - 15:19
max távolabb engeded a pofákat a felnitõl, de akkor többet kell húzni a fékkaron. ez ilyen. ha rugalmasabb a kereked/villád akkor is nekicsattanhat a felni a pofáknak, nálam is ez van. sprintelésnél bele is ér az elsõ kerék mindkét pofába... de csak amíg nem lesz tárcsám:D
#378
Írta 2010. május 24. - 14:59
Oldal irányú ütés hatására az elsõ fékpofák a felnihez koppanak (vagy a felni a pofákhoz mivel van 1 kis kotyogása az agynak).
Mit lehet ezzel kezdeni?
A fék 1 Avid SD-7 az elsõ agy 1 B+.
Azt már próbáltam h feszesebbre veszem fék rugóit. Maxra húzva se változott semmi.
Mit lehet ezzel kezdeni?
A fék 1 Avid SD-7 az elsõ agy 1 B+.
Azt már próbáltam h feszesebbre veszem fék rugóit. Maxra húzva se változott semmi.
#379
Írta 2010. május 22. - 20:44
Sokáig használtam hs33-as felni féket, ne gondoljátok azt, hogy elavult, stb...sokkal durvább fékerõt produkál, mint egy átlagos v-fék, ráadásul meglehetõsen könnyû a rendszer. és csoda finoman adagolható...szóval nem hinném, hogy ha gyárilag magurával szerelt gépet vennék, lecserélném rajta a féket v-fékre. Bár létezik a magurának a hs-11 féke is, ez tulajdonképpen a karban tér el a hs-33 -tól, hátrányára (4 ujjas fékkar)
#380
Írta 2010. március 11. - 19:19
Sziasztok!! Van 24-es kerekem és olyan váz amin 26-os hoz van féktüske. Tudtommal van hozzá adapter, de nem rémlik hol lehet kapni. Tudna segíteni valaki? Köszönöm elõre is!!