Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
V-fékek - általános eszmecsere
Indította
eric
, 2003. április 06. 20:04
#2641
Írta 2005. április 15. - 20:47
Ej,ej ezt a szarkazmust nem sokan veszik itten. :banned:
#2642
Írta 2005. április 15. - 16:08
No kezd kedvem lenni összerakni a gépemet.
A rugó is elfáradhat akkor jön a másik luk a tüskének. Bár a villámban csak egy van különben is, veszek egy magurát FÉKMEREVÍTÕVEL!!!! Az lx utánzat fékkaromon lehet húzni, hogy ne kotyogjon, de ha zsibbad az ujjam jól jön a holtjáték, egy kicsit mozgatni rajt. (persze ez ritka )
A rugó is elfáradhat akkor jön a másik luk a tüskének. Bár a villámban csak egy van különben is, veszek egy magurát FÉKMEREVÍTÕVEL!!!! Az lx utánzat fékkaromon lehet húzni, hogy ne kotyogjon, de ha zsibbad az ujjam jól jön a holtjáték, egy kicsit mozgatni rajt. (persze ez ritka )
Ride everywhere.
.
#2643
Írta 2005. április 15. - 14:27
Sikerült végre beállítanom teljesen zártra csináltam meg és a legkönnybbre akasztottam be. Simán visszahúzza mer oan jó a bovdenház h nem surlódik és így simán mozog mint egy hidraulikus t.fék (mondjuk befujtam tf2-vel meg jagwire szál megy benne) de azért köszi a segítséget ui.:attól még h vkinek nokonja van nem biztos h tud is bicót szerelni, de azért én nem ez a kategória vok
#2644
Írta 2005. április 13. - 14:06
#2645
Írta 2005. április 13. - 14:04
áll már le, teljesen összezavarsz!
jóvanna, mégeccer bocs, Gyurri!
de nekem annyira nehezen áll össze,
hogy valaki képben van, ismeri a Nokont,
megveszi, fel is installálja,
de a féktest rugójának beállítása
(3 lehetõség!) már kifog rajta.
amúgy ez részben ízlés dolga,
de persze az is benne van,
hogy ha a leggyengébbre állítod,
akkor alig fogja széthúzni (ahogy írod is),
ezáltal könnyebben húzod a fékkart,
de ha nagyon saras/szaros lesz a fékrendszered,
akkor nem is fogja tudni szétfeszíteni.
középre szokás általában.
jóvanna, mégeccer bocs, Gyurri!
de nekem annyira nehezen áll össze,
hogy valaki képben van, ismeri a Nokont,
megveszi, fel is installálja,
de a féktest rugójának beállítása
(3 lehetõség!) már kifog rajta.
amúgy ez részben ízlés dolga,
de persze az is benne van,
hogy ha a leggyengébbre állítod,
akkor alig fogja széthúzni (ahogy írod is),
ezáltal könnyebben húzod a fékkart,
de ha nagyon saras/szaros lesz a fékrendszered,
akkor nem is fogja tudni szétfeszíteni.
középre szokás általában.
#2646
Írta 2005. április 13. - 14:01
bwoay: a Duke-kal kapcsolatban nem...
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#2647
Írta 2005. április 13. - 13:53
azert irtam, hogy az, mert irtad, hogy az lesz
mostly harmless
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder
#2648
Írta 2005. április 13. - 13:50
#2649
Írta 2005. április 13. - 13:48
és próbálta már valaki?
mert én tökre egy szkeptikus vagyok
BZ,
válaszolt már az ebike?
mert én tökre egy szkeptikus vagyok
BZ,
válaszolt már az ebike?
#2650
Írta 2005. április 13. - 13:46
ez rosszindulatu megjegyzes volt :]
mostly harmless
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder
#2651
Írta 2005. április 13. - 13:44
Gyurri,
sajnos kikívánkozik belõlem egy rosszindulatú megjegyzés:
fura, hogy Nokont vettél (amirõl sokan itt csak álmodnak),
de a féket nem tudod önállóan beállítani... sorry!
a kérdésre:
???
hát akkor ne abba!
rakd legalább eggyel odébb.
sajnos kikívánkozik belõlem egy rosszindulatú megjegyzés:
fura, hogy Nokont vettél (amirõl sokan itt csak álmodnak),
de a féket nem tudod önállóan beállítani... sorry!
a kérdésre:
meikbe akasszam bele mer a legkönnybbe alig húzza vissza?
???
hát akkor ne abba!
rakd legalább eggyel odébb.
#2652
Írta 2005. április 13. - 13:42
Ja. Van hosszanti szálas fékbowden (pl. Jagwire).
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#2653
Írta 2005. április 13. - 13:39
Lehet nem véletlen van kevlárszövettel is burkolva a felület. Így jobban bírja a nyomorgatást!!!
#2654
Írta 2005. április 13. - 13:35
Akkor görgesd lejjebb az oldalt és alul ott van a Brake house is!!!
látom, látom (5226-k)
de szerintem az nem hosszanti szálas.
Vagy valamit nagyon tudnak a Jagwire-nél.
Én Sheldon Brown írásából indultam ki!
Amúgy elõször jól megzavart a bowdenszál
keresztmetszete, az hosszanti szálas a javából
most teljesen elbizonytalanodtam
#2655
Írta 2005. április 13. - 13:26
Ggx:
Amit XC Rider beillesztett, az is váltóhoz való bowdenház,
fékhez tudtommal senki nem gyárt ilyet, a fenti okok miatt.
Akkor görgesd lejjebb az oldalt és alul ott van a Brake house is!!!
#2656
Írta 2005. április 13. - 13:21
viszont kellemes az a paci a kepen
kicsit mas:
amit a shimano tesz bowdenhazaiba zsirt (vagy mijaz), az vajon ugyanaz, mint amit tegelyben/tubusban kulon is lehet kapni?
kicsit mas:
amit a shimano tesz bowdenhazaiba zsirt (vagy mijaz), az vajon ugyanaz, mint amit tegelyben/tubusban kulon is lehet kapni?
mostly harmless
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder
#2657
Írta 2005. április 13. - 13:17
nemtudtam sajna teljesen zártat építeni mert a váz úgy van tervezve h fékolajcsõ is belemennyen és ezért sima bovdenhez szûkítõt kell használni és emiatt le kellett vágnom mert nem ment át a teflonszál a szûkitõn (sajna). De a bovdent kicseréltem jagwire nemtom mienre (vmi fekete). Hátul a fék tüskéjét 1ébként meikbe akasszam bele mer a legkönnybbe alig húzza vissza?
#2658
Írta 2005. április 13. - 13:16
Ggx:
úgy érti, hogy a fékezéskor fellépõ erõhatáskor
olyan erõvel nyomódik össze a bowdenház eleje és vége,
hogy a hosszanti szálak kifelé hajlanak.
váltáskor nem lép fel ekkora erõ,
mert ott jobb esetben csak a váltó rugóját (meg némi bowdensúrlódást) kell legyûrni,
fékezéskor viszont ennél nagyságrenddel nagyobb erõvel nyomod a fékpofákat a felnihez.
szerintem így értette.
Amit XC Rider beillesztett, az is váltóhoz való bowdenház,
fékhez tudtommal senki nem gyárt ilyet, a fenti okok miatt.
úgy érti, hogy a fékezéskor fellépõ erõhatáskor
olyan erõvel nyomódik össze a bowdenház eleje és vége,
hogy a hosszanti szálak kifelé hajlanak.
váltáskor nem lép fel ekkora erõ,
mert ott jobb esetben csak a váltó rugóját (meg némi bowdensúrlódást) kell legyûrni,
fékezéskor viszont ennél nagyságrenddel nagyobb erõvel nyomod a fékpofákat a felnihez.
szerintem így értette.
Amit XC Rider beillesztett, az is váltóhoz való bowdenház,
fékhez tudtommal senki nem gyárt ilyet, a fenti okok miatt.
#2659
Írta 2005. április 13. - 12:53
Mindjárt itt van pl. a Jagwire:
http://www.jagwire.c...diyud5026-k.htm
Ez tuti itthon is beszerezhetõ!
Vagy Nokon, de az nem hosszanti szálas. Az semmilyen szálas
http://www.jagwire.c...diyud5026-k.htm
Ez tuti itthon is beszerezhetõ!
Vagy Nokon, de az nem hosszanti szálas. Az semmilyen szálas
#2660
Írta 2005. április 13. - 12:47
A hosszanti szálas bowdenházakat (legalábbis régebben) kizárólag váltókhoz lehetett használni, fékbowdenként szétfeszítette méga házat is.
mit értesz az alatt, hogy szétfeszíti még a házat is?